Honda Insight (produkowany od 1999 do 2007) (12 opinii)

Samochód dziwny zarówno w wyglądzie, jak i pod względem zastosowanych rozwiązań technicznych. Dziwny znaczy inny i nie należy doszukiwać się tutaj żadnych pejoratywnych powiązań.

Cechą wyróżniającą nadwozie spośród tłumu aut są przykryte do połowy wysokości tylne koła, nadające pojazdowi masywności. Można dyskutować na temat 'urody' tego rozwiązania, jednak faktem jest, iż Insight osiąga bardzo niski współczynnik oporu powietrza (Cx=0,25), a wszelkie zabiegi mające na celu niwelowanie zawirowań rzutują na efekt końcowy. Niestety, opływowość auta poważnie ogranicza jego wnętrze. Insight pomieści tylko kierowcę i pasażera, za których plecami zaplanowano miejsce na niewielki zresztą bagażnik (139 l.).

Wnętrze auta zaskakuje sportowymi akcentami: profilowanymi fotelami oraz aluminiowymi pedałami. Wskaźniki wyświetlane są elektronicznie, a dodatkowymi i nieznanymi przeciętnemu kierowcy są: wskaźnik oszczędnego trybu jazdy i poziomu naładowania baterii oraz włącznik kontroli mocy. I tu przechodzimy do sedna napędu Hondy Insight, jako pojazdu hybrydowego: jest ona wyposażona w silnik główny (trzycylindrowy, 12 zaworowy, benzynowy o poj. 1 litra) oraz elektryczny (wspomagający przyspieszanie i działający jako generator podczas hamowania) o mocy 10 kW. Moc osiągana przez pracującą samodzielnie jednostkę benzynową wynosi 68 KM, a przy pomocy silnika elektrycznego wzrasta do 76 KM. Stąd też żwawe przyspieszenie auta od 0-100 km/godz. wynoszące 12 s. Podczas jazdy ze stałą prędkością pracuje tylko jednostka benzynowa. Po zatrzymaniu i włączeniu luzu silnik automatycznie przestaje pracować, budząc się przy wrzuceniu jedynki. Bardzo szybkie i ciche uruchomienie silnika benzynowego jest możliwe dzięki wykorzystaniu wspomagania silnika elektrycznego, który (będąc połączonym bezpośrednio z wałem korbowym) służy również jako wysokoobrotowy rozrusznik. Baterie Ni-MH (120 ogniw) znajdują się pod podłogą bagażnika (stąd jego mała pojemność) i są chłodzone dodatkowym wentylatorem.

Spalanie benzyny przy zastosowaniu litrowego silnika benzynowego wspomaganego silnikiem elektrycznym jest zaskakująco niskie i wynosi 3,4 l/100km w cyklu mieszanym. To również zasługa wspomnianego współczynnika oporu powietrza oraz niskiej masy własnej pojazdu, wynoszącej zaledwie 850 kg. Osiągnięcie takiego wyniku było możliwe dzięki szerokiemu zastosowaniu aluminium (nadwozie - redukcja masy o 40% w sosunku do analogicznego stalowego, układ hamulcowy, wydechowy).

Małe zużycie paliwa i niezwykle niski poziom emisji spalin umożliwiły postrzeganie Hondy Insight jako samochodu pro-ekologicznego. Poziom emisji CO, węglowodorów i NOx jest znacznie niższy niż wymagają tego normy EU2005, a wynik 80 g/km CO2 jest najmniejszą wartością dla jakiegokolwiek dostępnego obecnie na rynku samochodu. Nowoopracowany katalizator bezpośrednio absorbuje NOx.

Dane techniczne:

Silnik: 995 ccm, 50kW (68 KM) przy 5700 obr./min.
Wymiary: długość/szerokość/wysokość - 3945/1695/1355 mm

niezawodność
5.0
komfort
3.0
ekonomia
4.0
wrażenia z jazdy
4.0
Średnia ocen
4.0

Inne modele marki Honda:

FR-V, Insight, Jazz,

Foto Moto

    Opinie (12)

    Dodaj opinię

    Dodaj opinię

    Odpowiedz

    Klikając "wyślij", akceptujesz regulamin dodawania opinii.
    zamknij

    Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Opinie niezwiązane z tematem artykułu, wulgarne, obraźliwe, naruszające prawo będą usuwane.

    - jeżeli uważasz, że dana opinia nie powinna się tu znaleźć, zgłoś ją do moderacji.