- 1 Rowerzyści dostali drogę, której nie chcą (255 opinii)
- 2 Wrak nie do usunięcia przez biurokrację (211 opinii)
- 3 Chwarznieńska do obwodnicy już gotowa (135 opinii)
- 4 Burza o "nowy" parking, który już istnieje (253 opinie)
- 5 Dodatkowy lewoskręt odkorkuje Trasę WZ? (222 opinie)
- 6 138 policjantów z drogówki na torze (26 opinii)
Indywidualnie, ale nie tanio. Mazda 2
Coraz chętniej kupujemy Mazdę, która na wybrzeżu podbija serca klientów indywidualnych i drobnych przedsiębiorców. Pierwszą tegoroczną premierą marki będzie Mazda 2. Wkrótce po niej pojawią się kolejne modele.
W latach osiemdziesiątych XX wieku Mazda, kupowana za pośrednictwem kont walutowych w banku PKO, była na wybrzeżu symbolem niezależności i wysokiego statusu społecznego. W połowie lat 90. zniknęła z Polski, aby powrócić osiem lat temu. Dziś Mazda z roku na rok radzi sobie w Polsce coraz lepiej, chcąc zostać japońską alternatywą dla BMW.
Polska sprzedaż Mazdy to w 2014 roku 7 500 samochodów. W porównaniu do 2013 roku to wzrost o ponad 70 procent. W ubiegłym roku polski oddział firmy zajął szóste miejsce w rankingu krajów europejskich, po Niemczech, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Austrii i Szwajcarii.
W 2015 roku Mazda zamierza sprzedać na naszym rynku 9000 samochodów bijąc kolejny raz swój rekord. Podobnie jest w Trójmieście, gdzie z roku na rok istotnie wzrasta sprzedaż marki. - Nasi klienci kupują mazdę 3, 6 i CX5, czyli cała gamę opartą na technologiach Skyactiv i stylizacji Kodo - mówi Adam Braumberger z firmy BMG, reprezentującej Mazdę w Trójmieście. - Jestem przekonany, że w 2015 roku zwiększymy sprzedaż, ponieważ czeka nas pięć ważnych premier: Mazda2, zmodernizowane Mazda6 i CX-5, CX-3 i roadster MX-5. Szczególnie liczymy na Mazdę 2, która ceną i atrakcyjną stylizacją pozwoli nam powalczyć wreszcie w segmencie B.
Najtańsza Mazda 2 kosztuje 50 900 zł. Tyle należy zapłacić za auto z 75-konnym, wolnossącym silnikiem 1.5 SKYACTIV-G w podstawowej wersji wyposażenia SkyGO. Mocniejszy, 90-konny wariant benzynowej jednostki, oferowany jest od wersji SkyMOTION w cenie od 54 400 zł, a najwyższy o mocy 115 KM dostępny jest w najbogatszej odmianie SkyPASSION i kosztuje od 63 900 zł.
To niemało, choć Mazda podkreśla, że jej auto jest bogato wyposażone. Na pokładzie znajdą się m.in. (z pewnością w opcji) multimedialny system rozrywki i łączności MZD Connect, a także po raz pierwszy w klasie wyświetlacz przezierny Head-up oraz najnowsze systemy bezpieczeństwa czynnego, tj. monitorowanie martwego pola, wspomaganie hamowania w ruchu miejskim, automatyczne przełączanie świateł drogowych, mijania czy system ostrzegania przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu.
W drugiej połowie 2015 roku gamę powiększy silnik Diesla SKYACTIV-D, również o pojemności 1,5 litra, generujący 105 KM. W ofercie dostępne są ręczne skrzynie biegów o pięciu lub sześciu przełożeniach (w zależności od wariantu mocy silnika) oraz sześciostopniowy automat.
Nowa Mazda z pewnością nie będzie konkurencją dla najpopularniejszych przedstawicieli segmentu B. Prędzej przyjdzie się jej zmierzyć choćby z Alfą Romeo MiTo. Klient marki to jednak najczęściej osoba fizyczna a nie flota, więc różnica w cenie ma tu często drugorzędne znaczenie.
Miejsca
Opinie (43) 6 zablokowanych
-
2015-01-14 16:18
50 tys (4)
Średnie zarobki nominalnie mamy podobne z Niemcami: 3500 zł /3500 Euro. W Polsce za 50 tys.,kupimy miejskie pudełko a Niemiec za 50 tys., kupi auto klasy wyższej. I na tym polega różnica.
- 1 0
-
2015-01-14 19:55
(3)
możesz dać linka do tych nowych aut klasy wyższej w rajchu?
- 1 1
-
2015-01-14 22:25
50 tys (2)
Mercedes, bmw, jaguar, porsche itd. Wszystkie nowe z salonu:)
- 0 0
-
2015-01-16 14:49
mika (1)
przestan cpac
- 0 0
-
2015-01-25 08:32
odp
Debil
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.