• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ford Transit z napędem na obie osie

Mart
27 maja 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Ford Transit z napędem na obie osie. Na razie tylko u jednego dealera na Pomorzu. Ford Transit z napędem na obie osie. Na razie tylko u jednego dealera na Pomorzu.

Na Pomorze trafił na razie jedyny w Polsce Ford Transit z napędem na obie osie. Wśród pierwszych zainteresowanych samochodem są pracownicy służb komunalnych, branży energetycznej i budownictwa drogowego.



Statystyki sprzedaży pokazują, że użytkowe pojazdy z napędem na obie osie najlepiej sprzedają się na południu kraju. Pomorski dealer Forda, firma Euro-Car z Gdyni postanowiła jednak zaryzykować i wprowadzić auto do sprzedaży na naszym terenie.

- Transit AWD napędzany jest turbodieslem Duratorq TDCi 2,4 l o mocy 140 KM, współpracującym z 6-biegową przekładnią manualną. Napęd na wszystkie koła jest mechaniczny i włącza się automatycznie - informuje Joanna Piątkowska z Euro-Car.

Jak działa napęd 4x4 w Fordzie Transicie? W normalnych warunkach jazdy cały napęd przekazywany jest na tylną oś. System sprzęgieł sterowanych hydraulicznie umożliwia płynne załączanie i regulowanie wielkości momentu przekazywanego na koła jezdne. Jeśli dochodzi do wyraźnego poślizgu tylnych kół, sprzęgła zaczynają pracować i napęd trafia także na przód.

Napęd 4x4 minimalnie ograniczył tylko przestrzeń ładunkową pojazdu. W porównaniu ze zwykłym Transitem masa przedniej osi wzrosła o niecałe 50 kilogramów. Masa tylnej osi pozostała bez zmian. Ford nie zdecydował się na zwiększenie prześwitu w porównaniu ze zwykłą wersją Transita.

Atutem pojazdu oprócz lepszych właściwości jezdnych ma być też cena. Ta zaczyna się od 94 tysięcy złotych netto. Najgroźniejszym konkurentem Forda w tej klasie pojazdów jest VW Transporter 4Motion, którego ceny zaczynają się od ok. 102 tysięcy złotych.
Mart

Opinie (39) 1 zablokowana

  • niski trochę

    o ile na błocie się sprawdzi o tyle w lesie i podobnych może być mina...

    • 9 3

  • Hmmm...

    Jest jeszcze daily 4x4 który jest autem naprawdę 4x4.

    • 12 1

  • Akurat na polskie drogi ze Stogów do śródmieścia jakoś się przedrze .

    • 15 0

  • (7)

    mam w pracy iveco i rosyjską gazele z 4x4 podwyższone zawieszenie i opony o głębszej rzeźbie bieżnika i bardzo dobrze radzą sobie w dość ciężkim terenie a gdy jest naprawdę źle to jeszcze jest mercedes unimog do dyspozycji a ten to już wszędzie wiedzie i wyjedzie

    • 7 2

    • (2)

      unimog to jest maszyna!

      • 8 0

      • (1)

        najlepsza na Świecie

        • 6 0

        • A jak mam podczołgówke w robocie

          i co z tego? Unimog ma się do transita jak koparka do seicento. Zupełnie do czego innego jest stworzony. A że wjedzie wszędzie - koparka też wjedzie wszędzie. Uni nie jest pojazdem transportowym tylko bazą pod konkretne, często zmieniane wyposażenie.Tranist służy do przemieszczania wraz z wyposażeniem.

          • 5 2

    • (1)

      użytkuję dość długo gazele 4x4 ma dobre oponki założone, z tyłu bliźniaki i w lesie czy grząskim terenie czy błocie z 6 osobami i ładunkiem na pace bardzo ładnie idzie, nie zdarzyło mi się jeszcze aby gdzieś zakopać się i nie móc wyjechać, a taki tranzit pewnie straci przedni zderzak zaraz po zjechaniu z asfaltu

      • 4 4

      • gazela moze i ma dobre wlaściwości

        ale wygląda jak ruski pomiot inżynieryjny

        • 2 3

    • (1)

      warto jeszcze dodać, że transit w tej oferowanej wersji totalnie nie nadaje się na zbocza oraz do lasu- bardzo szybko będzie miał powbijany dach a na zboczach jest ryzyko gleby.

      • 0 6

      • mylisz chyba to auto

        z samochodem terenowym

        • 9 0

  • naturalna "ubrudzielizna" na karoserii dodaje +10 w terenie

    • 13 0

  • iveco 4x4 to się zgadza (2)

    ale iveco szybko przebieg dobija - nie ta żywotność co użytki VW.
    A Unimog... chłopie weź cennik, kategorie prawa jazdy oraz przeznaczenie do ręki a potem pisz o Unimogu- niech zgadnę, chciałeś nas zaczarować znajomością tego słówka? Unimog to podstawa dla pewnych zadań ( zrywka, koszenie, odśnieżanie, kopanie, przetok wagonów, pożary itp, cała masa ) a nie mały pojazd transportowy jak Transit...

