• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gorące premiery aut, które niebawem wjadą do trójmiejskich salonów

Michał Jelionek
18 września 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Alfa Romeo Giulia to jedna z gwiazd tegorocznych targów. Alfa Romeo Giulia to jedna z gwiazd tegorocznych targów.

Oczy całego motoryzacyjnego świata skupione są na Frankfurcie, w którym trwa prestiżowy 66. Salon Samochodowy. Przyjrzeliśmy się ciekawym premierom aut, które niebawem wjadą do trójmiejskich salonów.



Frankfurt Motor Show to targi motoryzacyjne organizowane co dwa lata naprzemiennie z salonem samochodowym w Paryżu. Każdorazowo to prestiżowe wydarzenie przyciąga do Frankfurtu nad Menem tysiące fanów motoryzacji. 66. edycja niemieckiego salonu zakończy się 27 września. Producenci zalewają nas motoryzacyjnymi nowościami. Poniżej prezentujemy kilka z nich.

Alfa Romeo

Alfa Romeo Giulia. Alfa Romeo Giulia.
To długo wyczekiwana premiera Alfa Romeo, a zarazem bardzo ważny model dla włoskiego producenta. To Giulia, która ma być symbolem odrodzenia marki. Motoryzacyjny świat poznał najnowsze dziecko Alfy pod koniec czerwca i od razu zakochał się w następczyni modelu 159. Samochód - obok designerskiej i sportowej sylwetki - zachwyca osiągami.

Podczas niemieckich targów zaprezentowano topową wersję Giulii - Quadrifoglio Verde, czyli czterolistną koniczynkę. Pod maską tego auta kryje się charakterna, podwójnie turbodoładowana V6 o pojemności 3 litrów i mocy aż 510 KM (600 Nm maksymalnego momentu obrotowego), którą przygotowali konstruktorzy Ferrari (auto do setki przyspiesza w niespełna 4 sekundy). A do tego wszystkiego napęd na tylną oś... Nie możemy doczekać się pierwszych Giulii na polskich drogach. Trzeba się jednak uzbroić w cierpliwość, przynajmniej do przyszłego roku. Europejski cennik najmocniejszej Giulii będzie się zaczynał do 79 tys. euro (równowartość około 330 tys. zł).

Audi

Prezentacja Audi. Prezentacja Audi.
Audi S4 B9. Audi S4 B9.
Audi S8 plus. Audi S8 plus.
Tradycyjnie już, obecność Audi na motoryzacyjnych targach cechuje duży rozmach. Producent rodem z Ingolstadt zaszalał z modelowymi nowościami, ale również z robiącą wrażenie halą wystawienniczą, w której zaprezentowano m.in. A4 B9, S4, A8 L Security, S8 plus czy Q6 e-tron.

Pod koniec czerwca byliśmy świadkami debiutu Audi A4. Nowy model to przede wszystkim wyraźnie odświeżony design, przestylizowane wnętrze, nowości technologiczne i co istotne, odchudzona o blisko 110 kg masa pojazdu. W ofercie silnikowej nowego Audi A4 znajdziemy benzynowe jednostki: 1.4 TFSI (150 KM), 2.0 TFSI (190 i 252 KM) oraz turbodiesle o pojemnościach: 2.0 TDI (150 i 190 KM) oraz 3.0 TDI (218 i 272 KM). Auto trafi do sprzedaży pod koniec roku.

Na 66. Salonie Samochodowym we Frankfurcie Audi zaprezentowało również sportową twarz modelu A4, czyli S4 oraz S4 Avant. Silnik? To turbodoładowany motor V6 TFSI z bezpośrednim wtryskiem paliwa o pojemności 3 litrów i mocy 354 KM oraz 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Klienci będą mogli naybyć nową S4 w przyszłym roku.

Wśród ciekawości Audi znajdziemy opancerzoną wersję A8, czyli L Security. Gigantyczna limuzyna spełnia wszelkie normy bezpieczeństwa i przetrwa ostrzał z Kałasznikowa. Dużym zainteresowaniem odwiedzających cieszy się jeszcze bardziej sportowa twarz A8, czyli S8 plus.

