• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Alfa Romeo Giulia otwiera nowy rozdział

Michał Jelionek
14 listopada 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 

Testy nowej Alfy Romeo Giulia.

Alfa Romeo Giulia to jeden z tych samochodów, na którego premierę czeka się z wypiekami na twarzy. I rzeczywiście, były huczne zapowiedzi turyńskiego producenta, po których apetyt wzrastał jeszcze bardziej. W końcu doczekaliśmy się, auto pojawiło się w trójmiejskich salonach, a my mieliśmy okazję zabrać urokliwą "włoszkę" na wyczekiwaną randkę. Udaną randkę, dodajmy.



Co myślisz o Alfie Romeo Giulia?

Po dość chudych latach dla Alfy Romeo - teraz mają przyjść te tłuste. Wszystko za sprawą odświeżenia gamy modelowej. Włosi zapowiadają prawdziwą ofensywę, a pierwszą nową reprezentantką, którą wypuszczają na podbój rynku jest Giulia. To auto, z którym producent wiąże ogromne nadzieje - bo przecież oprócz samego faktu, że jest symbolem odrodzenia marki i nosi imię swojej sławnej poprzedniczki z 1962 roku - ma dać się we znaki niemieckiej konkurencji trzymającej władzę w segmencie D.

Giulia ma kilka atutów, którymi spokojnie może rywalizować z takimi tuzami jak Audi A4, BMW serii 3 czy Mercedesem-Benz Klasy C. Lekkość, zwinność, moc i uroda - to argumenty przemawiające za kupnem Giulii. Warto również nadmienić, że w projekcie włoskiego sedana palce maczali ludzie z Ferrari i Maserati. A to już doskonała rekomendacja. Ci pierwsi dopieścili silnik, który drzemie pod maską topowej wersji Giulii, czyli Quadrifoglio. Natomiast pracownicy Maserati zadbali o płytę podłogową.

Proporcje nowej Alfy Romeo idealnie wpisują się w kanon autosegmentu D. Giulia ma 4643 mm długości, 1860 mm szerokości i 1436 mm wysokości (rozstaw osi wynosi 2820 mm). Auto - w zależności od wersji silnikowej - waży od 1374 kg do 1580 kg, a pojemność bagażnika to 480 litrów. Dzięki opływowym kształtom karoserii Giulia może pochwalić się bardzo korzystnym współczynnikiem oporu powietrza, który wynosi 0,25. Faktycznie, linia sedana jest bardzo plastyczna, ale niektóre elementy, jak chociażby klapka wlewu paliwa mogłaby być nieco lepiej spasowana.

  • Alfa Romeo Giulia.
  • Alfa Romeo Giulia.
  • Alfa Romeo Giulia.
  • Alfa Romeo Giulia.
  • Alfa Romeo Giulia.
  • Alfa Romeo Giulia.
  • Alfa Romeo Giulia.
  • Alfa Romeo Giulia.
  • Alfa Romeo Giulia.
  • Alfa Romeo Giulia.
Spoglądając na Giulię, w oczy rzucają się charakterystyczne elementy, które nadają sedanowi sportowego charakteru. To przede wszystkim Trilobo, czyli trójkątna atrapa chłodnicy, a także nieco spłaszczone światła LED, przetłoczenia na boku i masce auta czy dwie sportowe końcówki układu wydechowego. Stylistyka Giulii - choć w niektórych elementach jakby nieznacznie zapożyczona od konkurencji - prezentuje się bardzo korzystnie.

Jednak moim zdaniem największą bronią Giulii są jej właściwości jezdne. Zasiadamy w fotelu kierowcy i po przejechaniu kilkunastu kilometrów w dość dynamicznym trybie - szybko zakochujemy się w prowadzeniu tego samochodu. Giulia jedzie dokładnie tak, jak tego chcemy. Nie ma mowy o wywijaniu numerów. Układ kierowniczy jest naprawdę bardzo precyzyjny.

Równomiernie rozłożone masy na obu osiach (50:50) oraz zawieszenie z technologią AlfaLink (z przodu zamontowano podwójne wahacze poprzeczne, a z tyłu układ wielowahaczowy) są przepisem na rewelacyjne "klejenie" auta z drogą i efektywne wybieranie nierówności. Dodajmy, że Giulia napędzana jest na tylną oś, a promień skrętu wynosi 10,8 metra. To najlepszy wynik w tej klasie. Aż prosi się o małą próbkę możliwości na zamkniętym torze.