    • 9 4

    • Uwazaj (1)

      szwagier kuzyna mojego dziadka kolegi ma Unimoga wiec sie od niego odczep

      • 6 0

      • Unimogi, na Bawarii, to mi z ręki jadły, poważnie

        jednego, nawet pogłaskałem

        • 3 0

  • a (3)

    do tego trzeba wziać pod uwagę przedni zderzak z plastiku bardzo niski. Bardzo szybko w terenie odpadnie... to raczej błotołaz/śniegołaz jak pojazd w teren.

    • 4 2

    • (2)

      to nie jest zderzak panie fachowcu tylko nakładka zderzaka, który jest pod spodem i ma za zadanie pochłonąć energię

      • 1 0

      • (1)

        nakładka zderzaka? O czym Ty mówisz? Sprawdź dokładnie co to jest nakładka zderzaka, co to jest belka poprzeczna i co to jest zderzak czołowy zamiast strzępić paluszki...

        • 1 2

        • plastikowy element, który nazwałeś zderzakiem,
          nim nie jest

          • 0 1

  • 4x4 nie oznacza od razu jazdy w terenie, spece od siedmiu boleści... (5)

    wjedź Subaru Imprezą albo Legacy w teren... tu chodzi o przyczepność, pewność i komfort prowadzenia.

    • 16 0

    • (4)

      "przyczepność, pewność i komfort prowadzenia"......

      Ty myślisz, że to "cudo" ma tyle koni co Subaru???

      To jest samochód użytkowy i nie chodzi ani o to co napisałeś ani o teren....
      Chodzi o to by dotarł w miejsca gdzie zwykły dostawczak ugrzęźnie-np.świeżo wybudowane osiedle (bez nawierzchni bitumicznej) i dostarczenie materiałów budowlanych....

      • 0 6

      • (3)

        "Ty myślisz, że to "cudo" ma tyle koni co Subaru???"
        nie musi.

        "by dotarł w miejsca gdzie zwykły dostawczak ugrzęźnie"
        ani chybi gra idzie o... przyczepność, pewność i komfort prowadzenia.

        coś jeszcze mądralo?

        • 4 1

        • hej (2)

          nie chodzi o żaden komfort jazdy! To ma trafić do punktu X z pracownikami i sprzętem. I Subaru ma się do tego tak jak unimog bo ma zupełnie inne przeznaczenie, inny uciąg na przyczepę oraz praktycznie nie ma przestrzeni ładunkowej w pryzmacie agregatu prądotwórczego, karchera, pilarek, taczek itp. Chyba, że na dach to wrzucisz.
          Poza tym sorry, ale subaru także się nie nadaje w cięższe tereny. Po błocie i szutrze pójdzie ale w cięższym terenie rozłoży je na łopatki już T4 Syncro.

          • 3 2

          • nie napisałem komfort jazdy tylko prowadzenia.

            • 3 0

          • poćwicz czytanie ze zrozumieniem.

            • 1 1

  • (1)

    nie chodzi o żaden komfort jazdy! To ma trafić do punktu X z pracownikami i sprzętem. I Subaru ma się do tego tak jak unimog bo ma zupełnie inne przeznaczenie, inny uciąg na przyczepę oraz praktycznie nie ma przestrzeni ładunkowej w pryzmacie agregatu prądotwórczego, karchera, pilarek, taczek itp. Chyba, że na dach to wrzucisz.
    Poza tym sorry, ale subaru także się nie nadaje w cięższe tereny. Po błocie i szutrze pójdzie ale w cięższym terenie rozłoży je na łopatki już T4 Syncro.

    • 2 2

    • jestes głupi

      umiesz czytać ze zrozumieniem? jak jeden raz nie wystarczy to przeczytaj 10 !! Nie komfort jazdy a komfort prowadzenia ! Powyższe komentarze były żałosne jak ludzi mówili ze w terenie i tak transitem nie można jeździć wiec facet porównał do subaru legancy tylko dlatego by pokazać ze 4x4 nie oznacza jazdy w terenie tylko komfort prowadzenia,bezpieczeństwo itp. Boże jak Wy nie umiecie czytać ze zrozumieniem to co będzie z Waszych dzieci??????/

      • 1 0

  • Wazne (1)

    ile burakow do niego wejdzie

    • 5 1

    • Sebek

      To nie Hyundai czy KIŁA że wozi się tylko buraki na targ :)

      • 0 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

Serwis Haller to przedstawiciel marki:

 

Najczęściej czytane