• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Citroen C3 Picasso. Większy niż się wydaje

Marcin Tymiński
28 września 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Citroen C3 Picasso - miejski i bardzo przestronny minivan. Tańszy od Opla Merivy, droższy niż Kia Venga. Citroen C3 Picasso - miejski i bardzo przestronny minivan. Tańszy od Opla Merivy, droższy niż Kia Venga.

Uniwersalny i na każdą okazję. Takiego samochodu oczywiście nie ma. A czy mógłby być? Taka myśl przyświecała pewnie twórcom Citroena C3 Picasso. Jak to wyszło w praktyce?



Teoretycznie to zbyt małe auto, by polecać je np. rodzinie z dziećmi czy komuś, kto wiecznie podróżuje z dużą ilością bagaży. Powiedzieć, że samochód niewiele dłuższy od Seata Ibizy, minimalnie szerszy od Peugeota 207 czy wyższy o 10 cm od Toyoty Yaris może być bardzo przestronny i pakowny? Otóż tak. Właśnie te kilka centymetrów więcej z każdej strony z C3 Picasso czyni niezwykle pakowne auto. To wszystko dzięki płaskim powierzchniom, dużym możliwościom aranżacji wnętrza i licznym schowkom. Do tego mnóstwo przeszklonych powierzchni, łącznie z dachem, ciągnącym się niemal przez całą długość samochodu.

Mnóstwo miejsca wygospodarowano też z przodu i z tyłu zarówno dla kierowcy, jak i pasażerów. Architektura przodu sprawia, że zarówno kierowca, jak i pasażer, może się rozpychać łokciami i kolanami. Nawet maksymalnie przesuwając do tyłu przednie fotele, nie zaszkodzi się pasażerom w drugim rzędzie siedzeń. Ilości miejsca z tyłu nie powstydziłoby się nawet BMW serii 7. Kto nie wierzy, że w Citroenie może być tyle samo, a nawet więcej miejsca, niech porówna cyferki w obu samochodach.

Wygoda, wygoda i jeszcze raz wygoda. To znak rozpoznawczy Citroena. Pozycja za kierownicą jest optymalna, widoczność tylko minimalnie zakłócają słupki z przodu. Ze względu na kształt nadwozia, Citroen zastosował podwójne uszczelki w drzwiach i grubsze szyby, by zminimalizować hałas powietrza, opływającego pudełkowaty kształt auta. Podczas podróży głośniej robi się dopiero po przekroczeniu ok. 130 km/h.

Pod maską Citroena znalazł się 90-konny diesel o pojemności 1.6 litra. Cała rodzina diesli ze znaczkiem HDI charakteryzuje się wysoką kulturą pracy i niezłymi osiągami przy rozsądnym zapotrzebowaniu na paliwo. Nie inaczej jest też w przypadku C3 Picasso (6 litrów w mieście i niecałe 5 na trasie na każdą przejechaną "setkę"). Gdyby jeszcze tak Citroen wyposażony był w sześciobiegową skrzynię. Brak "szóstki" szczególnie daje się we znaki na trasie.

Sprawnie przemieszczać się Citroenem pomaga bezpośrednie przełożenie, na maksymalny skręt kół od lewej do prawej potrzeba tylko trzech obrotów kierownicą. Do tego komfortowe zawieszenie, dzielnie wyłapujące dziury. Gdyby jeszcze układ kierowniczy był bardziej precyzyjny...

Cenowo Citroen C3 Picasso znajduje się pośrodku bezpośredniej konkurencji spod znaku np. Opla Czy Kii. Bogato wyposażoną wersję SX Pack kupimy za równe 70 tysięcy złotych.

Samochód do testów użyczony przez Citroen Polska

Opinie (84) 4 zablokowane

  • Jak spojrzałem na 1-sze zdjęcie nad artykułem, to ta "cytrynka" bardzo mi przypomniała Kia Soul, ale o wiele ładniejsze:) (7)

    Dobra fura dla Francuza lub kobiety z dzieciakami.

    P.S. Tak na marginesie: BMW 530 spala tyle samo, a ma o wiele większą moc. VW lub Audi 1,9tdi spala tyle samo, a też ma większą moc...

