• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdzie policjanci powinni mierzyć prędkość?

Michał Sielski
20 maja 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Liczby nie kłamią. Do zdecydowanie największej liczby wypadków dochodzi na prostych, dwupasmowych drogach w słoneczny dzień. Liczby nie kłamią. Do zdecydowanie największej liczby wypadków dochodzi na prostych, dwupasmowych drogach w słoneczny dzień.

"Łapanka na prostych drogach", "stoją na dwupasmówkach, gdzie nie ma pieszych", "nabijanie statystyk" - po wtorkowym tekście o tym, że siedmioro kierowców z Gdańska już straciło prawo jazdy za zbyt szybką jazdę, w komentarzach zaroiło się od niepochlebnych opinii na temat miejsc, które policja wybiera do przeprowadzania kontroli. A wiecie, gdzie jest najwięcej wypadków? I w jakich okolicznościach do nich dochodzi?



Popierasz zabieranie prawa jazdy za przekroczenie prędkości o 50 km/h w terenie zabudowanym?

Publiczne statystyki dotyczące wypadków są najczęściej bardzo ogólne. Zazwyczaj przedstawiają "suche" liczby, bez odniesienia do warunków atmosferycznych, a często także miejsca i innych istotnych okoliczności. Dotarliśmy jednak do policyjnych rejestrów, które bardzo dokładnie przedstawiają wszystkie dane na temat wypadków, do których doszło w Trójmieście w 2014 roku. Wnioski mogą być dla wielu kierowców zaskakujące.

Czytaj także: Wyższe kary dla drogowych piratów.

W minionym roku w Gdańsku, Gdyni i Sopocie zdarzyło się 8499 wypadków, w których 892 osoby zostały ranne, a 24 zginęły. Warto zaznaczyć, że w statystyce nie są ujęte kolizje, których jest wielokrotnie więcej - kiedy nie było rannych lub zabitych, a "ucierpiały" tylko samochody. Dla jednych to dużo, dla innych mało. Na pewno jednak każda śmierć to ogromny dramat dla rodziny i najbliższych.

Kiedy jednak dochodzi do tragicznych zdarzeń? W przeważającej większości w ciągu dnia, przy doskonałej widoczności. 6507 wypadków miało miejsce przy świetle dziennym, podczas dobrej pogody, najczęściej słonecznej. Zaledwie 838 z 8499 zdarzyło się podczas opadów deszczu, śniegu lub po nich. Wynika więc z tego, że ponad 90 proc. wypadków, w których byli poszkodowani, zdarzyło się przy doskonałych warunkach atmosferycznych. Właśnie wtedy, gdy droga była "sucha i bezpieczna i wszystko było widać."

To jeszcze jednak niczego nie dowodzi, bo nawet przy dobrych warunkach atmosferycznych są miejsca bardziej i mniej niebezpieczne. Intuicyjnie można założyć - i większość naszych czytelników tak zrobiła - że najbardziej niebezpiecznie jest na drogach krętych oraz na skrzyżowaniach. Logiczne? Teoretycznie tak, większość kierowców się z tym zgodzi. Tylko że w tym przypadku jest tak, jak na Giełdzie Papierów Wartościowych - większość nie ma racji.

Czytaj także: To nie naćpani bandyci są największym zagrożeniem na drogach.

4410 wypadków, do których w minionym roku doszło w Trójmieście, zdarzyło się na prostej drodze. Na odcinku całkiem prostym, bez skrzyżowania, przejścia dla pieszych, zatoczki autobusowej, torowiska itd. Po prostu podczas rzekomo najmniej skomplikowanej jazdy przed siebie. Tylko 443 wypadki wydarzyły się na zakręcie lub łuku ulicy. Pozostałe przypadki to wzniesienia, parking, place, skrzyżowania itd.

Obwodnica - pięć wypadków i kolizji dziennie

4120 trójmiejskich wypadków miało miejsce na jednojezdniowych drogach dwukierunkowych, a aż 2787 tam, gdzie są dwie jezdnie dwukierunkowe - oddzielone barierkami, pasem zieleni z osobnymi pasami do skrętu, pasami do włączenia się do ruchu i bezkolizyjnymi skrzyżowaniami. Przykłady? Choćby obwodnica Trójmiasta zobacz na mapie Gdańska, na której wszystkie skrzyżowania są teoretycznie bezkolizyjne, są rozbudowane węzły, a w niektórych miejscach po trzy pasy. W 2014 roku doszło tam do 524 wypadków. Kolizji było dwa razy więcej. Daje to astronomiczną liczbę średnio pięciu wypadków i kolizji każdego dnia. A to przecież "prosta i szeroka droga". Tylko, że regularnie zablokowana przez pojazdy, które się zderzyły.

Nie obwodnica dzierży jednak palmę pierwszeństwa. Najwięcej wypadków w 2014 roku zdarzyło się na al. Grunwaldzkiej zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku. Na w większości trzypasmowej, a częściowo dwukierunkowej ulicy było 613 zdarzeń z rannymi i zabitymi. Jakie arterie są jeszcze w czołówce? Słowackiego zobacz na mapie Gdańska (głównie dwa pasy) w Gdańsku - 304 wypadki, Morska zobacz na mapie Gdyni (głównie dwa pasy) w Gdyni 263 wypadki, Armii Krajowej zobacz na mapie Gdańska (głównie trzy pasy) w Gdańsku - 226 wypadków. Dopiero na szóstej lokacie jest ul. Kartuska zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku (222 wypadki), w większości jednopasmowa. Potem mamy jednak znowu szerokie, dwu- i trzypasmowe drogi: Niepodległości zobacz na mapie Sopotu w Sopocie (169), Zwycięstwa zobacz na mapie Gdyni (274), Wielkopolską zobacz na mapie Gdyni (141), Kwiatkowskiego zobacz na mapie Gdyni (135), Władysława IV zobacz na mapie Gdyni (108) w Gdyni, Wały Jagiellońskie zobacz na mapie Gdańska (140) i prostą jak struna Hallera zobacz na mapie Gdańska 137 w Gdańsku. Na ul. Marynarki Polskiej zobacz na mapie Gdańska, gdzie pierwszego dnia obowiązywania nowych przepisów odebrano już prawo jazdy, były w 2014 aż 53 wypadki, czyli średnio jeden w tygodniu.

Pozostaje więc jeszcze raz zadać pytanie: gdzie policja powinna mierzyć prędkość?

Opinie (540) 5 zablokowanych

  • :) (47)

    Wczoraj jezdzili cały dzień po Marynarki w jedną i drugą i sadzili mandaty...

    • 239 12

    • Brawo! (6)

      Brawo! Popieram!

      • 56 26

      • jest rozwiązanie! (5)

        powinni na tych wszystkich dwupasmowych polikwidować po jednym pasie! a najlepiej niech całkowicie zamkną to nie będzie wypadków wcale! -nikt nie myśli w tym kraju ?? nie ma ruchu -nie ma wypadków!

        • 37 28

        • prepustowość nie jest dodatnio skorelowana z prędkością powyżej 50 km/h (4)

          dziwne, ale prawdziwe: przy niskich limitach prędkości i wolniejszej jeździe bezpieczne i faktyczne odstępy między pojazdami są mniejsze i przepustowość wyższa niż przy jeździe z wyższymi prędkościami na prostej drodze.

