Ford Scorpio (produkowany od 1985 do 1998) (159 opinii)

Ford Scorpio pojawił się na rynku w 1985 roku, kiedy to zastąpił produkowany od 18 lat model Granada. Wprowadzając następcę, inżynierowie Forda pokusili się o dosyć znacznie idące zmiany stylistyczne: kanty zastąpiono krągłościami. Nawet dziś początkowe modele Scorpio nie rażą swoim wyglądem na ulicy, choć auto to ma już 16 lat.

Po pięciodrzwiowym nadwoziu o długości 4,66 metra można się spodziewać dużej ilości miejsca i tak też jest Scorpio. Przestronne wnętrze, przemyślane nie tylko dla kierowcy i pasażera z przodu, ale również dla podróżujących na tylnym siedzieniu. Wykonanie elementów kokpitu i tapicerki nie budzi zastrzeżeń, jest to po prostu limuzyna. Smaku dodaje wiele dodatkowych opcji wyposażenia wnętrza: elektryczne lusterka, szyby, szyberdach, klimatyzacja oraz skórzana tapicerka w wersji Ghia.

O ile przestrzeń pasażerska legitymuje się bardzo dobrymi wynikami, o tyle pojemność bagażnika może niemile zaskoczyć. Jest to tylko 440 litrów. Dla porównania Ford Mondeo ma 500 litrów (rocznik 2000).

Scorpio niewątpliwie należy do komfortowych. Jak na limuzynę przystało, zawieszenie zaprojektowano bardzo dokładnie. Z przodu zastosowano kolumny McPhersona z pojedynczym wahaczem poprzecznym. Z tyłu są to trójkątne wahacze wleczone, sprężyny śrubowe, amortyzatory teleskopowe oraz skrętny stabilizator przechyłów. Dzięki temu Scorpio prowadzi się pewnie nie tylko na prostych, ale również w zakrętach. Poziom bezpieczeństwa czynnego podnosi seryjnie montowany układ ABS.

W Scorpio silnik umieszczony z przodu napędza koła tylne (była również dostępna wersja z napędem na obie osie) za pomocą automatycznej lub 5-cio biegowej skrzyni manualnej. Montowano m.in. silniki: 1.8 (90 KM), 2.0 (100, 105 lub 115 KM), 2.4 V6 (130 KM), 2.9 V6 (145 lub 150 KM) oraz 2.5 litrowego diesla o mocy 69 KM (w wersji turbo - 92 KM).

Typowymi usterkami Fordów Scorpio są awarie układu chłodzenia (zużywanie gumowych części) oraz instalacji elektrycznej. Bardzo podatny na korozję jest układ wydechowy. Niewątpliwie odstraszający może być apetyt Scorpio na paliwo. O ile wersja 2.0 spala od 6.5 l przy stałej 90 km/h, a w mieście 11.9 l, to już 2.9 V6 zadowoli się dopiero 15.2 l. w mieście, co jest niewątpliwie dość znaczącym wynikiem.

Dane techniczne:

Silniki: 2.3 i 16V 147KM, 2.9 i 145KM, 2.0 i 115KM, 2.0 i 16V 136KM, 2.0 i 100KM

niezawodność
4.3
komfort
4.9
ekonomia
3.7
wrażenia z jazdy
4.9
Średnia ocen
4.4

Aktualnie w sprzedaży:

Foto Moto

    Opinie (159)

    Dodaj opinię

    Dodaj opinię

    Odpowiedz

    Klikając "wyślij", akceptujesz regulamin dodawania opinii.
    zamknij

    Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Opinie niezwiązane z tematem artykułu, wulgarne, obraźliwe, naruszające prawo będą usuwane.

    - jeżeli uważasz, że dana opinia nie powinna się tu znaleźć, zgłoś ją do moderacji.