    • 3 16

    • (6)

      audi 1,9 tdi jest 1000 razy lepsze, bo przepali olej słonecznikowy po smażeniu frytek, więc mozna tanio jeździć, jak ma się rodzinę pracującą w barze.
      Poza tym, jak ktos mi świeći w nocy światłami, to jak dam gazu, chmura czarnego dymu skutecznie zapobiega oslepieniu.
      Wogóle - same zalety. Da się naprawić młotkiem, wytrzymuje 3 czołówki i nadal jeździ.
      AÓDI jest sóper! Lepsze nawet od Golfa.
      BMW troch grosze, bo szwagier w stodole nie naprawi, ale też jeździ na oleju słonecznikowym

      • 13 8

      • jeszcze lekcje się nie zaczęły?? (5)

        • 6 4

        • (4)

          Co, zazdrośniku zafajdany, jakie lekcje??
          Jak ci nie stać na audika i nie masz kompleksy to sie bezsensownie czepiasz.
          Jak chodzisz do szkoły to chódź dalej.
          Ja tam wolę robic biznes - chandluje sobie spokojnie warzywami na rynku i mam przynajmniej audika TDI. A ty sidź w szkole, na tym za dużo nie zarobisz. Liczy się biznes, nie szkoła

          • 4 9

          • Ogarnijcie sie milosnicy niemieckiej motoryzacji (3)

            Czego wam zazdroscic? Kilkunastoletnich trupow po dwoch dzwonach sprowadzonych do Polski na lawecie.

            • 6 1

            • Lepszy od kilkunastoletniego trupa po dwóch dzwonach z Niemiec może być tylko taki sam trup z Francji! (2)

              • 4 3

              • (1)

                katastrofalnie niski poziom dyskusji

                • 4 0

              • to po co czytasz? Do roboty!!! :)

                • 1 0

  • (10)

    Super autko. Dla mnie ideał, jedyne co mi się nie podoba, to licznik w wersji cyfrowej.
    Oczywiście, to nie to, co 15 letni audik tdi z wypierdzianym siedzeniem i kierownicą wymacaną spoconymi łapami helmuta :)

    • 23 2

    • Obawiam się, że nie znajdziesz 15-letniego audika za taką cenę :) (9)

      • 4 1

      • (8)

        Może byc do drobnego remontu, bo mam za stodołą juz połowę, co się została po remoncie audika szwagra. W sumie może być to niekoniecznie przód od audika, od pasata tez da się dopasować, sąsiad ma. To ten co mam ksenony z Auchan, tylne klosze "Leksus luk" i zajefajny subłufer z biedronki - wszystkie lachony z dzierżążna są jego :)

        • 10 2

        • "zdolny inaczej" jesteś? napisałem, że nie znajdziesz 15-letniego audika w cenie 70tys PLN! (7)

          • 3 1

          • (6)

            Ja nie znajde?????
            Audiki są najlepsze i warte każdych pieniędzy!
            I nie wyjeżdżaj mi tu ze zdolnością - może w szkole nie szło mi najlepiej i mam tylko 3 klasy podstawowej. Ale ja mam teraz A4 TDI i to mnie podziwiająm a nie ciebie, kujonie jeden!!!

            • 4 3

            • a ja mam BMW A8, 4.5 litra LPG i wszyskich was łykam jak chcę, bes problemu jak stado baranuw! (5)

              • 3 2

              • (4)

                Frajer jesteś, bo jak masz gaz, to nie możesz tanio jeździć. A ja mogie - bo tdi pali olej od frytek, poza tym, ojeciec robi w kółku rolniczym, to zawsze mi z traktora troche zwykłego dizla przyniesie. I mozna wtedy se za darmoche do Galerii Bałtyckiej w sobote pojechać polansować się w audiku i nowych ciuchach z bazaru w żukowie.
                A ty możesz se na tym LPG najwyżej kaszanke usmażyć :P
                TDI żondzi na kaszubach i w całym kraju!!!

