• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ford S-MAX: minivan maksymalny

Marcin Tymiński
4 marca 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 

Zadowoleni będą nie tylko pasażerowie. Forda S-MAXa świetnie się prowadzi.


Ulepszanie dobrego to niełatwe zadanie. Ford wyszedł z tej próby zwycięsko. Ford S-MAX drugiej generacji nie powstał w wyniku rewolucji, a ewolucji. Zmiany, jakim poddano auto sprawiły, że zarówno kierowca, jak i pasażerowie mogą być bardzo zadowoleni.



Pierwsza generacja S-MAXa pojawiła się w 2006 roku. Rok później samochód otrzymał zaszczytny tytuł "Samochodu Roku 2007". Trzy lata później minivan przeszedł facelifting. W dobie sprzedających się na pęczki crossoverów i suvów przez dziewięć lat produkcji zjednał sobie ponad 400 tysięcy klientów. W 2015 roku pojawił się jego następca.

Ford S-MAX zasłużenie cieszył się dobrą opinią. Projektując jego drugie wcielenie Ford (i słusznie) nie pokusił się o radykalne zmiany. Z zewnątrz samochód upodobnił się nieco do nowego Mondeo, tył - dzięki przeprojektowanym światłom - wygląda bardziej sportowo. Znak charakterystyczny S-MAXa to opadająca linia dachu.

Ford S-MAX 2.0 TDCi 180 KM Ford S-MAX 2.0 TDCi 180 KM
W środku minivana bardzo znajome widoki. Ford "pełną gębą". Niektóre plastiki, zwłaszcza na konsoli środkowej, są dość twarde, większość elementów wykonano na szczęście z bardziej przyjaznych materiałów. W schowku pod podłokietnikiem zmieści się naprawdę wiele, jest przepastny. Nie brakuje też innych schowków, zarówno na większe przedmioty jak i drobiazgi. Obszerne fotele zaprojektowano pod kątem wygodnych, długich podróży. Zapewniają dobre trzymanie i bardzo wysoki komfort podróżowania. Wsiadanie i wysiadanie? Bardzo wygodne.

Czytaj także: Hyundai Tucson - odważny obywatel Europy

Bardzo zadowoleni będą pasażerowie siedzący na tylnej kanapie S-MAXa. Oparcia foteli można regulować, dzięki czemu każdy znajdzie dla siebie optymalną pozycję. Składanie siedzisk jest banalnie proste, można to zrobić jednym przyciskiem z bagażnika. Po ich złożeniu nie powstaje płaska przestrzeń ładunkowa, jednak miejsca do przewożenia "wszystkiego" jest mnóstwo.

Obsługi Forda trzeba się przez chwilę pouczyć, kierowca, który już się nauczy, szybko zapomni jednak, że na początku trochę się gubił, co należy wcisnąć lub przekręcić. Zestaw audio firmowany przez Sony brzmi przeciętnie.

  • Ford S-MAX 2.0 TDCi 180 KM
  • Ford S-MAX 2.0 TDCi 180 KM
  • Ford S-MAX 2.0 TDCi 180 KM
  • Ford S-MAX 2.0 TDCi 180 KM
  • Ford S-MAX 2.0 TDCi 180 KM
  • Ford S-MAX 2.0 TDCi 180 KM
  • Ford S-MAX 2.0 TDCi 180 KM
  • Ford S-MAX 2.0 TDCi 180 KM
  • Ford S-MAX 2.0 TDCi 180 KM
  • Ford S-MAX 2.0 TDCi 180 KM
  • Ford S-MAX 2.0 TDCi 180 KM
  • Ford S-MAX 2.0 TDCi 180 KM
  • Ford S-MAX 2.0 TDCi 180 KM
  • Ford S-MAX 2.0 TDCi 180 KM
Do pracy w testowanym egzemplarzu S-MAXa zaprzęgnięto zestaw w postaci dwulitrowego diesla TDCi o mocy 180 KM i dwusprzęgłową, automatyczną skrzynię PowerShift. Napęd przekazywany jest na jedną oś, S-MAXa można też kupić w wersji AWD.

Po uruchomieniu silnika w kabinie panuje cisza, nie czuć też żadnych wibracji. S-MAX przemieszcza się bardzo dynamicznie i komfortowo. Zarówno zawieszenie, jak i praca układu kierowniczego nastawiona jest głównie na to, by S-MAXem bez zmęczenia przemierzać długie trasy. W końcu to minivan. Zmiana biegów odbywa się szybko i bez jakichkolwiek szarpnięć. W cyklu mieszanym komputer pokładowy pokazał zużycie 8,3 litra oleju napędowego "na setkę".

Ford S-MAX mimo swoich gabarytów potrafi dać mnóstwo satysfakcji z jazdy. Prowadzi się jak o wiele mniejsze auto. Zwinnie pokonuje zakręty, z równowagi nie wyprowadzają go zarówno poprzeczne jak podłużne nierówności jezdni.

Sprawdź, gdzie w Trójmieście kupisz Forda

Na uwagę zasługują systemy wsparcia kierowcy. Testowany egzemplarz wyposażono w systemy: Lane Keeping Alert zawierający Lane Keeping Aid (system wspomagający utrzymanie pojazdu na pasie ruchu), Glare-Free Auto High Beam (system automatycznego sterowania światłami drogowymi z funkcją zapobiegającą oślepianiu) oraz Driver Alert (system monitorowania koncentracji kierowcy). Ten ostatni przypomina np. byśmy trzymali ręce na kierownicy, ten pierwszy pozwala S-MAXowi wrócić na pas ruchu, gdy przekroczmy linię jezdni. System dobrze sprawdza się nawet przy średnio widocznych liniach, pamiętajmy jednak, by nie zaufać mu bezgranicznie.

