• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kiełpinek dusi się w korkach, mieszkańcy dostaną nowy wyjazd z dzielnicy?

Maciej Naskręt
22 października 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Mieszkańcy dzielnicy Kiełpinek czekają na dodatkowy wyjazd, który usprawniłby codzienne podróże. Mieszkańcy dzielnicy Kiełpinek czekają na dodatkowy wyjazd, który usprawniłby codzienne podróże.

Mieszkańcy Kiełpinka narzekają na ogromne korki i proszą o dodatkowy dogodny wyjazd z dzielnicy. Ulice Szczęśliwa zobacz na mapie GdańskaSympatyczna zobacz na mapie Gdańska zamieniają się w godzinach szczytu w parking. Sprawdzamy, czy jest szansa na dodatkowy wyjazd z zakorkowanego osiedla.



Planowane skrzyżowanie ul. Przytulnej z ul. Kartuską Północną. Od prawie trzech lat - czyli od zakończenia budowy Trasy W-Z - czeka na wpięcie właśnie ul. Przytulnej. Planowane skrzyżowanie ul. Przytulnej z ul. Kartuską Północną. Od prawie trzech lat - czyli od zakończenia budowy Trasy W-Z - czeka na wpięcie właśnie ul. Przytulnej.
Choć wokół Kiełpinka przebiega Trasa W-Z, a także Obwodnica Trójmiasta - drogi, które usprawniają przejazd przez aglomerację - mieszkańcom wspomnianej dzielnicy coraz trudniej wyjechać samochodem sprzed domu. Do głównych ulic prowadzi tylko jedna droga - ul. Sympatyczna i dalej ul. Szczęśliwa.

Niestety także tam przez kilka tygodni mieszkańcy-kierowcy musieli mierzyć się z ograniczeniami w ruchu - przejazdem wahadłowym na wysokości stacji paliw CH Auchan. Ruch dwukierunkowy na szczęście został wznowiony w środę, ale urzędnicy zapowiadają, że drogowcy jeszcze tam wrócą.

- Prace na odcinku od ul. Sympatycznej do ronda przy ul. Kartuskiej Północnej zobacz na mapie Gdańska będą jeszcze prowadzone. Na razie nie jest jednak znany termin realizacji drugiego etapu prac, związanych z budową infrastruktury kanalizacyjnej. Wiadomo jednak, że w miejsce to powróci na ten czas ruch wahadłowy - sterowany ręcznie w godzinach szczytu porannego i popołudniowego oraz sygnalizacją świetlną poza szczytami - wyjaśnia Katarzyna Kaczmarek, rzecznik prasowy Zarządu Dróg i Zieleni

Czy masz problemy z wydostaniem się ze swojej dzielnicy w godzinach szczytu?

W środę natomiast zakończył się pierwszy etap budowy kanalizacji, prace przeniosą się na kolejny odcinek ul. Szczęśliwej - od skrzyżowania z Sympatyczną w stronę przyszłego przystanku PKM - ruch wahadłowy obowiązywać będzie na tym właśnie odcinku. Ruch sterowany będzie sygnalizacją świetlną.

Co gorsza, w dzielnicy z roku na rok przybywa mieszkańców i  ul. Sympatyczną, która była pierwotnie zbudowana do obsługi osiedla domków jednorodzinnych, potrafi przejechać tyle pojazdów, co ulicami w wyższej klasie - Jabłoniową na Szadółkach czy Myśliwską na Morenie.

Ponadto niedawno deweloperzy prowadzący swoje inwestycje w Jasieniu, postanowili zasypać drogę przez poligon zobacz na mapie Gdańska, łączącą Kiełpinek z ul. Myśliwską i Jasieniem. To skutecznie zniechęciło do korzystania z tej drogi kierowców, rowerzystów i pieszych.

- Jest coraz gorzej. Bez dodatkowego wyjazdu z dzielnicy czeka nas paraliż - mówi Krzysztof Nykiel, mieszkaniec wspomnianego osiedla.

Niekoniecznie. Od kilku lat urzędnicy z gdańskiego magistratu prowadzą rozmowy z jednym z deweloperów, by umożliwić wyjazd mieszkańców do ul. Kartuskiej Północnej zobacz na mapie Gdańska przez ul. Przytulną zobacz na mapie Gdańska. - Konsultacje są bardzo zaawansowane, nie jest jednak na razie znany termin podpisania umowy - mówi Katarzyna Kaczmarek.

