- 1 Kraj, z którego pochodzą piraci drogowi (395 opinii)
- 2 Plichta przejmie salon Kia w Gdańsku (20 opinii)
- 3 Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe (259 opinii)
- 4 Nie będzie zwężenia na "Słowaku" (45 opinii)
- 5 Ul. Chwarznieńska gotowa w 70 proc. (193 opinie)
- 6 Reaktywacja salonu przy al. Grunwaldzkiej (43 opinie)
Euro NCAP: 10 aut rozbitych na pięć gwiazdek
Zobacz testy zderzeniowe Toyoty Prius.
Ostatni opublikowany przez nas ranking testów zderzeniowych Euro NCAP w cuglach wygrało Volvo XC90. W tym roku organizacja sprawdzająca bezpieczeństwo debiutujących na rynku modeli aut przetestowała 14 samochodów. Najlepiej wypadła Toyota Prius.
Test Euro NCAP składa się z serii różnych zderzeń, na podstawie których wydawane są noty w czterech kategoriach: bezpieczeństwa dorosłych pasażerów, bezpieczeństwa przewożonych dzieci, bezpieczeństwa pieszych oraz ocena asystentów bezpieczeństwa. Suma ocen składa się na liczbę gwiazdek, a tych można otrzymać maksymalnie pięć.
Przypomnijmy, że każdy test zderzeniowy wygląda identycznie i rozpoczyna się od czołowych uderzeń w przeszkodę oraz pionową ścianę przy prędkościach 64 km/h i 50 km/h. Następnie w bok unieruchomionego pojazdu z prędkością 50 km/h uderza ruchoma przeszkoda. W trzecim teście auto ustawione jest bokiem na specjalnej platformie, która z prędkością 32 km/h wgniata się w słup. W kolejnym kroku samochody badane są pod kątem bezpieczeństwa pieszych - w przód pojazdu, w różne elementy nadwozia, z prędkością 40 km/h wystrzeliwany jest manekin. Na sam koniec testerzy sprawdzają systemy bezpieczeństwa danego modelu.
W tegorocznych testach zderzeniowych rozbito 14 nowych modeli. Dziesięć aut może pochwalić się otrzymaniem maksymalnej liczby pięciu gwiazdek. Toyota Hilux, Suzuki Baleno i Kia Niro były rozbijane dwukrotnie - w opcji z dodatkowym wyposażeniem bezpieczeństwa oraz w wariancie standardowym.
Na szczycie rankingu znalazła się Toyota Prius, która okazała się najlepsza w teście systemów bezpieczeństwa (85 proc. punktów). Drugie miejsce przypadło Mercedesowi-Benz Klasy E. Niemiecka limuzyna uzyskała największą liczbę punktów w teście bezpieczeństwa przewożonych dzieci (90 proc.).
Na najniższym stopniu podium uplasował się drugi z reprezentantów Toyoty - model Hilux, który wyposażono w dodatkowy pakiet bezpieczeństwa. Japoński pickup wygrał ranking bezpieczeństwa pieszych (83 proc.). Dla porównania, tańsza wersja Hilux, w standardowym wyposażeniu, otrzymała zaledwie trzy gwiazdki bezpieczeństwa (przedostatnie miejsce w rankingu).
Test bezpieczeństwa dorosłych pasażerów najlepiej zaliczyła Alfa Romeo Giulia (98 proc.). Niestety, włoskie auto wyraźnie gorzej wypadło w badaniach bezpieczeństwa pieszych (69 proc.) i systemów bezpieczeństwa (60 proc.).
Ponadto pięć gwiazdek otrzymały modele: Kia Niro (dodatkowe wyposażenie), VW Tiguan, Subaru Levorg, Seat Ateca, Renault Scenic oraz Peugeot 3008.
Najgorzej w tegorocznych testach Euro NCAP wypadło Suzuki Baleno. Auto w standardowym wyposażeniu otrzymało trzy gwiazdki, natomiast z dodatkowymi asystentami bezpieczeństwa cztery gwiazdki.
Opinie (15) 1 zablokowana
-
2016-10-11 09:06
(1)
Pod Kartuzami i Starogardem, szpece Gienek i Rysiek tak klepią Perełki, że po sześć gwiazdek w testach wychodzi.
- 19 0
-
2016-10-11 09:56
A ludzie jak ginęli tak giną. Na parkingu pod Lidlem to się lepiej sprawdza.
- 1 0
-
2016-10-11 09:12
Proszę nie mamić ludzi europejskimi złudnymi testami zderzeniowymi Euro NCAP. (1)
Przedstawcie wyniki testów po zderzeniu obrysowym wykonanym przez IIHS.
www.moto.wp.pl/gid,16270205,title,Obrysowe-testy-zderzeniowe-IIHS-najgorsze-wyniki,galeriazdjecie.html?ticaid=117e29- 11 1
-
2016-10-11 19:16
oszukuja od lat za kaske
- 0 0
-
2016-10-11 09:20
Wystarczy, że spojrzy się na kategorie oceny w teście NCAP, aby wydedukowac, że dla dorosłej osoby (osób) siedzącej W samochodzie istotne są tylko dwie z czterech kategorii, w których oceniane jest auto. Zatem łopatologicznie pisząc: auto, które ma mniej gwiazdek, może być lepsze niż auto z maxem gwiazdek.
- 5 1
-
2016-10-11 10:07
Kamaz ma w d..ie
- 3 0
-
2016-10-11 10:28
A potem wyklepali i sprzedali do Polski jako nówki z pod igły :) (1)
- 3 0
-
2016-10-11 19:18
spod a nie z pod
Konkelu
- 0 0
-
2016-10-11 10:29
przy zderzeniu z lokomotywą w każdym samochodzie wszyscy widzą wszystkie gwiazdki (1)
- 3 0
-
2016-10-11 10:31
ciekawe jakie były by wyniki
gdyby testowali na dziurawej drodze
- 1 0
-
2016-10-11 11:46
Samochody przygotowane do testow - diesel schwindel w nowej wersji
- 1 0
-
2016-10-11 11:52
Jak ostatnio przywaliłem
swoim wieśwagenem w tył merca to mi się pojawiło aż 6 gwiazdek. To chyba jestem lepszy od Pijusa
- 5 0
-
2016-10-12 07:56
(1)
Moje volvo złożylo się po wypadku. A miało być takie super.ale chińczyk coś źle poskładał.
- 1 0
-
2016-10-12 07:59
Testy nic nie wnoszące do życia.
- 2 0
-
2016-10-12 17:24
Te testy sa niewiarygodne
W amerykanskim tescie uderzenie 1/4 boku auta toyota to zlom a najgorszy zlom to mercedesy. Volvo sredniak jak chevy. Dobrze widac to w statystykach wypadkow. Sporo osob ginie w mercedesach toyotach i volvo. Do tego systemy toyoty sa najbardziej zawodne.
Testy ncap sa zupelnie niewiarygodne. Mozna je traktowac na rowni z deklaracjami producenta o zuzyciu paliwa.- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.