Pod maską tego niemieckiego potwora drzemie 4-litrowe podwójnie doładowane V8 TFSI generujące moc 605 KM i 700 Nm momentu obrotowego (auto rozpędza się do setki w 3,8 sekundy).


BMW

BMW serii 7. BMW serii 7.
BMW X1. BMW X1.
Szósta generacja flagowej "siódemki" to największy bohater bawarskiego koncernu podczas salonu we Frankfurcie. Limuzyna wyraźnie straciła na wadze. Dzięki zastosowaniu elementów z aluminium, włókna węglowego, magnezu czy plastiku, auto zrzuciło blisko 130 kg. BMW Serii 7 G11 będzie dostępne w dwóch wariantach nadwozia - klasycznym oraz z powiększonym rozstawem osi. Auto w standardzie będzie napędzane na tylną oś, opcjonalnie można oczywiście dokupić napęd na wszystkie koła xDrive.

BMW oferuje kilka ciekawych propozycji silnikowych, a wśród nich interesujące benzyniaki: doładowane V8 o pojemności 4.4 litra generujące moc 450 KM (650 Nm) dla wersji 750i xDrive czy też 3-litrowy doładowany silnik o mocy 326 KM i 450 Nm (dla wersji 740i). "Siódemka" do europejskich salonów wjedzie w październiku.

Nowością w stajni BMW jest również druga generacja modelu X1. Nowy crossover prezentuje się naprawdę obiecująco i wyraźnie różni się od swojego poprzednika. Na początku Bawarczycy zaoferują swoim klientom pięć różnych silników o pojemności 2 litrów (trzy diesle i dwa "benzyniaki"). W palecie motorów wysokoprężnych znajdziemy następujące moce: 150 KM (330 Nm), 190 KM (400 Nm) oraz najmocniejszy na liście - 231 KM (450 Nm). Jednostki benzynowe X1 będą generowały moce: 192 KM (280 Nm) oraz 231 KM (350 Nm). Prawdopodobnie samochód pojawi się w ofertach dealerów z końcem tego roku.

Citroen

Citroen Cactus M. Citroen Cactus M.
Zaglądamy na stoisko Citroena. Francuzi prezentują nową, koncepcyjną twarz Cactusa. To Cactus M. Co go wyróżnia? Chociażby brak dachu. Z założenia Francuzów - ten model ma być bardziej uterenowiony od swoich seryjnych kolegów.

Designerskie auto ma napędzać jednostka PureTech o pojemności 1.2 litra i mocy 110 KM z systemem Start-Stop. Silnik będzie współpracował z 6-biegową, automatyczną skrzynią.




Fiat

Fiat 500. Fiat 500.
Ostatnimi laty synonimem włoskiej marki stała się "pięćsetka". Fiat podczas niemieckiego salonu chwali się 500 po faceliftingu. I jak zapewnia producent - w aucie zmieniono 1800 elementów. Wierzymy na słowo, ale jakoś w stylistyce nadwozia tychże modyfikacji za bardzo nie widać. W nowym Fiacie nieco przestylizowano zderzak, a lampy do jazdy dziennej w technologii LED nabrały nowych kształtów. W ofercie silnikowej znajdziemy wolnossące 1.2 (moc 69 KM) oraz turbodoładowany motor o pojemności 0.9 TwinAir (moc: 85 KM i 105 KM). Nowy Fiat 500 zadebiutuje w Polsce 18 września. Ceny rozpoczynają się od 46 500 zł.

Hyundai

Koreańczycy nie próżnują. Najpierw model i20 Active zadebiutował na rynku indyjskim, a teraz pora na oficjalną premierę w Europie. Standardowe i20 znamy, pora poznać odmienioną twarz tego auta (prześwit podwyższony o 20 mm, a nadwozie dłuższe o 10 mm i szersze o 26 mm). Samochód trafi do sprzedaży na początku przyszłego roku.

