Kia K2500 (produkowany od 2002) (16 opinii)

Samochody dostawcze nie muszą być szybkie, nie muszą być eleganckie, ani nawet nie muszą być ładne. I taka właśnie jest Kia 2500, ale do tego jest funkcjonalna, czyli idealna jak na samochód dostawczy.

W zależności od wersji K 2500 TCI może pomieścić od 3 do 6 osób (kabina podwójna). Zwiększone powierzchnie szyb oraz duże lusterka zewnętrzne zapewniają odpowiedną widoczność, a układ wspomagania kierownicy ułatwia manewrowanie, szczególnie w ruchu miejskim.

Kia K2500 produkowana jest z trzema rodzajami kabin - 3-miejscową, 3-miejscową z większą ilością miejsca za fotelami i przedłużoną 6-miejscową. W podstawowej wersji skrzynia ładunkowa ma 3,14 m długości i 1,85 m szerokości. Wszystkie odmiany mają taki sam rozstaw osi i charakterystyczne podwójne koła na tylnej osi. To ostatnie rozwiązanie wydawać by się mogło niepotrzebnym udziwnieniem, ale koreańscy konstruktorzy dokładnie to przemyśleli. Dzięki mniejszym kołom z tyłu można wstawić większą skrzynię i obniża się przy tym środek ciężkości. Jedyny problem to konieczność wożenia dwóch kół zapasowych - czternastocalowego na przód i trzynastocalowego na tył. Obydwa podwieszone są pod tylnym nawisem ramy.

Dopuszczalna masa całkowita każdej z odmian nie przekracza 3220 kg, a więc do jazdy K2500 wystarcza prawo jazdy kategorii B. Ładowność waha się od 1535 kg w przypadku pojedynczej kabiny, do 1470 kg dla odmiany z kabiną 6-miejscową. Kontener występuje we wszystkich odmianach - największy z pojedynczą kabiną mieści 10,2 m3.

Model K2500 TCi ma silnik z wtryskiem common-rail, turbosprężarką i intercoolerem i rozwija moc 94 KM. Kabina nadal nie jest podnoszona i dostęp do silnika jest tylko od wnętrza pod kanapą pasażerów. Na szczęście płyn do spryskiwaczy szyb i chłodnicy uzupełnia się z zewnątrz po uniesieniu klapy nad atrapą chłodnicy. Chłodnica z kolei jest umieszczona nieco bardziej z tyłu nad przednią osią.

Sam silnik to dość nowoczesna i trwała jednostka. W odróżnieniu od poprzednika napędzanego jedną ze starszych konstrukcji Mazdy nowy w mieście zużywa o litr paliwa mniej, czyli około 11-12 litrów w ruchu miejskim, a w trasie około 8-9 litrów. Jednostka ta jest też czystsza, bowiem spełnia wymogi normy Euro 3. Bak mieści 65 litrów, a prędkość maksymalna to 127 km/h przy maksymalnym momencie obrotowym 221 Nm. Skrzynia biegów jest ręczna, 5-biegowa, a napęd przekazywany jest na tylne koła. Hamulce kół przednich wyposażone są w tarcze wentylowane, tylnych w bębny.

Co zaskakuje, dość często wymagane są przeglądy serwisowe - co 10 tys. km przebiegu. Ale najwyraźniej to nie odstrasza od kupna użytkowej Kii. Wyniki sprzedaży są lepsze niż niezłe, bo model ten jeszcze nigdy nie spadł poniżej trzeciego miejsca w statystykach sprzedaży aut dostawczych na naszym rynku. Największą zaletą tego auta jest stosunkowo niska cena, co sprawia, że samochody te chętnie kupują nie tylko duże przedsiębiorstwa produkcyjne i handlowe, ale także niewielkie firmy usługowe i rzemieślnicze. Kolejne zalety oferty to trzyletnia gwarancja i niewygórowane ceny części zamiennych.

Dane techniczne:

Silniki: 2,0 94 KM

niezawodność
2.1
komfort
2.5
ekonomia
1.4
wrażenia z jazdy
2.2
Średnia ocen
2.0

Inne modele marki Kia:

Carnival, Cerato, Joice, K2500, Opirus, Picanto, Rio, Sorento, Soul,

Foto Moto

    Opinie (16)

    Dodaj opinię

    Dodaj opinię

    Odpowiedz

    Klikając "wyślij", akceptujesz regulamin dodawania opinii.
    zamknij

    Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Opinie niezwiązane z tematem artykułu, wulgarne, obraźliwe, naruszające prawo będą usuwane.

    - jeżeli uważasz, że dana opinia nie powinna się tu znaleźć, zgłoś ją do moderacji.

    Wydarzenia