• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jeep Compass debiutuje w Trójmieście

Michał Jelionek
8 lipca 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Drugą generację Compassa można już oglądać w obu trójmiejskich salonach Jeepa. Drugą generację Compassa można już oglądać w obu trójmiejskich salonach Jeepa.

Jeep to dość konserwatywna marka, która raczej sporadycznie raczy nas nowościami w swojej ofercie. Ale jak już wypuszcza na rynek nowy model albo odświeżoną generację - to zazwyczaj robi to z przytupem i osiąga zakładany sukces. Czy podobnie będzie z drugą generacją Jeep Compassa, który właśnie wjechał do salonów Auto PlusAuto Mobil? Wszystko na to wskazuje, bo cennik modelu, który stylistycznie nawiązuje do Grand Cherokee, startuje od niespełna 100 tys. zł.



Jeep Compass to średnich rozmiarów kompaktowy crossover, który na rynku pojawił się w 2007 roku. Pierwsza odsłona tego modelu - delikatnie mówiąc - nie grzeszyła aparycją. Można pokusić się o stwierdzenie, że był to jeden z brzydszych samochodów w historii marki. W ciągu ostatniej dekady Compass przeszedł jednak dwie kuracje odmładzające, dzięki którym auto stało się zdecydowanie bardziej atrakcyjne. Teraz nowa generacja rusza na podbój świata, i to dosłownie, bo Compass będzie oferowany w ponad 100 krajach.

W aktualnej ofercie Jeepa, Compass pozycjonowany jest pomiędzy najmniejszym i najtańszym Renegadem a nieco futurystycznym Cherokee. Nowy model został zbudowany od podstaw, na przedłużonej platformie modelu Renegade. Jego nadwozie mierzy 4410 mm długości, 1820 mm szerokości i 1640 mm wysokości, a rozstaw osi wynosi 2630 mm. Auto zachowało charakterystyczną dla marki stylistykę, z siedmioszczelinową atrapą chłodnicy na pierwszym planie. Teraz Compass wygląda nieco jak młodszy i mniejszy brat Grand Cherokee.

  • Jak doskonale widać na tym zdjęciu, nowy Compass stylistycznie nawiązuje do Grand Cherokee.
Jak zapewnia producent, poza asfaltem Compass radzi sobie naprawdę dzielnie i jest dobrym rozwiązaniem dla osób szukających kompromisu między miejską dżunglą a bezdrożami. Osoby, które potrzebują auta do jazdy w bardziej wymagającym terenie - powinny pomyśleć o wyborze wersji Trailhawk. W tym najbardziej uterenowionym wariancie fabrycznie montowane są osłony podwozia, a prześwit podniesiono o 20 mm. Zresztą Compass Trailhawk może pochwalić się całkiem przyzwoitymi wartościami kątów: natarcia (30 stopni), rampowego (24,4 stopnia) oraz zejścia (33,6 stopnia). Ponadto w tej wersji, oprócz standardowych trybów jazdy (automatyczny, śnieg, piasek oraz błoto), pojawiła się opcja jazdy po... skałach, a także przełożenie pełzające.

Poza terenowym wariantem Trailhawk, Compass będzie dostępny w innych wersjach wyposażenia: Sport, Longitude, Limited, a na początku sprzedaży również w edycji limitowanej - Opening Edition.

  • Interesująco skrojone wnętrze Compassa.
Do oferty silnikowej trafiły w sumie trzy jednostki o różnych mocach - jeden "benzyniak" i dwa diesle. Bazową jednostką napędową Compassa będzie silnik benzynowy o pojemności 1.4 litra i mocy 140 KM. Motor, który do sprzedaży trafi w przyszłym roku, będzie współpracował z 6-stopniową skrzynią manualną, a moment obrotowy przekazywany będzie wyłącznie na przednią oś. To oczywiście najbardziej okrojona i najtańsza wersja, której ceny rozpoczynają się od 99 800 zł. Alternatywą dla klientów jest silnik benzynowy 1.4 o mocy 170 KM. W tej konfiguracji jednostka współpracuje z 9-stopniowym automatem i napędem Jeep Active Drive 4x4. Ceny Compassa z mocniejszym "benzyniakiem" pod maską rozpoczynają się od 143 900 zł (wersja Limited).

Nieco większy wybór mają miłośnicy jednostek wysokoprężnych. Listę otwiera 1,6-litrowy MultiJet II rozwijający moc 120 KM z napędem na przód oraz 6-biegową przekładnią manualną. Cennik tej wersji otwiera kwota 113 900 zł. 14 tys. zł więcej zapłacą klienci, którzy skonfigurują swojego Compassa z 2-litrowym turbodieslem generującym moc 140 KM (napęd 4x4 i 6-stopniowy manual). Do oferty trafił również 2-litrowy silnik wysokoprężny o mocy 170 KM, który pracuje pod maską Trailhawka. Ceny uterenowionego Compassa rozpoczynają się od 161 900 zł.