O wiele więcej emocji budzi drugi zaprezentowany przez Hyundaia samochód. To model i30 N mający otworzyć sportową serię koreańskiego producenta, który już teraz zapowiada, że ich wyżyłowana "perełka" ma stawić czoła takim hot hatch'om jak VW Golf R, Ford Focus RS, Audi S3, Renault Megane R.S czy Seat Leon Cupra. Poprzeczka została zawieszona wyjątkowo wysoko, ale kto wie, być może auto napędzane 2-litrowym, turbodoładowanym "benzyniakiem" o mocy 300 KM i 382 Nm momentu obrotowego dorówna konkurentom? Dodajmy również, że i30 N posiada napęd na wszystkie koła.

Jaguar

Jaguar F-Pace. Jaguar F-Pace.
SUV Jaguara? Czy to możliwe? Możliwe. Nazywa się F-Pace i właśnie został zaprezentowany na 66. Salonie Samochodowym we Frankfurcie. To pierwszy samochód z takim nadwoziem w bogatej historii brytyjskiej marki, która jak widać - podąża za motoryzacyjnymi trendami. Nowy model Jaguara oferuje nam ciekawe jednostki napędowe.

Niezbyt długą listę "benzyniaków" otwiera podstawowy, 2-litrowy turbodoładowany motor o mocy 240 KM i 340 Nm. Klienci z bardziej sportową duszą powinni wybrać doładowaną 3-litrową V6 o mocy 340 KM bądź 380 KM (model S). Gamę w pełni aluminiowych silników diesla rozpoczyna 2-litrowa jednostka o mocy 180 KM (430 Nm). Mocniejszy, 3-litrowy wysokoprężny motor V6 oferuje moc aż 300 KM i 700 Nm. SUV trafi do salonów na przełomie 2015 i 2016 roku.

Kia

Kia Optima. Kia Optima.
Dużym zainteresowaniem podczas Frankfurt Motor Show 2015 cieszą się stoiska z logiem koreańskiej marki Kia. Sprawcami zamieszania jest duet bohaterów - Optima i Sportage. W kwietniu tego roku, w Nowym Jorku zaprezentowano nową twarz Optimy, a teraz swoje pięć minut ma jej europejski odpowiednik. W obu autach znajdziemy kilka niezbyt znaczących różnic. Co istotne, producenci Kii ujawnili, że w 2016 roku oferta Optimy zostanie poszerzona o bardziej usportowiony wariant GT Line oraz wersję kombi. Sprzedaż nowej Optimy na Starym Kontynencie rozpocznie się w ostatnim kwartale tego roku.

Kia Sportage. Kia Sportage.
W przypadku czwartej generacji Kii Sportage mamy do czynienia z premierą światową. Masywny SUV wyraźnie nawiązuje do swojego poprzednika, ale już na pierwszy rzut oka widać zmiany w stylistyce nadwozia. Ponadto, jak zapowiadają producenci - nowy model oferuje szereg udoskonaleń technologicznych oraz zdecydowanie wyższy poziom jakościowy. Podobnie jak w przypadku modelu Optima, również w Sportage inżynierowie zdecydowali się na wprowadzenie bardziej dynamicznej wersji GT Line. Koreański SUV wjedzie do europejskich salonów w pierwszym kwartale przyszłego roku.

Mercedes

Mercedes A klasa. Mercedes A klasa.
Mercedes GLC. Mercedes GLC.
Niemiecki producent, jak na jednego z gospodarzy targów przystało, z rozmachem prezentuje we Frankfurcie kilka nowości. W strefie wystawienniczej Mercedesa znajdziemy m.in. A klasę po faceliftingu, model GLC, C klasę Coupe czy S klasę Cabrio.

A klasa po kuracji odmładzającej prezentuje się jeszcze lepiej. Zmiany stylistyczne dotyczą zarówno przodu jak i tyłu auta, ale również wnętrza pojazdu. Na dziobie pojazdu zmodyfikowano kształty grilla, wprowadzono korekty na zderzaku, zmieniono również wypełnienia lamp. Jak zapewnia producent, dołożono wszelkich starań, aby silniki spalały jeszcze mniej paliwa i były bardziej ekologiczne.

