• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Drugie wejście Skody Fabii

BaWo
4 maja 2010 (artykuł sprzed 14 lat) 
Skoda Fabia po faceliftingu. Jest tylko lepiej! Skoda Fabia po faceliftingu. Jest tylko lepiej!

Trudno to sobie wyobrazić, ale bywają jeszcze takie samochody, które kosztują mniej niż 50 tys. zł, a potrafią pozytywnie zaskoczyć. Czymś takim jest na pewno zmodernizowana Skoda Fabia II, z benzynowym silnikiem 1.4 o mocy 85 KM.



Szybciej. Drożej. Wygodniej. W motoryzacji - jak w życiu. Rozbuchana konsumpcja sprawia, że kręci nas tylko to, co drogie i najbardziej luksusowe. Co w takim razie może nam zaoferować Skoda Fabia Classic, za 47 tys. zł? Cztery koła, kierownicę i niezbyt komfortowe przeniesienie z miejsca A do miejsca B? Pewnie tak byśmy sądzili do dziś. Gdyby nie fakt, że Fabia przeszła właśnie lifting.

Objął on przede wszystkim zewnętrzne partie nadwozia. Nowa jest osłona chłodnicy i trójwymiarowe lampy. Dzięki temu mała Skoda upodobniła się do Octavii i Superba. Wewnątrz zmieniono kierownicę. Pojawiły się też nowe silniki. Sześć jednostek benzynowych i dwie jednostki diesla. W przypadku Fabii ich moc waha się od 60 do 105 KM.
Ciekawostką jest nowy czterocylindrowy silnik benzynowy 1,2 TSI o mocy 95, albo 105 KM.

Trojmiasto.pl było jednym z pierwszych polskich mediów, które miało okazję przetestować zmodernizowaną Fabię. Kiedy odbieraliśmy "nasz" samochód, miał on przejechane zaledwie 200 kilometrów, a jego wnętrze wydawało intensywny zapach fabryki.

W przeciwieństwie do większości świetnie doposażonych, samochodów, które trafiają do rąk dziennikarzy, była to klasyczna wersja Classic, wzbogacona o aluminiowe felgi, lepsze radio i klimatyzację. Pod jej maską znajdowała się zaś sprawdzona jednostka 1,4 o mocy 85 KM. Gdybyśmy chcieli kupić taki samochód w salonie, musielibyśmy zapłacić 47 tys. zł.

Suma nie jest porażająca. Stąd też nikt nie spodziewał się cudów. Jakież było nasze zdziwienie, gdy okazało się, że Fabia nie jest tylko miejską namiastką prawdziwego samochodu.

Niespełna czterometrowa "Czeszka", dzięki dużej wysokości i szerokości nadwozia zmieści wygodnie czterech psażerów. Miejsca w środku jest mniej więcej tyle, ile w Golfie III, a dobrze wyprofilowane, twarde siedzenia nie męczą nawet na dłuższej trasie.

Twarde plastiki są dobrze spasowane, nic nie skrzypi i nie trzeszczy. Cieszy zwłaszcza kierownica. Wykonana z materiału o bardzo przyjemnej fakturze, idealnie układa się w dłoni. To jeden z pierwszych pozytywnych szczegółów na jaki zwraca się uwagę, gdy zasiądzie się już na miejscu kierowcy. W foremnym bagażniku, znalazło się miejsce na niezwykle poręczne przegródki. Plus za bardzo wydajną półautomatyczną klimatyzację.

Trudno też czepiać się silnika. Pojemność 1.4 i 85 KM to z pozoru niezbyt wiele. W przypadku tego samochodu, jest to jednak więcej niż wystarczająco. Skoda żwawo rozpędza się nawet powyżej 130 km/h. To zaś sprawia trudność nawet niejednemu mocniejszemu produktowi konkurencji. Średni wynik - 12,3 sekundy do setki nie jest spowodowany słabością jednostki napędowej, lecz zestrojeniem skrzyni przekładniowej. Zamiast zrywów na światłach, mamy tutaj dużą elastyczność nawet na niskich obrotach i sporą moc właśnie przy wysokich prędkościach. Tak zestrojoną skrzynię spotykało się niegdyś w niewysilonych samochodach średniej klasy. Dziś zaś to prawdziwy biały kruk.

Kolejne miłe zaskoczenie to zawieszenie. Duży prześwit i niewielki rozstaw osi czyni z Fabii auto "prawie" terenowe. Niestraszne mu ani polne drogi, ani piaszczyste wzgórki, a tym bardziej miejskie krawężniki. Na trasie zaś Skoda zamienia się w komfortowego i niezwykle sterownego kompakta. Kierowca traci pewność prowadzenia dopiero przy prędkości powyżej 150 km/h.

Jedyne nad czym należałoby popracować, to dosyć głośne wnętrze. Do kabiny dochodzi nie tylko dźwięk pracy silnika, ale także szum powietrza opływającego nadwozie i hałas powodowany przez opony.

