• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Citroen Grand C4 Picasso. Cała naprzód!

BawoMartDb
18 lutego 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 

Duży van Citroena jest wygodny "po niemiecku".



Jest nieco kontrowersyjny, ale nie udziwniony. Oryginalność wychodzi mu tylko na dobre. Nie wolno go jednak oceniać tylko po wyglądzie. Jak prezentuje się Citroen Grand C4 Picasso?



Ludowa mądrość głosi, że z gustem jest jak z pewną częścią ciała, każdy ma swój. Nam spodobał się wygląd dużego vana Citroena. "Złe" spojrzenie wąskich świateł z diodami led zaprasza do wnętrza samochodu, które...

Nie budzi już większych kontrowersji. Citroen, który lubi stylistyczne szaleństwa, tym razem powściągnął wyobraźnię projektantów. Nie oznacza, to, że nie postawił na nowoczesne rozwiązania. Kierowcę i pasażerów witają przede wszystkim dwa ekrany. Większy, panoramiczny, 12-calowy, z przeciwsłonecznym daszkiem, wielkim niczym wiata przystankowa, oraz mniejszy, dotykowy, który ma siedem cali i zgrupowano na nim obsługę praktycznie wszystkich funkcji pojazdu, łącznie z klimatyzacją. Miłośnicy smartfonów będą zachwyceni, to jednak mniej wygodne rozwiązanie niż tradycyjne pokrętła.

Przepastne wnętrze Grand C4 Picasso zmieści nawet siedmiu pasażerów. Dla dwóch ostatnich co prawda trzeba poświęcić prawie cały bagażnik, jednak to przypadłość prawie wszystkich tego typu pojazdów. Jeśli chcemy podróżować w pięć osób, C4 bez problemu zabierze na pokład wszystkie bagaże całej gromadki. Miejsca, także z tyłu, jest pod dostatkiem, jednak siedzenia są dość krótkie. Ich składanie także mogłoby być bardziej intuicyjne.

Najlepiej zostać kierowcą C4, bo to on ma najlepsze warunki do pracy. Pojazd zapewnia doskonałą widoczność, wygodę i komfort obsługi wszystkich urządzeń. Patrząc przez olbrzymią, przednią szybę możemy poczuć się jak kapitan całkiem sporej jednostki pełnomorskiej. Wystarczy wrzucić pierwszy bieg, dodać gazu i...

Citroen Grand C4 Picasso jak na francuski samochód przystało prowadzi się miękko i elegancko. Od razu wyczuwa się w nim słynną już dla "francuzów" gumowatość układu kierowniczego, to jednak żadna ujma dla samochodu, gdyż tę przypadłość całkowicie niweluje świetna praca zawieszenia. C4 bez najmniejszego protestu połyka nawet solidne nierówności, nie burząc spokoju podróżujących. To jednak nie jest bujający krążownik szos. Zawieszenie owszem, zestrojono komfortowo, ale nieco "po niemiecku". Dzięki temu C4 zachowuje niezbędny zapas twardości pozwalający na chociażby szybkie pokonywanie zakrętów bez żadnych przechyłów.

Odpowiednią dynamikę zapewnia Grand Picasso benzynowy silnik. 1.6 THP. Jest świetnie wyciszony i ma 156 KM, które nie próżnują. Nie obciążony pasażerami i kompletem bagażu C4 potrafi być całkiem żwawym sprinterem, potrafiącym zawstydzić szybsze z wyglądu pojazdy. Turbo pomaga mu sprawnie i dynamicznie wyprzedzać przy rozsądnym zużyciu paliwa. W niekorzystnych warunkach końcówki stricte zimowej aury, spaliliśmy średnio 8,5 litra w cyklu mieszanym.

Kierowcy leniwi lub nie czujący się pewnie w manewrowaniu ponad 4,5-metrowym nadwoziem z pewnością docenią układ automatycznego parkowania. Wystarczy nacisnąć przycisk na kierownicy, a potem ją puścić. C4 sam wykona manewr prostopadłego lub równoległego parkowania. System działa precyzyjnie i najlepiej sprawdza się na zatłoczonych parkingach. Jeśli chcielibyśmy "automatycznie" zaparkować prostopadle, a np. po lewej stronie nie stoi żaden samochód, wówczas komputer się nieco pogubi, zaprzęgając do pracy kierowcę, by jednak radził sobie sam.

Za wizytą w salonie Citroena przemawiają pomysł, oryginalność i wygodna podróżowania. Citroen Grand C4 Picasso nie jeździ tak dobrze jak niemiecka konkurencja (w tej kategorii na zwycięzcę typujemy Forda C-Max), której rozwiązania zwłaszcza jeśli chodzi o pracę zawieszania, podpatruje, jednak jest dla niej dobrą alternatywą. Katalogową cenę Grand C4 Picasso w testowanej wersji intensive wywindowano absurdalnie do góry, jednak Citroen jak zwykle oferuje solidny upust. Obecny na nowe Grand C4 Picasso wynosi 10.500 zł co sprawia, że cena pojazdu oscyluje w granicach 80 tysięcy złotych.