Alfa Romeo Giulia. Alfa Romeo Giulia.
Alfa Romeo Giulia. Alfa Romeo Giulia.
Kiedy samochód debiutował w polskich salonach, klienci wybierali między dwiema czterocylindrowymi jednostkami wysokoprężnymi o pojemności 2,2 litra (150 KM albo 180 KM). Warto zaznaczyć, że ten silnik jest pierwszym w historii Alfy Romeo w całości wykonanym z aluminium. My testowaliśmy mocniejszego diesla, który może pochwalić się maksymalnym momentem obrotowym na poziomie 380 Nm dostępnym od 1500 obr/min. Silnik współpracuje z 6-biegową manualną skrzynią albo 8-stopniowym automatem. Testowany egzemplarz wyposażono w "manuala", który działa całkiem precyzyjnie. Jeśli mielibyśmy się do czegoś przyczepić, to byłyby to irytujące drgania drążka, które po prostu nie przystoją.

Dodajmy tylko, że 180-konny diesel ze skrzynią manualną "setkę" osiąga w 7,2 sek. (6,8 sek. w automacie), a prędkość maksymalna wynosi 230 km/h. Dla porównania, Quadrfoglio od 0 do 100 km/h rozpędza się w zaledwie 3,9 sek.

Diesel jest ciekawą propozycją, ale nie pomylę się jeśli napiszę, że fani Giulii czekają przede wszystkim na mocnego "benzyniaka". I nie mam wcale na myśli 510-konnego Quadrifoglio, a 2-litrowy silnik o mocy 200 KM. Pierwsze egzemplarze z benzynowymi jednostkami powinny się pojawić na trójmiejskich drogach już niebawem.

Mówiąc o napędzie Giulii, nie sposób pominąć DNA, czyli zaawansowany system elektroniczny, który zarządza głównymi parametrami pojazdu - reakcją silnika, kontrolą trakcji, przyspieszeniem, hamowaniem czy układem kierowniczym. Do wyboru mamy trzy tryby: D - dynamic, N - natural, A - all weather. Pierwszy z nich - jak sama nazwa wskazuje - pozwala na żwawą jazdę z możliwością zaprezentowania najważniejszych walorów Giulii. I tak naprawdę jest to jedyny słuszny tryb. Pozostałe dwa, czyli miejski i na trudne warunki, skutecznie zabijają radość z jazdy. Niestety.

  • Alfa Romeo Giulia.
  • Alfa Romeo Giulia.
  • Alfa Romeo Giulia.
  • Alfa Romeo Giulia.
  • Alfa Romeo Giulia.
  • Alfa Romeo Giulia.
  • Alfa Romeo Giulia.
Dużym plusem Alfy Romeo Giulia jest wnętrze auta. Włosi urządzili je bez zbędnych fajerwerków, ze smakiem. Wszystko jest elegancko spasowane. W szczególności zapamiętamy poręczną kierownicę z wmontowanym przyciskiem start/stop, duży i czytelny wyświetlacz, nieźle grające audio, wygodne fotele i dobrą jakość obrazu z kamery cofania.

Jeszcze jakiś czas temu, spoglądając w ofertę Alfy Romeo, widzieliśmy zaledwie dwie propozycje - małe MiTo i kompaktową Giuliettę. Uboga oferta przekładała się na słabe wyniki sprzedaży. Teraz ma się to zmienić, a słupki sprzedaży mają wystrzelić w górę. Wszystko dzięki odpalonej przez Włochów racy w postaci Giulii. Czy tak będzie? Poczekajmy.

Oprócz poprawy statystyk sprzedaży Alfy Romeo, Giulia ma też inne zadanie. Ma przede wszystkim uciszyć wielu prześmiewców, którzy od lat drwią z włoskiej marki. Stereotypy odstawiamy na bok. Jestem przekonany, że Giulia będzie królową szos, a nie królową lawet. Myślę, że wiele osób zmieni zdanie po odbyciu jazdy testowej tym autem.

Pomimo kilku niedociągnięć, Giulia to naprawdę bardzo ciekawe auto. Obawiam się jednak, że Włosi nieco przeszarżowali z cenami sedana. Z jednej strony planują podbić rynek i podebrać klientów konkurencji, a z drugiej chyba nie do końca przemyśleli tę politykę.

Ceny Giulii rozpoczynają się od niespełna 140 tys. zł. W zamian otrzymamy najsłabszy silnik diesla. Za 2-litrową benzynę należy zapłacić 10 tys. zł więcej. Z kolei Quadrifoglio to wydatek rzędu 360 tys. zł. Zdaje się, że w przypadku Giulii nie będzie kompromisów - zakochujesz się od pierwszego przejechania albo po prostu wybierasz model z oferty konkurencji.

Plusy:
świetne właściwości jezdne
stylistyka
bardzo przyjemne wnętrze
dobrze grające audio
poręczna kierownica

Minusy:
cena, cena i jeszcze raz cena
niezbyt dobrze spasowane elementy karoserii
drgania drążka skrzyni biegów
Alfa Romeo Giulia udostępniona do testów przez firmę Auto Plus.
Miejsce do realizacji zdjęć, parking przy ul. Jana z Kolna 5 zobacz na mapie Gdańska, udostępniła firma Echo Investment.