Nieoficjalnie wiadomo, że raczej był to monolog urzędników z deweloperem. Ten przez dwa lata nie potrafił zająć stanowiska w sprawie budowy ulicy Przytulnej - m.in. tyle zajęło mu przygotowanie projektu ok. 400 m drogi.

Miasto chce, by na podstawie umowy obie strony wspólnie wybudowały brakujący odcinek ul. Przytulnej: gmina - skrzyżowanie ul. Przytulnej z ul. Kartuską Północną, a deweloper - połączenie skrzyżowania z obecną ul. Przytulną.

Po emisji artykułu skontaktowała się z nami Grupa Inwestycyjna Hossa S.A., która postanowiła zająć stanowisko w sprawie.

Od kilku lat czynimy starania o udrożnienie wyjazdu z osiedla ulicą Przytulną. Niestety autorzy projektu trasy WZ i Kartuskiej Północ działając w ramach tzw. specustawy poprowadzili ulicę niezgodnie z obowiązującym miejscowym planem zagospodarowania. W trakcie prac nad projektem zwracaliśmy im uwagę, że Kartuska Północ została posadowiona na rzędnej, która uniemożliwiała włączenie Przytulnej w Kartuską. Nasza interwencja spowodowała obniżenie Kartuskiej o ok. 2 metry oraz o 80 cm niwelety skrzyżowania dróg umożliwiając tym samym połączenie istniejącego w sąsiedztwie osiedla poprzez planowaną Przytulną z układem drogowym Kartuskiej Północnej.

Również na nasz wniosek w ekranie akustycznym stojącym wzdłuż ulicy powstało przejście z osiedla do przystanku autobusowego - projekt tego nie uwzględniał.

Powyższe błędy zostały naprawione, natomiast wjazdu z Kartuskiej Północnej na Przytulną nie uwzględniono, co więcej - dostęp ograniczając krawężnikiem. Jest to tym bardziej niezrozumiałe, iż po przeciwnej stronie ulicy wykonane zostały wjazdy prowadzące na puste pola.

Wskutek wybudowania ulicy Kartuskiej Północ niezgodnie z obowiązującym mpzp, a co za tym idzie nieuregulowanym stanem prawnym ulicy Przytulnej nie można było rozpocząć jej realizacji do czasu uchwalenia zmienionego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla tego terenu.

W kwietniu 2012 r. zwróciliśmy się z tym problemem do Prezydenta.

Po dwóch latach, 27.03.2014 Miasto uchwaliło nowy plan, w którym skorygowano przebieg trasy W-Z i dostosowano do niego układ ul. Przytulnej.

Grupa Inwestycyjna Hossa podjęła się wykonania projektu ulicy Przytulnej łącznie z włączeniem jej w układ drogowy Kartuskiej Północ oraz z przebudową skrzyżowania. W związku z tym podpisała w dniu 15.05.2014 r. z Biurem Projektów Budownictwa Komunalnego umowę dotyczącą zaprojektowania ww. zakresu. Dokumentacja obejmuje: projekt koncepcyjny, który został pozytywnie zaopiniowany między innymi przez ZDiZ, projekt budowlany, który w tej chwili podlega uzgodnieniom oraz wykonawczy wraz z częścią kosztorysową.

Ustalono wstępnie podział prac, które ma wykonać deweloper i Gmina. Zakres robót podzielono pomiędzy Hossę, która zrealizuje ulicę Przytulną, oraz Gminę, która przebuduje skrzyżowanie z Kartuską Północ, jako zarządca tej części drogi.

W dniu 23.09.2014r. Hossa przedstawiła Wydziałowi Programów Rozwojowych projekt umowy drogowej, której podpisanie warunkuje uzyskanie uzgodnienia projektu w ZDiZ i złożenia go do pozwolenia na budowę układu drogowego. Propozycja terminowa wykonania ulicy ze skrzyżowaniem to 30.08.2015r.

Justyna Glazar Kierownik Zespół Marketingu Nieruchomości Grupa Inwestycyjna Hossa S.A..

Opinie (173) 8 zablokowanych

  • A pamiętam te reklamy Hossy na wielkich billboardach... :-) (19)

    że nie stoję w korkach :-) bbuhhahha

    • 278 6

    • teraz Hossa...

