• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czy w bagażniku Skody Superb słychać echo?

Marcin Tymiński
30 czerwca 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Koncepcyjna Skoda Vision C. To z jego stylistyki czerpią najnowsze modele Skody, w tym Superb. Koncepcyjna Skoda Vision C. To z jego stylistyki czerpią najnowsze modele Skody, w tym Superb.

Ten model zawsze imponował ilością miejsca wewnątrz. Podobnie jak przepastnym bagażnikiem. Najnowsza Skoda Superb pod tymi względami jeszcze bardziej urosła. Mistrz przestrzeni chce być teraz także mistrzem komfortu.



Z przodu nie pomylimy jej z żadnym innym autem, chociaż podobna jest nieco do Octavii trzeciej generacji. To, że to Skoda Superb zdradzają nie tylko rozmiary, ale i inny kształt świateł. Patrząc na Superb'a z boku widzimy znajomą sylwetkę Passsata poprzedniej generacji. A Superb z tyłu? Tu dostrzeżemy najwięcej zmian, niektórym samochód kojarzy się z Audi. Pewnie za sprawą tylnych lamp LED, nowości w tym modelu. Im dłużej jednak przypatrywać się największej Skodzie, tym bardziej może się ona podobać. To dodatkowy plus "na wejściu", gdyż akurat Skody nigdy nie należały do najatrakcyjniejszych wizualnie samochodów.

Za to Superb zawsze bił na głowę konkurencję ilością miejsca, zarówno dla podróżujących jak i bagażu. Teraz oferuje jeszcze więcej przestrzeni. A to za sprawą nowej platformy MQB, na której powstają samochody koncernu VW oraz zwiększeniu rozstawu osi o 80 mm w porównaniu z poprzednikiem. Ilością miejsca dla pasażerów z tyłu Skoda zbliżyła się do parametrów Mercedesa klasy S.

Bagażnik najnowszego "dziecka" z Mlada Boleslav ma 625 litrów (o 30 więcej niż w poprzedniej wersji), po rozłożeniu siedzeń ta wartość wzrasta do 1760 litrów. Patrząc na pusty kufer Superb ma się wrażenie, że w przepastnej przestrzeni ładunkowej słychać echo. Kombi, które zadebiutuje jesienią będzie jeszcze przestronniejsze. W nowym modelu Skoda zrezygnowała też z innowacyjnego sposobu otwierania tylnej klapy, teraz Superb jest po prostu liftbackiem, którego bagażnik otwiera się wraz z tylną szybą.

  • Skodę Super oficjalnie przedstawił już klientom trójmiejski dealer marki, firma <b>Lellek</b>. Do prezentacji przygotowuje się również drugi przedstawiciel Skody na naszym terenie, <b>Plichta</b>.
  • Skoda Superb
  • Skoda Superb
  • Skoda Superb
  • Skoda Superb
  • Skoda Superb
  • Skoda Superb
  • Skoda Superb
  • Skoda Superb
  • Skoda Superb


Skoda mocniej stawia też na komfort i jakość wykonania wnętrza. Wydaje się to rozsądnym posunięciem. Klienci, którzy do tej pory wybierali np. Passata czy Audi A4 raczej nie "przerzucą" się teraz na Superb'a. Skoda ma za to sporą szansę podebrać klientów innym reprezentantom lukratywnego segmentu D. Śmiało rzuca więc rękawicę Fordowi czy Oplowi.

Po raz pierwszy Skodę Superb możemy kupić z adaptacyjnym zawieszeniem DCC. Lista dodatków w jakie możemy wyposażyć Skodę jest naprawdę długa. Znajdziemy tam nie tylko np. tak standardowe pozycje jak panoramiczne okno dachowe, ogrzewanie dysz spryskiwaczy czy trójstrefową klimatyzację, lecz także elektryczną pokrywę bagażnika, którą można dodatkowo wyposażyć w bezdotykową funkcję KESSY czy parasole w przednich drzwiach.

Pod maską Skody Superb może pracować jeden z sześciu silników, trzech benzynowych - 1.4 TSI 125 KM, 1.4 TSI 150 KM i 2.0 TSI 220 KM oraz trzech wysokoprężnych - 1.6 TDI 110 KM, 2.0 TDI 150 KM i 2.0 TDI 190 KM). Do oferty Skody dołączą jeszcze dwie jednostki benzynowe, 1.8 TSI 180 KM i 2.0 TSI 280 KM.