Cennik Jeepa Compassa. Cennik Jeepa Compassa.

Miejsca

Opinie (66) 2 zablokowane

  • Suv jak suv

    Tylko gdzie tu pasje i emocje?

    • 7 2

  • (8)

    Dlaczego w Eurokolchozie sa tak duze podatki od silnikow powyzej 2ltr? Dlaczego nawet pomimo tego nie moge kupic wersji z wolnossacym silnikiem 2.4 ktora jest oferowana na rynku amerykanskim, tylko jakas turbopomylke 1.4? Norma Euro x?

    • 12 2

    • dlatego, ze gestosc zaludnienia w UE to 115 os/km2 a w USA 34os/km2 (5)

      i Twoj 2.4 podaruje raka wiekszej ilosci osob w UE niz w USA.
      Nie wiem czego tu nie rozumiec

      • 6 6

      • Now Jork gęstość zaludnienia 10 636 os./km² (2)

        Najmniej zaludnioną polską gminą w odniesieniu do jej powierzchni jest Lutowiska (4 osoby).

        koś widział (choćby na YT) jak opalają kable i farbę ze statków w "stoczniach plażowych" w Indiach ?

        • 5 0

        • (1)

          I dlatego za wjazd autem na Manhattan płaci się gruby hajs, aby zmniejszyć ruch samochodowy.

          • 5 0

          • a dlaczego płacić musimy gruby hajs (ponad 100 tys. zł) za 1.4 turbo ?

            poza tym Manhattan to nie cały NY

            • 0 0

      • 1.4 w takim Łaziku żre tyle samo co 2.4, tak więc obudz się i wróć do swiata (1)

        przyczynowo skutkowego

        • 5 1

        • różnica między 1.4 a 2.4 jest jedna -> żywotność.

          Jak ktoś chce płacić za coś, co jest wielokrotnie mniej trwałe - niech płaci. W UE pod pretekstem takich m.in. ograniczeń środowiskowych wymusza sie na nas obrót towarów...

          • 0 0

    • (1)

      Bo są nieekologiczne..

      • 0 1

      • nieprawda, tu nie chodzi o ekologię

        "wyżyłowany" silnik wcale nie spali dużo mniej, ale na pewno szybciej się zepsuje, silniki wolnossące o dużej pojemności i prostej konstrukcji gwarantują wieloletnią i bezawaryjną eksploatację i tu jest problem

        • 2 0

  • 3.0 cc V6 to podsatwa w tym Łaziku. 1.4 to żart :-)))

    ..

    • 12 0

  • a czemu w Compassie i w Renegade nie ma wolnossącego 2.4 L (184KM) ??? (4)

    a w usa, Kanadzie, na Islandii, w Rosji i w Szwajcarii jest

    • 15 1

    • Bo NIemcy muszą sprzedac gdzieś ten szit 1.4

      .

      • 11 0

    • (1)

      Akcyza na silniki pow. 2 litrów wynosi 19% i mało kto by w Polsce dopłacał tyle. Już lepszym wyjściem byłoby dać silnik 2.0

      • 4 0

      • a co mnie akcyza, skoro z jednostką 2.4 litra są dużo tańsze niż z 1.4 turbo

        poza tym w DE nie ma akcyzy, w DE w całej Unii nie ma haraczu takiego jak u nas
        ale w (prawie) całej Unii jest zawszony downsizing

        • 0 0

    • Podobnie jest np w Mitsubishi, u nas benzyna 2.0 a za oceanem 2.4 i 3.0.

      • 1 0

  • Takie auto i silnik 1.4. Gdzie ten świat zmierza?

    • 10 1

  • jeep

    Chwila,jeep z silnikiem 1.4? to chyba jakis zart ;-)

    • 8 0

  • Widać że styliści czerpali od najlepszych

    Projektantów z Kia

    • 2 3

  • (1)

    Wyobrażacie sobie rozmowy facetów? A jaki silnik masz w tym cacku? V8 pewnie? Nie, ale równie potężny 1.4

    • 5 1

    • całe 100 ml więcej niż mój termos na zupę

      • 0 0

  • Najmocniejszy silnik to 170 KM.

    To żart?

    • 6 1

  • to jest maly i ciasny samochod jak golf IV

    za 160 tys hahhaha i to bez dodatkow

    • 4 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najnowsze wiadomości

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

W którym roku został założony Automobilklub Morski?

 

Najczęściej czytane