      ....reklamuje się na wielkich bilbordach, że Wiszące Ogrody mają teraz własny przystanek PKM, ale do budowy kawałka nowego odcinka drogi do przystanku nie chcą sie dołożyć - hipokryzja totalna, żeby nie nazwać tego wulgarnie

      • 120 4

    • (2)

      Jescze póki był przejazd przez poligon to siętamtędy zasuwało. A teraz już nie ma wyjścia...

      • 19 3

      • zasuwało się by trafić na korek na ulicy Bulońskiej (1)

        • 16 2

        • i Mysliwskiej

          • 13 0

    • Nikt nie kazał............. (10)

      .......Mieszkać na zad*piu.
      Najpierw owczy pęd za miasto, a później płacz i lament że nigdzie nie można dojechać, bo korki, paliwo drogie, itp.

      • 58 77

      • Tez place podatki (1)

        Jestes zwykłym zawistnym pajacem

        • 44 23

        • Nie jest zawistnym pajacem strasznie "funkcjonalny" człowieku.

          • 13 25

      • (5)

        czekalam na ten komentarz:) wszyscy musza mieszkac przy Dlugiej, bo tylko centum jest jedynym slusznym wyborem. Nie mozesz mieszkac z dala od miasta, wsrod zieleni i tym samym wymagac lepszego dojazdu, co jest obowiazkiem miasta. Mieszkasz dalej, buzia na klodke, bo tobie nic sie nie nalezy.

        • 37 7

        • (4)

          Trzeba bylo patrzec na infrastrukturę jak sie kupowalo mieszkanie na wsi, a nie teraz lament i wymagania. Skoro ma sie genetyczny pociąg do gnoju i krotkowzroczne myślenie, to później niech nikt nie jęczy. Niestety, ale to rozlewanie miast generuje najwieksze koszty utrzymania. Decydujesz sie na dom, na wypizdowie płacąc mniej niż w centrum, to później nie miej wymagań, ze wszystko Ci sie należy. To tak jak bym kupił kombajn i żądał, by mi pola w centrum zrobili... bo place podatki. Absurd. Widzialy gały co brały.

          • 18 25

          • (1)

            Co to za banialuki? Miasto sprzedaje ziemię, która jest własnością nas wszystkich, czerpie z tego korzysci, to niech wybuduje drogi dojazdowe do osiedli powstalych na tych gruntach.
            Jeslie te 100 000 mieszkancow z obrzezy zamieszkaloby w centrum, to tramwaje nawet przestały by jezdzic! Z prostego powodu, ludzie nie miesciliby sie na przystankach tylko stali na torach.

            • 12 9

            • To była prywatna ziemia, nie miasta

              Ale dla ciebie to za trudne do ogarnięcia.

              • 5 3

          • (1)

            idac twoim tokiem rozumowania

            to wszyscy powinni kupowac mieskzania w centrum
            tylko gdzie pomiescic te kilkadziesiat tysdiecy ludzi?
            ja proponujue na poczatek zaorac wszyskie parki i parkingi
            zburzyc wrzeszcz i na jego miejsce powstawiac 16 pietrowe bloki
            pasuje prostaczku?
            latwo powiedziec trzeba bylo patrzec na infrastrukture
            ale jak kiedys bedizesz musial opuscic mamusi kur...dolek i sam klupic mieszkanie to inaczej bedziesz spiewal

            • 15 10

            • zdaje się że masz kredyt we frankach

              bo plujesz żółcią i wyzywasz myślących inaczej niż Ty... Idąc Twoim tropem rozumowania to takie miasta jak Tokio nie powinny istnieć

              • 0 2

      • (1)

        dla ciebie "miasto" to pewnie Zaspa i kawałek Wrzeszcza.

        • 23 5

        • cóż

          dalej nie był......

          • 24 4

    • hasłem wyborczym adamowicza jest 0-korków

      hasłem wyborczym adamowicza jest 0-korków, a tu tacy wredni dziennikarze pisza, ze miasto w korkach/parkingiem stoi!!!!

      • 19 12

    • Ten artykuł mocno przesadza!!! (2)

      Jestem mieszkańcem i codziennie po 7 rano wyjeżdżam i ok 17 wracam tą drogą. Wielkie natężenie ruchu to wielka przesada dla tego odcinka!!! Owszem w czasie ostatnich remontów i ruchu wahadłowego spiętrzenia były ale odczekanie jednej, max dwóch zmian świateł to chyba nie dramat. Od wczoraj wszystko wróciło do normy.
      Naskrętowi tym razem ktoś naściemniał a on bidula wszystko w artykuł wrzucił i zazdrośnicy mają 5 minut satysfakcji...

