• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ford transit 4x4. Szybki jak... dostawczak?

Bawo,Mart, Ps
17 kwietnia 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 

Ford Transit AWD. Sporo zabierze na pokład, dobrze się czuje także na lewym, szybkim pasie jezdni.



Czy dostawczak może być naprawdę szybki? Ford transit pokazuje, że tak. A do tego w swoim przepastnym wnętrzu zmieści nawet... samochód.



Po drogach całego świata jeździ już ponad sześć milionów transitów, a  doświadczenie Forda w produkcji furgonetek sięga 45 lat. Transit jest więc na wskroś dojrzałą konstrukcją.

Dla nabywcy dostawczaka kluczowa kwestia to przestrzeń bagażowa. W przepastnych bebechach transita zmieści się nawet smart. Nie ma też problemu, by spakować całe wyposażenie małego mieszkania, łącznie z meblami. Transit dźwignie półtorej tony ładunku, trzy europalety, a dzięki wykładzinie podłogi, także mniejsze, nieprzymocowane ładunki w czasie jazdy nie będą tłukły się po wnętrzu paki. Załadunek ułatwiają szeroko otwierane boczne i tylne drzwi.
  • Ford Transit AWD
  • Ford Transit AWD
  • Ford Transit AWD
  • Ford Transit AWD
  • Ford Transit AWD
  • Ford Transit AWD
  • Ford Transit AWD
  • Ford Transit AWD


Wrażenia z jazdy

Co ciekawe, za kierownicą transita można trochę poczuć się jak w... fordzie mondeo trzeciej generacji. Widać w magazynach firmy zostało sporo elementów po tym samochodzie, np. kierownic. Wszystko jest bardzo praktycznie rozplanowane, co ucieszy prowadzącego. Dodatkowy powód do radości kręcącego kierownicą to niezła widoczność i bardzo wygodny fotel. Ergonomia bez zarzutu. Mniej powodów do zadowolenia ma dwójka pasażerów. Pionowe oparcia siedzeń sprawią, że pasażerowie szybko poczują się jak w czasie niedzielnej sumy.

Silniki diesla trzeba lubić, by delektować się ich klekotem. Świst turbiny to już uczta dla uszu koneserów. Transit zapewnia obie atrakcje i to bardzo wyraźnie. Kakofonię spod maski wypada polubić, albo głośniej nastawiać radio.

Do przemieszczenia się transitem dobrze pasuje piosenka "Born to be wild" zespołu Steppenwolf albo "Highway to hell" AC/DC. Transit bez kompleksu może stawać w szranki z autami osobowymi. Niekoniecznie trzeba od razu próbować zepchnąć go z lewego pasa, bo może pokazać co umie. Ma do dyspozycji pomoc naukową w postaci 125-konnego silnika o pojemności 2,2 litra i słusznym momencie obrotowym 350 Nm. Pierwszy i drugi bieg jest odpowiednio "dostawczo" krótki, na "trójce" ford gna już do przodu, niczym wielka lodówka. Wzbudza respekt. Zapędów kierowcy do dynamicznej jazdy nie powstrzyma nawet dystrybutor. Dobrze załadowany transit pali akceptowalne 12 litrów "na sto". Pusty i nie prowokowany do bycia "wild", zadowoli się dziewięcioma litrami oleju napędowego.

Ciekawą sprawą jest napęd na obie osie. W normalnych warunkach napęd przekazywany jest na tył. Przód załącza się w momencie gdy koła zaczynają się ślizgać. Dobrze sprawdza się to podczas wspinania na strome wzniesienia. Transit wrzucony w piach lub błoto troszkę się gubi, jednak cierpliwy kierowca ma szansę wyprowadzić dostawczaka z kłopotów pod kołami, musi tylko uzbroić się w trochę cierpliwości i przypomnieć sobie, że wzorcowy napęd 4x4 zapewnia subaru, a nie furgonetka.

W bogato wyposażonej wersji trend, katalogowa cena transita z napędem AWD wynosi ok. 124 tys. zł bez vat. Cena oczywiście nie uwzględnia upustów i rabatów jakie przedsiębiorca indywidualnie może wynegocjować.

