• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Indywidualnie, ale nie tanio. Mazda 2

Bawo
12 stycznia 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 

Coraz chętniej kupujemy Mazdę, która na wybrzeżu podbija serca klientów indywidualnych i drobnych przedsiębiorców. Pierwszą tegoroczną premierą marki będzie Mazda 2. Wkrótce po niej pojawią się kolejne modele.



W latach osiemdziesiątych XX wieku Mazda, kupowana za pośrednictwem kont walutowych w banku PKO, była na wybrzeżu symbolem niezależności i wysokiego statusu społecznego. W połowie lat 90. zniknęła z Polski, aby powrócić osiem lat temu. Dziś Mazda z roku na rok radzi sobie w Polsce coraz lepiej, chcąc zostać japońską alternatywą dla BMW.

Polska sprzedaż Mazdy to w 2014 roku 7 500 samochodów. W porównaniu do 2013 roku to wzrost o ponad 70 procent. W ubiegłym roku polski oddział firmy zajął szóste miejsce w rankingu krajów europejskich, po Niemczech, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Austrii i Szwajcarii.

W 2015 roku Mazda zamierza sprzedać na naszym rynku 9000 samochodów bijąc kolejny raz swój rekord. Podobnie jest w Trójmieście, gdzie z roku na rok istotnie wzrasta sprzedaż marki. - Nasi klienci kupują mazdę 3, 6 i CX5, czyli cała gamę opartą na technologiach Skyactiv i stylizacji Kodo - mówi Adam Braumberger z firmy BMG, reprezentującej Mazdę w Trójmieście. - Jestem przekonany, że w 2015 roku zwiększymy sprzedaż, ponieważ czeka nas pięć ważnych premier: Mazda2, zmodernizowane Mazda6 i CX-5, CX-3 i roadster MX-5. Szczególnie liczymy na Mazdę 2, która ceną i atrakcyjną stylizacją pozwoli nam powalczyć wreszcie w segmencie B.

Najtańsza Mazda 2 kosztuje 50 900 zł. Tyle należy zapłacić za auto z 75-konnym, wolnossącym silnikiem 1.5 SKYACTIV-G w podstawowej wersji wyposażenia SkyGO. Mocniejszy, 90-konny wariant benzynowej jednostki, oferowany jest od wersji SkyMOTION w cenie od 54 400 zł, a najwyższy o mocy 115 KM dostępny jest w najbogatszej odmianie SkyPASSION i kosztuje od 63 900 zł.

To niemało, choć Mazda podkreśla, że jej auto jest bogato wyposażone. Na pokładzie znajdą się m.in. (z pewnością w opcji) multimedialny system rozrywki i łączności MZD Connect, a także po raz pierwszy w klasie wyświetlacz przezierny Head-up oraz najnowsze systemy bezpieczeństwa czynnego, tj. monitorowanie martwego pola, wspomaganie hamowania w ruchu miejskim, automatyczne przełączanie świateł drogowych, mijania czy system ostrzegania przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu.

W drugiej połowie 2015 roku gamę powiększy silnik Diesla SKYACTIV-D, również o pojemności 1,5 litra, generujący 105 KM. W ofercie dostępne są ręczne skrzynie biegów o pięciu lub sześciu przełożeniach (w zależności od wariantu mocy silnika) oraz sześciostopniowy automat.

Nowa Mazda z pewnością nie będzie konkurencją dla najpopularniejszych przedstawicieli segmentu B. Prędzej przyjdzie się jej zmierzyć choćby z Alfą Romeo MiTo. Klient marki to jednak najczęściej osoba fizyczna a nie flota, więc różnica w cenie ma tu często drugorzędne znaczenie.
Bawo

Miejsca

Opinie (43) 6 zablokowanych

  • 50 tys (4)

    Średnie zarobki nominalnie mamy podobne z Niemcami: 3500 zł /3500 Euro. W Polsce za 50 tys.,kupimy miejskie pudełko a Niemiec za 50 tys., kupi auto klasy wyższej. I na tym polega różnica.

    • 1 0

    • (3)

      możesz dać linka do tych nowych aut klasy wyższej w rajchu?

      • 1 1

      • 50 tys (2)

        Mercedes, bmw, jaguar, porsche itd. Wszystkie nowe z salonu:)

        • 0 0

        • mika (1)

          przestan cpac

          • 0 0

          • odp

            Debil

            • 0 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Chademo to:

 

Najczęściej czytane