                • 4 0

              • Hahaha, frajer to ty jesteś, jak myslisz że masz biodizla! Ja się podłączam do rury z gazem na dnie Bałtyku i tankuję do (3)

                kanistruff! A frajeży jerzdrzą w Tedeikach i smrodzą czarnymi hmórami na drogah wiejskih! O!!

                • 3 0

              • (2)

                lepiej sie podłoncz do rury od odkurzacza i se dupe wysprzontaj!
                Dizle są najlepsze, jedź na giełde do hwaszczyna i zobacz co jest trendi i so wypada mieć.
                Benzynowe som gorsze, bo droga jest benzyna, a za instalacje LPG to juz mam połowe Audika, druga połowa za stodołą i za momencik mozna jechac na dyskotekie do Kartuz!

                • 4 0

              • noo, a jak go zatankujesz do pełna, to sprzedasz 4 razy drożej!!

                • 4 0

              • Jakiś Kaszub dziewczynę Ci odbił?

                • 4 2

  • "Teoretycznie to zbyt małe auto, by polecać je np. rodzinie z dziećmi czy komuś, kto wiecznie podróżuje z dużą ilością bagaży. (21)

    Pff, takie propagandowe urabianie ludzi na amerykański styl. Jeszcze niedawno czteroosobowa polska rodzina podróżowała po Europie maluszkiem, a teraz próbuje się w wmówić, że potrzeba do tego nie wiadomo jak dużych aut.

    Auta z segmentu C (do jakiego zalicza się C3) dla czteroosobowej rodziny nadają się w zupełności. No chyba, że rodzina ma psa...

    • 9 2

    • (7)

      z tym urabianiem to się zgadza ale z tym segmentem C to już nie do końca - jest to van zbudowany na bazie auta z segmentu B - na pewno nie należy zaliczać go do segmentu C (golf i spółka), bo to już większe auta.

      • 1 0

      • (6)

        Teraz to ty przesadzasz.

        C3 Picasso:

        Długość 4080 mm
        Szerokość 1730 mm
        Wysokość 1620 mm

        Golf Plus:

        Długość 4206 mm
        Szerokość 1759 mm
        Wysokość 1580 mm

        ale już Golf IV:

        Długość 4149 mm
        Szerokość 1735 mm
        Wysokość 1439 mm

        A z doświadczenia wiem, że przeciętna rodzina (2+2) spokojnie daje sobie radę w samochodach o gabarytach Cordoby I

        Długość 4109 mm
        Szerokość 1640 mm
        Wysokość 1408 mm

        Klasy się rozrastają, ale ludzie nie bardzo. Różnica między tymi samochodami (Golf Plus, C3 Picasso) nie jest znaczna, bagażniki też: min 395 w G+ i 357 w C3P, obydwa mogą być zwiększone przez przesunięcie kanapy, ale też do podobnych rozmiarów.

        C3 ustawia jako samochód rodzinny to, że ma otwory na relingi dachowe, co docelowo umożliwia transport np. wózka dziecinnego.

        • 3 1

        • A co to "wózek dziecinny"?? Czy to jest lepsze od wózka C3?

          • 2 0

        • ale najważniejszym faktem jest że c3 picasso zbudowane jest na płycie podłogowej C3, które jest typowym autem segmentu B (4)

          aaa czyli jednak golf wyraźnie większy (12cm to wbrew pozorom dość dużo w samochodzie)czyli jednak nie w tej klasie co C3.

          a porównywanie wymiarów golfa IV którego produkcja skończyła się 7 lat temu to albo nieznajomość tematu albo próba manipulacji faktami. stawiam na to drugie, robisz to dość często. jeśli fakty są dla ciebie niekorzystne to tym gorzej dla faktów.

          reszta twojego wywodu mnie nie interesuje, bo to są tylko twoje poglądy. w maluchu rodzina 2+2 też "sobie poradzi".

          • 2 1

          • (3)

            Możesz mi powiedzieć: co z tego, ze produkcja Golfa 4 skończyła się 7 lat temu?

            Potrzeby rodziny wtedy i teraz są takie same.

