• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Grzesiński i Szepieniec najszybsi w Grand Prix Sopot - Gdynia

mJ
24 sierpnia 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Rafał Grzesiński nie dał szans rywalom podczas 11. rundy GSMP. Rafał Grzesiński nie dał szans rywalom podczas 11. rundy GSMP.

Za nami dwie sopockie eliminacje Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski. Obie rundy GSMP rozegrano w miniony weekend w ramach Grand Prix Sopot - Gdynia. Sobotnią rywalizację zdominował Rafał Grzesiński, a dzień później zwycięstwo padło łupem Andrzeja Szepieńca.



Blisko 50 kierowców wyścigowych walczyło o najlepsze czasówki podczas 18. edycji Grand Prix Sopot - Gdynia. Przed dwa dni udało się rozegrać dwie eliminacje zaliczane do klasyfikacji generalnej Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski. Zawodnicy wykręcali swoje czasy na leśnym odcinku prowadzącym z Sopotu do Gdyni (ulicami Malczewskiego i Sopocką). Tradycyjnie, trasa przejazdu liczyła 3050 metrów, składała się z 18 zakrętów, a różnica poziomów wyniosła 64 m.

11. runda GSMP (sobota)

Emocje w popularnym polskim "Monte Carlo wyścigów górskich" rozpoczęliśmy w sobotni poranek, a w zasadzie od drugiego przejazdu treningowego. Wówczas swój marsz po kolejny sopocki sukces rozpoczął startujący w Mitsubishi Lancerze VS Rafał Grzesiński. Popularny "Killer" wygrywał w Sopocie w latach 2013 i 2014. W tym roku również przyjechał nad morze po pełną pulę.

11. eliminacja GSMP zakończyła się bezapelacyjną dominacją Grzesińskiego (klasa E1+2000), który na leśnym odcinku wiodącym z Sopotu do Gdyni po raz kolejny czuł się wyśmienicie. Na drugim miejscu, tuż za plecami Grzesińskiego, uplasował się aktualny lider klasyfikacji generalnej GSMP - "Dubai", który rywalizował w swoim Mitsubishi Lancer Evo IX. Na najniższym stopniu podium znalazł się lokalny reprezentant - Tomasz Myszkier (Porsche 911 GT3 Cup).

W klasie A zwycięstwo padło łupem czwartego w klasyfikacji generalnej - Piotra Ostrowskiego (Mitsubishi Lancer Evo VIII). Grupę N wygrał Michał Ratajczyk (Mitsubishi Lancer Evo IX), a wśród kierowców wyścigowych aut przednionapędowych najszybszy okazał się Roman Baran w Renault Clio.

Wyniki 11. rundy GSMP

Andrzej Szepieniec wygrał niedzielną, 12. rundę GSMP. Andrzej Szepieniec wygrał niedzielną, 12. rundę GSMP.
12. runda GSMP (niedziela)

Podczas drugiego dnia zmagań doskonałą passę planował podtrzymać Rafał Grzesiński. Po dwóch zwycięstwach w niedzielnych podjazdach treningowych, wszystko wskazywało, że "Killer" ustrzeli w Sopocie dublet. Ponadto, podczas pierwszego punktowanego przejazdu Grzesiński ustanowił nowy rekord sopockiej trasy (01:25:399). Na drugim miejscu uplasował się Andrzej Szepieniec, a trójkę uzupełnił "Dubai".

Czytaj także: Rajdowcy w weekend na Malczewskiego i Sopockiej

W drugim podjeździe byliśmy świadkami małych dramatów zawodników. Najpierw przerwano na moment zawody po tym, jak w szykanę uderzył Eugeniusz Królikowski, a następnie awaria samochodu wykluczyła z walki o zwycięstwo sobotniego dominatora - Grzesińskiego. Przez potężny pech główny faworyt ściganie zakończył dopiero na 21. lokacie, co w klasyfikacji 12. rundy GSMP dało mu odległe 7. miejsce. W takich okolicznościach tryumfatorem niedzielnej eliminacji został Andrzej Szepieniec, a podium uzupełnili: "Dubai" i Tomasz Myszkier.

W grupie A ponownie wygrał Piotr Ostrowski. W klasie N najszybszy okazał się Krzysztof Dereń (Mitsubishi Lancer Evo X), a najlepszym kierowcą zasiadającym w samochodzie z napędem na przednią oś okazał się Wojciech Myszkier (Renault Clio).

Wyniki 12. rundy GSMP
mJ

Wydarzenia

Zobacz także

Opinie (14) 2 zablokowane

  • czy mi sie wydaje czy ta impreza zaczyna umierać (4)

    • 11 2

    • (1)

      Dokładnie mam takie samo wrażenie, byłem wczoraj po dłuższej przerwie ok.4 lata i odniosłem wrażenie że i kibiców mniej i startujących załóg, tylko Myszkierów coraz więcej ;-)

      • 6 0

      • dokładnie, Myszkierów sie namnożyło

        a kibiców w porównaniu z tym jak było w czasach świetności czyli około 10 lat temu jest może ze 20% tamtego stanu. Szkoda, ale Orski też sobie zasłużył. W tym roku impreza chyba po raz 2 od 20 lat odbyła się o czasie. Zawsze normą była 1-2 godzinna obsuwa. Żenujące, ale nikomu nie chce sie czekać tyle czasu na podjazd treningowy

        • 1 0

    • super

      Oby jak najszybciej.

