• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Bestsellerowy model Skody w nowej odsłonie

mJ
3 listopada 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Skoda Octavia po faceliftingu. Skoda Octavia po faceliftingu.

W marcu 2017 roku w trójmiejskich salonach Skody zaparkuje nowa Octavia. Bardzo popularny model na polskim rynku przeszedł kurację odmładzającą.



Skoda Octavia po faceliftingu. Skoda Octavia po faceliftingu.
Skoda Octavia to bestsellerowy model w gamie czeskiego producenta. Na potwierdzenie tych słów wystarczy spojrzeć na statystyki sprzedaży. W ciągu 20 lat obecności tego modelu na rynku, Czesi sprzedali ponad 5 mln egzemplarzy Octavii. To najlepiej sprzedający się samochód Skody.

Nasi południowi sąsiedzi postanowili nieco przeprojektować trzecią generację swojego topowego reprezentanta. Najbardziej widoczne zmiany zaszły w pasie przednim Octavii. Spoglądając na nowe, dzielone reflektory można dostrzec podobieństwo do... Mercedesa-Benz Klasy E W212 przed liftingiem. Opcjonalnie, na życzenie zamawiającego, auto można doposażyć w pełni ledowe światła z funkcją adaptacji AFS.

Przestronność to duży atut Skody Octavii. W najnowszej wersji nic się nie zmienia - nadal będzie sporo miejsca zarówno dla pasażerów, jak i w przestrzeni bagażowej. W liftbacku bagażnik liczy 590 l, a w kombi 610 l (ze złożonymi fotelami odpowiednio: 1580 l i 1740 l).

Nowa Skoda Octavia.

W zmodernizowanej Octavii rozbudowano działanie systemów wspomagających prowadzenie. Pojawią się m.in. asystent manewrowania z przyczepą, system przewidujący zachowanie pieszych (Front Assist), asystent gwarantujący bezpieczną zmianę pasa ruchu (Blind Spot Detection) czy asystent bezpiecznego wyjazdu tyłem z miejsca parkingowego (Rear Traffic Alert).

Skoda Octavia po faceliftingu. Skoda Octavia po faceliftingu.
Przy konfiguracji Skody Octavii klienci staną przed trudnym wyborem jednostki napędowej. Do wyboru aż pięć silników benzynowych i cztery turbodiesle. Rozpiętość poszczególnych wariantów jest spora, rozpoczyna się od pojemności jednego litra i mocy 85 KM, a kończy na dwulitrowym motorze wytwarzającym moc 184 KM.

Przy dopłacie, wybrany silnik może współpracować z automatyczną, dwusprzęgłową skrzynią DSG z sześcioma albo siedmioma przełożeniami. Ponadto topowe wersje 1.8 TSI i 2.0 TDI mogą być wyposażone w napęd na wszystkie koła. Dodatkową opcją jest Dynamic Chassis Control (DCC), czyli adaptacyjne zawieszenie.

Jak już wspominaliśmy, auto w trójmiejskich salonach pojawi się w marcu przyszłego roku.

Skoda Octavia po faceliftingu. Skoda Octavia po faceliftingu.
mJ

Opinie (41) 1 zablokowana

  • Chyba se kupie ....yy 2 sztuki :) (1)

    .

    • 7 1

    • A czy czapkę z nutrii dają w gratisie tudzież kapelusz z piórkiem?

      • 1 0

  • (2)

    Coś jak W212 :)

    • 14 0

    • projektant reflektorów rzeczywiscie delikatnie się zainspirował;) (1)

      • 2 0

      • Jak wiadomo mercowi podwójne światła nie wyszły na dobre.

        • 2 1

  • (3)

    Reflektory z przodu nie podobają mi się. Ogólnie fajne auto. Octavia sprzedaje się super więc chyba przeczy to opinii,że to g... auto tymbardziej,że tanie to nie jest jak kiedyś favorit. To było dopiero szkaradztwo,szczególnie w kolorze ala lazur..

    • 12 0

    • Sprzedaje się... (2)

      Kupują tylko firmy.

      • 4 3

      • (1)

        Ojj nie tylko panie kolego.

        • 2 0

        • Jeszcze Janusze biznesu!

          • 2 1

  • Re: Bestsellerowy model Skody w nowej odsłonie (1)

    Uwielbiam Skodiczkę za pokład, za pojemność bagażnika, za zabawne spojrzenie "gapy" i skoczność, za nosek przy glebie i pupę wysoko, za to, że z różnych, groźnych sytuacji, wychodziłyśmy cało...