            • 1 1

            • (2)

              to z tego że jeśli bawisz się w klasyfikację samochodów to rób to zgodnie ze sztuką a nie wg własnego wydzimisię. C3 picasso to typowy przykład mikrovana, klasa B-MPV (kia venga, nissan note, opel meriva). Golf to typowy przedstawiciel klasy C.
              a co mnie potrzeby kogokolwiek obchodzą? każdy ma inne, nie tobie to wyznaczać.

              • 2 0

              • (1)

                ani nie Tobie. W rodzinie Citroena sprawa jest prosta:

                C1 - segment A
                C2 - segment B
                C3 - segment C

                Nigdzie nie spotkałem się z kryteriami jakie musi spełniać samochód, żeby przynależał do danej klasy.

                Twoje teorie na ten temat mnie nie interesują, dla mnie to auto łapie się już do C.

                bywaj

                • 0 0

              • ze mną nie musisz się zgadzać. poczytaj trochę testów c3 picasso, w każdym z nich ten samochód jest lokowany w B-MPV, nigdy w C.
                to czy jest wg Ciebie "wystarczające" dla rodziny ma się nijak do tego w jakim jest segmencie.

                • 0 0

    • Nooo, i bez szóstego biegu się kiedyś jeździło! Ba! - nawet bez piątego! (2)

      A do takiego maluszka, to sprawnie można było upchać dzieciaki, wujka, ciotkę i kuzynów! A jeszcze się żyło w mieszkaniach komunalnych, z jednym kiblem na 4 rodziny!

      • 1 1

      • (1)

        No tak - bo samochód rodzinny to taki, do którego można wstawić stół do snookera, co?

        • 0 1

        • Samochód rodzinny, to taki, do którego montujesz 2 foteliki dziecięce, a po środku zmieszczasz stół od snookerea i jeszcze masz

          przestrzeń, żeby w niego pograć!

          • 1 0

    • (9)

      Ale ja wole i tak audika w kobiaku TDI.
      Całą rodzina możemy se pojechać do galerii bałtyckiej pojechac w niedziele na lans, a jak budowałem obore, to i cement, i cegłe sobie woziłem. I nikt nie widział co z budowy co to na niej pracowałem wywożę.
      I to jest oszczedność!

      • 3 0

      • Ale stołu od snookera już tam nie zmieścisz! (6)

        • 1 0

        • (5)

          ale do tego to ja nie musze audika brac.
          Wtedy kasztanke zaprzęgam do woza i jadymy po stół.
          Ostatni tak w nocy stoły z remizy wynosilim, bo brat się meblował.

          • 1 0

          • na Przymorzu? (4)

            • 1 1

            • (3)

              no - przeprowadził sie ze egiertowa do falowca i teraz to jest panisko pełną gębą, bo on jest już z miasta

              • 2 0

              • podkładkę niech kupi pod rejestrację a i może naklejkę gdyńską, do wypasu jeszcze z Sopotu (2)

                i Tricity Cytyzen

                • 3 0

              • (1)

                Ma wszystkie naklejki kaszub hędorzony - gdynia moje miasto, jestem z gdańska i chciał cos z sopotu z wydziału komunikacji wyszarpać, ale mu nie dali. Więcej auto zaparkował na chodniku przy smietniku - pomylili sie sprzątacze i na śmietnik mu wywieźli golfa2, prawie nówkie z gazem.
                Teraz musimy pojechać na złomowiec dokupić reszte do audika zza stodoły sąsiada.

                • 1 0

              • ale LPG czy CNG, ma?!

                • 1 0

      • oszczędność, to będzie jak do szkoły już pójdziesz albo zajmiesz się pracą (1)

        wtedy przyczynisz siędo wzrostu PKB

        • 1 1

        • oszczędność by była, jakbys zamiast czytac głupoty za robotę się zabrał, tłuku przemądrzały.
          Nie ma nic głupszego niż jak jednoczesne ganienie czegoś i robienie tego.
          Matołek.
          Miej odwagę powiedzieć, że jesteś na zasiłku, bo o obijanie w pracy cie nie podejżewam :)
          Ja się obijam i jestem z tego dumny :)

          • 0 2

  • z wyglądu przyjemne autko ale wygląd to nie wszystko (6)

    przed zakupem radzę się przejechać bo nie każdemu może odpowiadać podpieranie się uszami w zakrętach i dość płaskie siedziska.
    Ale z zewnątrz bardzo fajne, jak większość cytrynek.
    Aha, dajcie spokój już tym dieslom, kto kupuje miejskie auto żeby robić 50tyś km rocznie??? tylko benzynka - cichsza i tańsza w zakupie.

