• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Arteon - najładniejszy VW w historii?

Michał Jelionek
29 czerwca 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 

Po zakończeniu produkcji lubianego przez kierowców modelu CC, włodarze Volkswagena zapowiedzieli, że szybko znajdą jego następcę. Jak powiedzieli, tak też zrobili. Do salonów dealera Plichty wjechał właśnie Arteon, Volkswagen Arteon. Poznajcie nowego w niemieckiej rodzinie.



Czy podoba ci się nowy VW Arteon?

Włodarze Volkswagena postawili sprawę jasno, powiedzieli: chcemy mieć w swojej ofercie przestronny samochód ze sportowym zacięciem i funkcjonalnym wnętrzem. I dopięli swego. Stworzyli auto, które łączy w sobie cechy muskularnego atlety i komfortowej limuzyny.

Arteon w hierarchii VW pozycjonowany jest wyżej od popularnego Passata. Do jego budowy wykorzystano sprawdzoną platformę modułową MQB. I już same wymiary fastbacka robią wrażenie - auto mierzy 4862 mm długości, 1871 mm szerokości, 1427 mm wysokości, natomiast rozstaw osi to 2841 mm.

Taki rozmiar pozwolił wygospodarować naprawdę bardzo dużo wolnego miejsca. Nie przesadzimy jeśli napiszemy, że przestrzeń w drugim rzędzie porównywalna jest do tej, którą oferuje nam Skoda Superb. Ale to nie koniec plusów. Zwiększono również pojemność bagażnika, która w Arteonie wynosi 563 litry (po złożeniu tylnych siedzeń - 1557 litrów), a to o 31 litrów więcej niż w modelu CC.

Arteon ma wszystko, aby zyskać przydomek najpiękniejszego Volkswagena w historii marki. Arteon ma wszystko, aby zyskać przydomek najpiękniejszego Volkswagena w historii marki.
Wydłużone nadwozie, większy rozstaw osi, masywny przód, mocno opadający dach czy to, co bardzo lubimy, czyli okna boczne bez ramek - te wszystkie zabiegi czynią z Arteona upragnionego sportowca. W bardzo korzystnie skrojonej sylwetce szczególną uwagę przykuwa pas przedni. Styliści w ciekawy i dynamiczny sposób połączyli diodowe reflektory i LED-owe światła do jazdy dziennej z chromowanymi listwami atrapy chłodnicy. Drobnym, ale rzucającym się w oczy mankamentem jest gigantyczna maska, która sprawia wrażenie nieco źle spasowanej z przednimi nadkolami.

Stonowane wnętrze Arteona raczej niczym nie zaskakuje, jest typowe dla Volkswagena. Co nie znaczy, że jest nudne, nam się podoba. Zaraz po usadowieniu się w fotelu kierowcy, zwracamy uwagę na duży, ponad 9-calowy wyświetlacz multimedialny w konsoli centralnej. Wysokiej rozdzielczości dotykowy ekran działa płynnie i intuicyjnie. Wyświetlacz został wyposażony w system sterowania gestami, znany chociażby z BMW, a wcześniej wykorzystany w odświeżonym VW Golfie. Sprawdziliśmy, działa. Ale to raczej zbędny gadżet, którym co najwyżej będziecie mogli pochwalić się znajomym.

Czytaj także: VW Golf po kuracji odmładzającej

Cyfrowe wskaźniki dobrze komponują się w desce rozdzielczej. Cyfrowe wskaźniki dobrze komponują się w desce rozdzielczej.
Obok dużego wyświetlacza multimedialnego, naszą uwagę przyciągnęły cyfrowe wskaźniki, które świetnie komponują się w desce rozdzielczej. Ponadto Arteon został wyposażony w szereg rozwiązań i systemów dbających o bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów. To m.in. udoskonalony aktywny tempomat, który teraz uwzględnia również ograniczenia prędkości i znaki na drogach, światła LED z funkcją dynamicznego doświetlania zakrętów czy system Emergency Assist, który jak tylko wykryje, że kierowca traci kontrolę nad autem - automatycznie zahamuje, włączy światła awaryjne i skieruje Arteona na skrajny prawy pas jezdni.

