- 1 Rowerzyści dostali drogę, której nie chcą (255 opinii)
- 2 Wrak nie do usunięcia przez biurokrację (211 opinii)
- 3 Chwarznieńska do obwodnicy już gotowa (135 opinii)
- 4 Burza o "nowy" parking, który już istnieje (253 opinie)
- 5 Dodatkowy lewoskręt odkorkuje Trasę WZ? (222 opinie)
- 6 138 policjantów z drogówki na torze (26 opinii)
Jak zapobiec wypadkom na Spacerowej?
W środę rano na ul. Spacerowej w Gdańsku czołowo zderzyły się dwa samochody. Część kierowców twierdzi, że to przez kolejną nieudaną próbę wyprzedzania i dodają, że należy wymalować linię ciągłą na całej długości ul. Spacerowej, by poprawić bezpieczeństwo. Pozostali natomiast przekonują, że ciągła linia tylko utrudni życie - nie będzie można wyprzedzać m.in. autobusów i rowerzystów. Kto ma rację?
Zachętą kierowców do wyprzedzania są autobusy miejskie.
- Na skutek zderzenia poszkodowany został 23-latek. Trafił do szpitala. Trwa wyjaśnianie, co było bezpośrednią przyczyną zmiany pasa ruchu - mówi sierż. sztab. Lucyna Rekowska z Komendy Miejskiej Policji w Gdańsku.
Warto tu zaznaczyć, że podwójną linią ciągłą oznaczone są wyłącznie odcinki ul. Spacerowej na łukach. Proste fragmenty wyznaczone są pojedynczą linią przerywaną, zezwalającą na wyprzedzanie i omijanie pojazdów.
Co o tym sądzą mieszkańcy Osowej, którzy najczęściej korzystają z ul. Spacerowej? - Moi zdaniem to zły pomysł. Czasem ul. Spacerową jedzie powoli autobus, czy rowerzysta. Wtedy można łatwo go wyprzedzić, pod warunkiem, że nic nie jedzie z przeciwnej strony. Wprowadzenie zakazu wyprzedzania zakorkuje drogę jeszcze bardziej, a tego nikt nie chce. Tu potrzebna jest raczej rozbudowa drogi - mówi pani Tatiana.
Przypomnijmy, że miasto planuje rozbudowę ul. Spacerowej do dwóch jezdni. Miałaby ona powstać razem z tunelem pod wzgórzem Pachołek. Trwa opracowywanie studium wykonalności, które wyjaśni jak należy budować drogę i ile to będzie kosztować, a także czy jej realizację należy etapować. Władze Gdańska i Sopotu na ten cel przeznaczyły po 250 tys. zł na opracowanie dokumentu.
Opinie (271) 2 zablokowane
-
2014-04-16 17:12
Wyprzedzanie (12)
Od kiedy to linia ciągła zabrania wyprzedzania rowerzystów ??
- 17 5
-
2014-04-16 17:16
Odkąd przepytujesz typowego polskiego kierowcę z kodeksu. Prawa jazdy znalezli w chrupkach...
- 6 1
-
2014-04-16 17:23
Od zawsze, jeżeli chcesz to zrobić z bezpiecznym marginesem jednego metra. (10)
Możesz oczywiście wyminąć rowerzystę na centymetry i nie przekraczać lini ciągłej. Linia ciągła to BEZWARUNKOWY ZAKAZ jej przekraczania! Nie ważne, czy jedzie ciągnik, czy rowerzysta, czy autobus.
- 6 6
-
2014-04-16 17:50
Kolego,zdaj prawo jazdy,bo żal słów - zakaz wyprzedzania dotyczy pojazdów samochodowych,nie wolnobieżnych ani motocyklowych. (3)
Inna sprawa,że ZAWSZE należy wyprzedzać z głową,niezależnie od znaków
- 7 1
-
2014-04-16 17:58
(2)
Kolego, ja to się bardziej boję, że Ty już zdałeś prawo jazdy:
P-4 "linia podwójna ciągła" znak ten rozdziela pasy ruchu o kierunkach przeciwnych i oznacza zakaz przejeżdżania przez tę linię i najeżdżania na nią, ale przecież naszych królów szos powstrzyma dopiero rów? fosa? mur?- 3 0
-
2014-04-16 22:48
LOL cytujesz wikipedię w dyskusji o przepisach :D (1)
- 0 0
-
2014-04-16 23:37
Skopiowałem pierwszy wynik z google, ale skoro to nie wystarczy to proszę bardzo:
Rozporządzenie w sprawie znaków i sygnałów drogowych, rozdz. 4, § 86
5. Znak P-4 "linia podwójna ciągła" rozdziela pasy ruchu o kierunkach przeciwnych i oznacza zakaz przejeżdżania przez tę linię i najeżdżania na nią.
Tak jak mówiłem fosa, rów i mur, a i tak nasi królowie się jakoś przebiją.
Pozdrawiam- 2 1
-
2014-04-17 08:06
niestety nasi cudoporawotwórcy (4)
zapomnieli, że nakazując wyprzedzanie z marginesem 1m, powodują zakorkowanie drogi.PRD jak KC to powinien być usystematyzowany pragmatyzm, czyli prawo zwyczajowe, które kieruje się rozsądkiem.
- 0 4
-
2014-04-17 08:15
(1)
Jakoś cały zachód nie ma z tym problemów.
- 4 0
-
2014-04-17 08:51
na zachodzie
byłaby tu ścieżka rowerowa albo zakaz ruchu rowerów.