      • 27 4

      • (1)

        O 7 rano to korków jeszcze nie ma.

        • 6 3

        • no to warto wstać trochę wcześniej

          • 0 0

  • Co tam narzekacie, za chwilę pojedziecie Pendolino Metropolitarnym (5)

    aaa i jeszcze parę ścieżek rowerowych Wam wybudują.
    Ciekawe, że zasypali drogę przez poligon - czasem używałem tego skrótu a tu lipa teraz będzie.
    Nie wiem czy tak trudno zrobić parę wyjazdów nawet z płyt drogowych z zakazem ruchu dla samochodów ciężarowych? Niektóre drogi w Gdańsku są tak zrobione od wielu lat i funkcjonują więc czemu nie zrobić takich prowizorek więcej?

    • 49 20

    • A wiadomo dlaczego zasypali drogę przez poligon? (4)

      I czy planowane jest jej odblokowanie?

      • 8 3

      • (1)

        Korzystający piesi, rowerzyści i kierowcy przeszkadzali budowlańcom .

        • 7 0

        • Ale już na stałe będzie zasypana.

          Czy po zakończeniu budowy odkopią?

          • 1 1

      • problemem były

        podrzucane śmieci na cały poligon przez duże samochody. A potem właściciel dostawał z urzędu nakazy usunięcia śmieci na swój koszt

        • 8 0

      • Budują dojazd do trasy WZ z przystanku PKM Jasień

        • 3 0

  • Część tych mieszkańców skraca sobie drogę ... (3)

    ... jeżdżąc przez trawnik widoczny na drugim, małym zdjęciu (na przeciwko skrzyżowania). Trawa jest już cała rozjeżdżona. W jednym miejscu postawili słupki to przenieśli się kilka metrów w bok.

    • 51 2

    • Ja bym postawił ambonę i strzelał do tych łosi ;) (1)

      • 17 6

      • myśliwy

        a ja bym strzelił tobie z tej ambony

        • 6 13

    • Ale szczęście

      Oglądałem tam mieszkanie na sprzedaż. Na szczęście go nie kupiłem bo bym teraz tylko nerwy tracił.

      • 11 8

  • 25 zł za litr paliwa i korka nie będzie. (11)

    Po co tak tanie paliwa i tyle samochodów wożących tylko kierowcę? Jeszcze kilkanaście lat temu mieszkańców było prawie tyle samo, a korków nie było. Paliwa były reglementowane i dało się żyć bez samochodu. Spadek cen samochodów przy stanowczo zbyt niskich cenach paliw w stosunku do zarobków znacznej części mieszkańców Trójmiasta doprowadził do takiej sytuacji, że wszyscy stoją w korku.
    Tylko duża podwyżka cen paliw może odkorkować miasto!

    • 47 64

    • "kilkanaście lat temu (...) paliwa były reglementowane" (2)

      Witamy hibernatusa z roku 2000 :)

      • 17 3

      • Kilkanaście lat temu samochodów było mniej. Wszyscy wiemy kiedy były kartki (1)

        na paliwo. Więc naucz się czytać, a potem pisz.

        • 6 11

        • Buahaha, Ty sie naucz pisać, a potem pisz - na brudno i przeczytaj najpierw, coś napisał, głośno, zanim wciśniesz "wyślij"

          Wyraźnie z Twojej wypowiedzi wynika, że paliwa były "reglementowane" (pewnie masz na myśli "REGLAMENTOWANE") "jeszcze kilkanaście lat temu". Nadmieniam, że "reglamentowane", to nie to samo, co "kosztowne". Dla jasności: "Reglamentacja wprowadzone na stałe lub czasowo ograniczenie wolnego obrotu pewnymi dobrami lub towarami, spowodowane przeważnie niedostatkiem tych dóbr lub towarów i koniecznością ich racjonowania; " - nie jest to coś, co miało miejsce "kilkanaście lat temu", gdy "samochodów było mniej".

          • 15 2

    • jak paliwo będze po 25 zł, nie będzie cię stac na zakupy w Biedronce. (3)

      Proponuję wyemigruj na Kubę- samochodów mało, klimat przyjemniejszy.

