• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mamy polską Lancię!

BaWo,Mart,Ps
22 czerwca 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 

Nowa Lancia Ypsilon - z mocnym polskim akcentem. Zapraszamy na wizytę w tyskiej fabryce samochodów.



Nowa Lancia Ypsilon Nowa Lancia Ypsilon

Może i nie mamy takich dróg, jakie chcielibyśmy mieć, ale przynajmniej mamy czym po nich jeździć. W Polsce produkuje się kolejny samochód mający sporą szansę na rynkowy sukces. Zobaczyliśmy, jak w fabryce w Tychach powstaje nowa Lancia Ypsilon.



Tyska fabryka Fiata wypuściła na rynki całej Europy dwa samochody, które otrzymały tytuł "Car od the Year" - Fiata Pandę i 500. Jak miłośnicy nowych samochodów (nowych, czyli nie używanych i sprowadzanych głównie z Niemiec, nowych, znaczy też droższych) przyjmą nową, małą lancię?

Nie ma co ukrywać, że na naszych drogach lancia jest pojazdem dosyć niszowym. O specyficznym, lecz atrakcyjnym designie, niestety stawianym czasami wyżej niż użytkowe wartości samochodu. Do tego dochodzi niezła jakość wykonania, z posmakiem luksusu. W sam raz coś dla indywidualistów, chcących się nieco wyróżnić na drodze. I ceniących sobie bardziej komfort niż sportowe emocje spod znaku chociażby Alfy Romeo.

Urodzona w Tychach nowa Lancia Ypsilon o wymiarach prawie takich samych jak jej poprzedniczka, jest jednak nieco pojemniejsza, ma też pięcioro drzwi. Uwagę zwraca w niej przede wszystkim przedni grill, kojarzący się nieco z Chryslerem, ale po fuzji obu marek nie ma się co dziwić (włoska marka zastąpiła w całej Europie markę Chrysler).

Co ciekawe, więcej miejsca w środku uzyskano też dzięki wykorzystaniu technologii "cienkich siedzeń", która po raz pierwszy znalazła swoje zastosowanie właśnie w samochodach z grupy Fiata.

Jakie silniki trafią pod maskę "włosko-polskiego" malucha? Dwie jednostki benzynowe - 1.2 69 KM i 0,9 Twinair 85 KM oraz jedna wysokoprężna - 1.3 Multijet o mocy 95 KM.

Pracownicy tyskiej fabryki Fiata chwalą się przede wszystkim jakością wykonania nowej Lancii. Jeśli rynek to potwierdzi, to rzeczywiście możemy być dumni, że to właśnie u nas powstaje dobry motoryzacyjny produkt.

Reklamowo koncern Fiata puszcza do nas oko, mówiąc, że nowa Ypsilon to "prawo każdego do luksusu", a samochodzik to przepustka do klasy premium. Czy rzeczywiście tak jest, możemy już sprawdzić także w Trójmieście.

Lancia Ypsilon miała już swoją oficjalną premierę w Trójmieście - podczas dni otwartych w przechodzącym właśnie rebranding (związany oczywiście z fuzją koncernów Fiata i Chryslera) salonie firmy Plichta.

Autko można również oglądać w gdańskim salonie firmy Auto Plus. Ceny samochodu? Od 44 900 zł za podstawową wersję 1.2 8v 69 KM Silver.
BaWo,Mart,Ps

Opinie (52)

  • To pudelko warte jest max 20 tyś zł (8)

    Lancia to najbardziej bezsensowna marka. Droga tandetna przeciętna brzydka i nie wiadomo czemu kojarzy się z "luksusem"????

    • 30 29

    • faktycznie, jezeli chodzi o wyglad to przegrywa chyba nawet z chinczykami. straszne szkaradztwa te lancie

      • 5 13

    • (2)

      Wygląd, to rzecz gustu. A prawda jest taka, że w życiu nawet blisko Lancii nie stałeś. Dlatego właśnie jest droga, żeby była nieosiągalna dla zwykłych, przeciętnych trolli forumowych.

