• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ceramiczna ochrona lakieru. Droga, ale skuteczna

Michał Jelionek
4 sierpnia 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Powłoki ceramiczne, oprócz oczywiście ochrony lakieru, zapewniają zjawiskowy wygląd auta. Powłoki ceramiczne, oprócz oczywiście ochrony lakieru, zapewniają zjawiskowy wygląd auta.

W zasadzie nie ma pory roku, w której powłoka lakiernicza naszego auta nie byłaby narażona na działanie szkodliwych czynników atmosferycznych. Sposobów na ochronę lakieru jest przynajmniej kilka, ale ostatnio coraz częściej firmy specjalizujące się w przywracaniu blasku samochodom korzystają z powłok ceramicznych. Co to takiego?



Czy kiedykolwiek korzystałe(a)ś z usług firm z branży auto-detailingu?

Jeszcze całkiem nie tak dawno temu w świecie auto-detailingu głośno było o powłokach kwarcowych. Teraz na absolutnym topie są jeszcze lepsze i jeszcze trwalsze ceramiczne powłoki ochronne. To zaawansowane preparaty chemiczne, które po nałożeniu na lakier tworzą gruby i twardy pancerz chroniący przed oddziaływaniem szkodliwych czynników.

A przecież destrukcyjnych zjawisk, które niekorzystnie wpływają na stan lakieru naszego samochodu jest sporo, to m.in. promieniowanie UV, kwaśne deszcze, ptasie odchody, sól drogowa, żywice, asfalt, chemia samochodowa (płyny stosowane np. na myjniach), oksydacja, a także zarysowania. Co istotne, ceramiczne pokrywy ochronne gwarantują skuteczne zabezpieczenie lakieru auta nawet przez 5 lat.

- Powłoki ceramiczne to silnie wiążące z lakierem komponenty, które bardzo głęboko wnikają w warstwę lakieru. Gdybyśmy spojrzeli na cząsteczki lakieru pod mikroskopem, to zauważylibyśmy strukturę porowatą. Nałożenie powłoki ceramicznej wypełnia wolną przestrzeń między wspomnianymi cząsteczkami lakieru i tworzy gładką warstwę ochronną - tłumaczy Tomasz Kawalec z firmy Precyzyjni.
- Powłoki ochronne - ceramiczne czy też kwarcowe - to przełomowa technologia ochronny lakierów. Nowa formuła łączy w sobie najlepsze zalety oryginalnej powłoki ceramicznej oraz najwyższej jakości nanocząsteczek tytanu. Nieorganiczne pochodzenie powłoki sprawia, że w przeciwieństwie do wosków jest w pełni odporna na utlenianie. Twarda skorupa stwarza fizyczną ochronę na lakierze, dzięki czemu przeciwdziała reakcjom z powietrzem, chroni lakier przed zarysowaniami, nadmiernym brudzeniem i starzeniem się - wyjaśnia Marcin Kopiński z SNB Gdańsk.
Na tego typu zabieg przeważnie decydują się właściciele drogich samochodów. Na tego typu zabieg przeważnie decydują się właściciele drogich samochodów.
Lista plusów zastosowania tej - bądź co bądź drogiej - metody ochrony lakieru jest jednak dłuższa. Znajdziemy na niej te bardzo praktyczne aspekty, jak chociażby efekt hydrofobowy (odpychanie cząsteczek wody), ochronę przed blaknięciem i zmatowieniem lakieru, zdecydowanie szybsze mycie auta oraz łatwe utrzymywanie pojazdu w czystości. Ponadto, dzięki pancerzowi o wiele sprawniej pójdzie nam usuwanie z maski oraz zderzaka uporczywych plam po owadach. Warto wspomnieć również o walorach estetycznych, gdyż ceramiczne powłoki nadają lakierowi szklistości i połysku, a jego kolor staje się głębszy.