      • 19 4

      • Może przesadził, ale w gruncie dobry krok do podniesienia cen i płac na wyższy (2)

        poziom jak na starym Zachodzie. Nie mam nic przeciwko temu aby płacić za czynsz w jako takiej kamienicy 3500 PLN jak w Szwecji (gdzie nie zobaczysz ruder), ale oczywiście muszą być wyższe zarobki najniżej zarabiających. Wielu naszych emigrantów przeżyło szok po przyjeździe do Wlk. Brytanii - szokowały przede wszystkim opłaty. Ale jak dostali pierwsze wypłaty szok mijał i przychodziło zadowolenie - po koniecznych wydatkach na inne rzeczy zostaje tam sporo kasy (z 8 razy więcej niż u nas). Efekt ? Mało kto wraca. Gdyby ludzie u nas płacili za mieszkania czynsze w wysokości jak podałem to szybko wyremontowano by większość budynków. Ale nie, u nas ma być tanio i niskie zarobki. No to mamy całe połacie zrujnowanych budynków.

        • 4 10

        • Mały szczegół

          Zapomniałeś, że ekipie remontowej musiałbyś zapłacić też 5 razy tyle (oni też musieliby opłacać czynsze w takiej wysokości) i tak samo ceny materiałów budowlanych byłyby dużo wyższe niż teraz (koszty ich wyprodukowania by znacząco wzrosły). Reasumując oprócz tego, że nasza gospodarka przestałaby być konmurencyjna nic by się nie zmieniło :-)

          • 7 0

        • ty chyba jesteś pracownikiem stacji benzynowej

          • 2 0

    • gnijcie w tych korkach

      i proszę nie powodować zatorów dla komunikacji zbiorowej

      • 9 6

    • Jak kiedyś będzie Cie stać na samochód to powinieneś tankować za 25zl. Tak zeby Ci rozum wrócił na właściwe miejsce.

      • 5 3

    • odkorkować miasto może zmiana polityki komunikacyjnej i przestrzennej

      oficjalnie stawiającej na rozwój transportu publicznego, faktycznie sprzyjająca rozlewaniu się miasta na zewnątrz i uzależnieniu mieszkańców od korzystania z samochodów.

      • 1 2

    • Wtedy była komunikacja miejska...

      Autobusy 127 i 129 z pętli przy Manhattanie jeżdziły w godzinach szczytu co 3 minuty!!! A teraz?

      • 0 0

  • Zapychaliście Myśliwską to teraz macie. Ta ulica osiąga apogeum w godzinach szczytu. (11)

    • 33 18

    • kazdy chce łatwego dojazdu ale nie pod swoimi domami. i w sumie sie nie dziwie bo mysliwska jest juz za bardzo obciazona

      • 17 2

    • Myśliwska w godzinach szczytu osiąga punkt największego oddalenia od powierzchni Ziemi? Bez sensu. (1)

      Chyba miałeś na myśli "perygeum" (nic dziwnego, przyciska ją do Ziemi wtedy tyle samochodów...)

      • 11 11

      • Nie czepiaj się, Astronomie.

        • 8 6

    • I jeszcze bidulek Naskręt głupoty wypisuje (5)

      MaciejN!!! Chłopie ogarnij się.
      Zanim napiszesz taką bzdurę o większym korku na Sympatycznej, niż na Myśliwskiej, to przyjedź na Myśliwską w godzinach szczytu (porannego od 7.15 i popołudniowego do 18.30), stań przy bloku Polnordu i licz samochody. A potem zrób to samo w taki sam dzień przy owej nieszczęsnej Sympatycznej i też policz samochody. Wtedy zrozumiesz, jakiegoś babola napisał. A dopiero potem słuchaj bzdur "Wiewióra".

      • 28 8

      • wiewior to ten madrala z pewnego forum? (4)

        • 14 2

        • Kiedy niby te korki na Myśliwskiej ? (2)

          Szczyt popołudniowy do 18:30 ? Wierutne bzdury. Mieszkam obok Myśliwskiej i po godz. 17 nie ma żadnego problemu z wyjazdem na Bulońską. ŻADNEGO. Z moich obserwacji wynika, że naród wbrew artykułom w gazetach i tv nie jest nadmiernie eksploatowany, jeżeli najgorszą godziną do jazdy jest godzina 15:00 - tak, to jest najczęstsza godzina wyznaczająca koniec pracy rodaków, nie nadgodziny do 18 ! A jeżeli ktoś odbiera dziecko ze szkoły i nie pracuje w UM to oznacza to tyle, że nie taka ta korporacja zła jak się o niej czyta i pisze, skoro wypuszcza z pracy przed 15 ! A tak wszyscy pier***ą, że pracodawca wykorzystuje, że każe nadgodziny robić - gówo prawda, jeżeli większość ludzi kończy pracę o 15. Komfort jazdy o 17 vs. 15 jest wręcz nieporównywalny.