          • 14 13

          • arytmetyka (3)

            jadąc z prędkością 50 km/h dowolny punkt na odcinku A-B minie w ciągu godziny pięćdziesięcio -kilometrowy "sznur" aut, Przy prędkości 100km/h stu kilometrowy. -gdzie się zmieści więcej aut ?

            • 5 10

            • dla mnie tyle samo a dla ciebie ???? (2)

              • 4 7

              • (1)

                No tak, bo polski kierowca i przy 100 km/h, i przy 50 jedzie tak samo "na zderzak".

                • 12 2

              • Problem rozwiązał juz dawno Kalkowski znaczy wójt Szemudu

                Otóż należy wpuścić partaczy od kładzenia jakichś rur, co rozryja droge, zasypać potem piaskiem bez utwardzenie i naprawy. Powstaje 10 glebokich dziur na każdy metr bieżący drogi. Nie należy ich likwidować, czy zasypywac. Auta mieszkańców będą jechać bezpieczne 3 km na godz.
                A-ha i jeszcze należy kazać swoim radnym przegłosowane zabrania kasy przeznaczonej na położenie asfaltu w tym miejscu.
                ---
                Pozdrawiamy w tym miejscu panią Aleksandrę Perz z Bojana przewodnicząca Rady Gminy Szemud. Klamczucha z pani jest tak wielka jak ten kiepski wójt.

                • 8 1

    • znowu analiza z pupy wzięta (31)

      Zestaw sobie jeszcze Michałku natężenie ruchu na tych drogach i zobaczysz gdzie jest najwięcej wypadków na każde np. 1000 pojazdów na drodze dziennie. Serio myślałeś, że więcej wypadków będzie na drodze pod szkołą gdzie przejeżdża 500-700 samochodów dziennie niż na obwodnicy która w szczycie sezonu ma 90.000 samochodów dziennie?
      Nadal jestem zdania, że na "prostej drodze" jest mniej wypadków. Jeżeli nie bierze się pod uwagę natężenia ruchu to równie dobrze można powiedzieć, że trzeba jeździć pijanym bo pijani powodują

      • 53 30

      • no tak, "ja wiem lepiej" (1)

        pewnie jeździsz "szybko i bezpiecznie"? zgadłam?

        • 31 37

        • a ty babo za kierownicą pewnie jeździsz 40km/h wlepiona w kierownicę i cała zestresowana, przy ograniczeniu do 50 😁

          • 5 2

      • Sam sobie przeczysz. Skoro najwięcej wypadków jest na "prostej drodze", to nic dziwnego, że tam są kontrole.

        • 17 10

      • To jest dopiero argumentacja z d..y (10)

        Rozumiem mają stać na drodze, gdzie jedno auto przejeżdża na godzinę i dłubać w nosie przez cały dzień.
        A na tej prostej jak jest wypadek to zazwyczaj taki, że co drugie auto to już do kasacji się nadaje do tego często wypadają one z drogi i powodują inne "straty".

        Na drogach o mniejszym natężeniu z racji, że aut i ludzi jest mniej, a i prędkość mniejsza to wypadki są z mniejszymi stratami.

        A najważniejsze gdzie by nie stanęli i tak będzie zawsze miał ktoś żal. A może po prostu wreszcie każdy noga z gazu i żalu będzie mniej.

        • 37 7

        • jeżeli stosują mit dbania o bezpieczeństwo (9)

          to niech stoją z radarem pod szkołą, tam się do czegoś przydadzą. Zabieranie PJ na estakadzie czy pod baltic areną to żadne dbanie o jakiekolwiek bezpieczeństwo.
          Albo bezpieczeństwo albo kasa.

          • 28 27

          • (3)

            Idiota za kierownicą, jest idiotom niezależnie od miejsca.

            • 30 15

            • idiotom? (2)

              • 26 4

              • Coś innego chciałem napisać i przy edycji zamieszałem, przepraszam że naraziłem Twe oczy na taką straszną rzecz.

                • 13 5

              • Caban polonista

                • 1 3

          • A wręcz przeciwnie (4)

            Osoba która w jednym miejscu jedzie +50 to w innych także, więc łapią tych co trzeba. Gwarantuje Tobie, że nikogo nie winnego nie złapią.

            • 21 11

            • gwarantujesz? (3)

              To sie kiedys zdziwisz jak bedziesz jechal 50km/h a pan policjant Cie zatrzyma i powie ze 102km/h bo mu tak suszarka pokazala(zjawisko odbicia lasera, roproszona wiazka i takie tam rzeczy). Poczytaj troche o bledach suszarek jak rowniez o celowym nabijaniu statystyk.

              • 9 7

              • (2)

                Jedź max. 60 km/h, to nie pokaże! O błędach pomiaru przekraczających 50% to ja nie słyszałem.

                • 6 6

              • ja slyszalem wiele razy (1)

                moj znajomy mial przypadek
                jechal 50 suszarka pokazlaa 80
                mandatu nie przyjal z automatu wyrok nakazowy ze on jest winny
                na dowod przedstawil wyciag z tachografu i wtedy kolejna instancja laskawie go uniewinnila
                problem tylko taki ze nie kzdy ma tachograf i nie kazdy potrafi udowdnic swoja niewinnosc
                czy za blad pomiaru byly jakies konsekwencje?
                nie, policjant dalej lapie jeleni ta sama szuszara
                to jest bardzo wygodne wkrecisz 100 kierowcom ze przekroczyli predkosc 10 udowdni ze nie reszta musi placic
                jak ciebie to spotka to szybko zmienisz zdanie
                no ale niektorzy ucza sie wtedy kiedy sami po d*pie dostana

                • 10 2

              • Wygląda na to, że znajomy jechał "anglikiem" i zapomniał, że ma licznik wyskalowany w milach ;)

                • 5 1

      • popieram popieram i jeszcze raz popieram (1)

        natężenie ruchu - klucz

        to podobnie jak np. z firmą kurierską jedna obsługuje milion paczek dziennie i gubi 2 z nich a druga firma obsługuje 2 paczki dziennie z której gubi jedną .

        która firma jest bezpieczniejsza i godna zaufania?

        wracając do tematu na tych długich prostych jak już są zdarzenia to z reguły cięższe niż te na drogach węższych z mniejszym natężeniem

        • 13 5

        • To gdzie mają mierzyć, jak nie na drogach o dużym natężeniu ruchu? Tu nie chodzi o odsetek, a o liczby bezwzględne właśnie.

          Masz X radiowozów, 50% postawisz na drodze osiedlowej, drugą połowę wyślesz na główne drogi. Która strasząc radarem zapobiegnie większej ilości kolizji i wypadków? Ta gdzie jeździ 500 aut dziennie, czy ta, gdzie jeździ 20 000 aut?

          I co z tego, że gdzieś udział procentowy wypadków gdzie indziej jest większy, skoro tu w okresie X rozbija się 20 osób, a tam 2? A wypadki to też korki, koszt usuwania aut, utrudnienia w ruchu, koszty leczenia itp.

          Tak trudno nie przekraczać prędkości o ponad 50 km/h? Tak trudno jechać na Marynarki Polskiej mniej niż 100 km/h? Skoro wszyscy wiedzą, że jest "obława", to tak trudno zwolnić na kilka dni, aż wszystkim przejdzie?

          To jak z tymi radarami we wsiach: wiadomo, że jedzie się 50 przez zabudowany, ponadto jest tablica że radar, ponadto jest pudło pomalowane na żółto, by było widać gdzie zwalniać, a i tak jeden z drugim, co się dadzą "złapać" krzyczą, że ich państwo okrada..

