• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Maluch z Gdańska wyrusza do Monte Carlo

BamaM
26 stycznia 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 

Rajd Monte Carlo Historique. Prestiżowa impreza motoryzacyjnych klasyków. Wśród nich nasz fiacik!



W najsłynniejszym na świecie Rajdzie Monte Carlo w wersji historycznej weźmie udział nasza ikona motoryzacji. Polski Fiat 126p przygotowany przez załogę do rajdu, to prawdziwy wehikuł czasu. W pieczołowicie odrestaurowanym Maluchu zasiądą Andrzej Lubiak i Jerzy Szymański.



Rajd Monte Carlo Historique, organizowany przez Automobile Club de Monaco, to marzenie wielu pasjonatów aut zabytkowych. W imprezie biorą udział najsławniejsze i najciekawsze samochody sportowe w historii motoryzacji, których obecność na starcie zatwierdza co roku specjalny komitet. W tym roku organizatorzy imprezy otrzymali ponad 300 zgłoszeń.

Jerzy Szymański (z lewej) i Andrzej Lubiak. Załoga gdańskiego Malucha, który powalczy w Monte Carlo. Jerzy Szymański (z lewej) i Andrzej Lubiak. Załoga gdańskiego Malucha, który powalczy w Monte Carlo.
Z numerem 275 na starcie tegorocznego rajdu stanie "nasz" Fiat 126p. Rajdowa wersja Malucha wygląda dziś tak, jak żywcem przeniesiona z lat 70. ubiegłego wieku. - Odbudowa naszego pojazdu trwała cztery lata - opowiada Andrzej Lubiak, który w rajdzie zasiądzie za kierownicą fiacika. - Wykorzystaliśmy praktycznie same oryginalne elementy z tamtych lat, nawet najmniejsze śrubki pochodzą od oryginalnych producentów części z epoki.

Andrzej Lubiak zna Maluchy jak nikt w tym kraju. Z pochodzenia gdynianin, z wykształcenia ekonomista, swoją karierę rajdową rozpoczynał jeżdżąc Syreną. Potem był Trabant, Fiat 126p i rajdowa Toyota. Lubiak był najdłużej jeżdżącym kierowcą fabrycznego teamu FSM. Sześć razy zdobywał tytuł Mistrza Polski, przez dziewięć lat partnerował mu Maciej Wisławski. Jest też współzałożycielem firmy Carter, gdańskiego przedstawiciela Toyoty.

Malucha odbudowano z samych oryginalnych części. To prawdziwy powrót do motoryzacji z lat 70. XX wieku Malucha odbudowano z samych oryginalnych części. To prawdziwy powrót do motoryzacji z lat 70. XX wieku
W rajdzie Monte Carlo Historique biorą udział samochody produkowane do 1980 roku. Zgodnie z tradycją imprezy załogi najpierw uczestniczą w zlocie gwiaździstym, który ruszy z pięciu miast: Glasgow, Kopenhagi, Turynu, Barcelony i francuskiego Reims. Po przejechaniu od 788 do 2263 kilometrów, 31 stycznia rozpocznie się prolog z Saint-Jean-la-Rivière do Levens. Do 4 lutego na uczestników rajdu czeka łącznie czternaście prób sportowych.

W tegorocznym rajdzie polskie załogi to - oprócz Fiata 126p - trzy Fiaty 125p, Zastava, Datsun oraz Fiat x1.

BamaM

Miejsca

Opinie (66) 4 zablokowane

  • (4)

    Artykuł sponsorowany.

    • 6 28

    • Niby czemu ? (1)

      Czemu sponsorowany ? Kto miałby za niego płacić ? FSM (producent malucha) czy ci dwaj Panowie, którzy realizują swoje hobby nam dostarczając emocji i radości ?

      • 18 1

      • kierowca malucha to jeden z właścicieli Cartera serwisu Toyoty w Trójmieście

        • 3 4

    • chyba

      przez Ciebie

      • 5 1

    • zdarzają się bardziej na tym portalu....

      ... na przykład "salonik" pana którego pamiętam z giełdy w Chwaszczynie...

      • 0 2

  • Brawo!!!! (1)

    Maluszek wiecznie żywy :)

    • 40 4

    • Parodia samochodu, nawet kiedyś.

      • 3 7

  • Maluch (3)

    Do portalu: proszę o podjęcie interwencji kierowca zaparkował na kopercie dla niepełnosprawnych widać to na zdjęciu. Proszę to zgłosić do SM.

    • 15 13

    • (1)

      Idź już spać bo rano musisz wcześnie wstać.

