• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ford Kuga. SUV do kompletu

Marcin Tymiński
9 lipca 2008 (artykuł sprzed 15 lat) 
aktualizacja: godz. 13:38 (9 lipca 2008)
Ford Kuga - nowy, mocny gracz w segmencie pojazdów typu cross-country. Ford Kuga - nowy, mocny gracz w segmencie pojazdów typu cross-country.

Letnich, motoryzacyjnym premier w Trójmieście ciąg dalszy - właśnie zadebiutował u nas ford Kuga. Nowe auto w zamierzeniu koncernu ostro "namieszać" na modnym i bardzo atrakcyjnym rynku małych SUV-ów.



Wchodząc na rynek dopiero teraz, Kuga staje do walki z silną i nieźle już umocowaną konkurencją, chociażby toyotą RAV 4 czy volkswagenem Tiguanem. Miłośników tego typu pojazdów kusić będzie również volvo, debiutującym również tego lata modelem XC 60.

Czym Kuga chce zdobyć miłośników, głównie miejskich, torów przeszkód? Atutem auta są z pewnością właściwości jezdne. Zbudowano je na płycie podłogowej Focusa, z niego też przeszczepiono wiele rozwiązań, dzięki którym Kuga pozwala się doskonale prowadzić.

Stylistyka wnętrza znana chociażby z Focusa Stylistyka wnętrza znana chociażby z Focusa
Już podczas krótkiej przejażdżki Kuga odsłania od razu także kilka innych zalet. Bardzo wygodna jest pozycja za kierownicą, chociaż kierowcy, którzy nie lubią wysoko siedzieć, musieliby się do niej trochę przyzwyczajać.

Z przodu i z tyłu miejsca jest pod dostatkiem. Niezbyt obszerny jest za to bagażnik nowego forda - 410 litrów plus dodatkowe 50 w schowkach pod podłogą.

Uwagę zwraca też dobre wyciszenie kabiny. Do uszu jadących nie docierają praktycznie żadne odgłosy dynamicznego fordowskiego diesla (dwulitrowy Duratorq TDCi o mocy 136 KM to na razie jedyny silnik oferowany do tego modelu). Silnik współpracuje z sześciobiegową skrzynią biegów. Klekot auta słychać dopiero przy czterech tysięcy obrotów.

Kto lubi jeździć "benzyną" musi poczekać do końca roku. Wtedy to pojawi się Kuga z silnikiem o pojemności 2,5 litra i mocy 200 KM.

Bagażnik Kugi nie jest imponujący, pod podłogą znajdziemy za to praktyczne schowki. Bagażnik Kugi nie jest imponujący, pod podłogą znajdziemy za to praktyczne schowki.
W tego typu pojazdach raczej nie ma co marzyć o prawdziwych wypadach w teren. Podobnie jest w przypadku Kugi. Mimo, iż zarówno przodem, jak i tyłem może najeżdżać na nierówności o kącie 25 stopni, brodzić w wodzie do 45 cm, to nikt rozsądny nie powinien sprawdzać możliwości Kugi w prawdziwie trudnym terenie. Plastikowe osłony podwozia mogą tego nie wytrzymać. Za to wysokie krawężniki i dziury w jezdniach nie robią na pojeździe żadnego wrażenia.

Kuga dostępna jest z napędem na przednie koła lub obie osie. W drugim wariancie przeniesienie napędu odbywa się automatycznie. W razie poślizgu na tylną oś może być przeniesione od 10 do 50 proc. momentu obrotowego.

- Sprzedaż Kugi już się rozpoczęła. Liczymy, że tym modelem zwiększymy swój udział w rynku - mówi Tomasz Susko, kierownik działu marketingu w Big Autohandel w Gdańsku. - Mamy nadzieję, że Kuga przyciągnie do nas nowych klientów, którzy do tej pory niekoniecznie myśleli o fordzie.

Ceny Kugi w podstawowej wersji wyposażenia Trend zaczynają się od ponad 90 tys. zł.

Brak możliwości dodawania opinii

Wydarzenia

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Cars for Cause 3city

zlot, imprezy i akcje charytatywne

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Sprawdź się

Sprawdź się

"Gelenda" to popularny przydomek którego modelu?

 

Najczęściej czytane