• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Garaż Volkswagena: Sharan

14 kwietnia 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Sharan dostępny jest w salonach VW Plichta w Gdańsku i Gdyni. Sharan dostępny jest w salonach VW Plichta w Gdańsku i Gdyni.

Sharan to jeden z większych samochodów rodzinnych oferowanych przez Volkswagena. Dzięki licznym systemom asystującym oraz poprawiającym komfort podróżowania, ten popularny i przestronny van znalazł się w gronie najbardziej zaawansowanych modeli w swojej klasie. I co istotne, ceny zmodernizowanego i ulepszonego Sharana rozpoczynają się od 116 690 zł, a to oznacza, że cennik pozostał na poziomie poprzedniej odsłony tego modelu.



VW Sharan to samochód, który od lat cieszy się wielką popularnością, ale i zaufaniem klientów. Od 1995 roku, czyli od samego początku produkcji pierwszej generacji, liczba sprzedanych egzemplarzy niemieckiego vana przekroczyła 800 tys. Najnowsze oblicze Sharana jest jeszcze bardziej zaawansowane od poprzedników. Niemcy położyli duży nacisk na podniesienie poziomu komfortu i bezpieczeństwa. I ta sztuka z pewnością się udała.

Wyliczankę rozpoczynamy od innowacyjnych technologii. Sharana wyposażono w modułowy system informacyjno-rozrywkowy (MIB) drugiej generacji, zapewniający doskonałe połączenie z internetem. Vana można również doposażyć w funkcję App Connect będącą elementem systemu Car Net. Dzięki MirrorLink, Android Auto (Google) oraz Car Play (Apple), do nowego systemu multimedialnego auta można wgrać przeróżne aplikacje i bezpiecznie korzystać z nich za pośrednictwem dużego ekranu samochodowego.

Usługi online udostępnione przez VW skupione są w Guide & Inform. Znajdziemy w nich świeże informacje dotyczące m.in. aktualnej sytuacji na drodze, wolnych miejsc parkingowych czy cen paliw na stacjach benzynowych. Kolejną zaletą jest możliwość jednoczesnego podłączenia dwóch telefonów, np. do rozmów prywatnych i służbowych.

Garaż Volkswagena: Touran

Volkswagen Sharan naszpikowany jest technologiami umilającymi podróżowanie. Volkswagen Sharan naszpikowany jest technologiami umilającymi podróżowanie.
W samochodzie stworzonym do pokonywania dalekich dystansów, a taki właśnie jest Sharan, szczególnie ważne jest bogate wyposażenie z licznymi systemami bezpieczeństwa. Na liście wyposażenia seryjnego niemieckiego vana znajdziemy np. nowoczesny system automatycznego hamowania po kolizji. Jego działanie polega na zatrzymaniu auta przez komputer po zderzeniu z przeszkodą. To na wypadek, gdyby kierowca nie był w stanie wykonać tej czynności samodzielnie. Tym samym system jest w stanie zapobiec kolejnym zderzeniom.

W seryjnym wyposażeniu znalazł się również elektryczny hamulec postojowy z funkcją AutoHold, która ułatwia ruszanie autem na wzniesieniu. Bez dodatkowej dopłaty klienci otrzymają także: nową tapicerkę (w wersjach Trendline i Comfortline), zmienione wskaźniki czy nowe światła tylne z diodami LED. Z całą pewnością podróż umili automatyczna, 3-strefowa klimatyzacja Climatronic oraz nowe radio z kolorowym ekranem dotykowym Composition Colour.

Poza tym, do nowego Sharana można dokupić wiele nowych systemów asystujących. Są wśród nich: system Front Assist obserwujący otoczenie wokół samochodu, asystent utrzymywania pasa ruchu (Lane Assist), system automatycznej regulacji odstępu od poprzedzającego auta (ACC), asystent parkowania trzeciej generacji Park Assist (wspomagający wjazd i wyjazd z miejsca parkingowego) oraz czujnik Blind Spot, który podczas zmiany pasa ruchu ostrzega kierowcę o obecności pojazdu w martwym polu widzenia lusterek.