Ceny? Podstawowy Superb w wersji wyposażenia Active, z benzynowym silnikiem 1.4/125 KM kosztuje 79 500 zł, a diesel 1.6/120 KM, 91 500 zł. Wersja, która może liczyć na powodzenie (2.0 TDI/190 KM ze skrzynią DSG) kosztuje w podstawowej wersji 111 500 zł. 155 600 zł zapłacimy za topowy model 2.0 TDI DSG 4x4 190 KM w wersji Laurin&Klement. Dwa pośrednie warianty wyposażenia Skody Superb to Ambition i Style.

Miejsca

Opinie (37) 2 zablokowane

  • Fajny samochód (7)

    Poprzednia bardziej mi się widziała, ale to pewnie kwestia przyzwyczajenia, kawał fajnego samochodu ;)

    • 12 15

    • Widzisz teraz jak łatwo przyzwyczajamy się do brzydkich rzeczy (3)

      Samochód jest brzydki. Typowa bryła, która szybko traci na aktualności i nie wytrzymuje próby czasu. Ten sam design co w nowoczesnych żelazkach i odkurzaczach.

      • 7 7

      • (2)

        O gustach i kolach się nie dyskutuje -:) jednemu się podoba innemu nie ale trzeba przyznać jedno Skoda idzie szybkimi krokami w kierunku samochodów premium -:)

        • 7 5

        • To taka prosta wymówka usprawiedliwiającą brak zmysłu estetycznego (1)

          Oczywiście, że dyskutuje sie o gustach. Ten samochód nie przypada do gustu tych, którzy nie chcą jeździć odkurzaczem.

          • 4 3

          • O czym wy mówicie ?

            O ile stara generacja (liftback) była paskudna, o tyle nowa jest bardzo ładna.

            Skoda nigdy premium nie bedzie, kto takiego auta szuka, "Skoda" mu przez gardło nie przejdzie i nawet przy nowym Superbie nie zaparkuje.

            • 4 2

    • Co to znaczy FAJNY? (2)

      To słowo nic nie znaczy.

      • 1 1

      • (1)

        Jasne, że znaczy, ale tylko dla ludzi, którzy mentalnie nie zatrzymali się w latach sześćdziesiątych

        • 0 2

        • ludzie z lat sześćdziesiątych użyliby w tym miejscu dwóch innych wyrazów na określenie 'fajności' skody, których - jak mi się wydaje - byś nie zrozumiał.

          • 0 0

  • (3)

    Warta swojej ceny biorąc pod uwagę co oferuje konkurencja, nigdzie nie dostaniesz tyle za tak rozsądne pieniądze. Jeśli ktoś zna auto za podobne pieniądze z takim wyposażeniem i parametrami z chęcią posłucham.

    • 16 13

    • o jakiej konkurencji piszesz ? BMW, MERC, AUDI ? (1)

      Skoda niestety to nie ta liga, można powiedzieć że Audi goni konkurencje czyli BMW i Merca

      • 5 2

      • Nigdzie Emigrant nie napisał

        że chodzi o marki premium. Wiadomo że Skoda zawsze będzie Skodą. Przynajmniej oficjalnie, bo przecież części w ramach gupy VAG są te same co w Auto od lat :) Inna jest tylko buda i cena

        • 1 0

    • Ford Mondeo Vignale.......jakość materiałów i wyposażenie bije nie tylko Skodą na łeb na szyje

      nikt natomiast nie dorówna Skodzie przestronnością to fakt

      • 0 0

  • Zainteresowanym (11)

    W szczególności polecam turbiny w skodzie, kupując samochód od razu możecie sprawdzić ile kosztuje nowa turbina po 3 latach abyście wiedzieli ile ten samochód kosztuje w dłuższej perspektywie, no chyba, że przed upływem 3 lat sprzedacie go jakiemuś frajerowi, który zacznie przygodę z waszym samochodem o wymiany tego elementu silnika.

    • 27 10

    • niestety to prawda

      • 9 3

    • Czyli twierdzisz że to są inne (4)

      turbiny niż w Audi, Seacie czy VW.

      • 5 8

      • Kup se skodzinę to zobaczysz co znaczy niemiecka jakość (3)

        do tego jeszcze genialne sprzęgło też do wymiany po 60tys km. Masakra jakaś. Nigdy więcej żadnego g*wna z koncerny VW.

        • 11 7

        • (2)

          Jakoś jeżdżę właśnie Skodziną 1.8 T z tą turbiną o której gdzieś, coś kolega Twojego szwagra opowiadał i calkiem sobie chwalę. Tyko samochodem się jeździ a nie przeprowadza testy na prostej pod Kartuzami.