          • 21 3

      • rocznie ponad 100k km (13)

        główną przyczyną wypadków na obwodnicy jest niezachowywanie odległości dostosowanej do prędkości! następna to stan techniczny gratów które poruszają się po naszych drogach! ostatnią i najstraszniejszą są upośledzeni kierujący: ślepaki, niedowidzący, niedosłyszący, niedorobieni. Jestem handlowcem, -dużo jeżdżę, mam kilku kolegów w firmie chodzących w pinglach grubych jak musztardowy, ślepych jak krety co jadą z facjatą przyklejoną do przedniej szyby i z zaparowanymi pinglami, -gdzie by im tam spojrzeć co się dzieje dookoła ...Nie wie taki jeden z drugim do czego służy lusterko, nie wie do czego służy kierunkowskaz, 50 lewym pasem, zmiana pasa w ostatnim momencie wprost przed jadące szybciej auto. Jest też trochę śpieszących się idiotów. Jakby mógł taki, to nos wsunie między poślady .... Zwolnisz na lewym pasie bo ciągniesz się za jakimś niedorozwojem a ten albo na zderzak albo prawym wyprzedza i wciska ci się bo trzymasz odstęp ....

        • 15 4

        • (12)

          Na lewym pasie Obwodnicy maksymalna dozwolona prędkość to 120 km/h w Gdańsku i w Pruszczu, a 100 km/h Gdyni. Jazda z taką prędkością jest dozwolona. Dozwolona jest też jazda pasem lewym, gdy prawy pas jest zajęty. Jazda z prędkością wyższą, niż ww. nie jest dozwolona.

          • 10 3

          • co chcesz mi przez to powiedzieć (3)

            pinglarzu ?

            • 5 7

            • (2)

              Same fakty, królu słodki!

              • 7 3

              • że co ? (1)

                że kolejny szeryf jesteś -czy z ORMO ?

                • 4 2

              • ?

                jak cię wychować wieprzu skoro w głowie masz sieczkę a w butach słomę?

                • 0 0

          • (7)

            Bo lewy pas jest do wyprzedzania a nie jazdy 50km/h... w Polsce obowiązuje ruch prawostronny ale ludzie ułomni tego chyba nie wiedzą i na wielopasmowych jeżdżą, którym im wygodniej...

            • 9 4

            • (5)

              Ktoś na obwodnicy jeździ lewym pasem 50 km/h? Jeszcze nie widziałem takiego przypadku...

              • 2 1

              • (4)

                50 to może nie. Ale jak miszczowi zadzwoni komóreczka, to miszcz zjedzie z lewego na prawy i wyhamuje ze 140 do 80-90. W końcu bezpieczeństwo przede wszystkim.

                • 3 1

              • (1)

                I w czym problem? Przecież nie jedzie lewym.

                A jeszcze, żeby tak słuchaweczki miał za 5 zł, to ho ho....

                • 0 0

              • tu akurat popieram kolegę w ucieraniu nosa takim wieśniako, co siadaja na zderzaku i mrugają światłami, żebyś zjechał. Na mnie to działa jak płachta na byka. Ja zazwyczaj zwalniam do takiej prędkości, aby jechać równolegle z autem na prawym pasie (o ile nie jest to mniej niż 90km na obwodnicy ;) ) i 'odpuszczam' jak taki Król Dróg Wiejskich i Nieutwardzonych zejdzie ze zderzaka. A cierpliwość mam ogromną.

                • 1 0

              • (1)

                Tylko ze na obwodnicy max 120 a nie 140......ale co z tego nawet jesli smigasz lewym 120 bo na prawym jada wolniej to zaraz masz Łosia na plecach co mruga bo gzał 150 i musiał przychamować....a ja wtedy twardo 120 nie wiecej....

                • 5 3

              • I co? Poprawiasz tym sobie samoocene?

                • 1 1

            • A obwodowa to ty chyba tylko w googlach widzisz, ze piszesz iz lewy jest od wyprzedzania. Wyjdz zza kompa, przejedz sie i zobacz jaka zapchana jest obwodowa.
              Ale w sumie co tam. Wogole zabronic jazdy samochodami, POdniesc ceny biletow na komunikacje i wtedy nie bedzie wypadkow i samorzady zarobia.
              No tak, ale co zrobic z firmami ubezpieczeniowymi, bo jak nie bedzie aut to nie bedzie skladek,
              A juz wiem:) OBOWIAZKOWE UBEZPIECZENIE OC na ROWERY, aby wszystkim zylo sie lepiej w imie zgody, bo ZGODA BUDUJE.

              • 1 0

      • mistrzowska analiza:

        "8499 wypadków, w których 892 osoby zostały ranne, a 24 zginęły. Warto zaznaczyć, że w statystyce nie są ujęte kolizje, których jest wielokrotnie więcej - kiedy nie było rannych lub zabitych, a "ucierpiały" tylko samochody"

        Z powyższego wynika, że w przeciętnym wypadku mamy około 1/10 rannego. Całe szczęście, że są jeszcze kolizje, w których nie cierpi nawet 1/10 człowieka, a tylko samochód.

        • 7 0

    • Codziennie tam jeżdżą, przed zmiana przepisów też.

      • 5 0

    • Wczoraj godz. 14: 04 łuk Marynarki Polskiej, obok '' Elektryka '' (3)

      Grafitowa nieoznakowana Kia Ceed leci ponad setkę. Oczywiście bez koguta.
      Co wolno wojewodzie to nie tobie smrodzie.

      • 14 3

      • (2)

        A jak inaczej (...) mają mierzyć prędkość aut poprzedzających, z kogutem na dachu? Przecież na tym polega idea radiowozów NIEOZNAKOWANYCH. Sygnały świetlno-dźwiękowe dają dopiero po pomiarze, celem zatrzymania kierowcy.

        • 4 8

        • Gestapo!!! (1)

          I tyle!!!

          • 4 4

          • Chyba pitolini...

            • 0 1

    • a korki

      A kiedy będą dawać mandaty za blokowanie ruchu podczas jazdy w korku np. Kierowca który ma przed sobą miejsca na co najmniej trzy auta i jedzie powoli powodując jeszcze większy korek. To samo na zwężeniu jezdni. Więc kiedy ja się pytam? :-D

      • 7 10

    • Dzisiaj w nocy z 20/21 stali na ul.Sucharskiego.

      • 0 0

    • Drogowka wrogiem spoleczenstwa!

      • 0 1

  • Łapać prawdziwych piratów! A nie normalnych. (46)

    A nie normalnych ludzi, którzy jeżdżą zdroworozsądkowo! Czy to takie trudne?

    • 195 230

    • (23)

      Rozumiem, że jeździsz zdroworozsądkowo 150 km/godz i jesteś normalny.

      • 83 27

      • komentarz bez sensu (22)

        jak jest 50 i sa dwa pasy w jedna strone, pobocze i łaki po bokach to jade 80

        • 39 58

        • (18)

          Na takich mądrali są te mandaty. Ciekawe czy w Szwecji też tak byś jeździł ?

          • 71 28

          • 1000 SEK (450 PLN) za 1km/h ponad normę (17)

            Dostałbyś za to 13.500 mandatu raz, drugu raz ... trzeci raz i byś się nauczył

            • 56 17

            • widze sami świeci tutaj, co jada zawsze tyle co na znaku...hahah (15)

              • 28 39

              • (14)

                Ja jadę tyle co na znaku, a tacy jak ty najchętniej wjechaliby mi do bagażnika.

