Daewoo Espero (produkowany od 1990 do 2000) (130 opinii)

Pierwsze Espero pojawiły się w Europie we wrześniu 1994 roku, choć na rynku koreańskim były dostępne już kilka lat wcześniej. Przyjemne dla oka nadwozie zostało opracowane przez włoską firmę karoseryjną Bertone, której udało się uzyskać niski współczynnik oporu powietrza Cx=0,28.

Rozpoczęcie montażu tego modelu w Polsce datuje się na kwiecień 1996 roku. Na początku wprowadzono do sprzedaży auta bez wspomagania kierownicy, za to z klimatyzacją. Błąd szybko poprawiono, a auta zaczęły zyskiwać zwolenników. Duży samochód oferujący niezłe wyposażenie za nienajwyższą cenę zachęcał kupujących.

Konstrukcyjnie Espero stanowi pochodną Opla Ascony oraz pierwszego modelu Vectry, z której to zaadaptowano początkowo 8-zaworowe silniki 1.8 oraz 2.0. Oprócz nich w autach montowano również jednostkę 1.5.

Wnętrze auta jest obszerne, choć trochę szare i bezbarwne. Zarówno fotel kierowcy, jak i kierownica są seryjnie wyposażone w regulacje wysokości. Pasażerowie na przednich i tylnych fotelach mają bardzo dużo miejsca, choć na siedzisko tylnej kanapy może być dla niektórych zbyt krótkie i nieco płaskie. Za to fotele przednie są bardzo wygodne, wystarczająco długie i wysokie, z przyzwoitym trzymaniem bocznym.

Bardzo bogate wyposazenie standardowe to cecha Espero. W standardzie: przednie światła przeciwmgielne, elektrycznie sterowane wszystkie szyby boczne i lusterka, podgrzewanie lusterek, centralny zamek, zdalne otwieranie bagażnika, podłokietnik na siedzeniu tylnym, wspomaganie kierownicy oraz immobilizer. Opcjonalnie w aucie znajdowały się również: klimatyzacja oraz ABS. KoIejną zaletę Espero stanowi bez bardzo obszerny bagażnik (560 litrów), jednakże dostęp do niego jest utrudniony poprzez wąską szczelinę załadunkową.

Wady auta: "nurkujące" zawieszenie, które ma problemy z "wybieraniem" niektórych nierówności, trzaski dochodzące spod deski rozdzielczej (niewłaściwe poprowadzenie przewodu nawiewu), drgające szyby drzwi (gdy są częściowo otwarte); trzeszcząca na mrozach tylna półka; awarie linki prędkościomierza oraz awarie koreańskich siłowników centralnego zamka.

Dane techniczne:

Silniki: 1498 ccm 92 KM przy 4800 obr./min., 1795 ccm 97 KM przy 5400 obr./min., 1998 ccm 107 KM przy 5000 obr./min.
Wymiary: długość/szerokość/wysokość - 4615/1718/1388 mm

niezawodność
4.3
komfort
4.8
ekonomia
4.3
wrażenia z jazdy
4.5
Średnia ocen
4.5

Inne modele marki Daewoo:

Espero, Korando, Matiz, Tacuma, Tico,

Opinie (130)

Dodaj opinię

Dodaj opinię

Odpowiedz

Klikając "wyślij", akceptujesz regulamin dodawania opinii.
zamknij

Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Opinie niezwiązane z tematem artykułu, wulgarne, obraźliwe, naruszające prawo będą usuwane.

- jeżeli uważasz, że dana opinia nie powinna się tu znaleźć, zgłoś ją do moderacji.