          • 9 8

          • (1)

            3 lata minęły ?

            • 1 8

            • 12 już dawno minęło ale dyskusja z wami taka sama jak z bladą d*pą.

              • 7 2

    • Potwierdzam. (3)

      To samo tyczy sie Adi i WV czy Seata .Znany temat.Prosze nie negowac tych opini tylko wygooglowac sobie o silnikach TSI.
      Zra oleju co niemiara.Turbiny sa nietrwale, a i same silniki potrafia wciagnac oleju troche przy zwawszej jezdzie.Tak naprawde po 100t/km nadaja sie do remontu.A tak w ogole ,ciekawe jak te aute spelniaja normy emisji EURO 5 nie wspominajac o E6 ???
      Propaganda niemiecka ma sie super.

      • 4 3

      • A może warto poczytać zanim się głupotę napisze?

        Obecne silniki TSI (zwłaszcza 1.2 TSI i 1.4 TSI) to zupełnie nowe konstrukcje na pasku rozrządu zamiast łańcucha i 16V zamiast 8V. Ale lepiej napisać głupotę tylko po to żeby zaistnieć

        • 1 3

      • Bzdury piszesz (1)

        jaki olej ? Przez 5 lat w 1.4 TSI dolałem 1,5 litra oleju - w sumie... to że łańcuch rozrządu wymieniłem to było moje widzimisie, bo straszyli na forach. Może dobrze może nie potrzebnie. Inne auta na paskach też muszą go wymieniać i co ?

        Problemy o TSI są wyolbrzymione ... auto jeździ super i o to chodzi, a że czasem komuś coś padnie to cóż, bywa

        • 0 2

        • Glupoty ???

          Nie bzdury tylko prawda ,ktora kole w oczy.
          Przestancie sobie wmawiac !!! Glupoty to wy sami piszecie .

          http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/silniki-volkswagena-spalaja-olej-naprawa-nawet-20-tys-zl/e96s20

          http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/silniki-tsi-biora-olej-problemy-naszych-czytelnikow/zkn4lf

          Nadmierne ubywanie oleju w 2.0 TFSI
          Fakt ubytku oleju jest znany użytkownikom i akceptowany. Pożądane ubywanie można określić jako dolewkę np. 1-2 litrów w okresie między wymianami oleju w ASO, czyli co 15 tys. km. Dalej to mniej więcej 0,07-0,15 litra oleju na 1000 km. Taka wartość byłaby idealna, w praktyce częściej spotyka się ubytki na poziomie 0,2-0,4 litra na 1000 km, i ta wartość, choć już sporo większa też podawana za normalną.

          A tego tematu by nie było gdyby nie przypadki ubywania znacznie większej ilości, bo sporo powyżej 0,5 litra na 1000 km, czasami i ponad 1 litr! czasami więcej! Takie wartości są już "patologiczne" i wymagają interwencji w ASO. Zwiększone ubytki oleju są już wtedy związane z jego fizycznym spalaniem a nie z typowym ubytkiem z układu smarowania przez np. turbosprężarkę.

          Ponadmiarowe ubywanie oleju może występować od razu po wyjeździe z salonu. Przy czym naturalną sprawą jest to, że nowy silnik w okresie docierana będzie pobierał więcej oleju, więc zgłoszenie takiego problemu zostanie też tak wytłumaczone (całkiem słusznie, zgodnie z prawdą). Jeżeli po kilku tysiącach kilometrów nadal spalanie jest wysokie to powinniśmy zgłosić sprawę do ASO.

          Procedura ASO dot. spalania oleju w 2.0 TFSI
          Jeżeli silnik stale spala nam większe ilości oleju, tj. przynajmniej te 0,4 litra na 1000 km to warto sprawę zgłosić do ASO. Temat nadmiernego spalania oleju w 2.0 TFSI jest znany, rozpracowany, określone są procedury. Jednak nie doczekał się ogólnej akcji serwisowej z listami poleconymi, temat jest podejmowany po zgłoszeniu problemu przez klienta.

          Pierwszym krokiem po zgłoszeniu jest wykonanie próby olejowej (ważenia oleju). Olej jest wymieniany, zalewany do pełna, silnik jest plombowany, i po przejechaniu danego dystansu określany jest ubytek oleju. i tak dalej ble ble i dalej zyjcie w przekonaniu ze jest git.

          • 3 0

    • jak ktoś nie umie jeździć to trudno

      TDI 177 km 288 tys km i ani wymiany turbiny ani dwumasu hmm - chyba jednak ktoś nie umie jeździć

      • 0 0

  • Echo słychać w kieszeniach pseudo właścicieli gdy szukają dobrych tanich letnich używek w rozmiarze od 17".

