• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jaka będzie przyszłość Hondy

Marcin Tymiński
4 listopada 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Wiesław Kołodziej, prezes Honda Motor Europe Oddział w Polsce Wiesław Kołodziej, prezes Honda Motor Europe Oddział w Polsce
Honda Civic Type R concept. Wersja produkcyjna pojawi się w Polsce w przyszłym roku. Honda Civic Type R concept. Wersja produkcyjna pojawi się w Polsce w przyszłym roku.

To trudny czas dla Hondy nie tylko w Trójmieście, ale i w Polsce oraz Europie. Prezes jej polskiego oddziału wierzy jednak, że ten okres się kończy. Czy ofensywa Hondy na naszym rynku ma jednak szansę na powodzenie? Rozmowa z Wiesławem Kołodziejem, prezesem Honda Motor Europe Oddział w Polsce.



Czy nowe modele Hondy odniosą sukces w Polsce?

Do tej pory Honda nie miała w Trójmieście szczęścia do autoryzowanych przedstawicieli. Praktycznie dopiero teraz doczekaliśmy się salonu z prawdziwego zdarzenia. Jak na taką markę i spory, nie tylko trójmiejski, ale i pomorski rynek to dość późno.

Wiesław Kołodziej: Rynek rzeczywiście ma spory potencjał, a dotychczasowi dealerzy nie spełniali naszych oczekiwań. Teraz po otwarciu salonu Honda Gdynia liczymy, że ta sytuacja się zmieni. Negocjacje z nowym przedstawicielem trwały bardzo długo, nie chcieliśmy angażować się we współpracę z kimś, kto nie spełniałby standardów wymaganych przez Hondę. Tym bardziej, że nasz koncern nie stawia obecnie na otwieranie kolejnych punktów sprzedaży. Nasza polityka w skali całego kraju zakłada w tej chwili umacnianie już istniejących przedstawicielstw, a nie otwieranie kolejnych. Honda Gdynia to pierwszy nowy dealer w Polsce i od bardzo długiego czasu, bo 2010 roku.

Dobry sprzedawca to jedno, a produkt to drugie. Marka cieszy się zasłużoną, dobrą opinią, jednak obecna oferta Hondy jest nawet więcej niż skromna. W 2015 roku ma zakończyć się produkcja obecnie sprzedawanego modelu Hondy Accord. O tym, by następca tego popularnego modelu pojawił się także w Europie, na razie nie słychać.

Jednak przyszły rok pokaże zarówno siłę nowego dealera, potrafiącego dobrze zaprezentować i sprzedać obecną ofertę marki, dzięki wsparciu centrali. Z nowości tegorocznych na polskim rynku pojawił się chociażby model Civic Tourer. Jednak przełomowy dla marki w Europie będzie przyszły rok, 2015. Wszyscy wiemy, że główny rynek dla Hondy to Stany Zjednoczone, jednak do Europy w przyszłym roku także trafią nowe, ciekawe modele. Wprowadzamy także na polski rynek zupełnie nową wersję modelu Jazz, do polskich salonów "wjedzie" ponadto nowy Civic Type R, jak również NSX z silnikiem V6, współpracujący z hybrydowym układem napędowym czterech kół Sport Hybrid SH-AWD. Zobaczymy także zupełnie nowego małego miejskiego suva. Jestem przekonany, że taka oferta w połączeniu z trzema elementami, które zawsze świadczyły o sile marki, czyli sportowym charakterem, zaawansowaną technologią i satysfakcją klienta, sprawią, że odzyskamy dobrą pozycję na rynku.

Jak wygląda potencjał trójmiejskiego rynku? Ile sztuk nowych Hond może wyjechać na trójmiejskie drogi dzięki nowej stacji dealerskiej?

Nie chciałbym podawać konkretnych liczb, jednak nasze plany sprzedażowe w Trójmieście są ambitne i uważam, że realne do wykonania. Jeszcze w tym roku z nowego salonu powinna wyjechać satysfakcjonująca nas liczba samochodów. Trójmiasto zresztą zawsze było przyjazne Hondzie, jest tu wiele ciekawych, także starszych modeli naszej marki, co ucieszy zapewne także doradców serwisowych.

Miejsca

Opinie (48) 3 zablokowane

  • (10)

    Dobre budy - sam mam i wszyscy w mojej rodzinie tylko hondy.
    Mechanicznie cacy, problem to korozja, jest w rodzinie 16 letni civic salonowy, ciągle sprawny, ale pordzewiały.
    Szkoda, że honda odeszła od sportowych samochodów np. taki S2000, robią teraz budy dla dziadków.
    Powinna wrócić to tego co było.