- 1 3
-
2014-04-17 08:35
Słusznie. Wyprzedzanie na styk powinno być dozwolone,zwłaszcza przez "tiry". A w korku powinno składać się lusterka,aby nie (1)
- 0 0
-
2014-04-17 08:40
pragmatyzm to czasami
wybór mniejszego zła. Jak wjeżdżam blaszakiem z alei na trakt to ignoruje pewien stop tylko dlatego, że jak się na nim zatrzymam to nie widzę czy ktoś nadjeżdża traktem. Bezpieczniej jest ten stop potraktować "lotnie". Ten dojazd jest pod kątem nijakim, ani 90 ani stycznie do traktu, więc w lusterkach niczego nie widzę. I to nazywam pragmatyzmem drogowym.
- 0 1
-
2014-04-17 15:17
Na takiej drodze jak Spacerowa (pasy ruchu mają po 3,5 m) samochód osobowy może wyprzedzić rowerzystę jadącego przy krawędzi jezdni z zachowaniem wymaganej odległości 1 m i jednocześnie bez potrzeby wjeżdżania na drugi pas ruchu!
- 2 0
-
2014-04-16 17:15
ciągła linia tylko utrudni życie - nie będzie można wyprzedzać m.in. autobusów i rowerzystów
A od kiedy to polskim mistrzom prostej ciągła linia (choćby i podwójna) przeszkadza w wyprzedzaniu? Zwłaszcza na trzeciego?
- 12 0
-
2014-04-16 17:18
Spacerowa
Biedny albo pozornie oszczędny , dwa razy traci. Kiedy był na to czas, znaleziono jakaś bzdurna wymówkę aby nie rozbudowywać tej trasy na dwujezdniowa a dziś zastanawiamy sie jak to zrobić? Głupota albo niechęć niestety kosztuje podwójnie.
- 16 2
-
2014-04-16 17:28
I znowu te mżonki
Ludzie! Nie będzie żadnego tunelu pod Pachołkiem! W cuda wierzycie, czy w Adamowicza?
- 7 5
-
2014-04-16 17:38
Mówimy "nie" głupocie (1)
Jadę Spacerową co poniedziałek, i wiście mi, wyprzedzić kogoś, to sztuka nie lada- i kończy się takim skutkiem jak ten szczeniak bez wyobraźni i doświadczenia z prawo jazdami chyba za kurczaka. Linia ciągła winna być w niektórych miejscach jak najbardziej wskazana, i nie ma lipy, bo i nie ma ku wyprzedzaniu warunków, gdyż droga kręta i wąska, a na dodatek zatłoczona. To mówiłem Jo i nie męczyć koni:):)
- 13 1
-
2014-04-16 17:44
Jeżdżę spacerową codziennie
wyprzedzam również często, żyję i nawet nie musiałem jeździć po podwójnej ciągłej
- 2 2
-
2014-04-16 18:04
Jak na razie to ja was wyprzedzam rano rowerem w stronę Oliwy (4)
W drugą stronę po południu też bym was łyknął ale za bardzo smrodzicie więc wolę lasem.
- 11 3
-
2014-04-16 18:22
jak zaczniesz cokolwiek zarabiac i bedziesz sobie mogl kupic jakies auto, to zaczniesz inaczej gadac (1)
a poki co, nawijaj te swoje psudo-teorie, jak to fsajnie jechac do pracy.szkoly rowerkiem bedac spoconym, z mokrymi wlosami pod kaskiem, w zatechlym ubranku od potu i wilgosci z powietrza.... oj nawijaj., hehehehehhe
- 6 5
-
2014-04-16 18:40
:) Mam dwa auta
W pracy mam prysznic i szafkę z ubraniem na zmianę. Jeździłem kilka lat samochodem ale doszedłem do wniosku, że tylko marnuję czas. A życie jest tylko jedno.
- 5 1
-
2014-04-16 20:29
to ten co blokuje pas tym pedalarskim pojazdem i nie mozna go wyprzedzić !!! (1)
nastepnym razem jak go zobacze w lusterku to otwieram drzwi !!!
- 1 5
-
2014-04-16 21:30
ale ty jestes glupi
- 2 0
-
2014-04-16 18:05
Po co komu (1)
zbudowano ścieżkę rowerową równoległą do spacerowej skoro rowerzyści i tak jadą ulicą, przede wszystkim należy zabronić tam jazdy rowerem bo to powoduje zagrożenie.
- 17 5
-
2014-04-16 18:07
DDR jest jak wiadomo tylko do leśniczówki
I z tego co widziałem większość rowerzystów z niej korzysta, a że dalej zapomnieli dorobić to co ja na to poradzę?
- 5 1
-
2014-04-16 18:11
Jeszcze jeden (1)
Jeszcze jeden pas ruchu (trzeci) i tak jak ktoś sugerował wcześniej rano dwa pasy w dół, po południu odwrotnie. Tak jest w stanach na autostradach o wiele więcej pasmowych.
- 5 1
-
2014-04-16 18:46
Nie raz już padały takie propozycje
I w teorii są jak najbardziej dobre. Niestety, w tym konkretnym przypadku Spacerowej wszystko rozbija się o wąskie gardła w postaci wjazdu do Oliwy i wjazdu do Osowej. Dwa razy więcej samochodów będzie próbować zmieścić się w rejon o niezmiennie małej przepustowości.
- 5 0
-
2014-04-16 18:18
tylko zastrzelić
LUDZIE tu nic nie pomoże, ani znaki ani podwójna ciągła. IDIOTÓW przez to nie ubędzie a jest ich coraz więcej.
- 11 0
-
2014-04-16 18:21
Droga !!!??
Jeszcze nie dawno poprawiano drogę, która miała poprawić połączenie Oliwy z Osową. I co ??? Zamiast poprawić problem poszerzono tylko pasy co zamiast poprawić przepustowość zwiększyło niebezpieczeństwo. Może w końcu ktoś będzie w stanie rozsądnie rozstrzygać przetargi na takie inwestycje
- 4 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.