- 1 Rolnicy znowu zablokują Gdańsk (414 opinii)
- 2 To jedyna szansa dla tej obwodnicy (237 opinii)
- 3 Zabieranie aut pijanym kierowcom to przesada (699 opinii)
- 4 Kierowca na A1 dziwnie się zachowywał (331 opinii)
- 5 Nie warto spieszyć się z wymianą opon (45 opinii)
- 6 Korki w kilku miejscach Gdańska naraz (63 opinie)
Po Touranie i Sharanie przyszedł czas na trzeci model, który prezentujemy wam w ramach cyklu "Garaż Volkswagena". Poznajcie VW Golfa Sportsvana, czyli kompromis między kompaktowym Golfem a rodzinnym Touranem. Wszechstronny Sportsvan oferuje jeszcze więcej przestrzeni dla rodziny, pracy i aktywnego spędzania wolnego czasu. To następca Golfa Plusa, ale w zupełnie odmiennym wydaniu i odświeżonej konwencji.
VW Golf Sportsvan to - jak sama nazwa wskazuje - van z żyłką sportowca. Pod względem technicznym Sportsvan opiera się na modułowej platformie podłogowej MQB, co pozwoliło na wprowadzenie wyraźnych zmian w porównaniu z poprzednikiem. Proporcje nowego modelu są teraz znacznie bardziej dynamiczne - przedni zwis jest krótszy, a rozstaw osi większy.
Innowacyjna i lekka konstrukcja umożliwiła obniżenie masy nawet o 90 kg. Dzięki MQB możliwa była również optymalizacja układu podzespołów, co z kolei miało wpływ na poprawę właściwości użytkowych. Teraz kierowca i pasażer mogą korzystać z zalet podwyższonej pozycji siedzącej.
- Golf Sportsvan to następca Golfa Plusa, który cieszy się jeszcze większym powodzeniem niż poprzednik. Posiada wysokiej jakości wnętrze z dużymi możliwościami aranżacji. To przede wszystkim bagażnik o pojemności nawet 1520 litrów oraz tylna kanapa przesuwana o 180 mm. W ofercie Sportsvana znajdziemy silniki, które seryjnie wyposażone są w system Start-Stop, a to w połączeniu z pozostałymi modyfikacjami sprawia, że rodzinny van może być oszczędniejszy nawet o 20 proc. - tłumaczy Łukasz Jarząb, kierownik salonu w Gdyni.
Volkswagen przygotował dla swoich klientów bardzo ciekawą i przede wszystkim szeroką paletę silników. Miłośnicy "benzyniaków" mają do wyboru cztery jednostki z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem (TSI), które rozwijają moc: 85 KM, 110 KM, 125 KM i 150 KM. Natomiast spektrum silników wysokoprężnych obejmuje jednostki o mocy: 110 KM i 150 KM. Wszystkie silniki - z wyjątkiem najsłabszej benzyny - opcjonalnie mogą współpracować z automatyczną, dwusprzęgłową przekładnią DSG.
O efektywności nowych silników świadczy chociażby Golf Sportsvan 1.6 TDI BlueMotion o mocy 110 KM, który zużywa zaledwie 3,9 litra paliwa na 100 km. U naszych zachodnich sąsiadów, a niebawem również w naszych salonach, można zamawiać specjalną wersję BlueMotion z modyfikacjami aerodynamicznymi oraz oponami zoptymalizowanymi pod kątem oporów toczenia, które zapewniają spalanie na poziomie 3,6 litra paliwa na 100 km.
Golf Sportsvan został wyposażony w najnowocześniejsze systemy wspomagające. Jednym z nich jest - po raz pierwszy zastosowany w Golfie - system Blind Spot Sensor. Nowy układ ułatwia wyjeżdżanie z miejsca parkingowego, ostrzega przed pojazdami znajdującymi się w martwym polu widzenia, a w przypadku wykrycia niebezpiecznej sytuacji - automatycznie zainicjuje hamowanie.
Lista systemów asystujących prowadzenie Sportsvana jest zdecydowanie dłuższa. Znajdziemy na niej m.in. elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego XDS+, innowacyjny progresywny układ kierowniczy, adaptacyjną regulację zawieszenia DCC, system obserwacji otoczenia Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania w mieście, automatyczny tempomat ACC, seryjny hamulec multikolizyjny Multi Collision Brake, system rozpoznający zmęczenie kierowcy, system proaktywnej ochrony pasażerów, funkcję regulacji świateł drogowych Light Assist i Dynamic Light Assist, funkcję wyboru profilu jazdy, system ułatwiający utrzymanie pasa ruchu Lane Assist oraz asystenta parkowania Park Assist.
W wyposażeniu Sportsvana nie mogło zabraknąć innowacyjnych rozwiązań multimedialnych. Na tej liście znajdziemy m.in. nową generację systemów radiowych i nawigacyjnych (najbardziej zaawansowany wariant to Discover Pro z hotspotem WLAN) oraz 400-watowy system nagłaśniający Dynaudio Excite z subwooferem i nowym głośnikiem centralnym (w konsoli głównej). To wszystko wprowadza do wnętrza rodzinnego Golfa udoskonalony świat Infotainment. Nie można również zapomnieć o nowych mobilnych usługach online, takich jak Google Earth, Google Street View oraz informacjach drogowych.
O wszystkich walorach VW Golfa Sportsvana warto przekonać się osobiście, umawiając się na jazdę próbną w gdyńskim albo gdańskim salonie VW Plichta.
* możliwość dodania komentarzy lub jej brak zależy od decyzji firmy zlecającej artykuł
Miejsca
Opinie (11)
-
2017-05-26 06:13
(1)
ale kaszana... za tą kasę to np mazda cx-3 przebija to auto pod wieloma względami.Miłego piątku
- 3 11
-
2019-03-10 19:27
mazda te zgnilaki korozja je zjada po dwoch latach
- 0 0
-
2017-05-26 07:21
ładny, ładny...
Ale król każdego podwórka na kaszubach, to dumnie stojąca na tronie z polbruku- 4ka w TDI-ku;)
- 4 2
-
2017-05-26 08:59
Artykuł sponsorowany!
Czy ja, mechanik z 30 letnim stażem również mogę napisać artykuł na temat obecnych silników VW?
Jestem bardzo wdzięczny koncernowi VW ponieważ dzięki niemu zarabiam krocie na naprawach ich aut. Dlatego jestem im wdzięczny i za darmo rzetelnie opiszę co sądzę ja i kierowcy o samochodach VW.- 5 3
-
2017-05-26 09:23
Za 15 lat hit Pomorza.
- 6 1
-
2017-05-26 10:21
(3)
Z zewnątrz urzekający kształt wanny, a środek zapewne tak nudny, że nawet nie chcą pokazać. Z resztą od lat taki sam. Jeśli jakość plastików jak w Jettcie, to mamy pełny obraz beznadziei
- 5 3
-
2017-05-26 19:29
(1)
Beznadziejny to jest ten twój francuski wynalazek udający prawdziwe auto.
- 0 3
-
2017-05-28 13:04
A co to prawdzie auto wg Twojej teorii?
- 0 0
-
2017-05-28 13:03
Można dodać jeszcze, że zawieszenie od taczki
- 0 1
-
2017-05-26 17:33
Moja fabia 1szej generacji
W dizelku wolnossącym i tak lepsza pod każdym względem ;)
- 1 2
-
2017-05-27 00:30
Zapomnieli
ujac wazna informacje, iz silniki obecnych vw co pala 3czy moze i 2litry to szity ktore nie wytrzymaja 200tys
- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.