• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jakie auta lubimy? Sprawdził to dealer Opla

Mart
31 lipca 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 

Wiemy, jakie samochody wybieramy najczęściej. Podium na naszym rynku okupują Skoda, Volkswagen i Toyota. Jakie są jednak preferencje klientów wśród poszczególnych modeli? Na opracowanie bardziej szczegółowych statystyk pokusił się jeden z trójmiejskich dealerów Opla.



Do tej pory żadna z obecnych na pomorskim i trójmiejskim rynku motoryzacyjnym firm nie badała dokładniej gustów i preferencji klientów. W salonach przeważnie możemy dowiedzieć się, które modele cieszą się największą popularnością, ewentualnie z jakim silnikiem i w jakim kolorze.

O lepsze poznanie preferencji klientów pokusiła się firma Serwis Haller, zbierająca na bieżąco i uaktualniająca dane o motoryzacyjnych preferencjach mieszkańców Trójmiasta i Pomorza, którzy wybierają markę Opel. Dane stworzono w oparciu o dwa popularne u nas modele - Corsę i Astrę.

- Wynika z nich, że najbardziej popularnymi wśród prywatnych, pomorskich klientów Opla wersjami Corsy i Astry, są modele z nadwoziami pięciodrzwiowymi, stanowiącymi odpowiednio 85 proc. wszystkich nabywanych Cors i 79 proc. Astr. Nadwozie trzydrzwiowe w małej Corsie stanowi 15 proc. całej sprzedaży, natomiast w przypadku Astry, na wersję kombi decyduje się 17 proc. nabywców. Czterodrzwiowego sedana wybiera 4 proc. kupujących - mówi Józef Haller, wiceprezes firmy.

Czym kierujesz się przy wyborze samochodu?

Jakie kolory lubią klienci Opla? W przypadku Corsy najpopularniejszy jest szary, który wybiera 37 proc. odbiorców, czarny 21 proc., czerwony 14 proc. i niebieski 8 proc. Natomiast w przypadku Astry, najczęstszym kolorem jest czarny, w którym gustuje 40 proc. pomorskich klientów, szary 26 proc. i brązowy 16 proc. Tylko 7 proc. klientów wybiera kolor srebrny.

Silniki? Najbardziej pożądanymi w miejskiej Corsie są silniki o pojemności 1.2 l i mocach 69KM i 85KM, w które wyposażanych jest 66 proc. kupowanych aut. Z kolei na silnik 1.4 100KM decyduje się 33 proc. nabywców. W przypadku większej Astry, najpopularniejszym napędem jest 140-konny, turbodoładowany silnik benzynowy 1.4. Silnik o tej samej pojemności ale mocy 100KM stanowi 8% sprzedaży, natomiast na jednostkę 1.6 115KM decyduje się 42 proc. klientów. Co ciekawe, tylko 6 proc. to silniki wysokoprężne.

Wisienką na torcie mającą zwieńczyć badanie gustów klientów, było stworzenie przez dealera "metropolitarnego Adama", samochodu, który mieli spersonalizować sami klienci. Znalazły się w nim opcje, które wybrała największa ilość osób spośród fanów firmy na Facebooku.

Jakiego Opla Adama najchętniej widziałby mieszkaniec Trójmiasta i Pomorza? To samochód w wersji wyposażenia SLAM, z silnikiem 1.4 100KM, w kolorze czarnym z białym dachem oraz czarnymi felgami i listwą przednią z logo marki Opel, obudowami lusterek zewnętrznych w kolorze czerwonym oraz półskórzaną czarną tapicerką.

Taka próba wyłonienia jednego, "podobającego się" wszystkim samochodu, to oczywiście zabawa. Jednak tuż po zakończeniu plebiscytu, jeden z klientów nieznający jego wyniku, zamówił prawie identyczny samochód jak ten, który wybrali internauci. Różnił się tylko kolorem obudowy lusterek.

Sprawdź gdzie znajdują się salony dealerów marki Opel w Trójmieście.
Mart

Opinie (54) 2 zablokowane

  • jeszcze troche to Unia Europejska (11)

    będzie wsadzać do więzienia ludzi, którzy mają pojemność silnika większą niż 2.0

    • 35 2

    • (10)

      uważasz, że silnik 2.0 jest zbyt słaby? Podaj jakieś sensowe argumenty za większą pojemnością.

      • 1 7

      • szybciej poderwiesz kobietę jak masz większy silnik, np. 4,8 litra

        niż np. seiczento 0,6 litra

        • 13 2

      • (7)

        bezpieczne wyprzedzanie TIRa na drodze krajowej.
        bezpieczne włączanie się do ruchu
        szybkie właczanie sie do ruchu - płynność ruchu
        możliwość "uskoczenia" w podbramkowej sytuacji.