Dużym zainteresowaniem cieszy się model GLC. Nowy SUV w ofercie Mercedesa zastępuje kanciasty i niezbyt udany model GLK. GLC od razu wrzucane jest na głęboką wodę i desygnowane do boju z takimi tuzami jak m.in. Audi Q5, Volvo XC 60 czy BMW X3. Na początku elegancki GLC będzie oferowany w trzech wersjach silnikowych (dwie jednostki wysokoprężne i jeden silnik benzynowy). Auto jest już dostępne w ofertach polskich dealerów, a ceny rozpoczynają się od 173 500 zł.



Opel

Astra V - to najważniejsza premiera Opla. Kolejną już odsłonę Astry charakteryzuje bardzo dynamiczna sylwetka, która została wyraźnie odchudzona względem poprzedniczki (nawet o 200 kg). Choć oficjalna, polska premiera niemieckiego kompaktu odbędzie się 25 września, to zamówienia można składać już teraz. Ceny samochodu rozpoczynają się od 59 900 zł.

Renault

Renault Megane. Renault Megane.
W końcu są, dwa długo wyczekiwane debiuty w stajni Renault. To modele MeganeTalisman. Przyglądając się obu francuskim nowościom, mamy wrażenie jakbyśmy spoglądali na młodszego i starszego, a raczej mniejszego i bardziej rosłego brata. Oba modele są naprawdę bliźniaczo podobne. Megane to już czwarta generacja tego popularnego auta, który przy okazji każdej nowej odsłony lubi namieszać w segmencie C.

Z kolei Talisman to zupełna nowość w ofercie Renault. To auto, które wskakuje w miejsce wysłużonej Laguny. Renault swojego nowego sedana zaprezentowało 6 sierpnia. Samochód oprócz gustownej stylistyki nadwozia, bardzo prestiżowo prezentuje się w swoim wnętrzu. Zresztą jak na limuzynę przez wielkie "L" przystało. Francuzi oferują nam diesle Energy dCi o mocach: 110 KM, 130 KM i 160 KM oraz "benzyniaki" TCe generujące moc 150 KM bądź 200 KM.

Skoda

Superb w końcu w nadwoziu kombi - to najważniejsza informacja płynąca z czeskiego obozu. Pojemność bagażnika to druga najważniejsza informacja. Superb Combi może się pochwalić gigantyczną wręcz, 660-litrową przestrzenią bagażową. Po złożeniu tylnej kanapy ta pojemność wzrasta do bagatela 1950 litrów. W ofercie Skody Superb klienci mają do wyboru w sumie osiem silników (pięć benzynowych i trzy wysokoprężne).

Toyota

Toyota Hilux. Toyota Hilux.
10 lat temu, w 2005 roku, swój debiut świętowała ostatnia odsłona Toyoty Hilux. Japończycy w końcu, po dekadzie, postanowili odkurzyć swojego pick-upa. Przyglądając się nowemu modelowi Hiluxa widzimy zupełnie nowe, przestylizowane i bardziej zadziorne auto. Zmian nie mogło zabraknąć również w kabinie. Teraz znajdziemy tutaj o wiele więcej praktycznych i komfortowych rozwiązań. Dodatkowo, konsola centralna zyskała multimedialny ekran. Zmiany zaszły również pod maską. Toyotę Hilux wyposażono w zupełnie nową jednostkę. To silnik diesla o pojemności 2.75 litra, który generuje moc 177 KM (450 Nm).

Volkswagen

VW Tiguan. VW Tiguan.
Na koniec kolejny reprezentant niemieckiej motoryzacji. Najbardziej hucznym debiutem Volkswagena we Frankfurcie jest druga generacja Tiguana. Kolejna twarz kompaktowego SUV-a długo kazała na siebie czekać, ale w końcu jest. Sprzedaż premierowej odsłony Tiguana zakończyła się potężnym sukcesem producenta rodem z Wolfsburga (blisko 2,7 mln sprzedanych egzemplarzy). Przyglądając się masce Tiguana, nie sposób nie dostrzec podobieństwa do Passata B8. Nowego SUV-a zbudowano na platformie MQB, dzięki czemu konstrukcja jest obszerniejsza i lżejsza.