Znajdź salony Citroena w Trójmieście

Samochód udostępniony do testów przez Auto-Postek, przedstawiciela marki Citroen w Trójmieście
BawoMartDb

Miejsca

Opinie (62) 1 zablokowana

  • że też nikt nie weźmie sie za wyprodukowanie rodzinnego RWD spoza klasy premium (4)

    za przyzwoite BMW z 250 konnym silnikiem trzebaby zapłacić około 180 tys. PLN. wolałbym podstawowo wyposażoną powiedzmy Mazdę czy jakąkolwiek europejską markę byleby cena zmieściła się w 120 tys. lub max 150 za tzw. wypasioną wersję.

    • 16 3

    • Dacia :) (3)

      A tak na serio, siedziałem raz w Lodgy i więcej nie wsiądę. Cena 30 tys. za nowe 7-osobowe auto nie bierze się z nikąd, ale biorąc pod uwagę jakość... to wolę za te 30 tys. niemieckiego kilkulatka.

      • 9 6

      • najlepiej

        w ktorym wisi jeszcze wyblakla i wysuszona choinka zapachowa po bylym wlascicielu

        • 7 3

      • no ale Lodgy to nie jest auto RWD czyli z napędem na tył

        • 5 0

      • zalezy ile jezdzisz.

        jak malo to taka uzywka ma sens, jesli duzo i glownym kosztem uzytkowania pojazdu jest paliwo to nie pchasz sie w uzywki bo oszczednosc jest nieznaczna

        • 2 0

  • Wygląd jak z kreskówki (7)

    lubię minimalizm i pytam po co 6 par światełek z przodu :-)
    To dlatego citroena nie da się sprzedać za normalne pieniądze nawet miłośnikowi marki.
    Połowa wyposażenia odmawia posłuszeństwa bardzo szybko a dobre zawieszenie teraz to nawet furmanki mają.
    Do tego tytuł europejskiego samochodu roku pederastów i pozamiatane.
    Polecam cytrynki z wysp brytyjskich są tak tanie jak u nas matizy.

    • 14 27

    • (2)

      Bez przesady, jeżdżę takim autem 3,5 roku i nie ma żadnych problemów. Silnik 2.0HDI jest świetny, słabe jest zawieszenie ale nie w sensie trwałości bo jeszcze nic nie wymieniałem (120 tys. przebiegu) tylko komfortu użytkowania. Poza tym naprawdę zero problemów a widoczność, fotele pierwsza klasa

      • 3 3

      • Jeżdże takim 5 rok. Padło mi raz tylko zawieszenie pneumatyczne, bo zapakowałem go pod sam dach towarem. Zrobili na gwarancji. Poza tym zero problemów, a za to bardzo oszczędny (6.5l/100km do Chorwacji i spowrotem) i wgodny. Jedynie z parkowaniem problemy, bo długi, szeroki i duży promień skrętu.

        • 1 1

      • jeszcze nigdy mi nic w niczym nie padło przy takim przebiegu

        • 1 0

    • Nie 6 a 3 pary kolego.. Liczyć nie umiesz ?

      • 1 0

    • Z wysp brytyjskich to kupisz zdezelowanego diesla z automatem (1)

      Niestety skrzynie EGS + pneumatyka padały jak muchy i dlatego Citroen dostał po łapach. Do tego miewali problemy z dostawą części i stąd Citroen narobił tam sobie nie najlepszej opinii. W obecnym modelu nie ma zawieszenia pneumatycznego, więc nie będzie się psuło. Wyszła za to nowa skrzynia "półautomatyczna".

      • 0 0

      • kumplowi w cytrynie padł 5 czy 6 bieg w automacie

        a w serwisie zwalili wine na niego. nie naprawią mu samochodu. od 2 lat nie używa 5 biegu :D

        • 2 1

    • a mi sie podoba i kupiłbym gdyby...

      tak jak np. w Maździe 5 były rozsuwane drzwi z tyłu. cytrynka jest tez duzo ladniejsza ale mniej ergonomiczna jak na auto uzytkowe

      • 1 0

  • cała naprzód!!!!....do najbliższego serwisu (4)

    • 24 32

    • Odebrać golfika? (1)

      Ale zadzwoń najpierw, czy zrobiony :)

      • 12 5

      • jak wiem czym Hal jezdzi ;p Grubo ;p

        • 0 0

    • Powiedział właściciel miesięcznego na SKM.

      • 15 3

    • hehe

      co za ass

      • 0 0

  • kupuje wkoncu rząd Donaldinia bedzie doplacał do nowych aut z naszych podatków (1)

    Wicepremier Janusz Piechociński chce nakłonić Polaków do kupowania nowych przez dopłaty do nich!!Ale to Nic nowego rząd który dba tylko o bogatych chce z podatków biednych dopłacać bogatym zachodnich koncernów motoryzacyjnych !!