Stonowane wnętrze VW Sharana. Stonowane wnętrze VW Sharana.
Zmieniła się również paleta mocnych i wydajnych silników benzynowych (TSI) oraz wysokoprężnych (TDI). Doładowane jednostki napędowe z bezpośrednim wtryskiem paliwa stały się do 15 proc. oszczędniejsze i wszystkie spełniają normę emisji spalin Euro 6.

W ofercie dostępne są dwa "benzyniaki" o pojemnościach 1.4 (150 KM) i 2.0 (220 KM). Warto zaznaczyć, że moc tego drugiego wzrosła o 20 KM. Z kolei fani diesli mają do wyboru 2-litrowe jednostki oferowane w trzech różnych mocach: 115 KM, 150 KM (wzrost o 10 KM, dostępny także w modelach z napędem na cztery koła) oraz 184 KM (wzrost mocy o 7 KM).

Wszystkie jednostki napędowe (z wyjątkiem silnika TDI o mocy 115 KM) mogą współpracować z 6-biegową dwusprzęgłową przekładnią DSG z funkcją tzw. żeglowania, która sprzyja ekonomicznej jeździe.

- Każdy, kto poszukuje samochodu rodzinnego powinien odwiedzić salony Volkswagen Plichta i zapoznać się z modelem Sharan. To przestronne auto z nowoczesnym wnętrzem, które sprawdzi się jako główny samochód w rodzinie. Aktualnie dla klientów mamy dostępną wersję z silnikiem wysokoprężnym 2.0 TDI 150 KM w wersji Highline. Serdecznie zapraszamy do naszych salonów w celu odbycia jazd testowych. Radość z jazdy tym modelem udzieli się zapewne nie tylko kierowcy, ale także pasażerom - zachęca Michał Ćwikliński, kierownik działu sprzedaży VW Plichta Gdańsk.
  • Przestronność - to jedna z kluczowych zalet Sharana.
  • Sharan dostępny jest w salonach VW Plichta w Gdańsku i Gdyni.
  • Volkswagen Sharan
  • Volkswagen Sharan
  • Volkswagen Sharan
  • Volkswagen Sharan
  • Volkswagen Sharan
  • Volkswagen Sharan
  • Volkswagen Sharan
  • Volkswagen Sharan
  • Volkswagen Sharan
  • Volkswagen Sharan

* możliwość dodania komentarzy lub jej brak zależy od decyzji firmy zlecającej artykuł

Opinie (29)

  • 1.9TDI czerwone TDI (4)

    Szaran na naszych drogach głównie napędzany jest mocarnym 1.9 TDI. Jeździ nawet na oleju z frytury mojego brata co ma kebaba w Rumi. Nowy nie ma podjazdu i nawet nie jest godzien blach GWE.

    • 15 1

    • (2)

      Widać że wąchasz tylko jego smród z wydechu z twym dychawicznym 3 cylind. 1,1 francuskim wynalazkiem ;)

      • 0 0

      • Jakiś macho się ujawnił.
        Pogromca silnika tdi

        • 0 0

      • Volkszajs

        • 0 1

    • Tylko Mercedes

      • 0 0

  • ??? (3)

    Szmelcvagen....

    • 4 7

    • Ktoś tam szczeka a karawana jedzie dalej.

      Kijanka nie podkopie VW bo to nie ta liga. Niech podkopuje Dacie, RenauultaDuzyLed i inne Fordy i Fiaty. I króla lwa :))))

      • 2 0

    • A jak kijanka podkopie Skodę i Seata to jeszcze zostanie jej z VW kilka marek do podkopania. VW, Audi, Porsche, Lambo, Bentley. Duże - Scania, MAN.