W europejskiej ofercie Tiguana klienci znajdą cztery silniki benzynowe o mocach: 125, 150, 180 i 220 KM. Miłośnicy diesli będą mieć do wyboru: 115 KM, 150 KM, 190 KM oraz debiutującą w Passacie jednostkę TDI bi-turbo o mocy 240 KM.

Opinie (31) 1 zablokowana

  • (3)

    Zderzak tej Alfy w sam raz na nasze krawężniki.

    • 18 3

    • (2)

      na zdjęciu jest topowa wersja: większe koła i obniżone zawieszenie.
      Poza tym 'nasze' krawężniki nie różnią się od innych z całej Europy

      • 2 3

      • Ciekawe czy widziałeś krawężniki w Egipcie

        Na nich nawet Hummer by zawisł

        • 2 3

      • Na zachodzie

        są normalne parkingi i nie trzeba wjeżdżać na krawężniki chodniki jak u nas na wschodzie ;)

        • 0 0

  • F-Pace od Jaguara

    To auto napsuje krwi Porsche w całym Trójmieście. Cayenne może mieć się czego obawiać.

    • 12 1

  • Ile trzeba zarabiać miesięcznie żeby kupić z salonu auto z półki bmw/audi? (12)

    Proszę o odpowiedź tych którzy kupili

    • 11 1

    • Jeden może 4 koła zarabiać i ma bo mieszka z rodzicami a inny 8 koła i go nie stać bo ma dużą familie.

      • 17 5

    • trzeba odłożyć z pensji ok. 300000,00 (1)

      odłożyć a nie zarobić , samochód to nie wszystko ( życie , opłaty, ubezpieczenie)

      • 14 0

      • 300 tys??? Nie przesadzaj chłopaku jak się domyślam.
        Bmw 1 bądz 3 w normalnej wersji czy A3 to ile kosztuje???
        Nikt nie mówi o 5 czy A6 topowej.

        • 3 8

    • odpowiadam

      Po prostu trzeba robić niezłe wałki podpierając się obowiązującymi przepisami podatkowymi, trzeba płacić pracownikom najniższą krajową i korzystać z wszelkich dopłat i ulg.

      • 21 3

    • Jeździć nie zawsze znaczy mieć na własność

      Najczęściej auta za kwotę rzędu 200- 300tyś zł i więcej to kupują firmy a nie osoby prywatne. Jak firma dobrze stoi, zarabia to potrzebuje też odpowiednich kosztów, więc utrzymanie takiego auta idealnie rozwiązuje problem - leasing, serwis, utrzymanie i fakturki lecą. Kto by tam taka kasę ladował w blachę na 4 kołach. Ale zdarzają się wyjątki, to na pewno, np. bogaci z dziada pradziada. Nie ma się czym podniecać bo oni mają inne problemy.

      • 18 1

    • (2)

      więcej niż najniższa krajowa i nie kupować głupot (alkochol, fajki, slodycze, iphoney, bzdury)

      • 14 1

      • (1)

        jo, weź kup samochód za trzysta tysi a nie miej ajfona, tylko z szajsungiem jak zwierzęta. kurna zabużańska mentalność wilniuków.

        • 7 5

        • niedoczytalem ze bmw/audi :) ale skode czy forda się da. zwlaszcza jak sie kupuje z wyprzedazy rocznika od dealera z południa Polski. prowadzi dzialanosc pozdr

          • 6 0

    • hmmm

      Albo ktoś bierze na kredyt, albo leasing na firmę, bo faktycznie, jak tu ktoś napisał, wydać tyle na blachy z 4 kołami to przesada. Sprawdź statystyki na trynid.pl. Ludzie kupują prywatnie co najwyżej kompakty (w dużej liczbie). I to nie są kompakty Audi :-). Ja nawet nigdy nie próbowałem się orientować ile kosztuje merc czy beemka, choćby w podstawowej wersji dla niemieckiego robotnika.