    • 11 3

    • rodzina w lexusie

      czekam na takie dopłaty. rodzina na swoim już była

      • 8 0

  • ale brzydal.

    • 12 18

  • (1)

    Fajne auto. Taki van dla rodziny a nie na pokaz auto, które zabierze dwie walizeczki i komplet kijów. Albo wieśwagen szaro - bury. Jak będę zmieniał auto to chętnie mu się przyjrzę. Nie rozumiem tylko wstrętu do automatycznych skrzyń i ich braku (nawet w opcji) do każdego silnika. Jest tylko do 1.6. a w benzynie by sie tez przydało.

    • 12 4

    • Jest już automat w benzynie 1.6 THP 165km

      • 0 0

  • (9)

    dlaczego kierowcy Citroena po południu nie mówią sobie dzień dobry ?
    bo rano widzieli się w serwisie
    :-)

    • 26 32

    • (1)

      Nikt jeszcze tego nie słyszał Januszu!

      • 5 9

      • Andrzeju..

        • 2 6

    • myslal myslal i wymyslil bele co

      głupoty gadasz nigdy nie miałeś cytryny wiec nie gadaj głupot. Mam Citroena już długo i bardzo dobrze się sprawuje

      • 5 5

    • Przecież to handlarz
      "paska","ałdi", golfa i wszelakiego, naszego ulubionego "tedeja" z turbiną :))

      • 4 7

    • Bardzo dobre auto (1)

      przynajmniej poprzedni model nic się nie zepsuło przez 2,5 roku

      • 1 7

      • w żuku nawet sie przez pierwsze 2,5 roku nic nie psuło

        • 9 0

    • lepsza nowa cytryna niz twoj 30 letni golf cebulaku (2)

      • 2 9

      • stary takim porównaniem nowego cytryniaka do 30 letniego golfa

        tylko nobilitujesz tego VW. zbyt dobrze to o cytrynie nie swiadczy ze jest lepsza tylko od 30 letniego VW

        • 8 1

      • typowy cebulak porownuje swoja marna cytrynke do 30 letniego golfa, ogarnij sie

        • 1 0

  • W teście Autoświata albo Motoru redachtury dały C4 erste platz przed swoim rodzimym Touranem (8)

    • 10 4

    • No proszę, niemiecka wanna przegrała. Szok :)

      • 7 2

    • Tourana zaprezentowali w 2010 roku (6)

      wiec to juz leciwe auto jesli chodzi o design. nic dziwnego ze przegral. im chodzi o to zeby pokazac ze nie sa stronniczy i laskawie dali wygrac cytrynie. z nowym touranem citroen juz nie wygra, ale nikt juz nie pomysli ze mogli byc niesprawiedliwi. tak to dziala.

      • 5 3

      • a który VW jest na topie, jeżeli chodzi o design? może jedynie Passat CC. (5)

        a w środku wszystkie VW trącają topornością.

        • 14 4

        • raczej klasyka i nie strzelajacym plastikiem

          • 2 5

        • a czy ja powiedziałęm że jest?

          napisałem że w auto świecie cutroen zbierze baty od VW bo to pismo służalcze, przedruk z auto bilda. a żebyś nie gadał ze sa stronniczy to dali ci ochłap w postaci wygranej nad starym VW

          • 4 2

        • (2)

          C4 z 2005 roku ma nowocześniejsze wnętrze niż golf z 2013 ...
          VW maja tak toporne środki, że szok.
          A ich niezawodność odeszła do lamusa ...

          • 3 4

          • wyjasnij, co znaczy toporne? (1)

            dla mnie sa klasyczne i jest klasyczny minimalizm a nie jakies ufo zabojadowe bajery, jakosc plastikow tez w VAG jest porzadna

            • 1 4

            • oj chyba

              dawno nie siedziałeś w samochodach z PSA i żyjesz opowieściami dziadka i tatka

              • 3 0

  • Brawo! (5)

    Citroen jak zawsze nie naśladuje ślepo trendów. Kiedy niemal cały motoryzacyjny świat wstawia reflektory-giganty (nawet w małych miejskich autach) Citroen idzie pod prąd i proponuje totalne przeciwieństwo. Ode mnie solidne brawa!

    • 20 10

    • (3)

      ale zegary na środku deski chyba nigdy mnie nie przekonają.

      • 11 3

      • jeszcze troche a wszytko bedzie po stronie pasażera :) (1)

        • 6 1

        • pedały też, ale bez kierownicy, bo ruch prawostronny

          • 3 0

      • a co jest w nich złego?

        • 1 1

    • jakby byl taki do przodu to silnik bylby z tylu a bagaznik na przedzie

      przednie drzwi by sie rozsuwaly a tylne otwieraly tradycyjnie, kierownica sluzyla do hamowania a ręczny do sterowania, a zamiast szyb bylaby folia.

      • 5 1

  • Brzydal (2)

    • 12 10

    • jak kazda cytryna

      • 3 2

    • poskie

      ładniejsze co ? ;)

      • 2 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

Czym jest AMG Brand Center Gdańsk?

 

Najczęściej czytane