        Osobiście mam 2.0 diesel 190 koni i wiem ze nastepny bedzie 3.0 i moc około 250.

        Dziś taki silnik spokojnie przy moim stylu jazdy zamknie się w 7,5-8 litra na 100 km ... aktualnie mam 6,35l/100km a zimą na węższych oponach i bez klimatyzacji schodze poniżej 6.

        MOC pod pedałem daje bezpieczeństwo ... i mi przyjemnosc z jazdy oraz spokoj.

        • 17 1

        • (1)

          Zgadzam się w pełni, ale to raczej moment obrotowy daje bezpieczeństwo i to on decyduje, że auto przyspiesza, szczególnie w Twoim przypadku ( diesel)

          • 8 0

          • moment obrotowy i moc to parametry od siebie zależne

            jak masz dużą moc przy danych obrotach to i moment bedziesz miał duży przy tych własnie obrotach. nie mylić z mocą maxymalną i momentem maxymalnym. wzór M = 7021,5 x P/n. P - moc w koniach mech., n - ilość obr/min. przykład. auto ma 100 koni przy 6000 obr/min, zatem moment przy tych 6000 obr/min wynosi 117 Nm. a przy 3000 tam gdzie bedzie miało maxymalny moment powiedzmy na poziomie 150 Nm moc bedzie wynosila 64 konie mech.

            • 1 0

        • Mówisz ze ci wyszło i zaokrągliłeś do 6,35.

          Ja myślę że za mało dokładnie to wyliczyłeś.
          Było podać wynik do pięciu cyfer po przecinku. Wtedy byłoby lepsze samopoczucie i blżej wyniku 6,34

          • 1 3

        • :)

          dokładnie... 2,5 litrowy turbodiesel 143 koni pozdrawia (i nie muszę pisać jaka marka, kto zorientowany ten wie)

          • 0 0

        • ja tam bezpiecznie wyprzedzam nawet 60 konnym autem

          po prostu styl jazdy mam inny, nie wyprzedzam tak czesto a gdy to robie to z rozbiegu przy roznicy predkosci z autem wyprzedzanym. nie czaje sie jak niektorzy partyzanci na zderzaku. moc jest fajna do zabawy i do tego zeby bylo cicho w samochodzie. komfort wyprzedzania tez lepszy ale bezpieczenstwo juz zalezy od istoty ktora zasiada za kolkiem czyli najslabsego elementu

          • 0 0

        • (1)

          A ja, w przeciwieństwie do Ciebie, nie muszę mieć 350 KM pod maską, wystarczy mi 82KM mojego Poloneza.
          ... tylko że ja mam się czym pochwalić między nogami... ;-P

          • 0 1

          • ja też mam czym sie pochwlaić miedzy nogami ale zamiast 82KM mam 350

            czyli generalnie mam lepiej

            • 0 0

      • nie ma za słabego silnika

        wszystko zależy od kierowcy i jego poczynań. jak stawiasz na dynamike to moze byc za slaby, jak jedziesz ospale to nie. dla mnie jest za slaby bo w aucie szukam emocji, lubie wciskanie w fotel, ale nie przesadzam i nie przekraczam przepisow. nie dostalem nigdy mandatu a prawko mam od 12 lat.

        • 2 0

  • tanie, niezawodne - takie lubimy (3)

    ot taka prawda

    • 18 1

    • ale takich nie ma ;) (2)

      Albo kupujesz auto tanie - Dacie, Fiata, Chevroleta, albo niezawodne - czyli de facto droższych marek (poza francuskimi, bo te są drogie i awaryjne). Gołosłowie? Proszę o sprawdzenie raportu awaryjności aut DEKRA, TUV czy ADAC - tam to widać czarno na białym. Moim zdaniem akurat wspomniany tu Opel znajduje się mniej więcej w połowie stawki, choć raczej w tej lepszej części. Pozdrawiam

      • 2 7

      • (1)

        podobnie sprawa jest z cenami ... w wyższej połce marek popularnych.
        Marki Premium jak Audi, BMW czy MB pozostawiam w innej lidze jakościowej i cenowej.

        • 0 3

        • marki premium? haha

          wez nie zartuj :) mozesz co najwyzej najdrozsze modele uznac jako premium.

          • 2 0

  • Każdy diler swój towar chwali a my lubimy takie na jakie nas stać.

    • 19 1

  • To jest bezpłatna reklama czy w sumie co ?....

