Alfa Romeo Spider (produkowany od 1989 do 1993)

Alfa Spider to wolność. Alfa Spider to technologia. Alfa Spider to włoska elegancja, którą widać na światowych drogach. Alfa Spider to legenda sportowych "odkryć".
Następca Giulietty Spider i niezapomnianego Duetto - prawdziwych ikon w świecie motoryzacji - aktualny Model zaprezentowany w Genewie na Salonie Samochodowym, zdobył tytuł "Cabrio of the Year 2006". Alfa Spider jest najbardziej fascynującym i zaawansowanym technologicznie dzieckiem nowej generacji samochodów Alfa Romeo. Jest to samochód całkowicie włoski, który powstał przy współpracy Centro Stile Alfa Romeo i dwóch włoskich projektantów, którzy wyznaczają tendencje w światowej stylistyce: Giugiaro i Pininfarina. Ten podstawowy, charakteryzujący się prostotą styl, kumuluje w sobie zarówno elegancję jak i muskulaturę formy: Alfa Spider to nie tylko piękno, ale również technologia i sportowe serce na najwyższym poziomie. Przyjemne wnętrze o bogatym awangardowym wyposażeniu informuje o powrocie legendy.

Kto wybiera Alfę Spider, ten chce poczuć pod maską siłę jej koni mechanicznych. Alfa Romeo przewidziała dwa rodzaje silników: 3.2 JTS V6 i 2.2 JTS. Obydwa są silnikami benzynowymi, posiadającymi regulator faz Twin Phaser, który reguluje ustawienie faz zaworów ssących i wydechowych. Uzyskują moc 260 i 185 koni mechanicznych: to dwa klejnoty technologiczne stworzone tak, aby sny mogły płynąć szybciej.
Alfa Spider jest bardzo hojna, tak samo jak jej silniki. 3.2 JTS V6 jest to zespół napędowy najmocniejszy z całej gamy Marki, zawsze połączony ze stałym zintegrowanym napędem Q4. Jest to wynik awangardowych rozwiązań, posiadający status dzieła sztuki w tym sektorze. Wystarczy tylko pomyśleć o przyspieszeniu: od 0 do 100 km/h osiąga w 7 sekund. Nie mniej wyrafinowany jest silnik 2.2 JTS, posiadający cztery cylindry w rzędzie, podwójny wałek rozrządu, 16 zaworów i regulator faz. Charakteryzuje się on dużą lekkością, uzyskaną dzięki blokowi silnika i głowicy, wykonanych ze stopów lekkich aluminium. Dwa obracające się na przemian wałki redukują drgania, zapewniając taką samą płynność działania, jak w silniku z sześcioma cylindrami. Obydwa zespoły napędowe są mocne, elastyczne i mają doskonałe osiągi, wysokie wartości momentu obrotowego dostępne od niskich zakresów obrotowych silnika (230 Nm dla silnika 2.2 JTS i 322 Nm dla silnika 3.2 JTS V6), a ponadto dzięki przystosowaniu do normy emisji zanieczyszczeń Euro 4 gwarantują niskie zanieczyszczenie środowiska.

Dane techniczne:

Silniki: 2.2 JTS 16V (185 KM) Spider, 2.2 JTS 16V (185 KM) Exclusive, 2.4 JTDM 20V (200 KM) Spider, 2.4 JTDM 20V (200 KM) Exclusive, 3.2 JTS V6 24V (260 KM) Exclusive Q4, 3.2 JTS V6 24V (260 KM) Q4 Q-Tronic Exclusive

niezawodność
4.0
komfort
4.0
ekonomia
4.0
wrażenia z jazdy
4.0
Średnia ocen
4.0

Inne modele marki Alfa Romeo:

147, 155, 156, 159, 166, Brera, GT, MiTo, Spider,

Foto Moto

    Dodaj opinię

    Dodaj opinię

    Odpowiedz

    Tytuł:
    Treść:
    Autor (opcjonalny):
    E-mail (opcjonalny):
    Klikając "wyślij", akceptujesz regulamin dodawania opinii.
    zamknij

    Wydarzenia