Infiniti G37 (produkowany od 2007)

Choć zmodyfikowany Infiniti G model 2010 jest szybszy od wielu samochodów sportowych, to został stworzony nie z myślą o osiągach,
ale o kierowcy. Samochód ma super-sztywne podwozie i dostępną jako opcja automatyczną skrzynią biegów z możliwością zmiany przełożeń łopatkami przy kierownicy. G jest w pełni luksusowym sedanem dla kierowców poszukujących bardziej indywidualnej alternatywy dla wszechobecnych, do znudzenia popularnych i opatrzonych modeli klasy średniej wyższej. Już doceniona w Europie gama G wyposażona w silniki V6, otrzymała teraz dynamiczną stylistyką przodu i udoskonalone wnętrze. Pojawiły się też nowe wersje Premium, wyposażone
w standardzie we wszystkie najbardziej pożądane elementy bezpieczeństwa i wygody Infiniti.


Pierwsze spojrzenie – najważniejsze cechy Infiniti G
Najbardziej polecany przez swoich właścicieli samochód w klasie wyższej średniej w USA (źródło: AutoPacific)
Doskonale zestrojony silnik V6 o pojemności 3,7 l, generujący moc 320 KM
(235 kW) we wszystkich wersjach
Szeroki rozstaw osi, zapewniający przestronną pięciomiejscową kabinę
Wersje ze sportowym napędem na tylne koła lub inteligentnym układem napędu na wszystkie koła
6-biegowa przekładnia manualna albo adaptacyjna, 7-biegowa przekładnia automatyczna z łopatkami zmiany biegów przy kierownicy
Prędkość maksymalna - 250 km/h, przyspieszenie 0-100 km/h w 5,8 s
Zużycie paliwa 10,6 l/100 km (w cyklu mieszanym), emisja CO2 – 248 g/km
Cztery koła skrętne (4-Wheel Active Steer) jako wyposażenie standardowe wersji S i S Premium
Wszystkie wersje z samonaprawiającą się zewnętrzną powłoką lakierniczą (Scratch Shield)
Wysoki poziom bezpieczeństwa pasywnego, w tym podnoszona maska silnika zwiększająca bezpieczeństwo pieszego, uczestniczącego w wypadku
Obsługa każdego klienta na poziomie VIP-owskim, w tym bezpłatna usługa odbioru i dostawy samochodu w związku z jego serwisowaniem
Nowy wygląd i udoskonalone wnętrze w modelu na rok 2010
Wersje Premium standardowo wyposażone w system nawigacji i rozrywki Connectiviti+ oraz inteligentny tempomat (ICC)


PRZEGLĄD: EKSLUZYWNOŚĆ W STANDARDZIE
Linia Infiniti G rywalizuje na rynku w bardzo trudnej klasie wyższej średniej, zdominowanej przez marki niemieckie, w której jednakże rośnie zapotrzebowanie na coś nowego, innego, świeżego. Charakterystyczny, dynamiczny, sportowy sedan Infiniti, napędzany silnikiem V6 pojawił się na tym rynku, nie po to, aby przekonać do siebie tłumy, ale po to, aby zaoferować osobom, które nie ulegają stereotypom alternatywę, na którą z utęsknieniem czekały.

G może i jest modelem podstawowym w gamie Infiniti, ale rowijający prędkość 250 km/h sedan z luksusową kabiną, bogatą listą wyposażenia standardowego oraz z osiągami lepszymi niż samochody sportowe, z pewnością nie jest zwyczajnym samochodem.

Wszystkie wersje G mają moc 320 KM. Przyspieszenie zdaje się przychodzić im bez najmniejszego wysiłku (0-100 km/h w jedyne 5,8 s ze skrzynią manualną). Sportowym osiągom towarzyszy prawdziwe podporządkowanie się kierowcy, widoczne między innymi w układzie kokpitu i w doskonałych parametrach jezdnych, specjalnie dopasowanych do europejskich dróg.