          • 8 7

          • Po 17 to jadą od Bulońskiej na Myśliwską, a nie odwrotnie

            Mieszkam przy Bulońskiej i widzę to codziennie z okna, więc nie ściemniaj.

            • 4 0

          • Banki też pracują do 15-ej?

            Ściemniacz jesteś albo z PR-u - jeden grzyb. ZERO wiarygodności.
            Do 15-ej powiadasz i korpo pozwala wcześniej wyjść....
            A kto ma papiery poskładać po wyjściu ostatniego klienta, raporty i tp.
            Pani w przedszkolu już na mnie patrzeć nie może, jak odbieram małą o wpół do siódmej. A potem jeszcze 15-20 min do Alfa Parku.

            • 0 1

        • Dokładnie ten - przydupas PKM i chamidło

          • 4 1

    • Poszerzyć Myśliwską do 4 pasów i bedzie spokój. Takie plany juz widziałem. A w miejscu zbiorników Saur Neptuna ma stanąć wielkie wysokie na 17 pięter 2 apartamentowiece. Będzie tak miejsko. No i zagospodarować okoliczne lasy na kolejne osiedla.

      • 2 1

    • jestem za 4 pasami na Myśliwskiej, kiedy budowa rusza. Usunąc rowerzystów z Myśliwskiej co za poroniony pomysł, z lewej i prawej strony chodniki ze ściezkami rowerowymi a środkiem ulicy pedałują rowery.

      • 4 2

  • Biedny Kiełpinek :(

    • 38 8

  • Nie jęczeć! Osiedla rosną i jest pięknie. (1)

    Z rozwoju należy się cieszyć. Będą drogi i kolej.

    • 19 23

    • nie zapominaj o liniach tramwajowych i drogach dla rowerów

      • 2 1

  • Hossa... (5)

    Hossa znowu nabudowała budynków i nie pomyślała, że nie da się potem wyjechać - porażka - to samo na chwarznie - oni budują a wszyscy dookoła muszą się martwić, że państwo z chwarzna stoi w koreczkach - ojej - wszyscy zaskoczeni ? Trzeba być hipokrytą, żeby kupować mieszkania na wygwizdowiach i nagle oczekiwać, że w 5 minut dojedzie się do cywilizacji - takie same bajanie jak ci co kupują wzdłuż jabłoniowej na szadółkach zadziwieni że tam śmierdzi...

    • 103 17

    • ech

      te szadółki....

      • 6 1

    • zgadzam się w stu procentach! ludzie myślą, że kupią sobie tańsze mieszkanie i ekstra na tym zaoszczędzą... Nie rozumiem jak można pakować się na wlasne życzenie w codzienne marnowanie czasu na korki...

      • 10 3

    • Akurat na infrastrukturę drogową jaką zrobiła hossa trudno narzekać patrzac na to, co dzieje sie w innych dzielnicach.

      Korki stały się problemem dopiero gdy pojawił się ruch wahadlowy z okazji drogowych rozkopów.

      A Szadółki czuć nie raz i w odległosci 5km wiec nie p***l ze problem ze smrodem to problem wylacznie mieszkancow Jabloniowej.

      A artykuł ogólnie z d**y i nie wiadomo po co. Juz lepiej bylo napisac jak to skanska zrobila tam totalny syf, po tym sie jezdzic nie da

      • 6 3

    • a czemu to Hossa ma myśleć? wolny rynek = liczy się tylko zysk

      urzędasy nie pomyślały i nie wymusiły na "biednych deweloperach" budowy odpowiedniej infrastruktury...

      • 11 2

    • nikt nie będzie myślał za nas

      Hossa to akurat pomyślała, tylko ma to gdzieś, dopóki nałapią jeleni..