                • 57 15

              • gej ?

                • 11 14

              • Głupoty piszecie (11)

                to jeździj dalej tyle co na znaku, brawo za to. Ale rób to prawym pasem a nie lewym bo ja np mogę chcieć jechać 10 km/h więcej i też jest to zgodne z prawem a przez to że zawalasz mi lewy pas a na prawym jedzie np koparka muszę zwalniać i dlatego podjeżdżam na zderzak aby gwałtownie nie hamować i zmusić takich jak Ty do zjazdu na prawy pas.

                A do tych co się o Szwecji rozpisują - TU JEST POLSKA, a nie Szwecja. Może porównamy się do Niemców (bliżej znacznie), tam też jeżdżą zgodnie z przepisami a w miastach często mają do 30, ale podróż z Berlina do Monachium legalnie zajmuje tam 3 h a u nas z Gdańska do Szczecina 6h jest różnica?

                Ile kasy z naszych mandatów za przekroczenie prędkości poszło na poprawę bezpieczeństwa? Jakoś nie widzę aby w Gdańsku powstawały przejścia dla pieszych podziemne czy nadziemne, nie przybywa też świateł. Więc czemu ma to służyć?

                • 28 50

              • Mylisz się - jeśli jadę tyle, ile jest na znaku, to nie masz prawa jechać 10 km/h więcej. To, że nie jesteś za to karany, to tylko uprzejmość ustawodawcy.

                A światła powstają - np. na Oruni.

                • 42 18

              • I kto tu głupoty pisze (3)

                +10km.h nie jest zgodne z prawem, a przypuszczeniem, że o tyle może mylić się o Twój licznik i zazwyczaj tobie karę odpuszczą.

                Między Gdańskiem, a Szczecinem nie ma drogi ekspresowej. Za to pomiędzy Berlinem, a Monachium to lecisz po autostradzie. Chyba widzisz różnicę czy za tępy na to jesteś.

                Przejścia podziemne i na ziemne, że co ty wymyśliłeś, bo raczej tego nie uświadczysz więcej w mieście, bo to nie autostrady się buduje. A świateł akurat przybywa, bo ciągle czytam o protestach czemu je stawiają :P.

                • 25 14

              • Nie obrażaj (2)

                Widzisz jedyne na co Cię stać to napisanie że ktoś jest tępy, a cały sens mojej wypowiedzi właśnie na tym polegał, że zarówno w Szwecji jak i w Niemczech mają autostrady, tak więc ludzie jeżdżą tam wolniej na drogach normalnych bo i tak czasowo wychodzą lepiej. Więc absurdem jest porównywanie naszych mandatów do szwedzkich jak ktoś wyżej. Poza tym porównajmy zarobki.

                A dlaczego uważasz że przejścia nadziemne czy podziemne mają być tylko budowane na autostradach? Ja uważam że w Gdańsku można stosować właśnie takie rozwiązania. W centrum się to sprawdza więc czemu by nie rozszerzyć tej inicjatywy?

                A jeśli chodzi o prędkość +10 to też było nawiązanie do nieświadomości ludzkiej, że nie zawsze jest tak że jeśli mój licznik pokazuje 50 to gościa za mną też tyle musi. Poza tym w Polsce mamy ruch prawostronny więc czemu najwolniejszy pas np na Grunwaldzkiej to lewy? Czemu jadać tam 70 zgodnie ze znakami muszę co chwilę hamować bo ktoś jedzie 40? Zawsze najprościej zwalić na prędkość, a problem w rzeczywistości jest bardziej złożony.

                • 22 16

              • @czemu najwolniejszy pas np na Grunwaldzkiej to lewy?

                dla tego że co kilkaset metrów są zjazdy w lewo? - to nie autostrada która ma zjazdy tylko w prawo...

                • 9 3

              • W sporej części muszę się zgodzić

                Prawdą jest też to, że od jakiegoś czasu najszybszym pasem w Polsce zrobił się właśnie prawy pas. Czyżby Polacy zaczęli jeździć po angielsku?

                • 2 0

              • pierwszy normalny glos w temacie !!

                • 8 3

              • Przyganiał kocioł garnkowi

                Jeżdżenie o 10km/h więcej jest zgodne z prawem? Skąd taką bzdurę wytrzasnąłeś???

                • 14 4

              • mam sposob na takich (3)

                jak ktorys mi siedzi na zderzaku, to najpierw troche zwalniam, żeby było maks 50, a potem nagle hamowanie. a wbij sie debilu, bedziesz placic: mandat za niezachowanie odpowiedniej odległosci, za rysy na moim zderzaku i za naprawe swojego auta

                • 14 10

              • A on będzie miał kamerę i Ty będziesz winny . (1)

                Nieuzasadnione gwałtowne hamowanie .

                • 2 5

              • Kot mi wybiegł pod koła, i udowodnij, że nie!

                • 5 1

              • gonić frajerów

                na takich jak ty mam zamontowaną kamerkę i to ty płacisz frajerze

                • 2 5

              • to naucz się jeździć babo za kółkiem!

                • 1 1

            • takim razie Szwecja to faszystowski kraj

              • 1 1

        • (2)

          Gdzie jest droga taka, jak Pan(i)/opisuje?

          • 7 6

          • (1)

            Trzech zaminusowało, ale żaden nie wyjaśnił :(

            • 6 3

            • ja tez zminusowałem i nie wyjaśnię

              • 3 4

    • Nie będę płakał jak pajace znikną z dróg (13)

      Jesli ktoś jedzie 80/h tam gdzie jest 30/h to jest nie tylko piratem ale też debilem. Bardzo dobra zmiana w przepisach. Nie będę płakał jak pajace znikną z dróg.

      • 84 18

      • (12)

        A jak nakażą tobie jeździć 20km/h po obwodnicy to też się dostosujesz? Właśnie typowe myślenie leminga jest wiele idiotycznych przepisów zobacz sobie teorię Gustava Radbrucha, kiedy prawo stanowione nie jest prawem zgodnym z sumieniem ani logiką......

        • 24 67

        • (3)

          W Niemczech i Szwecji też tak się wymądrzasz ?

          • 35 12

          • W Szwecji jedzie 10 mniej byle tylko mandatu nie dostać.

            • 36 6

          • w niemczech mam autostrady, w tym bez limitu (1)

            więc 50 w mieście nie boli jak u nas co kilometr 50 bo jakaś wiocha na drodze...

            • 6 16

            • To wasze głupie gadanie "bez limitu" .

              Jeśli w Niemczech będziesz uczestnikiem wypadku na autostradzie przy prędkości powyżej 130 , Twoje ubezpieczenie nie działa . Za szkody płacisz z własnej kieszeni , a nie z ubezpieczyciela . Możesz jechać , ale na własną odpowiedzialność .

              • 10 0

        • Nie po prostu jak każdy rozsądny pojadę inną drogą

          Sumieniem i logiką to się krzyże i znicze na drogach ustawia.

          Spieszy się tobie gdzieś. Ile zyskasz 10min-15min czy może 5min. A ile więcej stresu. Potem się okazuje, że stres ci skraca życie i nagle te "zaoszczędzone sekundy" idą w d....