      • 22 7

      • co ty opowiadasz buraku z fabryki fiata (1)

        lanicia to rzęch mało spotykany bo nikt go nie chce a ze idici z rzadu kiedys kupili ta markę to inna bajka, teraz jezdż BMW i gdzies mają lanicie

        • 4 11

        • Możesz jeszcze raz, tym razem po polsku dla odmiany? Słowo "burak" możesz sobie umieścić w rubryce `autor`.

          • 11 0

    • Może jakością wykonania, użytymi materiałami, wzornictwemi? (1)

      • 11 0

      • W mediolanie jak i w Barcelonie

        jeździ bardzo dużo Lancii i jakoś nikt tam nie ma takich problemów jak w/w użytkownicy. Jednak o czym mówimy jeśli 95 procent polaków nie umie się ubrać.

        • 8 1

    • w USA takie cos to dla dzieci w przedszkolu do zabawy po obiedzie -kupuja za 10 tys usd (1)

      i musi byc automat i skora ! a nie jakis tam welur i kij ! he he
      ja mam lexusa gs-350 3,5 litra benzyna ,skora ,potega co tu mowic wam !

      • 2 3

      • ja cie, naprawdę?

        no to super masz, bardzo ci zazdroszczę, i na pewno macie tam restauracje inne niż wszystkie.

        • 3 0

  • Nie kminię strategii Fiata wobec tej marki, dla mnie to dyplomatyczne nieporozumienie (3)

    Lancia, to zawsze była droga, raczej luksusowa, niszowa marka. Główną zaletą posiadania tego samochodu było to, że inni go nie mieli. Teraz, oni robią z niej auto praktycznie dla każdego (wnioskując po cenie).

    Kuriozalnym jest to, że najsłabsza wersja Ypsiliona posiada dokładnie ten sam silnik co najsłabsza wersja Fiata Pandy, a to chyba nie o to chodzi, żeby Lancia była nieco bardziej wypasioną alternatywą dla Fiata Punto.

    Autko pewnie będzie dobre (maluchy to Fiat jednak produkować potrafi), choć nie zazdroszczę użytkownikom jak coś w nich padnie (szukaj w Polsce serwisu Lancii). Cóż, taki nasz zysk, że podejrzewam, że może być chętniej wybierane, niż nowa "włoska" Panda.

    • 19 4

    • Ja mam Lancie Y

      i nie ma prbolrmu z serwisem. Co prawda moja to model 1996-2003. Jest to w zasadzie Punto 1 z innym nadwoziem. Silnik, zawieszenie, podwozie i reszta mechaniki jak w Punto. Model następny to Punto 2. Sam robie drobne rzeczy, a grubsze awarie nie wystepują. Wymiana filtra kabinowego to 30 sekund-klapka pod szybą.

      • 9 0

    • dla kazdego??? ogarnij sie kto kupi taki mały samochodzik wielkosci CC za 45 tys?? (1)

      to juz panda wiele lepsza i tansza

      • 3 3

      • Jak doposażysz Pandę to będzie kosztowała podobnie. Zresztą, ja też bym wybrał Pandę, podobnie pewnie jak większość ludzi. A 45 tys. za ten samochodzik zapłacą Ci, którzy wolą być w mniejszości.

        • 6 0

  • wygląda zupełnie jak ibiza (4)

    a skoro robiona w polsce to napewno tandeta

    • 8 29

    • Tandeta

      za 44 tys. , idiota to chyba kupi !

      • 1 10

    • Dlaczego tandeta? Produkty z Tych akurat znane są ze swojej raczej wysokiej jakości.

      • 14 0

    • nie obrażaj seata ibizy :D

      kiepskie porownanie, nie wiem gdzie widzisz to podobienstwo.

