• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Hybryda za 65 tysięcy. Rewolucja?

Mart
21 maja 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Toyota yaris H. Dzięki niej hybrydy mają u nas "trafić pod strzechy". Toyota yaris H. Dzięki niej hybrydy mają u nas "trafić pod strzechy".

Ma kosztować niewiele więcej niż diesel i sprawić, że hybrydy wreszcie zaczną sprzedawać się na naszym rynku. Tego przełomu ma dokonać toyota yaris H za 65 tys. zł. Oficjalnie na podbój rynku rusza 1 czerwca, w Trójmieście do zobaczenia już teraz.



Pierwszy hybrydowy yaris przyjechał do Trójmiasta. Zobaczyć go można w gdańskim salonie firmy Carter oraz u przedstawicieli toyoty w Chwaszczynie i Rumi. Pierwszy hybrydowy yaris przyjechał do Trójmiasta. Zobaczyć go można w gdańskim salonie firmy Carter oraz u przedstawicieli toyoty w Chwaszczynie i Rumi.
Na naszym rynku dostępna jest pełna gama modeli hybrydowych. Oprócz Toyoty i Lexusa w swojej ofercie ma je także Audi, BMW, Honda, Infinity, Mercedes oraz Porsche. Z premierami hybryd szykuje się też Citroen i Peugeot. Większość klientów traktuje je jednak jako motoryzacyjną ciekawostkę, głównie z powodu cen. Te najtańsze np. spod znaku Hondy kosztują ponad 80 tysięcy złotych. Za te z segmentu premium trzeba zapłacić kilkaset tysięcy. Nabywcy często boją się zwiększonych kosztów serwisowych takich pojazdów.

Czy mając do wyboru samochód w porównywalnej cenie kupiłbyś:

Według danych Instytutu Samar w 2011 roku, w Polsce sprzedano 866 hybryd, podczas gdy wszystkich aut osobowych 277,4 tys.

Te proporcje chce teraz zmienić Toyota, pionier produkcji napędów hybrydowych. Wprowadza na rynek model yaris H. Model z bezstopniową, automatyczną skrzynią biegów ma kosztować od 65 100 zł. To tylko ok. siedem tysięcy złotych więcej niż porównywalny model yarisa z dieslowskim silnikiem o pojemności 1.4 litra.

Zespół napędowy hybrydowego yarisa to 1,5-litrowy silnika benzynowy o mocy 74 KM i silnik elektryczny generujący 61 KM. Za dostarczanie energii do baterii niklowo-metalowo-wodorkowych odpowiada generator odzyskujący energię podczas hamowania. Łącznie zespół napędowy yarisa generuje ok 100 KM mocy (ilość koni w napędzie hybrydowym nie sumuje się). Koncern deklaruje, że średnie spalanie paliwa w tym modelu ma wynieść jedynie 3.5 litra "na setkę".

- Liczymy, że jeszcze w tym roku sprzedamy kilkaset hybrydowych yarisów, całą transzę przeznaczonych na polski rynek - mówi Robert Mularczyk, rzecznik Toyota Motor Poland. - Chcemy by za sprawą tego samochodu, za kilka lat udział hybryd w sprzedaży zwiększył się nawet do 15 procent.

Czy atrakcyjna cena i małe spalanie sprawią, że większa ilość kupujących przekona się do hybryd? Yarisa H można już oglądać w gdańskim salonie firmy Carter, przedstawiciela marki. Zdaniem analityków rynku motoryzacyjnego sprzedaż hybryd na dobre ruszy, gdy pojawią się atrakcyjne "zachęty fiskalne" ze strony rządu. Na specjalnie ulgi dla kupujących hybrydy w najbliższym czasie się jednak nie zanosi.