      • 6 1

    • jesli zarabiasz 20-40 tys/mies i z tego odkladasz 10-30 tys/mies to uzbierasz i kupisz

      • 7 2

    • trzeba ciężko pracować

      to firma Ci kupi albo wynajmie. Ja mam wynajętego MB w 205

      • 1 0

    • Okolo 14000 netto. Pozdro

      • 1 0

  • Fajna KIA Optima

    kiedyś jak śmietniki, teraz b.ładne auta

    • 13 5

  • faktycznie

    nowa alfa jest cudowna.....

    • 6 2

  • (3)

    Panie Michal Jelionek. Napisal Pan "niezbyt udane GLK. Prosze troche poczytac w internecie i porozmawiac z serwisem. glk jest najmniej awaryjnym mercedesem. Z wygladu bedzie klasykiem, a nie kolejna pipa jak GLC, ktora ma taki sam przod jak w innych, i bedzie po prostu kolejnym pozaokraglanym suv-em.
    Co do GLC to absurdalnie szeroka konsola srodkowa nie pozostawia wiele miejsca dla prawej nogi kierowcy. Podobnie jak w nowej c klasie. Tylko dla chudzielcow.
    W GLK kierowca siedzial normalnie , choc niby mniejszy samochod.

    • 9 7

    • glk (2)

      Moge jeszcze dodać ze pod koniec produkcji tzn. Początek tego roku , tak się sprzedawał dobrze ,że myślano o przeniesieniu z bremen do austrii dalszego montażu tego auta. Przed 8 laty plan przewidywał budowę ok.250 000 a sprzedano prawie 450 000 sztuk. Więc to słowo nie bardzo udane jest żeczywiście nie na miejscu...A co do awaryjności to wg. Adac jest najmniej psującym się autem...

      • 6 1

      • Jezdze GLK i właśnie miałem napisać, że... (1)

        serwis na mnie nie zarabia:) Jeździłem wcześniej Volvo i już nigdy w życiu do Volvo nie wrócę.

        • 1 0

        • jezdze toyota i takze nie wiem co to serwis

          • 1 0

  • ciekawe że u nas nic nie może istnieć a sponsorowane i ochraniane przez swoje państwo niemieckie koncerny motoryzacyjne kwitną mimo iż ich wytwory mają estetykę łagodnie mówiąc trumienną

    • 4 0

  • Alfa

    Nie mogę się doczekać kiedy zobaczę ją na ulicy.
    Że o moim garażu nie wspomnę ;)

    • 5 1

  • Zapomnial

    Panie Michale a Mitsubishi Outlander?

    • 3 2

  • drogo (2)

    Wiem ze to nowy model ale jest w innym segmencie niz 159.159 byla nastepczynia 156.a Giulia wyglada ze jest nastepczynia 166 w pewnym sensie.156 i 159 ponizej 100 tys staly jako nowe.166 juz ponad.Giulia skolei odjechala daleko do gory

    • 1 2

    • (1)

      przeca podana cena jest za wersję QV, najbogatszą i najmocniejszą.

      • 1 0

      • ok

        No ale skoro najbogatsza wersja kosztuje ok 330 tys to pewnie podstawa z jts bedzie grubo ponad 100 tys.Po prostu alfa w mniejszym segmencie postawila na giuliette,ktora swoja droga w nieco lepszym wyposazeniu kosztuje ponad 100 tys.Szkoda ze juz nie ma w ich ofercie malego sedana pokroju 156 w umiarkowanej cenie.Co oczywiscie nie zmienia faktu ze Giulia to swietny woz.Mnie na nowy nie stac,ale jesli bedzie sie sprawowac jak moje dotychczasowe Alfy z drugiej reki to moge troche poczekac

        • 1 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najnowsze wiadomości

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

Firma Walder to trójmiejski przedstawiciel:

 

Najczęściej czytane