Alfa Romeo Giulia. Alfa Romeo Giulia.

Miejsca

Opinie (105) 1 zablokowana

  • w końcu napęd na tylną oś, czyli tak jak powinno być

    kto jeździ(ł) z takim napędem, zrozumie w czym rzecz

    • 12 1

  • eh... trochę błędów i niedociągnięć p. Michale. (2)

    W tekście napisał Pan: "Dodajmy tylko, że 180-konny diesel "setkę" osiąga w 7,2 sek."... w materiale wideo (w 3:46) mówi że setka poniżej 7 sec. I to w materiale wideo chyba ma Pan rację, bo o przyspieszeniu 6.8 do setki piszą inne źródła. Także to chyba trzeba by poprawić.
    Inna rzecz techniczna - ta muzyka w tle jest nieco za głośno. Utrudnia odbiór.

    • 3 3

    • (1)

      Nie ma błędu :)

      Diesel 180 KM w automacie : 0-100 km/h - 6,8 sek
      Diesel 180 KM w manualu: 0-100 km/h - 7,2 sek

      • 0 0

      • moim zdaniem

        trzeba było to w takim razie zaznaczyć wyraźniej.

        • 0 0

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Testy Alfy Romeo Giulia

    i jeżdzi bez lawety !!!

    • 1 5

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Testy Alfy Romeo Giulia

    Awaryjna Alfa (2)

    To nie zmienia faktu że Alfa Romeo jest najbardziej psującym się autem na świecie. Gdziekolwiek wpiszemy w/w markę to plasuję się na samym końcu w rankingach bezawaryjności.

    • 5 16

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Testy Alfy Romeo Giulia

      Dealer uważa inaczej :) a sam jeżdzi Alfą ?? czy raczej jakimś niezawodnym autem ?

      • 0 0

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Testy Alfy Romeo Giulia

      Nie gdziekolwiek, a w NIEMIECKICH raportach, w których od zawsze króluje 911 robiące 1000 km rocznie a u dołu np. Berlingo/Partner harujące od rana do nocy targając tony w jednoosobowych lub małych firmach, w których nigdy nie ma czasu na serwis.

      • 0 0

  • i te dźwigi

    • 3 0

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Testy Alfy Romeo Giulia

    najbardziej awyryjne są VW (2)

    tylko lobby niemieckie, do którego należą prawie wszystkie gazety motoryzacyjne w PL skrzętnie ukrywa te fakty

    • 18 1

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Testy Alfy Romeo Giulia

      Ekzakly

      • 5 0

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Testy Alfy Romeo Giulia

      hahahahha dooobry żart chyba Alfiarzy , co nie zmienia faktu że gebelsowe auta to typowe zamulacze drogowe , śmieszy mnie czarna chmura z rury ale za to wiem , że kierowca przede mną przyspiesza :)

      • 1 2

  • Bok to oczywiscie linia bmw 5

    tył to mazda 6 i tu juz pojechali na rzywca kopiuj/wklej, przod to jakis tonący przód 159 pośród morza przodów nowych mazd,bmw czy innych. Generlanie po wloskich projektach psodziewalem sie znacznie wiecej - ale to moze przez zachwyt Guliettą wiec oczekiwania zupelnie inne po niej...

    • 3 5

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Testy Alfy Romeo Giulia

    Siedziałem wczoraj w tesli model S- to jest dopiero auto (2)

    Jeżdżę już trzecim audi, ale nie miałbym oporów żeby zamienić na teslę. Naprawdę fajne auto. Ma osiągi prawie jak audi rs6. Jedyny minus to krótki zasięg

    • 2 3

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Testy Alfy Romeo Giulia

      pobudka odłóż prospekty jutro do szkoły na tramwaj

      • 2 0

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Testy Alfy Romeo Giulia

      Ciekawe jak tym pojedziesz np do Krakowa? No chyba, że podróż zajmie 2-3 dni.

      • 0 0

  • tył porażka

    tył samochodu to nie alfa to jak by do ładnej lini alfy dokleić tył od skody albo mazdy słabo

    • 2 3

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Testy Alfy Romeo Giulia

    Makabra

    Z przodu BMW poprzedniej generacji, z tyłu Lexus, w środku Mercedes. Wszystko nieudolnie ściągnięte. Fiatowscy styliści poszli mocno na łatwiznę.

    • 1 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Sprawdź się

Sprawdź się

W sezonie przedświątecznym przez Trójmiasto przejeżdżają Mikołaje:

 

Najczęściej czytane