- 1 Mała uliczka, duży problem (244 opinie)
- 2 Alkoholowa mapa Polski (16 opinii)
- 3 Odliczanie sekund na skrzyżowaniach. Za czy przeciw? (321 opinii)
- 4 Ktoś "przeparkował" wrak... bez kół (120 opinii)
- 5 Plichta przejmie salon Kia w Gdańsku (41 opinii)
- 6 15 mln dofinansowania na prace na Puckiej (70 opinii)
Będzie bezpośrednim rywalem Smarta ForTwo i Toyoty IQ. I o wiele od nich tańszym. Premiera tego małego autka zapowiada się na niezłą sensację. Bo chodzi o pojazd, którego starsi "bracia" zmotoryzowali nie tylko Włochy, ale i Polskę. Nadjeżdża Fiat Topolino.
Projektując tego malucha Włochom cały czas musiało nawet podświadomie obijać się o uszy magiczne hasło kryzys. Skończyły się czasy wypasionych, przestylizowanych i luksusowych maluchów. Nowe Topolino ma być proste i oszczędne. Autko będzie mieć niewiele ponad 3 metry długości, rozstaw osi ok. 230 cm i wysokość ok. 150-155 cm. Wizualnie podobne jest nieco do Fiata 500. Design Topolino wyszedł spod ręki Roberto Giolito, projektanta nie tylko 500, ale i Grande Punto.
Najciekawszy wydaje się jednak silnik jaki trafi pod maskę fiacika. Ma mieć dwa cylindry, pojemność 900 cm3 i 65 KM. Planowana jest też wersja z turbosprężarką o mocy 80 KM.
Tym razem miejski maluch w przeciwieństwie do np. Cinquecento i Seicento nie będzie produkowany w Polsce. Fabryka w Tychach właśnie osiągnęła możliwości produkcyjne. Nastawiony na masową produkcję Fiat, a jednocześnie ograniczenie kosztów, na miejsce powstawania Topolino wybrał fabrykę Zastavy w serbskim Kragujevacu.
Do premiery auta pozostał zaledwie rok. Koncern z Turynu zapowiada, że będzie to jego najtańsze autko. Jeśli tak będzie to powinno kosztować nie więcej niż 23 tys. zł. To ok. 3 tys. taniej niż podstawowa wersja Pandy.
Pierwszy Fiat Topolino pojawił się na drogach Italii w 1936 roku. Także wtedy był najmniejszym dostępnym na rynku autem "dla ludu". Dzięki przystępnej cenie Topolino, Włosi masowo mogli poznać uroki czterech kółek.
Opinie (51) 1 zablokowana
-
2009-04-08 07:46
ilu osobowy on będzie, bo wygląda na dłuższego niż smart
a cena 23tys to sporo jak na Polskę ,ale już w zachodniej europie zrobi furorę- 8 6
-
2009-04-08 07:58
2+pies (4)
Albo 2 plus noworodek.
Cena? Wciąż czekamy na wejscie Tata Motors.- 4 9
-
2009-04-08 09:38
Wciąż czekamy na wejscie Tata Motors.
No to chyba coś przegapiłeś...
Tata jest obecna w Europie, w Polsce, w Trójmieście. Sprzedają swoje samochody np. przez KMJ w Gdańsku.
A jeśli chodzi o Nano, to Tata przygotowało wersję na Europę o nazwie... Europa ;)
http://www.samar.pl/__/__la/pl/__ac/sec,4/new/51763/__Koncern-Tata-podbija-EuropÄ.html
"
Zarządzający koncernem Ratan Tata, podczas odbywających się targów motoryzacyjnych w Genewie zaprezentował model Nano w wersji przygotowanej specjalnie dla klientów Starego Kontynentu. Nano Europa charakteryzuje się zwiększonym rozstawem osi, kompletnie przeprojektowanym wnętrzem oraz poziomem wyposażenia uzupełnionym o wspomaganie układu kierowniczego i elementy mające wpływ na większe bezpieczeństwo podróżnych: ABS, ESP i poduszki powietrzne.