      • 1 1

    • Co takiego? Ka-ka motors? ;)

      • 1 0

  • prawdziwy szaran skończył się tak gdzieś w 2000 roku (1)

    • 9 1

    • skonczyl sie na killem all

      • 0 0

  • Prawdziwe wet dreams

    Polskich taksówkarzy. Za kilka lat będą śmigać w korpo taxi, oczywiście przypadkiem w kolorze budyń / majonez i oczywiście wszystkie dotrą tu z przebiegiem poniżej magicznych 200k ;)

    • 9 2

  • Też uważam, że pancerny Sharan skończył się w roku 2000

    Jeżdżą one do dzisiaj, w dobrym stanie blacharskim o ile bezwypadek. Bez dwumasu, na zwykłej pompie, bez turbo o zmiennej geometrii łopatek. Czynnik chłodzący R134a. Nieocenione plusy. Tyle, że staroć. Niemniej odnoszę wrażenie, że jeszcze długo pojeżdżą.

    P.S
    Jak tam z jakością plasticzków wnętrza VW? Coś się zmieniło w temacie? Czy dalej wyglądają po 100tys jak psia pupa?:)

    • 3 2

  • (3)

    Golf XXXXL... Nudne te nowe samochody.
    Kiedyś to były auta - Buick Riviera, Dodge Charger, Chevy Camaro, czy europejski Ford Capri, Mercedes W123, chociażby stary Fiat 500 był oryginalny i miał swoją osobowość. Dzisiaj mamy nudę, nudę i odtwórczość. dzisiejsze wszystkie modele jednego producenta wyglądają identycznie, różnią się jedynie rozmiarem.
    Jedynie Amerykanie czasem zaryzykują i stworzą coś ciekawego, ale to żadkość.

    • 10 1

    • Dałem Ci plusa (1)

      za tą żadkość, bo to rzeczywiście rzadkość, aby tak napisać.

      • 2 1

      • Hahaha :) racja :)
        Praca niestety mózg mi wysusza :/

        • 0 1

    • Zadzwoń po klauna ze słonia nudziarzu

      • 1 2

  • A napiszcie może prawdę odnośnie multimediów... (3)

    Za uruchomienie App Connect, Car Net i MirrorLink należy zapłacić DODATKOWO około tysiąca złotych, o czym żaden sprzedawca nawet się nie zająknie... Dopiero jak przyjedziesz do salonu "bo nie działa a zapłaciłem" to się zdziwisz... W sponsorowanym artykule jak się okazuje też mamy naginanie prawdy. Tak to jest jak znika konkurencja i w 3mieście karty rozdaje jeden dealer.

    • 6 3

    • W skodzie też trzeba za to płacić.

      • 0 1

    • Bo za pracę trzeba płacić.

      • 0 2

    • Znaczy kupujesz jakas funkcje auta, a potem musisz jeszcze zaplacic zeby ja uruchomic?
      Zaiste ciekawe.
      Niedlugo kupisz czajnik, a przed piewszym uzyciem bedziesz musial zaplacic serwisantowi za odblokowanie przycisku do zalaczania.
      A co bedzie z prezerwatywami? Przed uzyciem dzwonisz po goscia zeby cia ja zalozyl?
      Zaiste ciekawe....

      • 1 2

  • Fajny ten Szaran

    • 2 6

  • (1)

    Silniki do d***.
    Gdyby miał 1.9 TDI to co innego.
    Tak to nie podbijecie kaszubskich wsi i miast.

    • 5 4

    • Te dwulitrówki już są Ok. Te stare były takie jak piszesz

      • 0 2

  • Mam starszy model 2005 rok ,pancerne 1,9 130 (1)

    Rzeczywiście mam wrażenie że jakość części VW spada ale pozycja w fotelach Sharana i ilość przestrzeni w środku sprawia że zwykłe niskie samochody nie mają szans. Jak dla mnie to cudowny samochód.

    • 3 2

    • Gka czy gwe blaszka?

      • 3 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Cars for Cause 3city

zlot, imprezy i akcje charytatywne

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Sprawdź się

Sprawdź się

Jakim autem ściga się młody, gdyński kierowca rajdowy Maciej Liszka?

 

Najczęściej czytane