      • 4 7

    • sam jesteś ibiza to do niczego niepodobny rzech wilkosci CC

      • 1 5

  • rynek samochodowy to niestety lobby i łapówki dla urzedasów ktorzy skutencize blokują wejsca na rynek samochodów z chin

    kosztowałyby góra 10 tys zł ....no i dlatego wymyślono ze muszą spełniać niewadomo jakie rygory i gwiazdki bezpieczeństwa, co jest oczywiście kompletną bzdurą, bo kupując niebezpieczny samochód ryzykuje sam. Idąc do salonu podejmuje decyzje czy chce tanszy, mniej bezpieczny czy droższego np mercedesa. No ale nie SOCJALIZM unijny i łapówkarstwo bronią się jak mogą.

    Gdyby Henry Ford żył w TFU Unii Europejskiej to by nigdy nie sprzedał swojego pierwszego samochodu.

    • 18 7

  • Kupując tandetny samochód z Chin nie ryzykujesz sam. (4)

    Ryzykujesz też życiem współpasażerów i innych użytkowników drogi o pieszych nie wspominając. Chińskie auta słyną z kiepskich hamulców i fatalnych blach. Swojego czasu do Polski sprowadzono krótką serię Landwindów (taka chińska Frontera). Importer był w Holandii. Całe przedsięwzięcie okazało się totalną klapą właśnie dlatego, że auto miało fatalną jakość wszystkiego.
    Wolę już unijny socjalizm ze swoimi całkowicie bezsensownymi normami ekologicznymi niż chiński szrot.

    • 20 5

    • ktos każe ci na siłe wsiadać do takiego samochodu? (3)

      a to ojciec ma decydować o ryzuku dla jego dziecka a nie państwo

      • 2 9

      • Czytanie ze zrozumieniem nie jest jak widać twoją mocną stroną. (2)

        Dlaczego niby inni ludzie mają płacić za to, że twój chiński automobil nie wyhamuje np. na przejściu dla pieszych ? Albo z powodu np. korozji odpadnie koło lub inny element i spowoduje karambol, w którym zginą ludzie ? I co ? Kto ma płacić za leczenie i wypłacać odszkodowania za to, że chciałeś sobie kupić jeżdżącą trumnę ?
        Państwo jest od tego aby pilnować pewnych standardów. W UE oczywiście zaszło to za daleko. Tutaj ekoterroryści mają coraz więcej do powiedzenia.
        Ale to państwo płaci na szkołę dla twojego dziecka, to państwo płaci za przyjazd karetki jak coś mu się stanie, to państwo płaci jak twój dzieciak zostanie pobity i wezwana zostanie Policja.
        Wątpię byś chciał aby np. Policja czy pogotowie po każdej swojej akcji wystawiało ci paragon za usługę.

        • 10 4

        • panstwo placi .... (1)

          buhahahah usmialem sie :) panstwo to ludzie ,a ludzie dziala sie na takich co placa podatki i cwaniakaow co kombinuja na kazdym kroku ,wiec zastanow sie kto placi

          • 4 8

          • Wymigujesz się od odpowiedzi na moje pytanie.

            Dotyczy ono konsekwencji finansowych i prawnych ewentualnego wypadku spowodowanego chińskim szmelcem. Oprócz tego nie powinieneś patrzeć na funkcjonowanie państwa przez pryzmat unikających płacenia podatków bandytów. Tacy byli, są i zawsze będą. Należy z tym walczyć ale wprowadzenie totalnego liberalizmu w stylu JKM nie zwalczy tego. A u nas to i tak by nie wypaliło w kraju bez dekomunizacji...
            Zorganizowane grupy przestępcze funkcjonują dzięki temu, że obchodzą prawo. Nie ważne czy bardziej czy mniej liberalne.

            • 4 3

  • wezmę w leasingu operacyjnym, czyli wszystkie raty w koszty wzucę a po roku wykupię

    za przysłowiowego zeta. Zyskam jakieś 20-30 procent.

    • 9 0

  • 1 sztuka stoi na Hallera pod salonem.
    Na żywo wygląda super, a nie przepadam za tą marką.