Wady? Znaleźliśmy jedną. To ograniczona widoczność z pozycji kierowcy. Niestety, kosztem pięknie skonstruowanej bryły auta, tracimy na widoczności podczas jazdy. Przez niewielką szybę tylną, dodatkowo przysłoniętą zagłówkami kanapy, słabo widzimy to, co dzieje się za pojazdem. Z kolei kontrolowanie martwego pola utrudniają bardzo szerokie słupki B. Ale coś za coś.

Arteon oferuje pasażerom gigantyczną wręcz przestrzeń. Arteon oferuje pasażerom gigantyczną wręcz przestrzeń.
VW Arteon oferowany jest w trzech wersjach wyposażenia: standardowej Essence, ekskluzywnej Elegance oraz sportowej R-Line. Klienci już teraz mogą wybierać silniki TSI i TDI o mocach od 150 do 280 KM. Jednostki można skonfigurować z dwusprzęgłową, 7-biegową przekładnią DSG. Natomiast napęd na wszystkie koła 4MOTION jest dostępny tylko w dwóch topowych wersjach silnikowych - 2.0 TSI o mocy 280 KM i 2.0 TDI o mocy 240 KM.

My przetestowaliśmy najmocniejszego "benzyniaka". Gigantyczna moc robi różnicę. To stado wierzgających rumaków, które w sportowym trybie dosłownie wgniatają nas w fotel. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 5,6 sekund, a prędkość maksymalna to 250 km/h. Małym minusem jest reagująca z drobnym opóźnieniem skrzynia DSG, ale to szczegół. Frajda z jazdy jest ogromna. Przy cięższej stopie średnie spalanie w cyklu mieszanym oscylowało w granicach 13 litrów paliwa na 100 km. Dodajmy tylko, że obok opcji sport, do wyboru mamy również cztery inne tryby jazdy: normalny, ekonomiczny, komfortowy i indywidualny.

W sylwetce Arteona szczególną uwagę przykuwa pas przedni z bardzo ciekawie poprowadzoną linią świateł. W sylwetce Arteona szczególną uwagę przykuwa pas przedni z bardzo ciekawie poprowadzoną linią świateł.
Zaglądamy do cennika, który aktualnie otwiera kwota 145 tys. zł za benzynowy silnik 2.0 o mocy 190 KM. Docelowo jednak cena bazowa spadnie do 127 tys. zł, bo do oferty trafi najsłabszy motor 1.5 TSI o mocy 150 KM współpracujący z 6-biegowym manualem. Testowany egzemplarz w opcji wyposażenia R-Line został wyceniony nieco drożej, bo na... 258 tys. zł.

Wnioski, które nasuwają się po przetestowaniu Arteona są następujące - Volkswagena można kochać albo nienawidzić, jednak należy oddać Niemcom, że tworząc Arteona zrobili kawał dobrej roboty. Pokusimy się o odważne stwierdzenie, że to najpiękniejszy model w historii niemieckiego koncernu. Wygląda jak milion dolarów, a do tego świetnie się prowadzi... to cały Arteon.
VW Arteona do testów udostępniła firma Volkswagen Plichta
  • Wnętrze typowo volkswagenowskie, bez niespodzianek.

Opinie (102) 2 zablokowane

  • Koniec blachosmrodów juz jest bliski ,nadchodzi era dronów i pojazdów autonomicznych. (3)

    • 0 10

    • I tak będzie właściciel stał nim w korkach bo asfaltu do niego nie dodają

      • 2 0

    • Drona to ty masz w gaciach.

      • 0 1

    • dron

      Polec orle dronem na wakacje z rodzina. ..

      • 0 0

  • Volkswagen (4)

    258 tys zł za samochód produkowany w Europie dla ludu jak mówi nazwa marki ?

    • 4 4

    • (2)

      Dla polskiego ludu Arteon rocznik 2017 będzie dostępny w 2032 roku

      • 6 0

      • Zaradni załatwią sobie szybciej, ale to będzie po "poprawkach lakierniczych".

