• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Fiat Coupe. Z duchem Ferrari

Bawo,Mart,Ps
26 sierpnia 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 

Fiat Coupe. Jeden z symboli włoskiej motoryzacji.


Gdy pojawił się w 1993 roku, wzbudził prawdziwą sensację. Dziś, śmiało można określić go mianem prawdziwie kultowego samochodu. Fiat Coupe, stylistyczne dzieło sztuki, a do tego wciąż świetnie jeżdżące.


Nie tylko we Włoszech, żywsze reakcje miłośników motoryzacji wzbudzają takie modele jak V8, Turbina, Dino, 1302100. Pojazdy typu coupe, Fiat konstruował już przed II wojną światową, choć dopiero w latach 40tych ubiegłego wieku, zaczęto postrzegać je jako prestiżowe. Wyróżnikiem fiatowskich coupe zawsze były wyraziste, opływowe kształty. Egzemplarze tych samochodów powstawały przeważnie w niewielkich seriach, a Fiat chętnie sprzedawał licencję na ich produkcje małym firmom, jak Bertone, Abarth czy Monterosa.

Musiało minąć wiele lat, by coupe z emblematem Fiata na masce znów wywołało spore poruszenie w motoryzacyjnym świecie. Przełomowy dla marki okazał się rok 1993, gdy cały świat ujrzał właśnie Fiata Coupe.

- Chcieliśmy czegoś odmiennego, trochę agresywnego modelu, który demonstrowałby naszą nową drogę rozwoju - tłumaczył zaskakującą sylwetkę nowego Fiata, Nevio di Giusto, ówczesny szef Fiat Style Center.

  • Fiat Coupe
  • Fiat Coupe
  • Fiat Coupe
  • Fiat Coupe
  • Fiat Coupe
  • Fiat Coupe
  • Fiat Coupe
  • Fiat Coupe
  • Fiat Coupe
  • Fiat Coupe
  • Fiat Coupe


Wzbudzające żywe emocje sylwetka Coupe była owocem niezwykle burzliwego procesu twórczego, w który zaangażowany był Chris Bangle, późniejszy, kontrowersyjny stylista BMW oraz projektanci ze słynnego studia Pininfarina. Oni zaprojektowali także wnętrze samochodu, dzięki czemu na Coupe znajdziemy emblemat studia.

Dzieło burzy mózgów, kłótni i sporów, wzbudziło powszechne uznanie. Tył auta kojarzył się z ówczesnymi modelami Ferrari (przede wszystkim 512 M). Przód wzbudzał sensację, głównie dzięki reflektorom "położonym" na masce. Samochód szybko ochrzczono mianem "małego Ferrari".

Konstrukcyjnie Fiat Coupe bardzo blisko spokrewniony jest z modelem Tipo. Pod maskę Coupe trafiał początkowo dwulitrowy, benzynowy silnik o mocy 139 i 190 KM w wersji turbo. W 1996 roku pojawiły się silniki 1.8 16V o mocy 131 KM,dwulitrowy 20V - 147 lub 154 KM oraz 2.0 20V Turbo -220 KM. Dwie ostatnie, pięciocylindrowe, mają fantastyczne brzmienie!

Dzięki niezłym. sportowym właściwościom, Fiat Coupe to samochód cieszący się sporym powodzeniem na rynku wtórnym. Kupić, dobry, "nie zajechany" i bezwypadkowy egzemplarz, nie jest jednak łatwo.

"Nasze" auto to model 2.0 20V, z 1999 roku, rok temu kupił je w Niemczech gdynianin, Adam Szczepański. To już kolejny sportowy Fiat, użytkowany przez niego.

Zanim Adam kupił grafitowe coupe, oglądał wiele egzemplarzy. Ten okazał się być najlepszy. Głównie ze względu na stosunkowo niewielki przebieg - 150 tyś kilometrów, oraz bardzo udany silnik, łączący sporą moc z niezawodnością.