    • 25 0

    • zawsze dla dziadkow (3)

      tylko civy v zaczely gimbusy ujezdzac, sportowe 1.4

      • 8 1

      • trza poczekać na typeRa i NSXa, to powinny być jak zwykle fajne wściekłe autka

        • 6 0

      • (1)

        Tak
        S2000, NSX, TypeR były dla dziadków...

        • 7 0

        • hehe dokładnie S2000 która kręciła sie prawie do 9000 i była najdzikszym autem w klasie

          NSX przy którego ustawieniach zatrudniono nieodżałowanego Ayrtona Sennę, czy Type R, hatchback kręcący sie do 8000 obr. Auta dla dziadków buhaha

          • 6 0

    • prośba (1)

      proszę nie sprzedawać Hondy Civic starym dziadkom...

      • 6 0

      • Wolę dziadka w Civicu sedanie, niż w Skodzie; kapelusz na tylnej półce lepiej wygląda :)

        • 4 2

    • ale to były piękne samochody do 2000 roku...

      • 5 1

    • Potwierdzam w przypadku Civika rocznik 2005 ,mechanicznie nic do zarzucenia ale problemem jest korozja ktora zaczeła się pojawiac juz po 4 latach.

      • 3 0

    • A co na to wojewódzki konserwator zabytków (1)

      • 1 1

      • Do mnie piszesz?
        Ta 16-letnia honda służy wyłącznie do jazdy po bułki, jest 3-im samochodem w rodzinie, nie ma sensu jej sprzedawać bo pewnie jak to w Polsce przyjdzie delegacja z udziałem mechanika, lakiernika i miernika by kupić budę za 2-3 koła, no i przebieg ma za duży bo jakies 180 tys, szkoda życia na takie przygody i dyskusje.
        Elementy normalnie się starzejące były regularnie wymieniane więc jest sprawna tylko, że pordzewiała.
        Na tle golfów/passatów, które codziennie widzę na obwodnicy, często 2 metry za mną to pewnie perełka:)
        Reszta hond normalnie użytkowanych ma do 5 lat i została kupiona w sposób "normalny".

        • 3 0

  • Niestety Honda się skończyła parę lat temu. (5)

    Nie wiem jak mechanicznie się rozwija, ale wizualni tragedia.
    Inne marki robią postępy i co model to ładniejszy, ale Honda w tym temacie się powoli zwija.

    • 17 6

    • mechanicznie i bezawaryjnie... (1)

      tak to prawda, jednak wygląd obecnych modeli...taki nijaki

      • 8 1

      • Honda jeszcze mały pikuś, ale co z budami najnowszych, zwykłych mercedesów i mitsubishi i innych robią. To są dopiero poczwary. Złota era motoryzacji skończyła się na 2003 roku. Teraz nie ma w czym wybierać.

        • 3 0

    • Z wygląda to jest tak, że szybko się starzeje bryła. Fajnie wygląda na początku, ale za 2-3 lata już zaczyna wyglądać kiczowato. Ale generalnie są to fajne auta. Sam jeździłem Civic. Wystarczy robić okresowe przeglądy i auto będzie się sprawować bez problemowe. Też mogę polecić wyszukiwarkę pogwarancyjni.pl Udało mi się znaleźć tańszy serwis.

      • 3 3

    • Moja Honda szybsza niż wygląda;]

      • 2 0

    • mi tam sie podoba bardziej niż toyota, suzuki, VW

      ale mniej niż mazda czy alfa. Kwestia gustu

      • 0 0

  • "Do polskich salonów "wjedzie" ponadto nowy Civic Type R, jak również NSX z silnikiem V6, współpracujący z hybryd (1)

    Szanowna Hondo
    Z czym wy chcecie zawojować rynek? Takich samochodów to sprzedacie w całej Polsce góra 10 - 20 sztuk, z czego NSX pewnie od 0 - 2. Mało kto zdecyduje się na Accorda, który jak sami przyznajecie ma schodzić z rynku.
    Na Hondzie Jazz, to się za daleko nie ujedzie, bo konkurencja w tym segmencie ogromna.
    Jak nie ma co sprzedawać, to nawet najlepszy dealer nie pomoże i wsparcie z centrali też.

    • 18 4

    • w segmencie civica czy accorda też konkurencja silna

      a sportówki wprowadzają bo zawsze je mieli. Nowy accord i tak wyjdzie a póki co jest obecny model.