W dniach 1-3 czerwca na premierę Toyota Yaris Hybrid zaprasza do swoich salonów także diler Toyota Rumia oraz Toyota Chwaszczyno.
Mart

Opinie (54) 4 zablokowane

  • Brzydka i na dodatek toyta dla biedoty,tylko wariat to kupi (8)

    • 6 64

    • Glupi caly jestes, marka Toyota to najlepsze auta na swiecie (2)

      • 14 5

      • najlepsze powiadasz (1)

        i wcale im się nie sypie łańcuch rozrządu po 30k km :) ten sam co powinien przejechać 150-200 tys km :)

        • 2 2

        • wlasnie o to chodzi ze jak cos sie w toyotach sypie

          to wsrod innych marek sypie sie bardziej. tak jest od kilku dekad i predko sie nie zmieni.

          • 4 2

    • ciekawe... dla biedoty? żalosny jesteś

      • 12 0

    • szmachluj lepiej swojego golfa w stodole (1)

      w TDIku. bo na sobote pod dyskotekę trzeba podjechać na wsi a w niedziele do kościoła

      • 16 2

      • a w piątek do biedronki na zakupy w kartuzach

        • 2 1

    • To NIE jest EKOLOGICZNE (1)

      Akumulatory zatrują nasze środowisko, porównać można do ekologicznych elektrowni atomowych!
      Flora i fauna w okolicach fabryk tych akumulatorów jest zdegradowana w 100%.
      Do tego jeszcze transport statkami przez morza tego Priusa. Mało kto wie że w przeliczeniu na jedno auto, ilości wytworzonego dwutlenku węgla przez statek transportujący te auta jest taka jaka zostanie wytworzona przez ten samochód podczas całego cyklu eksploatacji. Czyli jeszcze nie zaczął jeździć a już jego transport zatruł środowisko tak jak on sam zatruje je w ciągu eksploatacji!
      Bardziej ekologiczny jest Range Rover z ponad 5.0l silnikiem benzynowym, którego wszystkie części wytwarzane są w Anglii w promieniu 300km od fabryki.

      • 2 1

      • NO OK, ale jeśli nie taki mało spalający samochód wiezie statek, to wiezie inny spalający "po staremu" więc jedno z drugim łącznie na plus.
        Co do produkcji akumulatorów - pokaż dowody...

        • 0 0

  • (5)

    wolę bmw niż toytoya

    • 9 36

    • BMW? (4)

      BMW czyli Bolid Młodzieży Wiejskiej powiadasz?

      • 10 5

      • Będziesz Mógł Wyprzedzać

        • 5 0

      • ty sie tam lepiej nie udzielaj z tą beemką

        • 3 0

      • (1)

        Buraki Możesz Wozic

        • 3 3

        • Bóg Mnie Wybrał

          .

          • 3 0

  • silnik z obiegiem atkinsona

    dość ciekawa konstrukcja, ma większą sprawność niż z obiegiem Otta (klasyczne silniki) ciekawe jak będzie z serwisem, choć może jak ten rodzaj napędu będzie bardziej popularny to serwisy się go nauczą ;)

    • 8 1

  • polskie hybrydy (2)

    olej opałowy/lpg jezdza w Gdańsku od wielu wielu lat audi opel bmw

    • 16 1

    • (1)

      Ale bądź sprawiedliwy.. są to w większości kolesie na blaszkach GKA, ale fakt poruszający się po Gdańsku.
      Nie możemy sukcesów innych przypisywać sobie.

      • 11 3

      • LOL

        :)

        • 0 0

  • w USA szal na hybrid cars ! hybryd auto to przyszlosc ~! mialam okazje jechac toyotya pirus to super mega auto ! (6)

    troche drogie ale jazda to comfort na maxa ! automat zadnego mielenia wajcha i sprzaglem ! rozlozylam sie na fotelu io opuszkiem palca tak prowadzilam po 120 km/h 65 mil , automat i hybrid to rewolucja w usa to norma w PL to kosmos ! ha ha

    • 9 23

    • (4)

      Wierzę jedynie w fragment "rozłożyłam się na fotelu".

      • 37 1

      • Przed telewizorem.. oglądając film z Hollywood.. mieszkając na Stogach.