Do napędu zastosowano nowy, 3-cylindrowy silnik o pojemności 1 litra połączony z automatyczną, 5-przełożeniową skrzynią biegów. Producent zapewnia, iż emisja CO2 nie przekroczy 100 g/km. Długość auta wynosi 329 cm, szerokość to 159 cm a rozstaw osi zwiększono do 228 cm. Nano Europa będzie sprzedawane w cenie ok. 5 000 euro.
"- 2 1
-
2009-04-08 09:42
a propos TATA MOTORS
jest juz wersja europejska- aczkolwiek doposażenie jej do naszych standardow kosztowalo i to sporo bo w Genewie mowili ze bedzie kosztowala ponad 30 tys zl ( sporo)
co sie tyczy najtanszego auta na swiecie to bedzie to wersja indyjska, ale tam to mozna smialo powiedziec ze jest to riksza obudowana blacha( cos za cos)
a Fiacik ladny :)
pożyjemy zobaczymy- 2 2
-
2009-04-08 10:10
sra tata tata tata!!
i tyle w temacie:P
- 0 3
-
2009-04-09 22:41
Chyba ty tylko czekasz :)
Na toto tato...
- 0 0
-
2009-04-08 10:43
(1)
Prezentowana na obrazkach wersja pewnie bedzie kosztować ok. 40 tys. Za 23 dostaniemy biały lub czerwony lakier, czarne zderzaki i lusterka, szyby na korbkę i brak jakiegokolwiek wyposazenia dodatkowego. Ale autko prezentuje się ładnie.
- 23 0
-
2009-04-08 11:02
czy ja wiem
stylistyką nawiązuje do yarisa, chociaż jest bardziej pokraczne
- 0 2
-
2009-04-08 11:31
(7)
Silnik 2 garnki jak w maluszku...Ciekawe.;-)
- 5 1
-
2009-04-09 09:04
Tak samo jak w CC 700... (6)
- 0 1
-
2009-04-09 09:50
Bo silnik CC700, (5)
to silnik z PF 126 Bis, czyli ten ze zwykłego malucha z dołożonym chłodzeniem cieczą
- 1 0
-
2009-04-09 10:27
ta... (1)
ale to silnik Lancii był, wiem bo sama ze trzy razy "szwedkę"robiłam, ale pomimo wszystko dobrze wspominam BISA. zamieniłam na.. PUNTO 2
KOCHAM FIATY!!!- 2 1
-
2009-04-09 14:05
pierwsze słyszę...
BIS'a opracowali Polacy w Polsce i Fiat zaadoptował wspólnie z zakładami FSM to do CC (wkładając dodatkowo gaźnik AISIN, co nie było zbyt dobrym pomysłem ;) ). To jest rozwojowa wersja 600 ccm, później 650 ccm jeszcze powiększona do 700 ccm. Lancia to firmowała? Eee, chyba nie...
- 1 1
-
2009-04-09 10:30
i ... (2)
- 0 0
-
2009-04-09 10:31
(1)
wcale nie był taki zwykły... jak ktoś nie jeździł (i nie naprawiał) to nie wie....
- 0 0
-
2009-04-09 14:06
no zmiana paska klinowego
to było niezłe wyzwanie ;)
- 0 0
-
2009-04-08 15:45
piekna obudowa shit pod spodem...............
dobry design ...fiat sie kryje w szczegolach.............
- 3 13
-
2009-04-08 16:33
(2)
ale paskuda, pytam się gdzie byli rodzice, no gdzie??
- 4 6
-
2009-04-09 09:47
no, matka siedzi z tyłu, nie?
Aaa, nie ma kanapy z tyłu? No to gdzie?
- 1 0
-
2009-04-09 22:38
A gdzie sa teraz twoi starzy?
Dziecko, lekcje czekają ;)
- 0 0
-
2009-04-08 20:50
fiat to i tak mniejszy obciach niż skoda (5)
- 13 8
-
2009-04-08 21:39
do Kasi Subaru (3)
Pewnie nigdy nie jeździłaś skodą, Subaru masz na plakacie w domu obok plakatu Piaska a osąd masz po kolegach z osiedla, żal.pl
- 9 4
-
2009-04-09 19:30
do miłośnika skody (2)
ja jeździłem i jak mi powiesz że skoda to to co VW to Ci powiem ze tata indica to Jaguar. Oktavia w przyzwoitym (nie najlepszym) wyposażeniu to 105 000 zł, nie mówiąc o superb i tyle za czeskie padło? a to superb jest konkurentem Mazdy 6, Accorda, Mondeo, Paska. Troche powagi proszę. Jeźdzę mx-5 jak coś więc wiem co to samochód a co jeździdło. Pozdrawiam
- 4 0
-
2009-04-10 16:21
bk z ciebie (1)
a wcześniej to czym jeździłes ? 142, B czy C ? a może jeszcze innym autobusem. G**** wiesz co to samochód,a co" jeździdło".
