• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jeep Renegade Trailhawk ma terenowy potencjał

Michał Jelionek
5 maja 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Jeep Renegade Trailhawk wygląda niepozornie, ale w terenie zawstydzi niejedną "terenówkę". Jeep Renegade Trailhawk wygląda niepozornie, ale w terenie zawstydzi niejedną "terenówkę".

Spore poruszenie w motoryzacyjnym świecie wywołał debiutujący pod koniec 2014 roku Jeep Renegade. Dziś, po niespełna dwóch latach od premiery tego najtańszego, najmniejszego i najmłodszego z Jeep'ów - można śmiało powiedzieć, że był to strzał w dziesiątkę. Mieliśmy okazję przetestować najbardziej uterenowioną wersję Renegade'a, czyli Trailhawka. Niepozorny siłacz wywarł na nas ogromne wrażenie.



Off-roadowe centrum dowodzenia. Do wyboru kilka trybów jazdy: śnieg, piach, błoto i skała. Off-roadowe centrum dowodzenia. Do wyboru kilka trybów jazdy: śnieg, piach, błoto i skała.
Certyfikacja "Trail Rated". Certyfikacja "Trail Rated".
Rok 2016 jest rokiem szczególnym dla Jeepa. Producent świętuje właśnie 75-lecie istnienia marki. Z tej okazji postanowiliśmy wziąć pod lupę niesztampowy model z palety Jeepa. Wybór padł na Renegade'a Trailhawka, czyli najbardziej umięśnionego i najbardziej terenowego spośród Renegade'ów. Chciałoby się napisać: z off-roadem za pan brat.

Dla wielu - również dla nas - Renegade jednoznacznie kojarzył się z desingerskim, "jeepobodobnym" samochodem niemającym zbyt wiele wspólnego z pełnokrwistymi terenówkami. I rzeczywiście, bazowe wersje tego modelu nie mają większych szans w wymagających warunkach. Ale nie Trailhawk. To zupełnie inna bajka. Wystarczyła kilkugodzinna przejażdżka żeby zyskał szacunek i sympatię. Uwierzcie, to niewielkie auto potrafi naprawdę wiele.

Czytaj także: Renegade - Born to be Jeep

Jeep Renegade Trailhawk - w porównaniu do bazowych wersji tego modelu - został doposażony w szereg off-roadowych udogodnień, które sprawiają, że auto rewelacyjnie radzi sobie w trudnym terenie.

To przede wszystkim zmodyfikowane, terenowe zawieszenie o większym skoku kół, prześwit zwiększony do 210 mm (głębokość brodzenia do 48 cm), blokada napędu, dostępne przełożenie pełzające 20:1, osłony (silnika, skrzyni biegów, zbiornika na paliwo, przedniego zawieszenia i skrzynki rozdzielczej) oraz asystent zjazdu HDC (Hill Descent Control) i system zarządzania trakcją (Selec-Terrain).

Zadaniem systemu Selec-Terrain jest uzyskiwanie optymalnych osiągów i przyczepności kół w napotkanych warunkach. Do wyboru mamy w sumie pięć trybów: automatyczny, śnieg, piasek, błoto oraz skały. Z kolei HDC samodzielnie - bez naszej ingerencji - kontroluje zjazd auta po nierównej i śliskiej nawierzchni.

Dodajmy, że kąt natarcia Trailhawka wynosi 30 stopni, a kąt zejścia 34 st. Dla porównania, w tańszej wersji Renegade Limited z napędem 4x4, kąt natarcia wynosi 21 st., a kąt zejścia 32 st. Prześwit jest o 2 cm mniejszy.

  • Jeep Renegade w wersji Trailhawk.
  • Jeep Renegade w wersji Trailhawk.
  • Jeep Renegade w wersji Trailhawk.
  • Jeep Renegade w wersji Trailhawk.
  • Jeep Renegade w wersji Trailhawk.
  • Jeep Renegade w wersji Trailhawk.
  • Jeep Renegade w wersji Trailhawk.
  • Jeep Renegade w wersji Trailhawk.
  • Jeep Renegade w wersji Trailhawk.
Te wszystkie elementy w połączeniu z mocnym dieslem, napędem 4x4 Active Drive Low i 9-stopniową automatyczną skrzynią biegów, są przepisem na sukces Jeepa. Odcinać kupony może również Fiat, bo przecież Renegade to owoc amerykańsko-włoskiego romansu. Auto bazuje na platformie modelu 500X.

Pod maskę Trailhawka trafił 2-litrowy diesel. Pod maskę Trailhawka trafił 2-litrowy diesel.
Podział obowiązków w tym związku był bardzo prosty - Amerykanie zajęli się stylizacją i napędem, a włoscy kompani silnikami. Jak już wspomnieliśmy, do Trailhawka trafiła najmocniejsza, 2-litrowa jednostka wysokoprężna MultiJet II o mocy 170 KM (maksymalny moment obrotowy: 350 Nm przy 1750 obr./min).