    • 10 0

  • Przypomnijmy jak do tego doszło ze zabrali nam panda a dali Lancie!! (4)

    strajki italianców ze Polacy produkuja to co najlepsze.I przezto niemaja pracy!!Potem Fiat rzada od Tuska wiele milionów dotacji bo inaczej zamknie fabryke fiata.Polska bez problemów daje kase!!I zaraz potem Fiat ogłasza ze najwiekszy przebuj panda wraca do Itali ale zeby nieoddawac dotacji Polacy dostaja ochłapy czyli psujacy sie złom którego nikt niechce kupowac wiec jego produkcje jest bardzo mała prawie to margines sprzedarzy.Pracownicy fiata zadowoleni a premier nadal moze swoje Bunga bunga z nastolatkami uprawiac :)

    • 13 7

    • (3)

      Tak to jest jak ktoś bezmyślnie powtarza bzdury po dziennikarzach. Nie zabrali nam Pandy - dalej jest produkowana w Tychach. Jedynie produkcja trzeciej generacji Pandy ma być otworzona we Włoszech.

      • 7 2

      • no i własnie o to chodzi matołku ze zabrali nam pande2 (2)

        • 1 7

        • zawsze sie zastanawiam jak to jest ze matoł wyzywa innych od matołów

          Ale przeciez głupi niewie otym ze jest głupi to zawsze inni są nie on :)

          • 6 1

        • Po 1) Pandę III po 2) jak mogli nam zabrać coś, czego nigdy nie mieliśmy?

          • 5 1

  • Mamy tanią siłę roboczą.. (1)

    • 6 5

    • to chyba bardzo dobrze

      • 3 3

  • Dzisiejsze samochody.... (4)

    -plastikowe
    -rozsypują się szubciutko (tendencja jak z telefonami - muszą byc wymieniane)
    -częsci nie da się wymienic - a całe podzespoły - co skłania do wymiany całego auta
    -palą wcale nie mało.. jak na obecną technikę
    -nie są warte cen które się nakłada
    -nie mają za grosz klimatu

    Dla porównania : jeżdżę citroenem AX 1.5D który spala 4,8(sic!) litra. W naprawy włożyłem w tym roku 60 zł (z własną robotą). Auto ma 20 lat. WĄTPIĘ żeby auta niższej klasy dzisiejszych lat dożyły w takim stanie tego wieku..

    Spójrzcie na mercedesa - "Beczką" można objechać ziemię 10 razy i nadal działa, golf 2 często 300 000 i chodzi.. a teraz? Chiny produkują mercedesa, okularniki rdzewieją na potęgę, sypią się elektronika pada..
    Reklamy samochodowe są głupsze niż reklamy kosmetyków.. żenujace oddziaływanie na ego i poczucie siły i mocy.. prymitywne wręcz.

    A całe te marnotrawienie surowca tylko by w systemie monetarnym zachować mix obrotu kapitałem z długami. Od powstania auta wyjechało na ulice około 8000000 samochodów. Drugie tyle nie wyjedzie bo ropa w (25% światowych złóż) w Arabii kończy się, więc problem będzie nie tylko z jej spalaniem ale i z tym by wyprodukować samochód, wszystko co plastikowe, szczoteczki do zębów i byle pierdoły. Prąd nie pomoże. Lubię auta (z klimatem) ale za 20 lat zostaną rowery.

    • 28 3

    • kiedyś auto było projektowane na ok 20 lat używania
      obecnie ok 8 lat

      no i księgowi przy projektach tak nie siedzieli jak dzisiaj

      dziwne TV plazmowy czy lcd staniał w ciągu kilku lat do normalnych cen

      a auto to trochę blachy fotele i silnik i 40 tysięcy się zaczyna rozmowa dopiero

      • 11 0

    • i dobrze

      • 1 3

    • (1)

      a jak tam testy zderzeniowe?

      • 3 5

      • A jak tam ESP, ABS i inne "CUDA"? Jak się jeździ jak głupek - technologia nie uratuje Twoich błędów

        • 8 1

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

Do którego koncernu należy marka Acura?

 

Najczęściej czytane