      • 5 0

  • Kiełpinek - źle (7)

    Szadółki źle :P

    A trzeba było kupować używane mieszkania w promieniu działania SKMki :)

    Żabianka, Przymorze, Zaspa :P

    • 75 41

    • LOL "używane mieszkania" :D (4)

      • 8 22

      • LOL "LOL" (1)

        • 12 2

        • rotfl lol

          • 4 2

      • LOL (1)

        a Ty myslisz ze te nowe mieszkania to takie cacy???

        • 10 1

        • już prędzej

          Normy teraz są jednak trochę bardziej rygorystyczne niż 30 lat temu. Technika też poszła do przodu, chemia budowlana jest nieporównywalnie lepsza. Materiały budowlane również są lepsze (np. papa termozgrzewalna z włóknem szklanym vs. tekturowa papa na lepiku, rury wodne w ocynkowanych metalowych rurach vs. rury PE, PEX itp.). Ogólnie, ściana murowana (klejona) np. z gazobetonu wydaje się mieć pewną akustyczną, cieplną i wytrzymałościową przewagę nad wielką płytą. Można oczywiście dyskutować, czy lepsze grzejniki żeliwne, czy panelowe, czy lepsze piony cieplne, czy instalacja pod posadzką, czy lepsze tynki cementowe, czy gipsowe, czy lepsza klatka schodowa ze szlifowanym lastrykiem, czy lepsze ściany działowe murowane z cegły czy lekka konstrukcja z płyt G-K, czy lepsze lastryko czy gres techniczny - etc, wszystko ma swoje plusy i minusy... Okien nie wypominam, bo w starym budownictwie i tak w większości są już wymienione. Ocieplenia też nie, bo spółdzielnie docieplają stare bloki. Jedno co się nie zmieniło to budowlańcy, którzy i dawniej i dziś robią na odpieprz. To, co przemawia bezdyskusyjnie i zdecydowanie na korzyść prl-owskiego budownictwa to zagospodarowanie terenu (duże otwarte przestrzenie) i nasłonecznienie pomieszczeń (teraz buduje się praktycznie blok obok bloku).

          • 8 3

    • ale tam ludzie umierają, bo w tych budynkach z wielkiej płyty są toksyczne frakcje w betonie, uszcelnieniach drzwi i okien. Wówczas utylizowało się substancje toksyczne w materiałach budowlanych.
      No chyba że nowe budynki - tam jest zdrowo.

      • 4 1

    • skm będzie i tu nie stresuj się a mieszkać w blokowiskach żenada

      • 0 0

  • (15)

    Kolejni, którzy chcieli kupić tanio mieszkania za miastem, a teraz zdziwko, że dojazdu nie ma.

    • 87 53

    • Święte słowa. (2)

      Kupili tanio, to niech teraz w korkach stoją. Trzeba było na wsi zostać, a nie do bycia miastowym aspirować.

      • 27 30

      • Z ciebie to widzę miastowy pełną gębą

        Boże jak mi czasami przed znajomymi spoza Gdańska wstyd za was: kołtunów, wielkich paniczów z m3 na Oruni.

        • 16 9

      • twoja mentalność- pożal się Boże.

        A zazdość aż piszczy....

        • 1 0

    • lepsze nowe za miastem niz szrot w wielkiej starej syfiastej plycie rakotworczej ! (6)

      W centrum jest szrot w wielkiej plycie w patologi spoldzielczej z jakims wyimaginowanymi oplatami czynszu 1000 zeta i rurami przez caly pion jak w Korei polnocnej. Syf i patolstwo jest w centrum. Za miastem sa nowe i normalne oplaty za same media a nie jakies czynsze dla spoldzielni zeby koszty szrotu pokrywac i pensyjke prezesow. Klatki malowane farba olejna i rura w kiblu na wierzchu oraz pierdzacy sasiad co kisi kapuste w piwnicy a pod blokernia stoja zule zapite i dresy patolskie i to jest centrum ? slumsy dla dziadowa a nie centrum . Wole za miasto jechac 15 minut i zyc tanio i luksusowo w ciszy wsrod zieleni i kulturalbych ludzi i tez wielka mi odleglosc 10 czy 15 minut poza !..

      • 35 25

      • idiota (2)

        pogadamy jak twój budynek będzie miał lat 30 - 40.

        • 11 12

        • niby jak ma wygladac za 40 lat ? tak jak dzis fraju

          Domy sa budowane z identycznych materialow i co ? stoja 100 lat. Czy dom jednorodzinny sie rozpada po 10 latach czy 30 ? puknijcie sie w leb zazdrosnicy z wielkiej plyty dziadoskiej .