          • 24 4

        • no to najlepiej prawo łamać i w ten sposób

          "ja im pokażę, że są debilami".

          Sami sobie prawo ustalaliśmy maczugami 100,000 lat temu. Jak przepis głupi, to bach tego przepisa.

          • 10 2

        • odpowiedź jest prosta (2)

          nie nakażą, bo nie są kretynami. A właśnie typowo polskie myślenie jest takie, że ja najlepiej wiem ile tu można jechać i przepisy mam w D. Dotyczy to wszystkich dziedzin życia niestety.

          • 11 5

          • nie nakaza ? to sie zdziwisz (1)

            juz masz na czesci obwodnicy ograniczenie do 100kmh - smiech na sali!!!! potem bedzie 80.....

            • 7 9

            • a jak nadal będą wypadki to i 50 się zrobi :)

              A debile temu przyklasną (i pojadą 30 lewym pasem).

              • 9 9

        • Sorry, ale ty chyba naprawde nie masz zbyt wielkich problemow w zyciu. Ze pojedziesz sobie troche wolniej przez pare kilometrow. hahahahaha

          • 8 1

        • ccc - naprawdę nie czujesz, że przeginanie jest po prostu nudne?

          • 2 0

        • Bardzo chciałbym

          Zobaczyć Cię w sądzie po nie przyjęciu mandatu, ccc, jak się tłumaczysz: "przepisy sa głupie" a sędzia odpowiada: "ano racja, panie ccc. Przepraszamy, jest Pan wolny".

          • 8 2

    • a jak takich odróżńć na pierwszy rzut oka? (1)

      • 6 0

      • na pierwszy rzut oka!

        • 13 0

    • Zdroworozsądkowo możesz się walnąć w łeb. (1)

      • 9 2

      • Tobie może by się przydało :)

        • 0 1

    • Taaa (1)

      Jeździsz szybko, ale bezpiecznie....

      • 9 0

      • gg

        Szybko, ale bezpiecznie to jak:
        sztuczne, ale prawdziwe :)

        • 0 0

    • Kazdy ma "swoj" rozsadek. Wiele ludzi jest przyglupich, ale dalej mysla, ze sa rozsadni. Duzo ludzi jest ograniczona, ale wg. nich b. rozsadna i najmadrzejsza.
      Jakby samochodow bylo 10 razy mniej to kazdy moze sobie byc rozsadne.
      Ale w takim natloku i rozpowszechnieniu samochodow, musza byc kary i mandaty.

      • 7 0

    • dostaniesz zdrowowrozsądkowo kilka mandatów

      i 3 miesieczną przerwę od kółka to zrozumiesz swoją indolencję ty normalny inaczej

      • 3 0

  • Szkoły itp. (4)

    Niech stoją koło szkół podstawowych!!!

    • 277 14

    • Robię 5000 km miesięcznie

      Używam CB yanosika bo można się zdziwić jak nasi dzielni policjanci pilnują bezpieczeństwa żyta czy tez pszenicy.
      Przy szkołach przedszkolach orlikach wszystkie urządzenia możesz wyłączyć - 100% pewność, że ich nie będzie.

      • 21 3

    • przydałby się patrol od 7 do 8:30 przy rondzie De La Salla - niech pilnuje bezmyślnych rodziców co stają na słowackiego i wysadzają dzieci do szkoły - szczyt braku odpowiedzialności i rozsądku w imię pośpiechu.

      • 17 1

    • Może sie czegoś nauczą.

      • 0 2

    • stoją miedzy polami gdzie wedruja jeze :] tam najlepiej nabijac kase

      • 2 1

  • Hm. (15)

    A to zawsze przyczyną wypadków jest prędkość?

    • 214 31

    • nie, ale w jakichś 60-70% (6)

      ale możesz nie wierzyć w statystyki :)

      • 16 21

      • bzdury, Raport NIKu wykazal, ze zly stan drog to wiekszosc przyczyn wypadków! (5)

        • 35 20

        • (1)

          przy złej nawierzchni tym bardziej należy ograniczyć prędkość.

          • 23 5

          • a nie przypadkiem naprawić nawierzchnię??

            • 3 0

        • Emil, dowiedz się co to jest NIK i co on w ogóle bada

          A jak się ogarniesz to przeczytaj raport, na który sam się powołujesz: https://www.nik.gov.pl/plik/id,2678,vp,3377.pdf

          • 19 5

        • (1)

          Panie Emilu, Pan nie ma niestety pojęcia, o czym Pan mówi, i cytuje Pan bezrefleksyjnie medialne komunały. Raport NIK nie bada "najczęstszych przyczyn wypadków". Raport NIK bada i proponuje działania w celu poprawy bezpieczeństwa drogowego, które są zależne od Państwa (m.in. budowę autostrad, modernizacje dróg, oraz zmiany w funkcjonowaniu obowiązkowych przeglądów diagnostycznych). NIK i Państwo Polskie nie siedzi kierowcom w głowach i nie ma zdalnego sterowania ich pedałami gazu, zatem NIK noc do prędkości jazdy. Statystyki przyczyn wypadków prowadzi Policja, a ponieważ wiem, że zaraz Pan odparuje, że " nie ufa Pan danym Policji", to proszę pogooglać "topgear najczęstsze przyczyny wypadków drogowych" oraz "primary cause od trafić accidents". Pozdrawiam,

          • 8 4

          • te najczęstsze przyczyny to takie które wstuka w notatkę bezzębny krawężnik?

            • 0 0

    • (3)

      Tak. Samochody stojące nie rozbijają się nigdy, a jadące powoli - rzadko i mało poważnie.

      • 13 6

      • (1)

        Powinien być zakaz poruszania się i wszyscy byli by bezpieczni.

        • 14 3

        • ziiew, przeginanie się już opatrzyło

          • 2 5

      • wszystcy na furmanki!

        tylko miszczom pozwolić zaprząc kunia bo inne to wariaty!

        • 3 2

    • Nie

      Główną przyczyną wypadów nie jest prędkość, a nagła jej utrata ;)

      • 5 3

    • (1)

      Mnie ciekawi co to wypadek? W artykule stoi:

      "W minionym roku w Gdańsku, Gdyni i Sopocie zdarzyło się 8499 wypadków, w których 892 osoby zostały ranne, a 24 zginęły. Warto zaznaczyć, że w statystyce nie są ujęte kolizje, których jest wielokrotnie więcej - kiedy nie było rannych lub zabitych, a "ucierpiały" tylko samochody. "

      Skoro ucierpiało 892 + 24 osoby to jakim cudem wyszło 8499 wypadków, skoro jak sam pan redaktor pisze, do tego aby był wypadek potrzebna jest ofiara ludzka a nie rozbity sprzęt? Rozumiem, że redaktora ominęła matura z matematyki.

      • 5 0

      • Ps. Średnio w Polsce (obserwuję to od wielu lat) na 10 wypadków jest 1 ofiara śmiertelna. Nawet jak założymy, że wypadków nie było 8499 a powiedzmy 849 to liczba 24 zabitych jest i tak sporo niższa niż statystyczne 85. Pewnie to zasługa nowszych i bezpieczniejszych samochodów w stosunkowo zamożnym Trójmieście. A może coś innego?