Dostarczanie mocy nie odbywa się kosztem wydajności, a to za sprawą opatentowanej technologii Infiniti – systemu zmiennych faz rozrządu i zmiennego stopnia otwarcia zaworów VVEL (Variable Valve Event i Lift). Technologia ta zapewnia optymalną mieszankę paliwową w każdym momencie pracy, w szerokim zakresie obrotów. W G standardowo montowana jest 6-biegowa skrzynia manualna, a jako opcja dostępna jest 7-biegowa adaptacyjna przekładnia automatyczna z łopatkami zmiany biegów przy kierownicy. W samochodzie zastosowano wiele rozwiązań, zmierzających do zmniejszenia masy.

Podobnie jak inne samochody Infiniti, G oparty jest na niezwykle sztywnej platformie FM, której szeroki rozstaw osi zapewnia nie tylko równowagę prawdziwie sportowego sedana, ale także przestronność kabiny, która wygodnie pomieści nawet pięciu dorosłych. Rozstaw osi Infiniti, kluczowy wyznacznik przestrzeni na nogi pasażerów, jest o prawie 100 mm większy niż w BMW serii 3.

Zgodnie z filozofią marki i indywidualnym charakterem samochodów Infiniti, G występuje w wersjach, które zaspakajają różne oczekiwania kierowców. Wersja GT kładzie nacisk na luksus, zaś modele oznaczone literą „x” są standardowo wyposażone w inteligentny układ napędu na cztery koła oraz w automatyczną skrzynię biegów. Wersja S jeszcze bardziej wzmacnia sportowe parametry jezdne i cieszy kierowcę o sportowym duchu. S oznacza nie tylko duże koła i znaczek na karoserii, ale przede wszystkim wyposażenie w unikalny dodatek w postaci czterech kół skrętnych (4WAS - 4-Wheel Active Steer) oraz w wiskotyczny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu (VLSD - Viscous Limited Slip Differential), sportowe zawieszenie i wzmocnione hamulce. Tak, Infiniti G to samochód pod każdym względem stworzony z myślą o kierowcy.

W roku 2010 pojawiły się nowe warianty wersji GT i S o nazwie Premium.
Zostały one opracowane w odpowiedzi na potrzeby klientów, którzy oczekują samochodów z jak najbogatszymi specyfikacjami standardowymi. Samochody w wersjach Premium wyposażane są w platformę informacji i rozrywki Infiniti o nazwie Connectiviti+, z twardym dyskiem o pojemności 30 GB, z innowacyjnym systemem nawigacji satelitarnej, zapewniającym dostęp do informacji turystycznych i bazy użytecznych miejsc (POI) Przewodników Michelin – Czerwonego i Zielonego. Wyposażeniem standardowym jest również system nagłośnieniowy Bose® z dziesięcioma głośnikami, kamera cofania oraz innowacyjna technologia bezpieczeństwa Infiniti – inteligentny tempomat (ICC - Intelligent Cruise Control), połączony z inteligentnym wspomaganiem hamowania (IBA - Intelligent Brake Assist).

Wersje Premium, które mają cieszyć się największą popularnością, podobnie jak wszystkie inne wersje linii G oferują wyposażenie standardowe, jakiego oczekują nabywcy w tej klasie, a które w innych markach są zwykle dostępne za dopłatą. Wszystkie wersje G mają również takie elementy i cechy, których inne marki nie oferują w ogóle, za żadną cenę. Przykładem może być samonaprawiająca się zewnętrzna powłoka lakiernicza (Scratch Shield). Ta unikalna technologia Infiniti może wykazywać do pięciu razy mniej zadrapań niż tradycyjny lakier.

Właściciele samochodów serii G korzystają także z programu Doświadczania Pełni Posiadania Infiniti – nowego standardu obsługi klienta, który przez ostatnie 20 lat został dopracowany do perfekcji na innych rynkach świata. Przykładowo w USA, gdzie w badaniu sondażowym „Czy poleciłbyś swój samochód innym?”, przeprowadzanym na grupie 25 tys. kierowców, 95% posiadaczy G odpowiedziało twierdząco. Stanowiło to najwyższy procent rekomendacji zdobyty przez jakikolwiek pojedynczy model (źródło: AutoPacific).

Dane techniczne:

Silniki: 3,7 V6/230 KM

Inne modele marki Infiniti:

FX , G37,

Dodaj opinię

Dodaj opinię

Odpowiedz

Tytuł:
Treść:
Autor (opcjonalny):
E-mail (opcjonalny):
Klikając "wyślij", akceptujesz regulamin dodawania opinii.
zamknij