    • 15 3

  • Skoda = VW sprzed kilku lat w nowym opakowaniu. (1)

    Czyli nic nowego.

    • 9 7

    • Nope

      sprzed kilku lat ? hmm MQB zostało wprowadzone praktycznie w tym samym czasie w golfie i octavii, teraz superb przychodzi kilka miesiecy po pasku. Różnic nie ma wielkich. A za to samo płaci się 20% mniej w skodzie niż VW.

      • 0 0

  • No cóż, odrobina luksusu dla Januszy i kapeluszników jak i niedzielnych :) (3)

    I kupują te skodzinki na turbinach, dwa km do kościoła lub do Tesco i po 2-4 latach płacz i lament :D :D :D

    • 9 8

    • A japońce nie stoją na parkingu pod Tesco. Tam tylko same Bentleye i Jaguary.

      • 3 3

    • Niestety tak jest w skodach zawsze jadą Janusz i Grażynka (1)

      Grażynka wyrzuca śmieci przez okno nawet na autostradzie a Janusz usiłuje dotrzymać tempa innym autom pomimo że ma wersję fresh family czy inną z najmniejszym silnikiem który normalnie napędza volkswagena up.

      Dobra rada dla Januszy jak kupicie skodę z turbo mikro silnikiem to zwracajcie uwagę na to czy jest nagrzany silnik jak dynamicznie ruszacie bo niestety po 80 000kkm trzeba będzie włożyć sporooo w remont. 1,2 TSI i 105HP to jednak nie jest to co lubią oszczędni Janusze biznesu.

      • 4 2

      • A coś innego potrafisz?

        • 2 3

  • Wszystkie nowe Skody to kopie Polo z 2009 roku na rynek rosyjski. (3)

    Polecam te auta bo mają przyzwoity stosunek cena/jakość choć jednak ustępują oryginałowi czyli VW.

    Zakup tzw. limuzyny skody to jednak nieporozumienie. Pomimo, że gdy powstała Skoda była limuzyną to jednak obecnie jest tylko kalką produktów VW, a jak sama nazwa wskazuje nie są to auta ekskluzywne.
    Ale w sumie lepiej lansować się w Skodzie Superb niż w Mercedesie A czy GLA.

    • 5 7

    • Historia jak : (1)

      "Wszystkie skody się planuje na 3,5 roku, potem się mają rozpaść, słyszałem to od szwagra, który pracuje dla VW"

      • 0 2

      • Pozdrów szwagra i jego robotę.

        • 2 0

    • co masz do A klasy czy GLA ? sąsiad kupił i żółć wylewa się uszami ? :-))

      • 1 0

  • Nowa Skoda Superb i trwałość.

    Możecie narzekać na wszystko ale dowolny silnik jak się o niego zadba to jest bezawaryjny. Ja przejechałem Superbem TDI 177KM ze skrzynią DSG. 250 000km i żadna turbina nie padła. Trzeba tylko delikatnie i równo traktować samochód. Jak ktoś wyłącza silnik bezpośrednio po zjechaniu z trasy to sam sobie winien. U mnie przy 200 000km tylko było koło dwu masowe do wymiany - ale to dzisiaj normalne zużycie. nie miałem nigdy tak obszernego w środku samochodu. Ten obecny model niestety za bardzo jest podobny do Octavii I innych niższych modeli . Nowy, zaś jest znów ładny. Za tą cenę w tej klasie to bardzo dobry wybór. Koniecznie z napędem 4x4. Kto jeździł ten wie i nie chodzi tu o jazdę po bezdrożach.

    • 6 0

  • Świetnie wygląda, a sam samochód raczej dla ludzi wyluzowanych i bez kompleksów.

    Zakompleksieni muszą swoje niepowodzenia odbić kupując 10 letnie "Ałdi A6" albo 8-letnie BMW 520D, bo przecież "prestisz" i lans i w ogóle...

    A sama Skoda Superb to jeden z lepszych aut klasy średniej, taki lepiej wyglądający konkurent nowego Passata (który de-facto wygląda jak stary), raczej nie należy porównywać go do BMW, Merca czy Audi. No, chyba że do serii 3, Audi A4 albo Merca klasy C.

    • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Cars for Cause 3city

zlot, imprezy i akcje charytatywne

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Sprawdź się

Sprawdź się

Stelvio to model z oferty którego producenta?

 

Najczęściej czytane