        • 1 1

    • nie kuzwa

      bron boże
      za wypadki odpowiada trzesienie ziemi gradobicie oraz koklusz

      • 1 0

  • Trele morele (9)

    To niech dwa radiowozy jeżdżą w kółko po trasie i łapią w ruchu. Mnie wczoraj na Hutniczej wyprzedziło dwóch gamoni - pierwszy na ciągłej prawie kasując lusterko na ciężarówce i drugi na przejeździe kolejowym. Niech się policja nie chowa, tylko działa. Prędkość to jedno - do wypadku jest jeszcze potrzebny brak wyobraźni tzn. na przykład wyprzedzanie na przejściach lub na czołówę. I takich powinno się łapać.

    • 312 7

    • Kup kamerę i wysyłaj filmy, policja nie może być wszędzie. (2)

      • 12 14

      • Policja nie moze byc wszędzie, ale może jej nie być nigdzie.

        • 7 2

      • taa kup kamerę i zostań konfidentem

        • 1 5

    • No właśnie obwodnica! Jest tam najwięcej wypadków, najwięcej gamoni nie umiejących jeździć a policji tam nie widać!!!! (2)

      No właśnie obwodnica! Jest tam najwięcej wypadków, najwięcej gamoni nie umiejących jeździć a policji tam nie widać!!!!

      • 21 4

      • oni potrafią tylko wypisać mandat za prędkość (1)

        a wyprzedzanie prawym pasem ? a wkładanie nosa pomiędzy poślady ?

        • 2 1

        • A ten ciągłe o wyprzedzaniu prawym pasem. Ludzie przeczytajcie w końcu ten pieprzony kodeks o ruchu drogowym: na jezdni jednokierunkowej MOŻNA wyprzedzać po prawej stronie. Zasada 3 pasów w jedną stronę dotyczy jezdni DWUKIERUNKOWEJ czyli takiej drogi, gdzie nie ma pasa zieleni dzielącego drogę na dwie jezdnie. Obwodnica to zdecydowanie droga o dwóch jezdniach jednokierunkowych z czego każda jezdnia dzieli się na 2 lub 3 pasy ruchu. Proste jak budowa cepa.

          • 2 2

    • Też tak uważam

      Właśnie przez takich asów jadących slalomem są najgorsze wypadki. Wykazywanie, że dwupasmówki to wylęgarnia wypadków to kompletne nieporozumienie. Ktoś ma tęgi problem z myśleniem logicznym. Otóż są to drogi wysokich prędkości, więc trzeba się skupić na jeździe i tylko na jeździe. Jak jadę sobie nawet te 140 na obwodnicy, a tu nagle jakiś kretyn wjeżdża mi z ok 90 pod samą maskę, bez kierunku, to o wypadek jest nietrudno. Nie wspomnę o siedzeniu na zderzaku, wleczeniu się lewym pasem, bo ktoś TIR-a wyprzedza przez kilometr, nagłych zeskokach z pasa rozpędzania się (codziennie widzę takich idiotów, co zamiast cisnąć do dechy i do końca takim pasem, to hyc na prawy pas wprost pod rozpędzonego TIR-a), malowaniu się, gadaniu przez telefon i gapieniu po poboczu. I efekt jest jaki jest - obwodnica niemal codziennie w korku, bo jest wypadek. Ale u nas zawsze najgorszy ten najszybszy.

      • 32 8

    • Uczepili sie prędkości (1)

      a innych wykroczeń drogowych praktycznie nie łapią wcale.
      A ja idę o zakład że wieksze zagrożenie to jazda na czerwonym i niezachowanie zasad wyprzedzania niż ta nieszczęsna prędkość.

      • 2 0

      • to.

        -wyprzedzanie na przejsciach dla pieszych
        -zajeżdżanie drogi i hamowanie
        -wyprzedzanie na skrzyżowaniach
        -wymuszanie pierwszeństwa
        -jazda na czerwonym świetle
        -notoryczna jazda lewym pasem
        -wyprzedzanie, gdy samemu jest sie wyprzedzanym
        -blokowanie pasa przy jeździe na suwak (tzw. szeryfi)

        no, ale stanac z suszarką i kroić leszczy łatwiej

        • 1 0

  • Obwodnica! (49)

    Przede wszystkim Obwodnica - to co tam się dzieje przynosi nam wstyd. Wygląda to jak dziki wyścig parobków na furmankach do GS-u. Problem jest taki, że teraz parobki pędzą 150 na godz.

    • 294 49

    • Widocznie nie jestem parobkiem (31)

      Bo dociskam i 200 km/h

      • 25 55

      • Od żony (5)

        Gratulacje. Jesteś wielki. To że się nie sprawdzasz w łóżku nie ma teraz takiego znaczenia ...

        • 66 8

        • Dobrze (2)

          że Ty się w kuchni sprawdzasz

          • 13 23

          • Twoja żona była zadowolona aż jej słoma z butów wyleciała

            • 7 1

          • buhahahah 10/10

            • 0 0

        • co kto lubi

          dla jednego ma znaczenie zona dla innego auto:) i o to bardziej dba:)

          • 9 2

        • wracaj do kuchni!!!

          • 1 0

      • Das Auto (2)

        • 12 2

        • OH

          • 7 1

        • nie das

          do garów..

          • 6 3

      • (1)

        Przede wszystkim jestes Mega Debilem.Jak sie chcesz rozpieprzyc to na tor wyscigowy a nie zabijac normalnych ludzi. Polamania zycze i wtedy zobaczymy czy bedziesz taki kozak

        • 27 11

        • toru nie ma

          ludzie protestowali

          • 5 4

      • ale jeździsz Oplem

        wiec mozesz byc nawyzej parobasem u parobka.

        • 4 4

      • A Vectra czy Astra? (3)

        Bo jestem ciekaw ;)

        • 5 6

        • (2)

          I jeszcze numer rejestracyjny, datę i tu podpisać :-*

          • 7 0

          • Nie, nie, nie

            Chodziło o to, że Vectra to fajne auto, a Astra trochę mniej ;)

            • 2 3

          • Prosze bardzo Mercedes Coupe WI 5676X, kiedy - w sobote, podpis - prosze bardzo podpisano XXX.
            I co teraz? Zal Cie sciska jak Merolkami sie lata?

            • 0 2

      • słabe to OPC (11)

        mozna 50 wiecej....

        • 2 5

        • słabe to 530d (8)

          wole moje

          • 1 3

          • (1)

            chłopaki co wy....

            • 1 1

            • e tam...

              tylko

              • 0 0

          • szybciej i tak nie pojediziesz, chyba ze zdjales blokade:) (5)

            • 0 1

            • Hehe. Nie zdjąłem. Nie ingeruję w ustawienia fabryczne. (4)

              Ale ile Ci zajmuje d*******ie do 250?? To istotne jest.



              Nawiązując do kolegi od Porsche....Porsche to nie samochód. To alternatywa dla ludzi co nie chcą fury od wielkiej trójki z powodu braku wiedzy.

              • 1 4

              • (1)

                no to ciekawe, a możesz wyjaśnić co to jest wielka trójka?

                • 0 0

              • Stalin, Czerczil i Ruzwelt.

                • 2 0

              • mysle ze w miare tak samo..... (1)

                masz mniej Nm niz ja ale troche wiecej koni...:)

                • 0 0

              • z chęcią zobaczyłbym porównanie, 535d to szybka maszyna ale nie chce mi się wierzyć, że pójdzie porównywalnie z 545i, w końcu tu o moc chodzi.

                • 0 0

        • (1)

          530 netto to twoje zarobki w hurtowni farb? Na tankowanie starcza czy musisz kupować od rusków?