Bogato wyposażona wersja Titanium wraz z dodatkami to wydatek nieco ponad 173 tys. złotych. Cennik modelu otwiera kwota 99 900 zł za odmianę Trend ze 150-konnym, benzynowym silnikiem 1.5 EcoBoost. Ford S-MAX to naprawdę silny gracz w segmencie minivanów. Przemawia za nim bardzo dobre prowadzenie, wysoki komfort jazdy i dobre zagospodarowanie przestrzeni. Poprawy wymagają jedynie drobne detale. Dla rodziny wykraczającej ponad standard 2+1 S-MAX to bardzo atrakcyjna oferta.

Samochód do testów udostępniony przez Euro-Car, przedstawiciela Forda w Trójmieście.

Miejsca

Opinie (75) 2 zablokowane

  • Ford w tyle. (3)

    Renault produkuje już SUVy z przestronnością i funkcjonalnością Vanów (Espace i Scenic).

    • 7 17

    • Espace SUV? (1)

      no no, bardziej autobus

      • 6 0

      • nowy espace

        zostawia smaxa w tyle pod każdym względem (choć to również bardzo fajny samochód, lepszy o klasę od sharana i jego klonów)

        • 0 8

    • masz przecież Forda Galaxy jak chcesz autobus

      • 7 0

  • nie kupuje sie aut na F (10)

    ford, fiat i francuz :)

    • 7 58

    • a Ferrari ?? (2)

      • 19 0

      • na te cie nie stać (1)

        Leprzy 8 letni Audi niż nowy Ford.

        • 2 27

        • nie stać, ale na 15 letnie Audi też nie

          się tylko zapytałem, co z Ferrari

          a minusa masz, za "leprzy"

          • 19 0

    • ja, ja (3)

      Ino "folkswagen" się liczy

      • 20 1

      • Hahaha

        • 6 0

      • ya ya

        byle 20letni!!

        • 9 0

      • Paserati nie do pobicia...

        • 8 0

    • nie kupuje się niemieckiego złomu bo francuski jest lepszy

      • 8 0

    • Nie każda morda pasuje do Forda :)

      • 8 1

    • Tak

      Prawidłowo stolec za 170.000zl ???

      • 0 0

  • jupppi

    Dawać tu głąba od BMW.Nikt tak nie poprawia humoru jak on.

    • 36 0

  • (4)

    Czy on w ogóle rozpędza się do 100 km/h ?

    • 4 31

    • Od 100km/h to ma skalę na prędkościomierzu.

      • 18 1

    • juppi

      Cześć głąbie.

      • 7 2

    • Niby tak, ale co to za rozpędzanie (1)

      Twoją bejcę to przynajmniej cała wieś usłyszy, a tu...

      • 7 0

      • Wracaj lepiej do tokarki synku.

        • 2 7

  • (3)

    Jest wersja 0,7 na czterech turbinach?

    • 28 0

    • tak, pod warunkiem, że najesz się bobu

      • 7 0

    • (1)

      nie, za to będzie wersja 0.7 "w" czterech turbinach

      "W' turbo
      "W" automacie
      "W" benzynie

      • 4 0

      • "W" metaliku
        "W" X-pakiecie
        "Na" glebie
        "Z" przebiegiem 179tys km :)

        • 5 0

  • ile kosztuje wersja 260KM? (1)

    • 5 0

    • tyle co dwie po 130KM

      • 17 0

  • (2)

    ford g...wno wort

    • 7 31

    • (1)

      nie każda morda pasuje do forda

      • 13 1

      • ...

        A moja pasuje dlatego się nie psuje

        • 1 0

  • Przeglądałem właśnie ogłoszenia używanych samochodów i w rubryce cena, niestety wpisałem "do 15.000 zł" (1)

    no tak ale jesteśmy krajem na dorobku i nie można od razu mieć wszystkiego

    • 12 1

    • Od urodzenia słyszę że jesteśmy krajem na dorobku - a mam już ponad 55.

      • 11 0

  • chyba się starzeję bo poprzednia wersja bardzie mi się podoba, ta jest jakaś taka bezpłciowa

    • 11 0

  • Obecnie Fordy mają strasznie pedalski wygląd (6)

    z przodu. Poprzednia generacja np. S-Maxa była zadziorna i męska.

    • 15 13

    • oj, to se ją wyklep, będziesz miał po swojemu

      • 11 1

    • Prawdzimemu menszczyznie podoba sie tylko Passat B5 w TDI (1)

      • 15 2

      • Teraz tylko ałdi a6

        • 10 2

    • A dlaczego mam miec meski wyglad? (1)

      To auto dla tatuskow z wielkim brzuchem, zakolami i koszula w krate

      • 7 6

      • Dokładnie prawdziwi faceci w rurkach jeżdżą Fiatami 500 a wąsacze Passerati w gazie.

        • 8 1

    • :)

      Sam jesteś pedał

      • 2 1

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Cars for Cause 3city

zlot, imprezy i akcje charytatywne

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Sprawdź się

Sprawdź się

Co to jest borygo?

 

Najczęściej czytane