Zobacz listę trójmiejskich firm specjalizujących się w auto-detailingu

- Stosowanie powłok ochronnych staje się w zasadzie koniecznością dla każdego, kto skrupulatnie dba o wygląd swojego samochodu. Oprócz zabezpieczenia przed uszkodzeniami - powłoka sprawia, że lakier zyskuje niesamowity, wręcz diamentowy blask. Co ważne, po nałożeniu warstw ceramicznych mycie auta staje się niezwykle proste. Dzięki efektowi hydrofobowości oraz gładkości lakieru, wszelkie zanieczyszczenia drogowe nie przylegają do lakieru. Nierzadko do umycia auta wystarcza jedynie woda pod ciśnieniem, bez konieczności mycia ręcznego. To ogromna zaleta powłok - zdradza Kacper Damaszk z Car-Lux.
Ostatnimi czasy coraz modniejsze staje się nakładanie powłoki ceramicznej również na felgi. Ostatnimi czasy coraz modniejsze staje się nakładanie powłoki ceramicznej również na felgi.
Proces nakładania warstwy ochronnej na lakier auta trwa od kilku do nawet kilkunastu godzin. Pamiętajmy jednak, że ceramiczną powłokę ochronną można stosować również na reflektorach, lampach, szybach i felgach. Przy bardziej kompleksowej usłudze - z nakładaniem powłoki również na pozostałe elementy auta - prace mogą wydłużyć się do kilkudziesięciu godzin.

- Wiele osób myśli, że powłokę ceramiczną nakłada się podobnie jak wosk. Nic bardziej mylnego. Przede wszystkim przy powłoce ceramicznej lakier musi być w stanie idealnym. Dlatego w przypadku samochodów używanych, ale również przy wielu nowych autach, w pierwszej kolejności należy przeprowadzić renowację lakieru. Proces nakładania powłoki jest bardzo żmudny i powolny. Wymaga chirurgicznej precyzji oraz odpowiedniego sprzętu i światła. Poza tym, bardzo duży wpływ na czas aplikacji powłoki ma temperatura i wilgotność powietrza - dodaje Kawalec.
Żywotność powłoki zależy oczywiście od jakości oraz ceny produktu, i wynosi z reguły od roku do nawet 7 lat. Jak jednak podkreślają eksperci, żeby zachować gwarancję oraz wszelkie właściwości powłoki - należy systematycznie pielęgnować auto, a przegląd tych bardziej trwałych powłok powinno wykonywać się raz do roku.

Czytaj także: Folia alternatywą dla lakieru?

Niestety, największą i chyba jedyną wadą ceramicznych powłok jest... cena. Za skuteczną ochronę lakieru należy słono zapłacić - cennik usług rozpoczyna się od około 1 tys. zł, a kończy nawet na 5 tys. zł.

Dlaczego tak dużo? Na tak wysoki koszt wpływa cena samych preparatów, którą z kolei określa twardość powłoki ceramicznej. Zasada jest prosta, im twardość większa - tym cena wyższa (aktualnie największa stosowana twardość wynosi 10H, a grubość powłoki to około 5-7 mikronów). Płacimy również za fachowość wykonanej usługi. Pamiętajmy, że niepoprawnie nałożona powłoka nie będzie efektywnie zabezpieczać lakieru samochodu.

Miejsca

Opinie (97) 10 zablokowanych

  • Na gwoździa nie ma mocnego (1)

    • 109 13

    • ahahahahaa

      mistrz!

      • 8 0

  • łołołiła (2)

    lece ceramizować swoją beemke :D

    • 31 8

    • (1)

      a ja mojom A trujke. myslisz, rze to morze wejsc w reakcje ze szpachlom?

      • 33 1

      • A ja mojo mazde, ciekawe czy to pokrywa rdzę.

        • 7 1

  • (5)

    A czy przez zarysowanie kluczem przez zazdrosnego sąsiada też chroni?

    • 42 3

    • przecież to nie do tego służy

      • 1 2

    • Sąsiada tak, sąsiadkę nie

      • 2 0

    • Nie tylko drobne zarysowabya

      • 0 0

    • detal

      nie

      • 0 0

    • Ceramika chroni przed zarysowaniem kuczem !!!

      Nalezy nabyc ceramike w butece litrowej, i trafic sprawce zanim on trafi nasz lakier.!!!! Powodzenia

      • 0 0

  • drogi bajer, ładnei wyglada jak jest umyty i świeci słonko ale nie chroni nic a nic przed mechanicznymi uszkodzeniami (3)

    • 44 3

    • (2)

      g*wno, straciłem na tym 8 tys zł. Samochód brudzi się tak samo i są zacieki jak dobrze nie wytre pp umyciu. Dobre dla osób co mają swoje podwórko i lubią poświęcać raz na tydzień 2-3h na mycie, bo na myjniach ręcznych szybko zniszczą tę powłokę

      • 27 0

      • (1)

        Potwierdzam. Mam ten sam problem - wyschnięte krople i zacieki są okropne. Przed nałożeniem powłoki tego nie miałem.
        Ogólnie - dla mnie skuteczniejszy jest wosk, nawet taki przeciętny, który można dostać na stacjach benzynowych.
        Blasku nada, coś tam zabezpieczy, ale przynajmniej kosztuje 40-50 zł, można nalożyć samemu w 30-50 minut.
        A ceramika i tak nic nie zabezpiecza. Drugi raz bym się na to nie zdecydował.

