• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mazda 3. Nie chciała respiratora

MartBawoPs
6 czerwca 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 

Mazda oddycha pełną piersią. Ma pod maską dwulitrowy silnik benzynowy o mocy 165 KM.



Mazda nie ogląda się na innych. Nie kieruje się instynktem stadnym, tylko "robi swoje". Na tyle dobrze, że zza kierownicy modelu 3 po prostu... nie chce się wysiadać.



W segmencie aut kompaktowych panuje ogromny ścisk. To oczko w głowie każdego producenta, ponieważ takie auta najczęściej wybierają klienci. Dobry kompakt powinien więc być maksymalnie wielofunkcyjny. Szybki, ale mało palić, niezbyt długi i szeroki, ale możliwie najpojemniejszy, a do tego musi dobrze wyglądać. I oczywiście wyróżniać się spośród konkurencji. Każdy z czołowych graczy tego fragmentu rynku posiada model, który często jest twarzą całej marki.

W przypadku Mazdy, na trójmiejskim rynku najlepiej sprzedaje się Mazda 6, limuzyna. Naszym zdaniem to jednak kompaktowa "trójka" daje najwięcej satysfakcji z jazdy. I o to chyba chodziło też samemu producentowi. Kosztem niewielkich kompromisów w paru kwestiach stworzono samochód, który przede wszystkim ma sprawiać frajdę za kierownicą. A Mazda to potrafi!

Przede wszystkim Mazda odporna jest na downsizing, trend który sprawia, że do łask wracają silniki trzycylindrowe i małe pojemności, w których za wyżyłowane osiągi odpowiadają kompresory i turbosprężarki. Ich największą zaletą ma być oszczędność paliwa. A to, że kierowca często czuje, że jedzie kosiarką pod respiratorem nie ma znaczenia.

Mazda postawiła na tradycyjne, wolnossące silniki o dużym stopniu sprężania i słusznej pojemności, w tym wypadku dwóch litrów. Technologię mającą ograniczyć zużycie paliwa, a zastosowaną przy produkcji także innych elementów jak np. skrzyni biegów nazwano SKY ACTIVE. W praktyce się to sprawdza. Silnik Mazdy 3 bardzo chętnie wkręca się na wysokie obroty, jest cichy, kulturalny, a w zakresie czerwonego pola na obrotomierzu przyjemnie powarkuje. I zapewnia bardzo dobre osiągi przy rozsądnym zużyciu paliwa - 8,5 litra w mieście przy dynamicznej jeździe.

Z silnikiem dobry tercet tworzą skrzynia biegów i zawieszenie. "Manual" ma ich sześć, wchodzą twardo i precyzyjnie, haczyć zdarza się tylko "jedynce". Zawieszenie jest dość twarde, nie pozwala jednak Maździe na żadne wybryki. Samochód robi się nieco nerwowy tylko przy gwałtownym ujęciu gazu w zakręcie i to pokonywanym bardzo szybko. Układ kierowniczy, mimo iż elektryczny, wystarczająco precyzyjnie przekazuje informacje o tym, co się dzieje pod kołami auta. Życzylibyśmy sobie tylko nieco wydajniejszych hamulców. Poza tym, Mazda 3 jeździ na piątkę!

Dla kogoś, kto lubi odczuwać satysfakcję z prowadzenia auta, nie będzie już miało znaczenia, że z tyłu modelu 3 mogłoby być nieco przestronniej, widoczność do tyłu z powodu małej szyby jest nieco ograniczona, podobnie jak ta do przodu w okolicy słupka A. Nikomu nie powinna też przeszkadzać nieco toporna obsługa systemu multimedialnego (Radio Bose brzmi bardzo dobrze) czy inne małe przeszkadzajki w ergonomii w rodzaju przycisku do otwierania baku paliwa umieszczonego bardzo niewygodnie.

Do szybkiej jazdy zachęca też wnętrze. Nieco ascetyczne, świetnie wykonane, bez śladu tandety, z niezwykle wygodnymi, przednimi fotelami, mimo iż mają dość krótkie siedziska. W testowanej najwyższej wersji wyposażenia, SKY PASSION znajdziemy centralnie umieszczony wielki obrotomierz ze schowanym w prawym dolnym rogu licznikiem prędkości.