Podsumowując, Skoda to prawie idealne auto do codziennej eksploatacji. Wszystkim, którzy myślą o zakupie auta i zastanawiają się czy wybrać coś większego i bardziej "prestiżowego" z niemieckiego "autohauzu" wypada tylko polecić jazdę próbną zmodernizowaną Fabią.

Samochód do testów użyczyła Skoda Auto Polska
.
BaWo

Opinie (79) 1 zablokowana

  • ogromna podwyżka (1)

    Niezły wzrost cen. W salonie fabia 2 z tym wyposażeniem kosztuje 37400 (ze standartowym upustem 3000zł), wyprodukowana w 2009 roku to koszt 34400 - ta sama wersja, ten sam silnik. Cena fabii 2 FL jest wyższa o 36% od fabii 2 z 2009 roku.

    • 29 4

    • mam takie dwie w firmie

      od około 2 tygodni.... Trójmiasto.pl -> mogliście do mnie napisać to byście jeszcze szybciej przetestowali;) ale białasa z silnikiem 1.2 heh

      • 0 0

  • skoda... auto dla plebsu :)))) (8)

    • 25 54

    • plebs (4)

      a Ty to pewnie jezdzisz BMW albo starym oklejonym golfem,ubierasz skóre lub dres z "adidasami" i czujesz sie lepszy?
      Auto jak auto.Nie musisz nim jezdzić.

      • 20 6

      • no to mu nawtykałeś ;) (3)

        • 10 2

        • (1)

          różni ludzie jeżdżą Skodami, od bisnesmena po "wieśniaka", dziś na Armi Krajowej taki typ w kapeluszu w Superbidzie zajechał mi droge, zero używania kierunkowskazów i wiejski kapelusz odpustowy który mu chyba zasłaniał wszystko, zlitujcie sie kierowcy i więcej szacunku dla innych użytkowników, nie mam nic przeciwko Skodzie a mam nadzieje dzisiejszy palant to odosobniony przypadek.

          • 11 2

          • w każdej marce się taki baran znajdzie

            • 2 2

        • plebs ma 20letniego golfa, bwm lub audi rocznik max. 90 :)

          • 9 2

    • Reklama... (1)

      male wloskie miasteczko, dzieci graja w pilke, w pewnym momencie chlopcy wykopuja pilke na droge, na ktora wbiega Fabio...w tym samaym czasie nadjezdza Skoda...ostateczny napis na ekranie to:
      S(z)koda Fabia....

      • 4 3

      • dobre :-)

        • 2 3

    • .

      Sam jesteś plebs,i pewniw jażdzisz 15 letnim golfem,haha

      • 0 0

  • SKODA

    już model poprzedni wyglądał zachęcająca, a teraz kolejna zmiana,
    ściślej facelifting. Z przodu, to prawie większa siostra - Octavia.
    A cena rzeczywiście rozsądna. Tylko, żeby jeszcze mieć te "wolne" 50tys.
    to by człek kupił wersję kombii.

    • 7 13

  • Skoda zawsze skodą pozostanie (1)

    • 20 20

    • a 20-letni Golf 20-letnim Golfem

      i tyle

      • 11 1

  • mi się podoba tylko cena lekko wysoka bo za 50 tysięcy to można nową kije ceed z 7 letnią gwarancją i silnikiem 1,6 125 km

    • 25 4

  • Grill ma okropny (1)

    Mogli coś z tym zrobić

    • 15 5

    • widziałem gorsze..

      • 2 3

  • Artykuł sponsorowany...?

    ...taki ma wydźwięk. Fajnie jakbyście to zaznaczali.

    • 16 5

  • Bez szalu

    Wiadomo, ze jakby czlowiek mial wiecej pieniedzy, to by kupil cos fajniejszego i ladniejszego

    • 11 2

  • wyglada koszmarnie!! Ale wkoncu to tylko skoda!!

    • 8 14

  • brzydka jest, tandeta w środku też jest... (2)

    ale za to dość niezawodne to autko - i tyle
    jechałem fabią - wg mnie jest brzydka (szczególnie sedan i kombi), w środku potworna tandeta (porównując do aut używanych nawet tej samej klasy sprzed 10-30 lat), ale za to jest to auto dość niezawodne i proste w naprawie

    • 8 9

    • Sedana w tej wersji nie ma a stara (v1) Combi była ładniejsza od każdej innej wersji.
      Nowa Combi jest ok ale zwykła wersja ma specyficzny wygląd. Jeśli chodzi o wykończenie wnętrza to wszytko zalerzy ile kasy chce się wydać na baiery.
      A niezawodność to naprawdę cecha skody i to nie tylko fabi. Proszę popatrzeć ile używane kosztują a to coś znaczy. No i w skodzie jest to co sprawdzone a nie jakieś wynalazki typu 2.0 TDI w pasacie który serwis vw nie umie naprawić.

      • 5 2

    • koreańczyki jz dawno pobiły skode sa ładne i równie a nawet bardziej bezawaryjne niz skoda

      • 1 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

Ile obecnie wynosi limit punktów karnych dla doświadczonego kierowcy?

 

Najczęściej czytane