• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia żegna wysłużone autobusy

mJ
24 października 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Autobus o numerze inwentarzowym 5241 jako jeden z pierwszych opuścił siedzibę PKA. Autobus o numerze inwentarzowym 5241 jako jeden z pierwszych opuścił siedzibę PKA.

Po ponad dwóch dekadach dzielnej służby Gdynia żegna swoje Neoplany. W związku z tym w najbliższą sobotę Pomorskie Stowarzyszenie Sympatyków Transportu Miejskiego organizuje pożegnalny, nieco sentymentalny przejazd tych wysłużonych autobusów.



Jak wspominasz gdyńskie Neoplany?

W mijającym tygodniu Neoplany oficjalnie przestały jeździć po Gdyni, po tym, jak przyszła dostawa nowych autobusów marki MAN. Trzy przegubowe Neoplany N 4021 z 1998 r. o numerach inwentarzowych 5241, 5242 i 5243 opuściły firmę PKA i trasy gdyńskiej komunikacji miejskiej po 21 latach jazdy. W szczytowym okresie po Gdyni jeździło blisko 20 przegubowych pojazdów, które były pierwszymi niskopodłogowymi przegubowcami w gdyńskiej komunikacji miejskiej.

Symboliczne pożegnanie leciwych Neoplanów organizowane przez miłośników pomorskiej komunikacji miejskiej będzie miało charakter objazdowy. Podczas siedmiogodzinnego przejazdu autobus odwiedzi miejsca, w których niegdyś można było spotkać Neoplany. Organizatorzy zaplanowali kilka tzw. fotostopów, czyli postojów na zrobienie pamiątkowego zdjęcia. Będzie to ostatnia szansa na uchwycenie gdyńskiego Neoplana w ruchu.

W ostatnim przejeździe Neoplanem udział weźmie 50 osób, które wcześniej zapisały się na sobotnie wydarzenie. Chętnych było zdecydowanie więcej, ale ze względów organizacyjnych i bezpieczeństwa organizatorzy byli zmuszeni wprowadzić ograniczenia.

55 nowych autobusów w dwa dni wyjedzie na ulice Gdyni


  • Pierwsze trzy Neoplany, które opuściły bazę PKA w ramach wymiany taboru.
mJ

Wydarzenia

Pożegnanie Neoplanów w Gdyni

Miejsca

Opinie (54) 2 zablokowane

  • Niesamowite (5)

    Niemcy kupuja od nas dobre,polskie solarisy a my kupujemy MANy.....a to dlaczego? Ktos nie pomyslal....a szkoda:-( Pozdrawiam

    • 6 11

    • Niemcy

      mają krótsze nogi :)

      • 3 1

    • Solaris (2)

      Solaris jest hiszpański

      • 5 2

      • Solaris (1)

        Jest polski

        • 1 6

        • Był.

          • 5 0

    • leokadia wiesz co to przetarg? kto da lepszą ofertę ten wygrywa i jeszcze unijne pieniądze a to oznacz kontrole czy wszystko było zgodnie z prawem ale wszyscy wiedzą lepiej tak jak wszyscy znają się na piłce nożnej a solarisy nie są polskie

      • 2 0

  • Ale atrakcja. (2)

    Mokro w majtkach normalnie.

    • 6 7

    • ale zawiść

      i mokro w pampersie normalnie

      • 2 0

    • W tym wieku sie moczysz?

      Co bedzie na starosc?Nie bedziesz wstawac z sedesu:)

      • 1 0

  • Bardzo dobre natomiast z nowymi kierowcy sobie nie radzą ,194 dzisiaj z pogorza

    • 3 3

  • Stare trujace diesle niemiały zadnych zalet powinni je złomowac by niemogły zatruwac powietrza gdzie indziej (2)

    • 2 13

    • (1)

      Tylko te nasze stare mogą weliminować więcej jeszcze gorszych diesli np. gdzieś na Ukrainie. Dostając drugie życie mogą ograniczyć np. ruch osobówek. Wystarczy, że dzięki nim ogranicza ruch 10 samochodów i mamy oszczędność paliwa i emisji o połowę. 10 osobówek to przykładowo 60 litrów diesla na 100km a jeden autobus to 30 litrów na sto.

      • 1 1

      • a cena biletu miesięcznego podobna jak koszt paliwa na dojazdy do pracy

        to taka ciekawostka

        • 1 0

  • Stop

    Powinny jezdzic dalej.

    • 5 2

  • Omg to w Gdyni jeszcze taki szrot jezdzil?

    • 1 6

  • Neoplany N 4021

    jeszcze jeżdziły ale silniki brały już olej ( lekkie kopcenie na niebiesko z rury) no i ta pojawiająca się dość duża wibracja oraz falowanie obrotów silnika rozchodząca się na wnętrze pojazdów podczas postoju na przystankach lub przed światłami. A tak w godzinach szczytu to sobie radziły nawet na "górskiej premii" linia 194 od ul.Adm.J.Unruga -w górę ul.Kwiatkowskiego 01 do ul.płk.St.Dąbka(Stare Obłuże01)....Do końca jednak trzymały fason i elegancję oraz lepszy komfort dla pasażerów w wybieraniu nierówności drogowych typu "tarka"-zapadnięcia jezdni, muldy+ koleiny itp. Tak jednak nie dawało na "kręgosłup" jak w tych nowych i trochę nowszych....

    • 4 0

  • Na bazie konstrukcji tych neoplanów

    powstawały właśnie autobusy m-ki Solaris....
    Firma produkująca miała nazwę Neoplan Polska, a następnie Solaris Bus & Coach...Solarisy to tylko rozwinięcie konstrukcji Neoplana. Nawet silniki były i wielu setkach pojazdów są MAN-a.

    • 4 2

  • Może Gdańsk odkupił bo u nich wieczny brak autobusow

    • 1 6

  • Co czeka te autobusy?

    Jaka historia? Gdzie teraz będą jeździć? Kto je kupił?

    To temat na ciekawy artykuł

    • 3 1

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

W którym roku w Polsce wprowadzono białe tablice rejestracyjne?

 

Najczęściej czytane