Czas spędzony na poszukiwaniach wrócił do właściciela za sprawą niezawodności zakupionego egzemplarza. Przez rok użytkowania, nie sprawił on bowiem żadnej bolesnej niespodzianki. Mimo tego, że to prawie Ferrari, które co niechętnie przyznają właściciele tych samochodów, po prostu lubi się psuć.
Bawo,Mart,Ps

Opinie (67) 2 zablokowane

  • Cudo

    Piękne są te Passaty z rozlatującym się raz po raz przednim zawieszeniem z cudownie rozsypującymi silnikami 2,0 TDI,wspaniałe Golfy 1,4 TSI z wyciągającymi się łańcuchami rozrządu jakie cudowne audi 2,5 tdi z wałkami bez krzywek a BMW z pękającymi głowicami,można by tak jeszcze długo...

    • 6 0

  • Hhahaha

    Odezwali sie własciciele Rolfów escortów oplów calibr no i nie może zabraknąc włascicieli BMW :d
    Fiat coupe 20v turbo leje wam d*py.
    To inne auto niż wszystkie fakt ale ma ducha pod maska i w środku... 90% przechodniów obejrzy się
    Pozdrawiam fanów niemieckiej motoryzacji ;-)

    • 5 1

  • ooo taaak

    Mam tego fiacika kolor wiśniowy i powiem jedno - m a s a k r a :) mega wygodne auto choc sztywne skóry pierwsza klasa mercedes e210 mogłby sie uczyć szyc takie piekne skóry te szwy te wykonanie rewelacja...a dzwiek silnika?? przeciągne do 6-7 tysiecy nie am osoby ktora by sie nie objezala piekny dzwiek naprade

    • 4 0

  • Żenada

    za każdym razem to samo. Jak tylko pojawi się artykuł o FC, to właściciele niemieckich marek wylewają tony pomyj. Ciekawe czemu. Kompleksy, frustracja.? Jak się nie podoba, to napisz że tak jest, a nie obrażaj przy tym właścicieli auta, ich rodzin i całej reszty znajomych. No chyba że Ci to pomaga i czujesz się lepiej bo komuś bezkarnie nabluzgałeś. Jak ktoś pisze że to plastik, i tandeta, to zapewne nigdy nie siedział w środku. Ani nawet nie widział na oczy takiego Fiata. Jakość materiałów i wykończenia przewyższa do dziś sporo samochodów produkowanych obecnie, a uważanych za klasę premium. Jak o auto dbasz, to się nie psuje. Jak zaniedbasz to wiadomo., Ale to na własne życzenie. Prawda, rozkład masy nie jest idealny, ale też wcale się tak tragicznie nie prowadzi. Nie jest to MX-5, ale też nie Syrena. że pali dużo.? A jakie 200 konne auto pali mało.? Zresztą nikt nie każe kierowcy robić wyścigów po mieście,i startować z każdych świateł z piskiem. 12l w mieście i 9-10 w trasie nie jest takim złym wynikiem. W każdym razie, darujcie sobie te durne komentarze, frustracje i takie Polskie zachowanie. Po co to. Ja mam Fiata, Ty masz BMW, każdy ma swoje, każdy się cieszy z tego co ma,a spotkamy się na drodze i wtedy zobaczymy...
    Pozdrawiam

    • 6 0

  • Genialny

    Auto jest świetne,2,0 20V bezawaryjne i z niezłą bombą,wszelkie cechy w porównaniu z konkurencją
    przewyższają ją.A,d**ile,brudasy ze wsi ,którzy nie mają doświadczenia na wieś na pole ryć i nie pitolić bzdur .Można podjąć dyskusję merytoryczną ale nie w tym gronie ,osób o stosownej wiedzy
    i doświadczeniu nie mam na myśli oczywiście .

    • 0 0

  • rewelacja

    Ale matołów tutaj witamy w Polsce.Rewelacyjne auto bezawaryjne 2.0 20v.
    Świetne osiągi jak i właściwości jezdne .Tak jak zresztą większość włoskich
    pojazdów.Tumany poczytajcie.Poodwiedzajcie ciekawe miejsca kolebki motoryzacji zanim zajmiecie
    głos.Zresztą na wsi jest inaczej.Mam 5 lat jeżdżę i nie narzekam tak jak właściciele M3 z przekręconymi panewkami.Można pisać komentarz ale powinien być merytoryczny a .nie opowieści
    z Narnii.Zresztą pasjonaci jeżdżący sportowymi bolidami hondami,imprezami,lancerami wiedzą z czym mają do czynienia.Pastuchy nie .

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Która edycja Verva Street Racing odbyła się w Gdyni w 2019 roku?

 

Najczęściej czytane