Dynamiczny, mocny i oszczędny silnik spisuje się bez zarzutów. Nie ma znaczenia czy aktualnie poruszamy się po utwardzonej nawierzchni czy też sprawdzamy możliwości Trailhawka na bezdrożach. Tak naprawdę jedynym minusem tej jednostki jest dość głośna praca, ale to przecież uroki terenowych wojowników.

Auto do "setki" przyspiesza w niespełna 9 sekund, a prędkość maksymalna wynosi 196 km/h. Niestety, im szybciej będziemy jechać, np. po autostradzie - tym mocniej będziemy odczuwać spadający komfort podróżowania. Średnie spalanie Trailhawka w cyklu mieszanym to około 8-9 litrów paliwa na 100 km.

Czytaj także: Renegade dla fanów Batmana i Supermana

  • Jeep Renegade w wersji Trailhawk.
  • Jeep Renegade w wersji Trailhawk.
  • Jeep Renegade w wersji Trailhawk.
  • Jeep Renegade w wersji Trailhawk.
  • Jeep Renegade w wersji Trailhawk.
  • Jeep Renegade w wersji Trailhawk.
  • Certyfikacja "Trail Rated".
  • Jeep Renegade w wersji Trailhawk.
  • Jeep Renegade w wersji Trailhawk.
  • Jeep Renegade w wersji Trailhawk.
  • Jeep Renegade w wersji Trailhawk.
  • Jeep Renegade w wersji Trailhawk.
  • Jeep Renegade w wersji Trailhawk.
Błoto w obrotomierzu. Błoto w obrotomierzu.
O stylistyce Renegade Trailhawka nie będziemy się rozpisywać, bo w zasadzie niczym nie różni się od swoich tańszych braci. Na zewnątrz pojawił się emblemat "Trail Rated", a we wnętrzu, w oczy rzucają się pomysłowo wkomponowane czerwone wstawki.

W kabinie Renegade'a odnajdziemy kilka elementów nawiązujących do terenowych nestorów, to m.in charakterystyczny uchwyt dla pasażera. Ponadto, Trailhawka wyróżniają detale, jak chociażby półka pod panelem multimedialnym z wytłoczoną mapą pustyni Moab, czy motyw plamy błota na obrotomierzu.

Czytaj także: Jeep Wrangler - klasyk stworzony do off-roadu

  • W wnętrzu Renegade Trailhawk znajdziemy kilka czerwonych wstawek.
  • Jeep Renegade w wersji Trailhawk.
  • Jeep Renegade w wersji Trailhawk.
  • Jeep Renegade w wersji Trailhawk.
  • Jeep Renegade w wersji Trailhawk.
  • Jeep Renegade w wersji Trailhawk.
  • Jeep Renegade w wersji Trailhawk.
Reasumując, kilkugodzinna przygoda z Jeepem Renegade Trailhawk była ogromną przyjemnością. Jesteśmy bardzo mile zaskoczeni i ku naszemu zdziwieniu, auto jest w stanie zawstydzić niejedną "terenówkę".

Z całą pewnością Trailhawk ma więcej plusów niż minusów. Zdecydowanie największym minusem jest cena auta. Planując zakup najbardziej terenowej wersji Renegade'a, musimy liczyć się z wydatkiem rzędu 127 tys. zł. Najbogatsza wersja Trailhawka to już koszt blisko 170 tys. zł. Trzeba przyznać, że to bardzo dużo jak na najtańszy model w hierarchii Jeepa. Przecież w tej cenie możemy mieć... dwa Renegade'y Sport (podstawowa wersja modelu).

I na koniec ciekawostka. Na początku roku prestiżowe czasopismo "4x4 Magazine" przyznało Jeepowi Renegade'owi tytuł "Samochód Terenowy roku 2016". Czapki z głów.

Jeepa Renegade Trailhawk do testów udostępniło centrum motoryzacyjne Auto Plus. Część zdjęć wykonano na terenie strzelnicy sportowo-myśliwskiej "Czapla".

Miejsca

Opinie (26)

  • Koniec świata !!!

    Fiat Panda ze znaczkiem Jeep to przeginka na maxa .

    • 1 1

  • Czegoś tak brzydkiego dawno nie było na drogach.

    Terenówka z tego, że hej, zwykły plastik fantastik, na dodatek za 127 000 zł.

    • 2 2

  • Mi się podoba , tylko dlaczego nie ma testów

    Z silnikiem 2.4 benzyna ... nie ma na naszym rynku ale jest pełno ze stanów. Silniki mocne , udane tolerujace log a co ważne mogą cis ciągać. Nie jak te 1.4 ... diesel to przeżytek nawet gdy ma normę 6 . Dobra uniwersalna terenówka w zimie musi być w benzynę. Gdybym chciał mocnego pitbula szukam bym comandora. Szukam czegoś na miasto i na Kaszuby . Do jazdy powyżej 200 km jest osobowka ... może jakiś test 2.4???

    • 1 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najnowsze wiadomości

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

W Polsce limit prędkości na autostradzie wynosi:

 

Najczęściej czytane