        • 12 2

      • ha ha ha

        oplułem mionitor

        • 5 2

      • no i ten opuszek palca... (1)

        naokolo po guziczku...:)

        • 3 1

        • i może dojechała na szczyt

          • 2 2

    • prius wewnątrz

      to zwykły samochód średniej klasy, taki jak passat, superb, c5 czy inne mondeo:) wiem, bo jeździłem zarowno wersją na polski rynek, jak i tką na amerykański- oczywiście ta z usa lepiej spasowana itd, ale żaden luksus..

      • 4 0

  • Świetne auto (2)

    Żona od 4 lat jeździ takim mały automatem praktycznie beznaprawowo.
    Nie jest tani ale się szybko zwraca :)

    • 7 10

    • (1)

      Problem w tym, że z tego co wyczytałem dopiero mają zacząć go sprzedawać...

      • 15 1

      • ale ja nie mam żony

        ....

        • 6 1

  • a czy da radę LPG wstawić? (4)

    ....

    • 29 4

    • Daj mejla to Ci puszczę namiary na typa spod Kartuz, który bez problemu to zrobi.

      • 11 3

    • to nie byłby głupi pomysł. (2)

      sumaryczne spalanie mogłoby spaść do 1,5 litra w przeliczeniu na pieniądze. bardzo dobry pomysł. tylko czy to możliwe w autach hybrydowych?

      • 6 1

      • (1)

        Znam Priusy na LPG, więc czemu nie....

        • 3 0

        • kup Yarisa 1.0 wstaw gaz i masz jeszcze 20'000zł na paliwo w stosunku do hybrydy.
          Nie opłaca się kupować hybrydy!

          • 6 0

  • 'to tylko około 7k więcej' (2)

    taaa, czyli 1/8 ceny samochodu więcej...marketing dobra rzecz...
    ogólnie fajnie, ale yariska dla mnie za mała, boję sie:) poczekam na coś większego:)

    • 3 1

    • 1/8 to dobra proporcja. 1/4 czy 1/3 to byłby problem. (1)

      też jestem zwolennikiem większych aut, ale jeśli chodzi o bezpieczeństwo to liczy się generacja samochodu. tym nowocześniejszy tym lepszy pod tym względem. oczywiście tej samej generacji większy będzie bezpieczniejszy od mniejszego, ale wolałbym zdecydowanie bardziej siedzieć w nowym yarisie niż starym mercedesie podczas zderzenia tych aut. odsyłam do programu "Fifth Gear" do znalezienia na YT, producenci tego programu zrobili takie właśnie testy zderzeniowe. Podobnie, obniżanie zawieszenia samochodu drastycznie zwiększa ryzyko urazów w zderzeniu z takim samym (lub innym) autem niezmodyfikowanym w ten sposób. ku rozwadze i przestrodze. pozdr.

      • 0 0

      • pamietam dzwona volvo 960 vs renault modus

        volvo sie niezle zlozylo tyle ze przeciazenia byly w nim nizsze niz w modusie. w koncu to renowka odbila sie niczym pileczka. i tu lezy problem. w drzewo wolalbym walic modusem ale w kontakcie face to face to sam nie wiem czy wolalbym stracic nogi czy zlamac kark

        • 0 0

  • by the way, (2)

    poczucie humoru w narodzie nie umarło, niektóre komentarze poniżej są przezabawne :) A hybrydowy yarek (gdyby jeszcze były zachęty podatkowe) zapowiada się niezwykle ciekawe. Jeśli jeszcze weźmiecie pod uwagę, że to system sprawdzony od wielu lat w Prius... można się poważnie zastanawiać.
    Więcej info o nim na toyota.co.uk

    • 1 3

    • poniżej Twojego (1)

      to ja żadnego komentarza nie widzę na razie:)

      • 4 0

      • posortuj rosnąca a zobaczysz

        tam u góry, taki trójkącik, na granatowym pasku,...okienko ci się zmniejszyło, ojej

        • 0 2

  • (1)

    Golf

    • 5 6

    • ja wolę

      zwykłe sweterki. Golfy drapią w szyję.

      • 10 1

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Tivoli to model z oferty którego producenta?

 

Najczęściej czytane