        • 3 0

      • W 2032 roku Niemcy będą jeżdzić na Wielbłądach lub Mułach

        na razie to na Niemcach jeżdżą "chłopaki z brodami"

        • 0 0

    • w cywilizowanych krajach kosztuje tylko 60tysięcy więc to nie problem.

      • 0 0

  • Wolę stare, proste i naprawialne.

    Im nowszy Passat tym bardziej płaski i szeroki. Passat miał być autem użytkowym a Arteon to auto reprezentacyjne i takie pozostanie - jak Phaeton.

    • 2 4

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Arteon - nowy Volkswagen

    nowa insignia bije go na głowę (2)

    • 3 7

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Arteon - nowy Volkswagen

      Dokladnie

      Próbowałem znaleźć temu VW odpowiedni segment, i tylko na myśl przyszła mi Insygnia gdzie bije das auto polotem i funkcjonalnością. Daleko mu do Audi A5 i o dziwo do Kia Stringer której premiera będzie za rok. Ten Arteon to taka Skoda Rapid w Rodzinie Volkswagena.

      • 1 1

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Arteon - nowy Volkswagen

      Nie zg

      • 0 0

  • tablica GWE jest naturalnym uzupełnieniem marki

    • 6 3

  • Najładniejszy VW w historii :D (7)

    Bardzo możliwe, ponieważ VW zawsze robił samochody kompletnie bez polotu stylistycznego, nijakie, czyli mające podobać się każdemu. Nie oznacz to, że były brzydkie, ale używanie słowa ładne jest dyskusyjne. Ten, to kolejne nijakie "auto dla ludu".
    Ładne to są włoskie auta. VW po prostu są.
    Wyłączyłbym tylko Garbusa, bo to inna liga w VW.

    • 6 2

    • (2)

      Karmann Ghia?
      To jest moim zdaniem najładniejszy VW w historii.
      Drugim jest koncept - VW W12

      • 2 0

      • Karmanna produkował VW? (1)

        Poza tym to przecież projekt Ghia (Włochy)

        Koncepty pomijam.

        • 0 0

        • To produkt Karmanna sprzedawany przez VW, więc to nie do końca VW, ale znaczek VW ma :D
          Był produkowany w Niemczech w latach 1955-1974, od 1960 do 1974 w Brazylii
          Ghia zaprojektowała nadwozie.
          Aha i mówię o Karmann Ghia Typ 14 :)

          • 3 0

    • (3)

      garbusa? toz to najohydniejszy samochód pod słońcem

      • 0 3

      • No tak, daleko mu do B5 w kombi :)

        • 2 0

      • Posiadacz Garbusa 1965r.

        Multipla jest ohydna ! Garbusy mają fanów na całym świecie - to mówi samo za siebie.

        • 0 0

      • No widzisz, dlatego napisałem, że inna liga.

        Jedni twierdzą, że okropny inni, że znakomity i piękny projekt. To jedyny VW, o którym można podyskutować :). Inne są jak mawia klasyk "miałkie" :)

        • 1 0

  • kia

    Słabo widzę sprzedaż tego autka...

    • 0 1

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Arteon - nowy Volkswagen

    Polecam test Pana Pertyńskiego na kanale Pertyn ględzi. Te testy trojmiasto.pl to tylko laurki dla dilerów wypożyczających auto.

    • 0 2

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Arteon - nowy Volkswagen

    Pseudo luksus z deską z Passata (1)

    Ta marka stacza się na totalne dno, ale po co się starać, jak dla wielu trochę plastiku z danym znaczkiem na masce to całe życie...

    • 3 1

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Arteon - nowy Volkswagen

      brzeczysz

      trzeba miec zeby möc poröwnywac,to co bylo pokazane na filmie to tylko czastka co te auto ma

      • 0 0

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Arteon - nowy Volkswagen

    I tak nowa Insignia jest liderem (1)

    • 1 4

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Arteon - nowy Volkswagen

      Jest w wysokiej cenie

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

XC90 to model z gamy którego producenta?

 

Najczęściej czytane