Samochód do testów użyczony przez Euro-Car, trójmiejskiego przedstawiciela marki.
Bawo,Mart, Ps

Opinie (20) 5 zablokowanych

  • Auto szybkie nawet wśród osobówek ale... (2)

    Cena jakosć wykonania i cena serwisowania i leży i kwiczy.
    To jest auto drogie w eksploatacji.
    Do tego korozja w naszych warunkach klimatycznych i czy ktoś chce jeszcze forda?

    • 10 8

    • Ruda zacznie go jesc za 5 lat (1)

      A za 5 lat to on zmieni pewnie juz dwukrotnie wlasciciela.

      Ale to oczyywiscie hipoteza. Ford na ten model daje tez 12 letnia gwarancje na nadwozie. Wiec teoretycznie przez 12 lat nie ma co sie martwic o rudą A jak juz sie pojawi to zrobia ja za free w AZNN.
      Co do przegladow transita to pierwyszy po 25.000 - 748,02, drugi po 50,000 - 912,24, trzeci 75000 - 748,02 i tak na zmiane. Czy to duzo? VW Crafter przeglady po ok 1700 zl., tak wiec roznica kolosalna.

      Kto jeszcze nie chce forda?

      • 6 0

      • z crafterem przesadziłeś, jest taka konkurencja, ze nic tylko pozdzwonić

        • 0 0

  • (2)

    Rabur to jest wóz - silny silnik, mocne zawieszenie, pakowny tył, genialne auto - polecam.

    • 5 1

    • miałeś na myśli Robura? (1)

      • 0 0

      • Tak, oczywiście, błędnie napisałem, genialny samochód.

        • 0 0

  • Fajnie jakby do niego wstawili

    takiego prawdziwego amerykańskiego silnika V8, co tak fajnie mruczy

    • 4 1

  • wroom wroom

    • 4 1

  • a ja przytoczę stare przysłowie, ku przestrodze:

    "nie każda morda pasuje do Forda"

    • 7 0

  • Chcecie szybkiego dostawczaka?? (1)

    Mercedes Vito 1,9 inter cooler 200 km/h nie ma problemu, ja osobówka 190 km/h a on myk i poszedł ja tam 200 nie przekraczam boje się ;P takiej prędkości i naszych dróg

    • 1 6

    • I pisać jeszcze się nie nauczyłeś od tego mykania

      • 1 0

  • Pogooglajcie sobie: polody transit drift

    to zmienicie definicję słowa "szybki dostawczak" :)

    • 2 0

  • I potem jedzie w czymś takim (2)

    Zestresowany kretyn, pędząc lewym pasem obwodnicy na zderzaku auta przed nim, które samo wyprzedza inne pojazdy i samo ma przed sobą pojazdy poprzedzające... Dostawczak powinien mieć wolnossące 1.9 i moc 70 KM, wtedy jeździ się z pokorą.

    • 6 2

    • Włącz się potem takim dostawczakiem do ruchu. Jak silnik mocny to łatwiej się włączyć i nabrać prędkości.

      • 0 0

    • A ty będziesz go pchał

      • 0 0

  • Ford (1)

    Szkoda tylko,że era Forda już się skończyła,tak jak i większości aut po 2000 roku.Samochód miał służyć do przemieszczania a nie,żeby go szpikować elektroniką lub innymi rozpraszaczami,a ceny aut-nieadekwatne do wykonania i funkcjonalności.

    • 5 0

    • Problem tkwi w guanianych polskich zarobkach - przeciętny Niemiec zmienia swojego golfa co kilka lat i ma w d*pie.

      • 0 0

  • (1)

    Ulubiony samochód Chucka Norrisa?
    Dostawczak!
    Ha ha ha, boki zrywać

    • 3 0

    • K. Strasburger Approved!

      • 0 1

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Cars for Cause 3city

zlot, imprezy i akcje charytatywne

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Sprawdź się

Sprawdź się

Co to jest ABS?

 

Najczęściej czytane