      • 0 0

  • Japońce ogólnie odstają. (5)

    Honda, Nissan, Toyota - nijakie samochody, z nudnym wnętrzem, słabym komfortem i prowadzeniem, przestarzałymi silnikami i biednym wyposażeniem. Na samej legendzie bezawaryjności daleko się nie zajedzie.

    • 11 17

    • nijakie to sie zgodze, chyba tylko alfa w tej klasie jest jakaś (3)

      Nudne, czy ja wiem, zalezy, generalnie szału w tej klasie nie ma. Słaby komfort? Bzdura, toyota czy nissan są za miękkie, a honda za twarda. Honda prowadzi sie rewelacyjnie, toyota to średnia krajowa, nissan nie wiem. Silniki też nie są przestarzałe, tylko po prostu nie mają turbo. Jeden leci na wodotryski, a inny nie chce by to turbo mu sie psuło. Osobiście wole silnik 1.6 niż 1.2 turbo, 2.0 niż 1.6 turbo. Co do wyposażenia to niby czego im brakuje?

      • 7 0

      • Czerwonej naklejki TDI z tyłu pewnie.

        • 7 0

      • (1)

        np. w takim Civicu, czy Aurisie nie uświadczysz 4x4 (vide Golf, Bmw1, Mercedes A, Audi A3), nie ma automatu 7-8 biegowego (w niemieckiej konkurencji znajdziesz) + to co zauważasz - Toyota, Nissan miękkie, Honda twarda - a u niemieckiej konkurencji znajdziesz i twardziela dla młodego i kanapowca dla emeryta + średniaka dla taty z aspiracjami sportowymi; parę innych różnic też by się znalazło

        • 2 2

        • 4x4 uświadcze w suzuki i subaru czy mitsu

          a u niemców w oplu też nie dostaniesz. więc to nie kwestia czy coś jest japońskie a po prostu marki. Dodatkowo u wszystkich musisz za to ostro posmarować. Jak kupisz fure za 7 - 8 dych to nigdzie nie dostaniesz 4x4 nie wspominając o tym że audi nawet golasa za tyle nie dostaniesz. Jedni coś dają inni nie, ale nie można powiedzieć że japońce odstają. W niemieckiej konkurencji znajdziesz 8 biegowy automat ale jak posmarujesz powyżej stówy, u bmw 135 za prawie 2 stówy więc tak jakby nie oferowali. Równie dobrze mozesz od razu nabyć subaru forestera za 150 z bezstopniowym automatem którego chyba tylko audi oferuje (nie wiem czy nadal). W toyocie natomiast od lat dostaniesz hybryde a u VW dopiero to raczkuje.
          Natomiast co do twardości zawiasów to i u japońców dostaniesz średniaka zawiasowego, choćby mazda 3. Ani niemiecki ani japoński nie da ci tego i tego na raz bo to kompromis. No chyba że wywalisz ponad 2 stówy na bmw z jakimś aktywnym zawieszeniem. Każdy ma swoje plusy i minusy. POminę już ceny BMW gdzie szklany dach kosztuje 6 tys PLN. Swoją drogą jak kupisz najbardziej wypasioną mazde 3 to w tej cenie masz tylko troche bardziej niż podstawowe BMW 1 które wypasem wogóle nie licuje z klasą premium.

          • 1 0

    • Ciekawe.....

      Od ponad 20 lat jeżdżę tylko Japońcami i poza wymianą części eksploatacyjnych oraz ewentualnie drobnymi naprawami zawieszeń tylko wymiana płynów, olejów klocków itp. Nigdy żadnych usterek.....Co do korozji to prawda ale powiedziałbym że tragedii nie ma. Największym wrogiem tych samochodów to nieprawidłowa obsługa (także w ASO). Obecnie Lancer już 8-my rok w ciagu tych lat nieplanowane naprawy łącznie max ok. 800,o zł (el. zawieszenia). Tarcze ciągle te same od nowości 115 tys km raz toczone, klocki raz wymienione tył tez raz wymienione. Pozdrawiam.

      • 2 0

  • Nowy serwis to i będą "nowe" ceny he he.

    • 5 0

  • Wystarczy, że do Civica wstawia 2.0 + turbo i 250 PS do accorda 2.4 Turbo i 280 PS to zacznie się sprzedawać. (5)

    Sam mam Hondę ale następny to będzie KIA czy Hultaj, a może nawet Skoda z mocnym silnikiem. Honda jest niezawodna ale mułowata. Zabili NSX, S 2000, Integrę czy Civic R Type, CRX. Honda drwi ze swoich klientów wciskając coś takiego jak CR-Z z osiągami skutera, to klientela olewa takiego głupiego producenta. Na jakości i niezawodności już nie nie ujedzie, auta maja być mocne atrakcyjne i po prostu FAJNE z dużą ilością piaru Honda sprzedaje wybitnie mało atrakcyjne samochody.