    • 4 0

    • Tak jest! Popieram w 100%!!! Tylko benzynka i tylko silnik 6.2 litry AMG Mercedesa!

      • 2 0

    • (4)

      no własnie mówie, ze to jest do niczego auto - u mnie w audiku siedzenia bardzo dobrze trzymajom, nawet ciżeko z nich się wydostac, takie mają wyprofilowanie pod tyłkiem. Nie wiem po co ten dziadek co przede mną jeździł audikiem tylko do kościoła, zamawiał takie sportowe siedzenie, i to tylko dla kierowcy, bo reszta też jest raczej płaska. Ci niemcy sa dziwni.

      • 2 3

      • podpytaj u siebie w mieście, kumpli pod realem (3)

        • 3 0

        • (2)

          masz cos naprzeciw, miejska ciotko? U mnie we wsi jest tylko biedronka, podjedź do nas pod biedronkie, to ci wytłumaczym przewage TDI nad resztą motoryzacji

          • 0 1

          • Tylko, prawdziwa Ciotka, wyczuje drugą! (1)

            Czytam to forum, kupuję w RUCH-u Auto-Świat oraz biorę darmową Giełdę Trójmiesjką - jestem na TOPIE

            • 1 0

            • o, ty tez jesteś ciotką? może się umuwimy na pszejarzdzkę moim audikiem? poczytasz mi te gazety, bo ja mam słaby wzrok

              • 0 1

  • No nie wierzę (8)

    Citroenowi udało się w końcu zrobić ładny samochód!

    Taki mógłbym w sumie mieć.

    • 4 2

    • No w sumie racja, z Fiata 126p elegancko jest się przesiąść do takiej Cytrynki :D (6)

      • 1 1

      • (5)

        Chcesz się podzielić z nami twoim doświadczeniem?

        • 1 0

        • Z doświadczenia mówię wam, że Fiat 126p jest najtańszym autkiem w eksploatacji! (4)

          I można go samemu naprawić. I psa zabrać w podróż i się o nic nie martwić.

          • 3 0

          • (3)

            muj audik jest tesz tani w eksploatacji, bo jak sobie na obiad narobie frytek, to potem olej z garka do baku i jechane :)
            Naprawiać też nie ma co, bo audi sie nie psuje. Zwłaszcza, że nie ma co sie psuć, najwyżej korbka od szyby odpadnie, ale to można przykleić.
            A psa to ja w audiku nie woże, bo ta część , co jest po śmietelnym wypadku chyba czyms opryskana i pies cały czas wykładziny liże

            • 2 0

            • wiesz, masz duże doświadczenie, ale już tak poważnie... (2)

              • 1 1

              • (1)

                wiem wiem, trzeba by te wykładziny wymienić - w sobotę będę na szrocie, to se bryke stjuninguje. Nowa wykładzina i extra naklejki

                • 0 0

              • na gełda jeć

                • 1 0

    • a mi się nie podoba

      jakiś taki zbyt kwadratowy i ciężki.

      • 0 1

  • Od dluzszego czau (4)

    Podobaja mi sie samochody francuskie i tylko jakies zle opinie o ich awaryjnosci powstrzymuja mnie przed kupnem.Do tej pory jezdzilem japonczykami(dwie Hondy Civic a teraz Accord i zlego slowa o nich powiedziec nie moge,wiec troche obawiam sie tej zmiany.Moze jacys wlasciciele francuzow napisali by kilka slow.

    • 4 3

    • Arek, jest prosta życiowa zasada: "każda żaba chwali swoje błoto"

      Myślisz, że ktoś Ci powie np. "tak, stary, wiesz, ogólnie fajne autko, ale wydaje na remonty pół pensji"? Nie, każdy powie, że "stary, moja fura jest najlepsza! tylko tankuje i jadę, nic nie wymieniałem jeszcze, nawet oleju" :) Przejedź się do ASO i popytaj mechaników, co najczęściej się psuje, to będziesz miał w miarę przejrzysty obraz.

