• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Lexus - hybrydowy wybór

Mart
15 kwietnia 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Nie chcesz hybrydy? Benzynowa wersja Lexusa GS nie będzie dostępna na wszystkich rynkach. Nie chcesz hybrydy? Benzynowa wersja Lexusa GS nie będzie dostępna na wszystkich rynkach.

Nowy Lexus GS 2016 będzie dostępny w Polsce w trzech wersjach: dwóch z hybrydowym układem napędowym - GS300h i flagowej GS450h, które będą sprzedawane na wszystkich rynkach europejskich. Model GS 200t po raz pierwszy będzie dostępny tylko na wybranych rynkach. GS pozostaje jedynym sportowym sedanem klasy premium oferującym do wyboru dwie wersje hybrydowych zespołów napędowych.



Układ napędowy Lexus Hybrid Drive wersji GS 300h wyposażony jest w potężny silnik elektryczny o mocy 105 kW/143 KM oraz 4-cylindrowy silnik benzynowy o pojemności 2494 cm3, z dwoma wtryskiwaczami na każdy cylinder, spełniający normę Euro 6, pracujący w cyklu Atkinsona, rozwijający moc 131 kW/181 KM przy 6000 obr/min i maksymalny moment obrotowy 221 Nm przy 4200-5400 obr/min.

Dysponując maksymalną łączną mocą 164 kW/223 KM, silnik benzynowy i elektryczny napędzają tylne koła niezależnie lub w tandemie, stosownie do potrzeby, wykorzystując do tego celu bezstopniową przekładnię sterowaną elektronicznie (E-CVT).

Oprócz silnika benzynowego i elektrycznego, hybrydowy układ napędowy nowego GS 300h składa się z generatora, wysokowydajnego akumulatora niklowo-metalowo-wodorkowego, przekładni planetarnej rozdziału mocy, odbierającej i rozdzielającej moc z silników i generatora w sposób zależny od warunków pracy oraz z kompaktowego i szybkiego sterownika mocy nadzorującego bez opóźnień współpracę poszczególnych elementów układu.

Czytaj także: Lexus IS 200t - samuraj z nowym sercem

GS 300h rozpędza się od 0 do 100 km/h w 9,0 sekund, a jego prędkość maksymalna wynosi 190 km/h; jednocześnie odznacza się małym zużyciem paliwa - zaledwie 4,7 l/100 km oraz niskim poziomem emisji CO2, o wartości 109 g/km, korzystnym ze względów podatkowych.

GS 450h ma układ napędowy o takiej samej budowie co GS 300h składający się z kompaktowego, chłodzonego cieczą silnika elektrycznego z magnesem trwałym o mocy 147 kW połączonego z bardzo płynnie pracującym w cyklu Atkinsona benzynowym silnikiem V6 o pojemności 3456 cm3. Silnik spalinowy rozwija moc 215 kW/288 KM przy 6000 obr/min oraz moment obrotowy 352 Nm przy 4500 obr/min.

Całkowita moc 254 kW/345 KM pozwala wersji GS 450h rozpędzać się od 0 do 100 km/h w 5,9 s i rozwijać prędkość maksymalną 250 km/h. Z drugiej strony średnie zużycie paliwa wynosi tylko 5,9 l/100 km, a poziom emisji CO2 137 g/km.

W benzynowym silniku V6 o pojemności 3,5 litra, który został opracowany specjalnie z myślą o zastosowaniu w hybrydowym układzie napędowym, wprowadzono szereg ulepszeń technicznych. Pracuje on wg cyklu Atkinsona, dzięki czemu zwiększono korzyści płynące z zastosowania oszczędnego hybrydowego układu napędowego.
Mart

Miejsca

Opinie (1)

  • Lex ma fajną polityke cenową

    normalnie jest tańszy od BMW za podobne wyposażenie, ale jak walną promocję tak jak teraz za 200t (245 koni) za 189 tys. to konkurencji trudno będzie się odnaleźć. Kiedyś byłem na etapie kupna ISa, cenowo pobił BMW. Jedyne co to BMW ma fenomenalny pakiet M na który bym sie skusił, alkantara jest świetna, a wyprofilowanie foteli i kierownica M też bezkonkurencyjne w klasie. Niemniej podstawowa BeeMa nie rusza niczym. Silnik słaby a wnętrze za tą cenę jak w 40 tys. tańszej klasie niepremium typu Mazda 6. Lubie BMW ale Lexus łoi swoją ceną.

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Cars for Cause 3city

zlot, imprezy i akcje charytatywne

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Sprawdź się

Sprawdź się

Jedynym trójmiejskim przedstawicielem marki Audi jest firma:

 

Najczęściej czytane