    • 2 2

    • W sumie masz rację.
      Te auta są bardzo dobre mechanicznie, ale obecnie brak im pazura.
      Sam kiedyś sprawdzałem Accorda kombi i nawet jak bys chciał wydać kupę kasy to nie kupisz go mocnego i najlepiej 4x4.
      Póki co mam Jazza - kobita jeździ, ale sam go lubię w mieście, a patent z siedzeniami rewelacyjny, ma jedną wadę - cena, uważam, że jest cholernie drogi w porównaniu z konkurencją, ale chciałem mieć samochód z którym nie ma problemów, póki co ok z wyjątkiem zamknięcia tylnej klapy (nie "odbija")

      • 1 0

    • (3)

      mocna Kia, Hyundai, Skoda ... no to żeś zaszalał

      • 2 0

      • (2)

        Lubię takich jak Ty.
        Pewnie w garażu Aston MArtin DBS, a każdy weekend bokami na torze.
        Rzeczywistość:
        Passek 1.9 lub 2.0 TDI i siedzenie komuś na d*pie na obwodnicy,a w zakrętach kaszubskich zawsze wciskamy hamulec.

        • 2 1

        • Nie CR-V 2.0 i-Vtec rocznik 2011. Tak mam garaż do dobra rzecz (1)

          .

          • 1 1

          • no to akurat znajdziesz mocniejszą skode bez problemu

            • 0 0

  • Honda jest znana w POlsce z prezentacji dzikiego rajdu na Monciaku!! (1)

    • 4 1

    • Boki zrywać Januszu.
      Ale idąc tym tropem to VW, Audi i BMW jest znane z 6 ofiar śmiertelnych rozwalonych na drzewie, które wracały z jakiejś dyskoteki wiejskiej.

      • 2 1

  • Honda (7)

    Jeździłem Accord 2009 i to jak auto się prowadzi to obłęd. Układ kierowniczy reeeewelacyjny a skrzynia biegów ? Miód i diament. Krótka dźwignia, mega precyzyjne przełożenia. To jest to. Kto jeździł ten wie. Jeśli chodzi o SUVa to CR-V również zaskakująco jeździ. Zachowuje się jak osobówka i moim zdaniem najlepsza w swojej klasie. Jakość wykończenia świetna, materiały drogie.No i mechanicznie bezawaryjna. Za to się płaci ale otrzymuje kawał dobrego auta.

    • 5 2

    • jak sie z poloneza (2)

      przesiada, to sie ma takie wrazenia ... a tak naprawde to przecietne samochody, szalu nie ma

      • 2 0

      • (1)

        Kolejny, który w coś mniejszego niż V8 nie wsiada.

        • 0 0

        • jak sie ma porządne gry to sie tylko V8 jeździ ;)

          • 0 0

    • moim zdaniem nowy forek bije tą hondę (2)

      choćby tym ze ma stały naped na 4 i mocny 240 konny silnik do wyboru

      • 0 0

      • (1)

        Forek ma chyba trochę inne przeznaczenie.
        Jeździłeś kiedyś w ogóle foresterem?

        • 0 0

        • hehe no ba, jeździłem prawie wszystkim w tej klasie bo akurat kupuję

          zastosowanie forka jest takie samo jak hondy tyle ze ma po prostu lepszy napęd i dostępny jeden mocny silnik. No i fenomenalna skrzynia CVT (o wiele lepsza niż te od toyoty czy audi sprzed kilku lat). Mowa o nowym forku

          • 0 0

    • Paweł czym ty wczesniej jezdziłes? Tarpanem?

      • 2 0

  • Nareszcie (1)

    W koncu nowy salon Hondy..

    • 2 2

    • Po co? Co wy tam macie nowego do zaoferowania?

      Szef kazał pisac pozytywne komentarze co? he he
      Bierzcie przykład z innych marek, tam sie coś dzieje a u was?

      • 0 0

  • hummingbird (1)

    stylistycznie nie podchodzi mi zupełnie. A designem bliższa mi toyota. Jakoś ich samochody też bardziej z bezawaryjnościa mi się kojarza.

    • 0 0

    • zwlaszcza w usa hehe

      Toyota to ma dopiero kupiaste samochody

      • 0 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

Arteon i T-Roc to modele aut którego producenta?

 

Najczęściej czytane