      • 3 3

    • bierz przykład z forum!

      Oczywiście nie kupuj aut z tzw. VAG, bo są passe, szczególnie TDI, to już leżysz, jak masz zmiar kupić coś z LPG, to też beeee. Najlepiej kup Veyrona, z monstrualnym silnikiem, w zasadzie, to też źle, bo nazwą Cię pozerem z Żukowa, który kupuje auto z dopłat UE. Wiesz, co nie kupuj "blachosmrodów", bo cykliści Cię zjedzą.

      • 3 3

    • c5

      arek ja mam c5 2009 rok non stop w trasie 130tys zrobione nie dzieje sie nic co 20tys tylko przeglad musisz zrobic(3-4godz) i tyle.polecam z czystym sercem.

      • 1 0

    • a która Honda jest produkowana w Japonii ?
      bo francuz to każdy we Francji.

      • 0 0

  • Przepiękne auto! Lecę po kredyt do banku! Do zobaczenia wkrótce, w korku!

    • 8 1

  • Ale pasztet (1)

    już wiedziałem - jak można coś obrzydzić, to francuzi na pewno to zrobią...
    wygląda przebrzydle... jak to 99% obecnej motoryzacji

    • 3 10

    • spływaj

      • 0 0

  • Uważajcie na to auto. (3)

    Jest tak dziwne że akcja serwisowa wręcz pewna. Wewnątrz przytulne ale podczas jazdy wszystko co miłe się kończy. Samochód jest niewygodny zarówno w prowadzeniu jak i w parkowaniu. Fotele pomimo że w francuskich autach były bardzo wygodne to są wykonane w wersji ekonomicznej i na każdym zakręcie będziecie sie wozić jak na kanapie w autobusie pks. O awaryjności nic nie powiem bo toloteria ale ... jeśli nie macie zamiaru użytkować tego auta do jego naturalnej śmierci to odradzam zakup. Jest problem ze sprzedażą trzyletniej cytryny za dobrą cenę ! Nikt nie chce tych samochodów ani oglądać ani kupić. Jak ktoś ma w komisie C3 to stawia przy wejściu bo nikt na toto nie zerknie. To niby nowy model ale z nim będzie podobnie.

    • 0 10

    • Jak klient wydaje 70 klocków, to ta furka nie ma prawa się psuć i musi być komfortowa! (2)

      • 1 0

      • (1)

        właśnie - i być tania i się nie psóć!
        Dlatego ja mam audika a4 tdi w kombiaku - na wszystkim pojedzie, na oleju rzepakowym, sam se naprawiię.
        A ci co kupują citroeny to muszą jeździć do serwisu, a ja se w stodole naprawiam i się z nich śmieje!
        Citroeny, fiaty , peżoty, ople, mercedesy, tojoty, chondy i wogóle wszystkie auta są do niczego, ciągle tylko te akcje serwisowe, serwisy i nie idzie tego sprzedać.
        Wszyscy powinni produkować tylko Audiki i golfy

        • 2 2

        • i chądy

          • 5 0

  • (4)

    i tak Golf 2 jest lepszy

    • 5 6

    • (1)

      lepszy jest audik a4 tdi w kombiaku
      i nie mów że nie, bo sie nie znasz

      • 1 3

      • nie bo Tojody - tak często do servisu zapraszają i cafe za fri dają

        • 0 4

    • (1)

      pewnie że tak ale z rurą wydechową fi 100 od rynny
      najtańszą instalacją gazową
      tylnymi lampami ala lexus bez homologacji
      i cb radiem z biedronki......

      • 0 4

      • do pepe

        do golfa dwa nie pasuje inna jak najtańsza gazowa instalacja podciśnieniowa

        • 3 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Cars for Cause 3city

zlot, imprezy i akcje charytatywne

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Sprawdź się

Sprawdź się

Popularny wysokoprężny silnik 1.9 TDI montowany był w samochodach marki:

 

Najczęściej czytane