    Może do mnie ktoś przyjedzie i za darmo wsadzi taki tekst ?!

    • 15 3

  • (4)

    Po pierwsze nie chciałbym mieć w garażu żadnego Opla.

    • 24 7

    • Przy takich samych cenach jak na zachodzie, a zarobkach 4-5razy mniejszych możemy sobie pooglądac auta w katalogach.

      • 9 1

    • (1)

      nowe auto w Polsce? niezły ubaw. Zarabiam 600Euro, a auto kosztuje np 20tys Euro. Niemiec zarabia 3000Euro, a auto ma za taką sama cenę.

      • 14 1

      • to pracuj w niemcach

        • 3 7

    • ja tez bym chcial miec ferrari, rollsa, atoma jakiegos

      no ale mnie nie stac, wiec musz smigac jakimis oplami, citroenami czy innymi toyotami

      • 1 0

  • Opel Adam :) (1)

    Kiedyś był periodyk o takiej samej nazwie/tytule. Nie nazwałbym tego zbiegiem okoliczności. W czym Opel jest niebanalny i czym się wyróżnia, żeby być jego fanem? No czym?

    • 7 5

    • niczym tak samo jak reszta konkurencji

      dopiero mocne i drogie auta RWD albo ze stalym 4x4 sie wyrozniaja, jakies lepsze cabriolety tez, a tak to sama marka opel to taka sama jak reszta stawki

      • 1 0

  • Jakie auta lubimy ? (3)

    Na pewno nie ople...

    • 22 8

    • haha (1)

      golfy i pasaty jako szczyt luksusu ;) albo mercedesy, ktore bardziej gnija niz niejeden opel(osobowki nie mowiac juz o dostawczakach)

      • 1 5

      • jeżdżę oplem

        10 latek ma i 325 tys km - żyletka nie auto , nie chcę
        póki co innego

        • 1 0

    • to jakie?

      • 0 0

  • Czarne, szare, srebrne... (3)

    Wybiera większość wg statystyk. Wg ankiety natomiast ludzie kierują się "własnym gustem i osobistymi preferencjami". Jeżeli jednak wierzyć statystyce to wszyscy te gusta mamy takie same...

    A może to producenci dają nam wybór jak za PRL... Chociaż wtedy można było mieć żółtego fiaciora, zielonego mercedesa czy błękitnego opla. Teraz wszystko na jedną modłe...

    • 10 0

    • Producenci dają nam wybór koloru! Niestety wiekszość z nas kupuje samochód używany lub taki który akurat stoi w salonie. Mało kto zamawia samochód który sam personalizuje.

      • 3 3

    • osobistą preferencją

      jest np. brak dopłaty do lakieru metalizowanego, co u większosci producentów daje jeden lub dwa kolory do wyboru:)

      • 2 0

    • @dealer zioła

      dokładnie opisałeś czym jest leming, w twoich słowach: "Wybiera większość wg statystyk. Wg ankiety natomiast ludzie kierują się "własnym gustem i osobistymi preferencjami"." nic dodać nic ująć.

      • 0 0

  • Trzeba mieć JOBLA, by kupić OPLA.... (4)

    • 7 9

    • oj tak (2)

      opel, ford - toto szybciej rdzewieje niż jeździ

      • 0 0

      • mi nissan zardzewiał (1)

        • 1 0

        • a mi blotniki w mazdzie 3, zaraz nad kolami te ranty czy jak to sie nazywa

          ale to norma w tej marce

          • 1 0

    • ja jego

      jakbys sie podpisał, fan porsche, albo fan ferrari albo chociaz BMW to bym zrozumiał. ale mazdy? toż to to samo co opel tylko z innego kraju. takie samo dziadostwo, powolne, z malym silnikiem, dla rodzin z dziecmi i psem

      • 1 0

  • Opel - popel (2)

    Opel z cennikiem astry lub insygni to celuje chyba w półkę premium...jakaś porażka

    • 5 5

    • uzywane insignie dostaniesz juz od 40tys

      jak nie chcesz insigni to moze kia optima? No bo nie powiesz mi, ze passat jest lepszy...

      • 1 0

    • przeciez kosztuje tyle samo co avensis czy mundek

      porownywalem insignie z bmw 3 i za podobny silnik i wyposazenie nowy opel kosztuje 20-25 klockow mniej. wiec raczej cena premium nie jest

      • 1 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Cars for Cause 3city

zlot, imprezy i akcje charytatywne

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Sprawdź się

Sprawdź się

4MATIC to napęd na wszystkie koła stosowany w autach marki:

 

Najczęściej czytane