      • 6 1

      • eh

        Dobrze gada, nabijając się z artykułów autorstwa "parkingowych detektywów" na trojmiasto.pl.

        • 3 0

    • To jest

      Teren prywatny przylegający do salonu samochodowego. Więc możesz sobie zgłaszać :)

      • 2 2

  • Samochód sportowy :) (4)

    Faktycznie... Sylwetka sportowa, coupe... Dopóki nie trzeba podjechać pod wzniesienie to i faktycznie może ścigać się z niektórymi pojazdami :)

    • 4 8

    • (3)

      zimą w górach po śniegu jedzie lepiej niż niejeden mercedes czy bmw

      • 9 4

      • (2)

        Tak, oczywiście.
        W ogóle to super szybki samochód.
        Zwykły szrot, dobry może w latach 50/60 i to jako ekonomiczny samochód.

        • 1 6

        • jaki ekonomiczny ? z pojemnością 600 albo 650 spalanie 6-7 litrów/ 100 (1)

          i to ma być ekonomiczny, pusty śmiech ogarnia

          • 2 4

          • w dodatku głośny

            można po jakimś czasie trochę ogłuchnąć

            • 0 0

  • Powodzenia :)))

    • 15 3

  • Nie do końca oryginalny. (1)

    Kierownica jest od dużo młodszego modelu (Fl), oryginalna była większa i cieńsza.

    • 19 0

    • Fotele też nie wyglądają na oryginalne.

      • 1 0

  • Czesi się chwalą swoją nową Skodą Superb, Rumuni chwalą się nowymi Daciami... (6)

    A my dalej wiecznie podjarani Maluchem, Polonezem i dużym fiatem... Inni budują nowe, a u nas laurki dla starych złomów, których jedyną "kultowością" było tylko to, że nie było nic innego, poza innymi złomami z NRD, albo Związku Sowieckiego. A jak ktoś mógł mieć plastikowego Trabanta, czy Wartburga to i tak wolał go od takiego Malucha... Super!

    Ale kto to dziś pamięta? Ludzie, którzy to przeżyli nie korzystają w większości z internetu, a takimi złomkami podniecają się ludzi, co nic nie pamiętają... Te auta wcale nie były kultowe, tylko awaryjne i przestarzałe...

    • 15 17

    • W sumie racja;p Moi rodzice mieli malucha, ale jak na ulicy widziałem Audi 80, albo pierwszego Golfa, czy nawet Fiata Pandę to brała mnie zazdrość, że my jedziemy takim dziadostwem :-)

      • 10 2

    • Podziękujmy "solidarności" która nie zgodziła się na przejęcie naszej fabryki przez VW, więc VW zainwestował w Skodę.

      • 14 1

    • Prawda.
      To były zwykłe szroty i konieczność.
      Zwykła tandeta.
      Każda dłuższa podróż (100-200km) wymagała weekendu w garażu przed i po.
      40 milionowy naród w dziedzinie motoryzacji osiągnął to co widać...
      Żałosne
      I te legendy o syrenie sport,która podobno gdzieś była, ktoś ją widział... też tandeta, "plastikowy" odlew nadwozia przykrywający przedpotopową mechanikę np. silnik od motopompy...
      Popatrzcie na Jaguara E-type 1962 rok! bez komentarza...

      • 10 4

    • Czesi????? Rumuni???? A to dobre.... (2)

      Czesi produkowali gorszy złom od naszego! Jeszcze silniki w Feliciach 1.3 pamiętają konstrukcyjnie lata 60-te, a teraz to nic Czeskiego, a po prostu tańszy VW, Dacia od początku istnienia produkuje nic innego jak 'Renówki' pod swoim szyldem, począwszy od Dacii 1100 bazującej na Renault bodajże '8', do dzis upychając technologię żabojadów do swoich paskudnych pudełek wykończonych na poziomie wspomnianego powyżej 'malucha'! Poza tym jest tu mowa o autach historycznych - mamy taką historię motoryzacji jaką mamy - nic z tym nie zrobimy - trzeba się cieszyć, że są pasjonaci, którzy dbają, by wśród pseudo-prestiżowych Passatów, BMW serii jakiejśtam, czy Audi, można było spotkać coś, co na prawdę cieszy oko wśród tych szaro-czarno-srebrnych, nudnych jak 'm jak miłość' nowych aut....
      pozdrawiam.