          • 7 1

          • lecz kompleksy synku

            nie tankuje u ruskich bo nie musze. Za to moje jedno tankowanie to wiecej niz twoja miesieczna pensja

            • 0 3

      • syndrom małego ptaszka (2)

        • 2 1

        • bo najwieksze pyty maja posiadacze kart miejskich i rowerzysci xD (1)

          • 0 0

          • nie, tylko piesi :)

            • 1 0

    • Idioci nie potrafią jeżdzić!!!

      Tyle w temacie

      • 8 3

    • Lewy lepszy niż prawy?? (8)

      Jeżdżę codziennie przez prawie całą długość Trójmiejskiej Obwodnicy, czy któryś cwaniak i "miszcz" kierownicy jest w stanie wytłumaczyć fenomen faktu, że więcej samochodów jedzie na lewym pasie niż na prawym. Jadąc spokojnie i utrzymując prędkość 100-110 zaczynam wyprzedzać prawą stroną pacjentów na lewym pasie, co spotyka się z wielkim zdziwieniem podjeżdżaniem zderzak w zderzak, aby tylko nie wpuścić dwa kilometry dalej gdy faktycznie coś wolniej porusza się prawym pasem. Przypominam, że w PL obowiązuje ruch prawostronny, zatem lewy pas służy tylko do wyprzedzania.

      • 34 6

      • (3)

        Bo na prawym co chwila trafia się jakiś łoś nie wiadomo dlaczego konsekwentnie jadący 60 - 70 km/h (normalnym samochodem, nie trabantem i nie ciężarówką). Jak chcesz takiego wyprzedzić, to nie rozbujasz auta w jednej chwili do 120, więc wjeżdżając na lewy pas w praktyce zakłócasz tam ruch. Ludzie wolą więc ciągle jechać lewym, żeby nie mieć co chwila takiej sytuacji.

        Zastanawiam się, dlaczego nie porusza się nigdy problemu zbyt wolnej jazdy, zmuszającej innych do ryzykownych zachowań?

        • 18 6

        • kup sobie auto to będziesz przyśpieszał

          drażnią mnie paroby "wożące" się padliną po lewym pasie

          • 6 5

        • Kolejny zombi bez rozumu i woli, którego "zmuszają do ryzykownych zachowań".

          • 1 3

        • Moja małżonka...

          ... boi się jeździć i po obwodnicy zasuwa grzecznie maks. 60km/h i to wcale nie trabantem ani ciężarówką tylko autem z prawie 200konnym silnikiem. I co nie może - prawo tego nie zabrania. Ponieważ jeździ słabo zawszę jej mówię jedź swoim pasem wolno do przodu i trzymaj dystans do poprzedzającego auta kompletnie nie zwracaj uwagi na tych co za tobą.
          Najlepsze jest to że nigdy nie skręca w lewo tylko zawsze sobie układa tak trasę żeby były tylko skręty w prawo.

          • 0 2

      • (2)

        Lewy pas służy do jazdy, z prędkością nie niższą, niż maksymalna dozwolona, w przypadku, jeżeli prawy pas jest zajęty przez inny pojazd.

        • 1 7

        • Korwin Mikke ? (1)

          zabraklo ci na tabletki?

          • 0 1

          • Korwin-Mikke nie jeździ Škodą. Gazet nie czytasz? Korwin-Mikke w oświadczeniu majątkowym wpisał dwa auta: Hyundaia Tucsona (rok produkcji 2006) i Fiata Punto Grande (2008).

            • 1 0

      • 1. na jednokierunkowej wyprzedzać możesz z prawej

        2. na prawym pasie są wjazdy - jakby wszyscy jeździli prawym to byś na obwodnicę nie wjechał i na jej lewy pas też
        3. po to są pasy by po nich jeździć naraz, a nie w sznurku na jednym pasie

        • 2 5

    • najgorsze na obwodnicy jest (2)

      jechanie na zderzaku, i poganianie przez debili jadących 150km/h samochodów jadących lewym pasem 120km/h, żeby koniecznie zjechali na prawy i ostro hamowali za ciężarówką jadącą 80km/h na prawym. I moim zdaniem niezależnie, czy to teren zabudowany czy nie powinni zabierać prawo jazdy przy duzych przekroczeniach prędkości.

      • 39 9

      • zgadzam sie z toba..

        Nie raz mialem sytuacje ze przyglup z blachami GWE lub zaczynajacymi sie od W migal mi swiatlami ... a ja mu paluszek

        • 11 5

      • To jezdzij prawym...

        Najgorsi są właśnie tacy jak Ty, ciągnący się lewym pasem...nie po to to jest obwodnica by jeździć dwoma pasami po 80km/h...dramat z takimi kierowcami...

        • 6 7

    • Ja lubie 200

      • 1 1

    • Dokładnie! A jak się jedzie przepisów 110km/h to stare rupiecie nawet wyprzedzają i się dzieje że im jeszcze koła nie po odpadały :p

      • 0 0

    • zjedz na prawy pas I niech sobie pędzą!

      No ale ty pewnie król lewego jak wejdziesz w Chyloni to do bramek dzielnie trzymasz się lewego ze stałą prędkością 90 .

      A potem się dziwisz że wszycy wkur i trąbią! Takim asom lewego pasa powinni na dzień dobry po 1000 zł dowalić to by zapamiętał że w PL jeździmy po prawej stronie!

      • 2 0

    • 15 na obwodnicy to prędkość bezpieczna o ile nie mijasz trabanta czy wartburga
      i zapytam się co jest bezpieczniejsze fiat 125, polonez, golf I, 20letni T4 załadowany cegłami jadący przepisową prędkością 120 km/h, czy np 3 letnie audi A6 z 2 pasażerami (na nowych oponach) które jedzie o 30 więcej ????
      No chyba że rozpatrujemy iż po tych drogach ktoś furmanką się toczy 60 km/h wtedy faktycznie różnica jest ogromna i niebezpieczna. Ale jazda 60 po OB powinna być zabroniona
      Ja jestem za tym żeby policja zaczęła częściej wystawiać mandaty za utrudnienia w ruchu. U naszych zachodnich sąsiadów bardzo łatwo o taki mandat a w skrajnych wypadkach np 50km/h na drodze expresowej można zarobić za "zagrożenie w ruchu londowym".
      prawie wszystkie wypadki śmiertelne są skutkiem wyprzedzania (niewłaściwego) - i tu konsensus - gdyby nie było mułów na drodze nie trzeba vy ich było wyprzedzać. Osobiście mnie trafia jak mi na obwodnicy przed zderzak wyskakuje furmanka co się bierze za TIR'a jadąc 82 km/h a potem się boi przed niego wjechać bo coś widzi w lusterku i tak z Gdyni do gdańska jedzie lewym pasem z tą kosmiczną prędkością.
      A do wariata to mi daleko jeżdżę zwykle 60% prędkości do jakiej moje auto zostało zaprojektowane. Ale słabo mi jak ktoś używa prędkości jako argumentu.
      Na naszych drogach są pojazdy które już przy 30 km/h stwarzają zagrożenia większe niż u innych przy znacznie wyższych.

