• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jeep Wrangler. Płacisz za legendę

BaWo, Mart
8 grudnia 2008 (artykuł sprzed 15 lat) 
Jeep Wrangler w kategorii SUV-ów najmniej traci na wartości wśród aut pięcioletnich. Jeep Wrangler w kategorii SUV-ów najmniej traci na wartości wśród aut pięcioletnich.

To jeden z samochodów, który naprawdę zasługuje na miano legendarnego. Bez marketingowej propagandy, które tym mianem określają pojazdy całkowicie przeciętne.



W przypadku Jeepa Wranglera, bo o nim mowa, legendarny oznacza jednocześnie drogi. Paradoksalnie to dobra wiadomość, nie tylko dla posiadaczy Wranglera, ale i dla tych, którzy zamierzają dopiero sobie taką maszynę sprawić. Wiedzą za co zapłacą. Niezależnie czy w USA, Niemczech, czy w Trójmieście.

Jeep Wrangler właśnie wygrał w klasyfikacji Best Resale Value Awards (za najwyższą wartość odsprzedaży pojazdu używanego) prowadzonej przez amerykański portal internetowy Kelley Blue Book.

Przyznawana przez Kelley Blue Book nagroda Best Resale Value Award jest wyrazem uznania dla producenta pojazdów najmniej tracących na wartości po pięcioletniej eksploatacji. Wrangler wygrał w kategorii SUV-ów.

- Wrangler wyróżnia się unikalnym połączeniem funkcjonalności konstrukcyjnej ze zdolnością docierania po prostu wszędzie, nie mówiąc już o długoletniej historii - opisywał auto Jack R. Nerad, główny analityk rynkowy Kelley Blue Book.

- Sześćdziesiąt osiem lat temu to właśnie Wrangler dał początek kategorii pojazdów typu SUV - komentowała wyróżnienie Deborah Meyer, wiceprezes i szef marketingu Chrysler LLC. - Także i dzisiaj Wrangler pozostaje ikoną w tym coraz liczniejszym segmencie, wyróżniając się specyficzną konstrukcją i dając nieograniczoną możliwość jazdy gdzie oczy poniosą.

Wranglery trzymają cenę nie tylko w USA. Podobnie jest także w Europie. Za steranego Wranglera z przełomu lat 80. i 90. XX wieku trzeba zapłacić co najmniej 2,5 tys. Jeżeli auto jest w dobrym stanie, może być droższe nawet o kolejne dwa tysiące.

Za dziesięcioletniego Wranglera, który zamiast resorów piórowych ma już kolumny McPersona wyłożymy nie mniej niż 6,5-8 tys. euro. Tyle samo, ile za młodszego Grand Cherokee. W przypadku Wranglera najnowszej serii, która w salonie kosztuje 130 tys. zł, bonus za dwa lata użytkowania to zaledwie 40-50 tys. zł. To prawdziwy ewenement, ponieważ podobnie trzymają cenę tylko Corvette'y, Harleye i Mercedesy SL.

Jeep w pigułce

Szczycący się 68-letnią historią Jeep jest jedną z najpopularniejszych marek na rynku. Kryje się pod nią siedem różnych aut: ekonomiczne modele Jeep Compass i Patriot, należący do klasy średniej Jeep Cherokee, reprezentujące klasę premium Jeep Grand Cherokee i 7-miejscowy Jeep Commander oraz dwie maszyny offroadowe, czyli Jeep Wrangler i Jeep Wrangler Unlimited
BaWo, Mart

Opinie (6)

  • (3)

    Sciema na kolkach:P

    Szczerze to ja juz wole cos w sytlu SUVa albo stare dobre ruskie terenowki - sa nie do zajechania w terenie.

    • 0 2

    • SUV and ruskie terenówki (2)

      SUV to teraz popłuczyny po SUV'ach -bardziej kombi niz jakakolwiek terenówka. Czopek dla lalek

      Z kolei ruskie terenówki są tak gówniane, że zamiast jeździć się leży...pod nim. Funkcję ruskich terenówek przejeły już dawno produkty suzuki (np., samuraj).
      Ja polecam toyotę land cruiser

      • 1 1

      • (1)

        suzuki samurai idzie w terenie jak czolg, prawdziwa spartanska terenowka, samochod w zasadzie niezniszczalny, jedyne co sie z czasem zuzywa to karoseria. podobna ocene wystawiam daihatsu feroza- rowniez typowe auto do ciezkiej pracy w terenie. w obu przypadkach komfort z jazdy szosowej zaden no ale przeciez nie o to chodzi. szczegolnie polecam samuraje z rocznikow do 1990, tani idealny material do dopieszczenia, po wlozeniu paru tysiecy zlotych samochod bedzie dzielnie sluzyl bezawaryjnie przez kolejne 20 lat. co wazne, tych samochodow nie jest zal w terenie a nie kazdego stac na to zeby hasac po terenie nowym land cruiserem czy GRem

        • 1 0

        • Błoto

          W klasie przeprawowej na pewno tak. Ja tzw. offroad widze inaczej.Nie wjeżdzam tam gdzie tradycyjnie nie wjeżdza sie czołgiem ;-) Przeciąganie fury na 2 wyciagarkach to coś z klasy " 100m na trasie, miesiac w garażu", raczej dla właścicieli warsztatów polowych. Po bagnie wolę brodzić samodzilenie i zrobie to szybciej niż ktokolwiek w aucie.
          Cały smak to klimat luźnego przelotu w nieznane - coś jak toni halik;-) Bez wyciągarek, trapów, klatki bezpieczeństwa...

          • 2 0

  • lodówka coli na kółkach

    • 0 2

  • i wszystko 50-60% taniej w USA!!!!!!!!!!!

    jak zwykle w polsce najdrozej a jeszce nam panujacy donald dorzuca akcyze brawo!!

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

Ile maksymalnie punktów karnych za jedno wykroczenie może otrzymać kierowca?

 

Najczęściej czytane