      • 5 6

      • (1)

        Popatrz co Czesi robili już przed wojną - skoda, tatra...
        Jak widać dla nas nawet tańszy VW i podrabiana renówka jest nieosiągalna.
        I ciągle się brendzlujemy nad tymi szrotami z komuny, które nawet nie wszystkie są naszego pomysłu...
        Ok, dobrze zachować pamięć o nich, ale nie gloryfikujmy ich, w chwili produkcji były już szrotem, a Polska nigdy nie wyprodukowała samochody,który byłby znaczący w motoryzacji - w jakimkolwiek pozytywnym aspekcie: innowacyjność, osiągi, wygląd, legenda, trwałość, no cokolwiek...

        • 7 1

        • Ok....

          Oczywiście, jest to u nas nieosiągalne, ale to już kwestia polityki w jaką poszliśmy, a nie myśli technicznej - a o to mi chodzi - Skoda teraz nie jest technicznie Czeska, jak i Dacia Rumuńska - Co do Tatry - ok, była choćby T603, ale na tym, ew. na 613 tak na dobrą sprawę skończyła się ich 'kariera' z autami osobowymi.
          tu nie chodzi o ich gloryfikacje - wszyscy co są w temacie, mają zapewne zbliżone zdanie do Twojego - wiadomo jak Polonez "Borewicz" gdy zadebiutował w 1978 roku miał się choćby do Mercedesa W123, który wtedy jeździł radośnie już 3 lata po drogach zachodnich sąsiadów....
          Tu chodzi o pasję, o to, że ktoś właśnie tym 'szrotem z peerelu' rzuca się na taką wyprawę....
          Sam byłem na Złombolu w 2012 roku, w Olimpii w Grecji.... Pojechaliśmy Polonezem.... Auto nie zawiodło ani razu - a przygoda nie do opisania... :)
          Ja osobiście wspieram takie akcje i życzę naszej ekipie powodzenia i ukończenia rajdu.
          Pozdrawiam

          • 6 1

  • Pracuję w Monako - dajcie znać kiedy dojedzie ;-) (5)

    Mieszkam w Nicei i pracuje w Monako. Wczoraj widziałem jak śmigały samochody z Rajdu Monte-Carlo. Samochodu Kubicy niestety nie widziałem. Dajcie znać kiedy dojedzie to przyjdę kibicować :P

    • 11 5

    • (4)

      Jak cie arab zwolni ze zmywaka...

      • 3 10

      • (2)

        zawsze się jakiś brunatny palant znajdzie
        nic dziwnego że za granicą wstyd być Polakiem...

        • 1 7

        • (1)

          oj polaki cebulaczki ;). Żyjcie tam sobie w PL za te grosze od pierwszego do pierwszego i się naśmiewajcie, a my tu będziemy korzystać z życia w Monaco ;)

          • 4 2

          • Jak na internet i lokalny portal przystało, napisz coś o drinku, który pijesz właśnie na jachcie, a przy pomoście stoi F458 Italia.
            He, he, he zakompleksione polaki cebulaki na obczyźnie... robiące za najniższe stawki i psujące lokalny rynek.
            Wstyd przez was gdzieś wyjechać na urlop jak człowiek.

            • 2 3

      • Dzieciaku, po co ta zazdrość?

        • 2 1

  • (4)

    Dajcie więcej info. Czy silnik seryjny czy są modyfikacje dające więcej mocy?

    • 10 0

    • (2)

      Ma 222 KM i napęd na przód.

      • 0 4

      • proszę nie wprowadzać kolegi w błąd. auto ma napęd na 2 boczne koła i instalację lpg. mocy nie ma żadnej.

        • 5 0

      • Jak nie masz nic do powiedzenia w temacie to wracaj do tabliczki mnożenia.

        • 2 2

    • Silnik jest podrasowany do30KM

      • 3 0

  • Gratuluję takiej pasji, super, powodzenia. (2)

    Szacunek dla takich ludzi.

    • 16 3

    • trudno mieć szacunek do głupoty (1)

      • 1 4

      • Jakiej glupoty? Kazdy prawdziwy milosnik motoryzacji gdyby mial tylko mozliwosc uczestniczenia w historycznym Monte Carlo nawet Fiatem 126p nie wahalby sie nawet 5 sekund. Stateczni panowie dwaj postanowili zrealizowac swoje marzenie i wystartowac autem z czasow swojej mlodosci. A wy gimbusy to co najwyzej macie marzenie wyciagnac troche wiecej kasy od starych i posiedziec w kolejnej galerii handlowej.

        • 7 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Cars for Cause 3city

zlot, imprezy i akcje charytatywne

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Sprawdź się

Sprawdź się

"Bez gwiazdy nie ma jazdy" - to powiedzenie tyczy się której marki?

 

Najczęściej czytane