    • 10 4

    • Auto nie godne kapłana.

      • 1 0

  • No i cena jak za VW

    Nie dziękuje wole inne tańsze a TDI mówie nie

    • 11 2

  • Sprowadzę sobie taką z Niemiec w 2027 roku z małym przebiegiem po pierwszym właścicielu Niemcu z Bawarii, który dbał, serwisował, trzymał pod kocem i prowadził w rękawiczkach z koziej skóry, żeby nie porysować kierownicy.

    • 25 1

  • Aż litr pojemności ! WOW !!! (5)

    Toć to taka kosiarka jak mój Matiz
    Dorzucili tam turbinę, bo na testach Cinquecento wyprzedzało Skodę, żeby siary nie było
    Tylko, że w moim Matim mam od nowości nastukane 186700 km a Octawia z tym 1.0, to wątpię żeby połowę uzyskała

    • 26 2

    • Obchodzenie przepisów (1)

      muszą dać coś absurdalnego, aby im w portfolio silników obniżyło średnią emitowanych zanieczyszczeń. Przez to będzie możliwe dodanie modelu o bardzo dużej pojemności. Standardowe zagranie

      • 0 4

      • 5 litrów?

        • 0 0

    • Silnik 1.0 w twoim Matizie a silink 1.0 w tej Skodzie to dwa różne światy.

      Inna kultura pracy, inne osiągi, nie ma co porównywać. Twój silnik ciągnie małą konstrukcję Matiza, a silnik Skody musi pociągnąć pewnie z 1200 kg jak nie więcej. Poza tym, downsizing wśród producentów jest wszechobecny, czyli dążenie do małej pojemności silnika z dużą mocą. Zobacz na takiego Forda Focusa 1.0 Ecoboost (125 KM), 3-cylindrowy silniczek, można by rzecz, że to żart w Focusie, a spokojnie daje radę i frajdę z jazdy.

      • 1 4

    • Pamiętaj nie długość członka się liczy, a umiejętne posługiwanie się nim. (1)

      Chyba masz manię liczb i pojemności, czyli musi być coś koło 3 litrów, bo pewnie inaczej to nie ma jazdy, a przecież silnik 1.0 też jest żwawy i zwinny.

      • 1 3

      • następny z krótkim :(

        .

        • 4 0

  • p (3)

    Aktualnie trwa odwrót od downsizigu. Juz za 2-3 lata nie będzie aut z litrowym silnikami o mocy ponad 100 KM tylko ze producenci o tym na razie nie mówią. Póki co polecam pewnego japońskiego producenta na literę M

    • 7 2

    • Mitsuoka ?

      ;) ale inne też, np Ford Mustang 5.0 v8 spełnia kufniane euro 6

      • 8 0

    • (1)

      M to ostatnio kradną w 15 sekund. W szczególności M serii 6 odjeżdża siną dał.

      • 11 0

      • zanim w tę siną dal dojedzie, tylne nadkola zardzewieją i odpadną.

        • 3 1

  • Downsizing - zdecydowanie nie. (3)

    Nie powiem, najlepsze byłoby 3.0 lub 3.5 benzyna ale patrząc do portfela wybieram 2.0. Wolnossące, bezawaryjne i diabelsko odporne nawet na katowanie. Wybieram pewną japońską markę na H.

    • 8 0

    • Koleś w jakieś rebusy czy kalambury się bawi? Najpierw poleca producenta na M, teraz markę na H.

      • 6 1

    • (1)

      Honda to klasa sama w sobie

      • 0 0

      • CIVIC

        Właśnie zaprezentowali nową hahah bez radia i klimy w wersji podstawowej wstyd . Silnik 1.0 hahahha

        • 0 0

  • nuda nuda nuda (4)

    Skoda wyglądem zawsze nudziła.

    • 5 7

    • albo się podoba albo nie, gust rzeczą względną, ale raczej nie opisywała bym karoserii jako nudny ciekawy, może książkę, albo

      • 0 0

    • Jak każdy VW

      • 0 0

    • Auto to jeżdżenia, a nie do ekscytacji

      I właśnie o to chodzi

      • 0 0

    • Kolejna będzie wyglądała jak pudełko margaryny na czterech kółkach. To jest ten kierunek.

      • 1 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

Co to jest ABS?

 

Najczęściej czytane