      • 0 2

    • Oj umiera. Byłem 2x kilka lat temu i było super. Na rondzie nagłośnienie, spiker było wiadomo co się dzieje. Rok temu zabrałem znajomego żeby mu pokazać i totalna klapa. Nie było wiadomo co się dzieje, kto jedzie, jaka to klasa. Ludzie wchodzili na trasę bo zwyczajnie nie wiedzieli czy coś jeszcze będzie jechało czy koniec przejazdu. Szkoda.

      • 0 0

  • Polskie realia motorsportu (2)

    Dla wielu zawodników przyjazd do Sopotu jest nieopłacalny. Daleka podróż z południa, trasa bardziej rajdowa niż wyścigowa. Grzesiński występując gościnnie leje na każdym podjeździe kolejnego zawodnika o 3 sekundy.

    A do tego wypowiedzi geniuszy którzy minęli się chyba z powołaniem: Boczek ''Moim celem jest przyjechać i odbębnić ten wyścig.'', DUBAI ''Sopot trzeba przejechać i szybko zapomnieć.''Źródło : http://wyscigi.autoklub.pl/news/mowia-przed-sopotem,62958

    Podziękować można organizatorowi za to że ma jeszcze tyle chęci i pasji żeby organizować po raz kolejny imprezę motorsportową na wybrzeżu.
    Jedyne zastrzeżenia po raz kolejny do agencji ochrony której pracownicy nie mają pojęcia o co chodzi i co oznacza zielona flaga na trasie po zakończonym podjeździe i sprowadzeniu zawodników do parku serwisowego.

    • 5 2

    • A Ty to kto, pilot z Orbisu?

      • 0 1

    • Relacja przygotowana przez Motorecords.pl

      https://www.youtube.com/watch?v=bsVrHHjqJns

      • 0 0

  • A Krzysiek Janisz startował ?

    • 0 1

  • zero reklamy

    Myślę, że większy nacisk powinno się położyć na reklamę tego wyścigu. Może jakiś piątkowo wieczorny przejazd ulicami Sopotu uczestników (pod eskortą policji) a potem prezentacja załóg na pięknym betonowym placu na dole monciaka ;) chłopaki narobiliby troche hałasu, to by więcej ludzi przyszło. Do tego hostessy z ulotkami przez weekend i sukces gotowy. Przydałby się jeszcze nowy asfalt na gdyńskim odcinku...
    Niestety na wszystko potrzebne są pieniądze...

    • 4 0

  • nie rajdowcy tylko wyścigowcy

    To były wyścigi nie rajdy nie uki...

    • 1 0

  • Żal (2)

    Byłem bo kumpel mnie wyciągnął.
    Miały być jakieś wyścigi.
    Zero jakiegokolwiek przygotowania dla kibiców.
    Jakaś jedna mała strefa kibica na całej trasie, oczywiście zero miejsc, dalej brak parkingu, nic się nie dzieje, czekania z godzinę na nic.
    Potem przyjechały samochody - poza kilkoma po prostu żal.
    Sorry, ale ja tam szybciej jadę normalnie w ruchu - większość to jakieś stare złomy, wyglądające tak że się zaraz rozlecą.
    Jedno Porsche pokazało klasę i może ze dwa Lancery.
    Reszta żal oglądać - średnia aut to było chyba ze 20 lat, szybsze auta się widzi na ulicach.

    No ale to Polska - byłem kiedyś na wyścigach we Włoszech.
    Tor normalny (a nie droga w lesie), trybuny, catering, telebimy, non stop coś się dzieje, bo jadą jedne samochody cały czas, potem kończą swój wyścig to po 3 minutach startują inne.
    Takich Porsche jak tu jechał jeden, to tam było na torze na raz ze 20.
    Akcja, wyprzedzanie, powtórki na telebimach.

    Sporo wody w Wiśle jeszcze musi upłynąć żebyśmy dogonili zachód i pod tym względem.

    • 2 6

    • kto co lubi

      Akurat dla mnie dużo większą frajdą niż oglądanie nowych samochodów jest przejazd takich perełek jak w tym roku Fiat 131 Abarth, Lancia Delta czy Porsche 911 Zaleskiego. Fakt jest taki że i jednych i drugich nie zadużo. Mam nadzieje że w przyszłym roku rozruszają wcześniej marketingowo tą impreze i obejrzymy więcej klasyków i nowszych konstrukcji. Na pomorzu takich imprez jest zdecydowanie za malo więc wspierajmy chociaż to co jest.

      • 4 0

    • stare? a klasa historyczna

      To, że stare auta to wynika z tego, że jest klasa historyczna, popatrz sobie jakie auta w klasie historycznej jadą
      , jeszcze starsze, ale to trzeba wiedziec a nie pisać dyrdymały. Tak jeszcze wiele musi upłynąć aby ludzie twojego pokroju wiedzieli co z czym, fachowiec się znalazł

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

W którym roku odbyła się pierwsza edycja Monster X Tour w Polsce?

 

Najczęściej czytane