- 0 1
-
2009-04-10 18:26
chętnie podyskutuję...
.. tylko nie z Tobą bo widzę że jesteś znawcą autobusów, a ja chce mówić o samochodach. Pomyśl zanim coś napiszesz. Ile kosztuje Octavia z dobrym wyposażeniem? Idź do salonów różnych marek porównaj auta zobacz detale wykonania, poczytaj opinię użytkowników, odbądź jazdę testową. Może w porównaniu z Twoimi ulubionymi liniami firmowa fabia bez wspomagania to szczyt luksusu. Pozdrawiam i życzę szerszego spojrzenia.
- 0 0
-
2009-04-09 22:39
Skoda jest dobra
na żyletki ;)
- 6 0
-
2009-04-08 21:23
Grande Punto
ale grande punto zaprojektował Giugiarro a nie Giolito
- 4 0
-
2009-04-08 23:12
Projektując tego malucha Włochom cały czas musiało nawet podświadomie obijać się o uszy magiczne hasło kryzys. Skończyły się (1)
czasy wypasionych, przestylizowanych i luksusowych maluchów. Tak?
Jakie maluchy Fiata były wypasione?
Panda?
Sejcz?
126p?- 3 5
-
2009-04-09 09:03
Z ostatnich lat nalezy wymienić...
Fiata 500 i Fiata Pandę - u nas najczęściej spotykanego w wersji podstawowej, ale dostepnego również w wersjach 4x4 z mocnymi, jak na to mini kombi, silnikami. Z innych włoskich wozów - wypasione maluchy robi Lancia.
- 1 2
-
2009-04-08 23:20
Do tasaka: (5)
Chociazby 500 jest wypasiona -.-
i w sumie tylko 500
a poza tym nie ma co ukrywac: FIAT to nie Ferrari i Mercedes. To nie ma miec miliarda koni pod maską, supertechnologii i bajerów. To ma być samochód własnie dla ludu, aby każdego można było na niego stać.- 9 7
-
2009-04-09 11:15
(3)
A stać Cię na samochód za 30 czy 40 tys? Bo mnie nie...
- 2 2
-
2009-04-09 12:13
ale na to wyglada ze wlasnie tyle kosztuja samochody tej klasy okolo 25 do 30 tyś to sa realne koszty na wyprodukowanie tego typu samochodów przyklady:
Dacia sandero i logan - korzysta ze starych silnikow i rozwiazan renault a wlasnie tyle kosztuje
Tata Nano mialo byc tanio - a wersja europejska oscyluje w granicach 30 tyś
UE i inne orgnizacje dbaja zeby nasze wozidelka mialy poduszki, ABS, strefy zgniotu, byly bardziej ekologiczne itp itd a to wszystko kosztuje.
Kolejnym przykladem sa auta z Chin tanie jak barszcz ale nie maja nawet 1/3 rozwiazan z zakresu bezpieczenstwa a o spelnieniu jakich kolwiek norm eko juz nie wspomne ( patrz crash test landwind przeprowadzony przez ADAC bodajże)
podsumowując za pewne rzeczy trzeba płacić czy chcemy czy nie ( do kolegi powyzej, bron Boze nie chcialbym uderzyc w twoja osobe)
no coż coś za coś- 2 1
-
2009-04-09 12:47
to sobie kup rower
- 0 0
-
2009-04-09 18:45
kup bilet na tramwaj
- 1 0
-
2009-04-10 16:26
następny
człowieku,ale z tym mercedesem to wyjechałeś jak łysy grzywką o kant kuli. Mercedes to niższa półka od ferrari czepiając się szczegółów. Co do reszt się zgadzam i jak najbardziej popieram i daję pozytywa
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.