      • 1 0

  • I bardzo dobrze. (4)

    Niech kroją kasę z wariatów drogowych, niech odsieją debili z naszych ulic, niech walą punkty. Ale rzeczywiście wzmożone działania powinny być w miejscach, gdzie najbardziej narażeni są inni uczestnicy ruchu, w tym piesi. I reagować zawsze a nie tylko podczas "łapanek". Kierowca-debil powinien mieć świadomość, że w każdej chwili jego nieodpowiedzialne zachowanie może być ukarane. I oby tacy "kierowcy" częściej widzieli niebieskie koguty we wstecznym lusterku. Dla naszego dobra.

    • 197 26

    • Spostrzeżenie. (1)

      Obserwuję kciuki "w górę" i "w dół" i nie sposób nie wyciągnąć wniosku, że statystyka ZA i PRZECIW tej opinii odzwierciedla odsetek kierowców-debili na naszych drogach. W chwili gdy to piszę jest 26 do 2 czyli 7% kierowców-debili. To mniej więcej obrazuje sytuację na naszych drogach. Czyli jest jeszcze sporo do zrobienia - do wyrugowania ulicznego chamstwa, bezmyślności i głupoty pseudokierowców.

      • 21 3

      • weź po uwagę

        że w rzeczywistości (w społeczeństwie) większość to idioci, w dodatku podatni na manipulację... oh wait, byłeś "ZA", oh sorry...

        • 2 2

    • Napisał znawca

      HA HA

      • 1 7

    • ...

      co za poziom agresjii i wypowiedzi.... bez komentarza :(

      • 1 2

  • Aplikacja Yanosik (23)

    Polecam te aplikacje na smartfony i będzie nam kierowcom mega łatwiej, a te hieny niech za siebie się wezmą.

    • 150 159

    • Już niedługo (13)

      Mają zmienić nazwę aplikacji na "S**insyn Drogowy"

      • 20 24

      • (12)

        Fredek, dla mnie to się może nazywać twój owrzodzony mózg, będę używał tego nadal :D

        • 21 9

        • Teraz dla bezpieczństwa policja powinna coś zrobić aby w tej aplikacji (9)

          pojawiło się tysiące fałszywych informacji że gdzieś stoją i łapią.

          • 18 38

          • i tysiące milicjantow będzie potwierdzało fałszywe kontrole aż do zbanowania kont?

            Abstrahując od tego, że są za głupi żeby użyć aplikacji czy smartfona.

            • 23 15

          • Ale po co?? (7)

            Policja powinna jak najbardziej rozwijać tą aplikację i niech podłączy się do niej jeszcze porządny GPS. Potem dopisać aplikację z zapisem trasy i sposobu się na niej poruszania jako element wymagany.
            Dać Policji specjalnie oprogramowanie z możliwością analizy i dostosować przepisy aby na podstawie tego można było skasować odpowiednio delikwenta ;).

            Dlatego pamiętajcie każda aplikacja ma wady i zalety. Im bardziej rozbudowana tym więcej o nas wie.

            • 13 14

            • (5)

              Szczęśliwie taka apokaliptyczna wizja NAM nie grozi :)

              • 6 7

              • A skąd wiesz? (1)

                GPS miał służyć tylko znajdowaniu odpowiedniej trasy, a służy do namierzania pracowników.
                Komórki miały służyć tylko do rozmowy, a służą do lokalizacji pracowników, ludzi, aut.

                • 9 2

              • Pieniędzy na papier do d....... nie maja a ty o rozwijaniu technologii mówisz....ostatnio pozyczalem takiemu gamoniowi długopis...

                • 6 2

              • w przyszłym roku każdy nowy samochód ma mieć gps i moduł GSM samodzielnie powiamiający o wypadku (2)

                Z czymś takim wystawienie mandaciku za przekroczenie to żaden problem, wystarczy zmienić prawo.

                • 4 1

              • na szczescie

                w tym $#^#$ kraju mało kogo stać na nowe auto......
                a poza tym urządzenie takie można zagłuszyć albo wymontować ;-)

                • 5 4

              • Polskim kozaczkom nie grożą nowe samochody, wolą po Helmucie.

                • 5 0

            • lecz sie !

              • 2 2

        • a wiesz dlaczego ?

          • 1 0

        • Najważniejsze żeby twoja stara wreszcie przestała używać palca

          • 2 0

    • (1)

      Znajdź mnie w apce, pltrolololo, 5 gwiazdek i naklejka vip od dawna :) polecam

      • 3 2

      • Miałem podziękowania z Twojego nicka :P

        • 2 1

    • (5)

      Lubisz, jak cię prywatna firma śledzi? LoL.

      • 1 3

      • Lubię

        • 6 0

      • liczba użytkowników janosika skoczyła z 90 tyś do 110 tyś od wprowadzanie nowych (2)

        przepisów

        • 9 2

        • Co to jest "tyś"? (1)

          • 5 7

          • skrót od ptyś

            • 9 0

      • Lubie

        • 1 0

    • Polecam i pozdrawiam. SzybkiMoBill 4 gwiazdki
      Aha a yanosik to nie tylko kontrole ale także wypadki remonty drogowe itd.

      • 0 0

  • Wielkopolska w Gdyni. (3)

    Żyła złota.

    • 116 5

    • Dziękuję, zanotowałem. (1)

      • 20 2

      • Jeżdzę Wielkopolską w dół i w góre dzień w dzień

        a Policję widzę raz na 3 miesiące... tak sam rzadko jak auto jadące zgodnie z przepisami.

        • 12 1

    • Jest tam odcinek do luk oil gd UE po prostu nue da sie jechać inaczej niż 70 km/h
      Ale za to cwaniaki z audi i innych niekoniecznie super bryk lubią siedzieć na zadzie, gdy jedzie sie obwodnica . Nie no, to juz przepisowe jest na maxa.

      • 0 0

  • Grunwaldzka od Miszewskiego do GB. (7)

    Tam połowa kierowców powinna stracić PJ.

    • 93 32

    • Dziękuję, zanotowałem. (1)

      • 18 2

      • Chyba Sęp a nie wilk

        • 13 9

    • Wielkopolska w Łostowicach.

      Hawla w Łostowicach
      Podwale Przedmiejskie w kierunku W-wy

      • 1 1

    • Czemu się tak ograniczać? (2)

      Grunwaldzka praktycznie na całej długości. Dopiero światła w Oliwie wyłapują te strzały północy.
      Tak swoja drogą, zawsze się zastanawiałem, co kieruje tymi palantami od ciśnięcia między jednym czerwonym, a drugim. Praktycznie zawsze taki boski wiatr, gdy rusza pełnym ogniem spod świateł, to na następnym skrzyżowaniu ostro hamuje i czeka.

      • 14 2

      • Grunwaldzka na wielu odcinkach ma 70km/h więc policja powinna robić kontrolę tam gdzie jest 50km/h a idioci jeżdżą ponad 100km/h.

        Odcinek w centrum Wrzeszcza jest idealnym miejscem, szczególnie zatoczka przy Neptunie lub po drugiej stronie przy hotelu.

        Jeżeli chodzi o mistrzów prostej przy 70, to odcinek od OBC do Chopina, gdzie zresztą było kilka śmiertelnych dzwonów.

        • 3 1

      • od tego rośnie penis

        tak słyszałem
        a sprawdzać nie muszę, dla dobra i zdrowia żony

        • 2 1

    • zwłaszcza w godzinach szczytu

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Cars for Cause 3city

zlot, imprezy i akcje charytatywne

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Sprawdź się

Sprawdź się

Pasjonat zabytkowych aut, Witold Ciążkowski, jest twórcą:

 

Najczęściej czytane