        • 19 1

        • wosk w 30 minut?

          • 7 3

  • (4)

    A dlaczego drogie samochody nie mają tego od razu?

    • 70 3

    • (1)

      bo mają potem

      • 15 5

      • "Potem" to się śmierdzi.

        • 12 2

    • zz tego samego powodu dla ktorego nie maja od razu zrobionego 'czip tuningu' i wycietego dpfa.

      • 22 1

    • Po to, żeby ktoś mógł zarobić.

      • 13 1

  • ceramika... (2)

    skuteczność ceramiki została w tym artykule (sponsorowanym) bardzo mocno przesadzona. Można ceramikę porównać do twardego wosku. Podobnie jak on, nie zapewnia wcale niesamowitej ochrony mechanicznej przed zarysowaniem czy kamieniami.

    • 44 9

    • Zgadza się bo ceramiki to przeżytek, teraz nakłada się szkło - podobno :P

      Około 2 lat temu nałożyłem ceramikę na samochód. Ogólnie super woda ucieka, łatwe mycie itp. ale efekt mega szybko zaczął słabnąć (mimo gwarancji). Okazało się, że zakład który nakładał życzy sobie płatnego odświeżania, robiłem ale chyba nie o to chodzi.

      Natomiast rok temu nałożyłem na inny samochód mocniej eksploatowany coś co nazywa się Nano Glass, również powłoka tylko nie ceramiczna a szklana i nakładają ją taką jakąś maszyną co wypluwa płomień. Reklamują że 10 lat gwarancji, że gładka itp.
      Absolutnie nie chcę jeszcze chwalić, ale różnica między tamtą ceramiką a szkłem jest kosmiczna. Efekt utrzymuje się cały czas, nie życzą sobie żadnych dopłat za odświeżanie, jedynie mycie ich szamponem bo coś tam nie ma zasad i kwasów.

      Więc jeżeli tak będzie dalej, to ja wrócę do tematu powłok ochronnych jako wielki obrońca tego nowego szkła rękami i nogami.

      • 0 0

    • dobrą powłokę ceramiczną - pożna polerować np. Crystal Serum Ultra

      • 1 0

  • Muszę to mieć (3)

    w moim prestiżowym lanosie :)

    • 75 3

    • (2)

      Gdzie wyhaczyłeć to prestiżowe auto?

      • 21 0

      • (1)

        W FSO na Florydzie. Konkretnie w Orlando bo w Miami już wszystkie wykupione.

        • 32 0

        • Tam wyhaczalem swego matiza i nubire.

          W miami nie byłem.

          • 11 0

  • (3)

    Co to ma chronić? Czy jak jakiś ćwok pod marketem przerysuje wózkiem zakupowym to nie będzie śladu? A co z kamieniami które "latają" po wszystkich jezdniach i obijają samochód non stop.

    • 27 9

    • (1)

      ma chronić lakier przed skutkami atmosferycznymi itp., do tego wygląda i łatwo się myje auto. Ale jak jesteś Janusz to myj auto sam z wiadrem, bo nawet i 10 zł to ci szkoda wydać na myjkę, a co dopiero ponad 1k na detailing

      • 2 7

      • nie do końca chyba

        bo jak grad spadnie, to i tak rozwali powłokę, a lakier szybciej dostaje w kość od kamieni z ulicy, przy obcierkach jak parkujesz na ulicy (ludzie otwierają drzwi, aż oprą się o twój samochód, wyjeżdżają nie patrząc że zawadzają o inny pojazd), niż od słońca i deszczu,
        zimą jak piaskarka wyjedzie i minie taki samochód to 5k do widzenia

        • 5 0

    • Niestety raczej marketing Gen 3 glasscoat

      To raczej marketing posiadam nowy samochod pokryty glasscoat- czy sie nie bridzu - mocniej niz drugi bez glasscoat- : czy sie rusyje - nie jezdze po krzakach. Czy odporny na uderzenia malycj kamyczkow - NIE. Czy warto raczej bym nie inwestowal kupujac ponownie nowy samochod.

      • 0 0

  • niektórzy to mają szmergla na punkcie auta...

    • 50 9

  • jak poceramizuję swojego tedeika (1)

    to ino świst będzie! I błysk jak psie jajka!

    • 33 4

    • vw

      i duuuuuużeo dymu z tyłu

      • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Cars for Cause 3city

zlot, imprezy i akcje charytatywne

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Sprawdź się

Sprawdź się

VW Crafter to:

 

Najczęściej czytane