          • 8 10

        • nie wiem czy pogadacie

          twój budynek będzie miał wtedy 60-80, nie wiadomo czy wytrzyma

          • 6 1

      • W takim razie zbuduj sobie też tam centrum, abym cię nie widział w starych

        centrach. Uzyskaj dla swojej dalekiej dzielnicy prawa miejskie i wybywaj z Trójmiasta, ze starego Trójmiasta. Nie jesteś tu mile widziany ze swym autkiem.

        • 7 13

      • I jescze jedno - 1000 złotych czynszu to za drogo ? Właśnie za 1000 zł stolec da (1)

        się zrobić, czynsz powinien być tak jak w Szwecji - 3500 zł gdzie ludzie w zamian mają czyste i zadbane budynki. Oczywiście aby płacić taki czynsz muszą pójść najniższe płace w górę. Pora wreszcie sobie wyjaśnić jak jest z tą wydajnością pracy w Polsce, bo na pewno już nie taka sama niska jak w 1990 roku. W zakładach firm zagranicznych jak FIAT dalej jest słaba ? Chyba nie. Pora aby zarobki i ceny szły na wyższy poziom, bo z powodu niskich płac miażdżącej większości pracujących są same problemy - właśnie czynszów nie można wrzucić na wyższy poziom, ludzie nie mogą dobrze się leczyć w prywatnych placówkach (śmieszy mnie narzekanie na ceny leków z Zachodu - kosztują tyle ile kosztują bo zatrudnieni tam ludzie dostają POŻĄDNE PENSJE, a nie ochłapy jak u nas, to samo dotyczy stomatologii - przyrządów, preparatów itp), komunikacja - u nas narzekanie na ceny biletów kolejowych że za drogie - parę lat temu czytałem w necie jak jakiś polski miłośnik kolei w Niemczech i w Holandii (zapewne pierwszy wyjazd z Polski odnotował) doznał szoku jak przyszło mu tam zapłacić za nie - x2 do x3 drożej niż w Polsce - ale dostał w zamian wysoki poziom tamtejszych kolei. I tak dalej, i tak dalej można mnożyć przykłady że płace aby nie powodować problemów muszą być na jakimś minimalnym poziomie, aby nie powstała taniocha powodująca straty w działalności gospodarczej. U nas poziom cen wielu usług i towarów jest za niski adekwatny do niskich płac i w efekcie następuje emigracja do krajów o wyższym poziomie cen i płac.

        • 1 12

        • To zacznij sam dbać o to co masz a nie obsrywac wszystko na około

          • 8 0

    • Za jakim miastem? (3)

      Kiełpinek z tego co widzę to administracyjnie należy do Gdańska. Ludzie tam mieszkają, płacą podatki i mają prawo domagać się poprawy komfortu życia nie mniejsze niż ty. A poza tym co to za argument: "kupili tanio mieszkanie"? Na takie ich było stać, to takie kupili, nie każdy może sobie pozwolić na willę nad Bałtykiem.

      • 26 3

      • No tanio, bo po 5000 od mkw dostał nowe mieszkanie. A taki krezus z wielkiej plyty musial czekac na promocję od Państwa Polskiego i wten sposób cały narod zlozyj się na to, aby pacjent mógł swoje m3 36mkw odkupić za 1pln - do tego jeszcze zsyp na galerii gratis.

        • 9 2

      • Przecież nowe mieszkania po za wyjątkami nielicznymi (1)

        są na ogół droższe niż stare syfy w centrum :) Czy ktokolwiek z wypowiadających zna się na rynku nieruchomości? Stary syf na rynku wtórnym w kamienicy we Wrzeszczu możesz mieć za 4000/m. Spróbuj za tyle kupić nowe na rynku wtórnym, nawet na zadupiach. Ciężko cokolwiek znaleźć, chyba, że przy samym wysypisku lub gdzieś na maćkach głębokich.

        • 3 1

        • Juz wole nowe na zadupiu niż w kamienicy ze smrodem i remontami

          • 2 1

    • Jakie tanio?

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Cars for Cause 3city

zlot, imprezy i akcje charytatywne

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Sprawdź się

Sprawdź się

Do którego koncernu motoryzacyjnego należy marka Porsche?

 

Najczęściej czytane