Mazda 3 to także zdecydowane linie karoserii i świateł, podkreślające sportowe ambicje samochodu.

Są kompakty, którymi wygodniej wozi się dzieci, w bagażniku zmieszczą się większe ilości zakupów czy wygodniej podróżować będzie trójka pasażerów z tyłu. Pragmatyczni ojcowie rodzin wybiorą więc pewnie Forda Focusa. Jeśli jednak myślimy głównie o sobie za kierownicą, to ten drobny egoizm w przypadku Mazdy z pewnością nam się opłaci. Ceny samochodu zaczynają się od 62 900 zł za podstawową wersję SKY ACTIVE. Za bardzo dobrze wyposażony, testowany model w najwyższej wersji SKY PASSION należy zapłacić 87 900 zł.

Samochód do testów udostępniony przez Mazda Polska


Gdzie w Trójmieście kupisz Mazdę? Sprawdź naszą bazę.

MartBawoPs

Opinie (72)

  • (9)

    Nowa mazda 3 jest super a nowa mazda 6 to bajka samochód.

    • 56 7

    • 6 kombi :-D

      • 4 1

    • wygląd petarda

      wnętrze jakkolwiek w modelu 6 troche przynudnawe, ale dobrze wykonane i sprawiające sporo przyjemności to w modelu 3 same plusy, jest o wiele bardziej młodzieżowe niż 6. prowadzenie bez zastrzeżeń - fajne autko. Jedyne mankamenty to moc, która jakkolwiek całkowicie wystarczy do dynamicznego podróżowania to do zabawy jednak przydałoby sie chociaż ze 200 koni. No i napęd na przód :( - tu szalu nie ma

      • 7 5

    • mazda 6, niestety głośniejsza nawet od podstawowej nowej octavii. (5)

      O nowej Mazdzie 6. Przejedź się po S7 na jeździe testowej i po gorszych drogach na dolnym mieście. Przyoszczędzono na wyciszeniu, szum opon rozwala system, przy 140km/h jak w lanosie. No i silnikom brakuje dołu, w porównaniu do skomplikowanego silnika 1.8 170km z gupy VW to muł. No ale coś za coś, w mazdzie przynajmniej nie ma turbiny. Oprocz tego super. Idealna limuzyna dla głuchego oszczędnego dziadka, co chce mieć większą brykę. No i jeszcze zagadka czy nie będzie rdzewieć jak poprzedni model.
      Może to też poprawili. Jak " 3 " to nie wiem, jeszcze
      nie jeździłem.

      • 6 13

      • (1)

        widze pracownicy salonu mazdy minusuja. hehe. Przejedzcie się samochodami konkurencji w okolicach 80-100 tys PLN.
        Zobaczycie ze z wyciszeniem szumow toczenia mazda jest delikatnie mowiac w pupie. Co z tego ze zrobili nowoczesna lekka konstrukcje , dzięki której samochod jest dynamiczy i ekonomiczny , skoro jest glosny. Nawet w testach to widać. Obiektywne stwierdzenie.

        • 5 5

        • sranie w banie

          akurat jestem w kropce bo kupuje sobie pojazd i co jak co ale na wyciszenie uwagi nie zwróciłem a słuch mam dobry. może troche głośniejsza od nowej bmw 3 czy merola C ale to taka kosmetyczna różnica że dla mnie bez znaczenia.

          • 6 3

      • na 2 biegu przy 2000 obr/min pasek 2.0 vs mazda 2.2 dyzzel (2)

        58,5dB vs 59dB. faktycznie oszałamiająca przewaga paska w dziedzinie wyciszenia

        • 5 2

        • (1)

          Przeciez gosc pisze o szumach toczenia. Czytac nie potraficie. Przy 130 na godzine mazda na bajeranckich felgach 19tkach szumi ze wytrzymac nie idzie.
          Nowy golf 1.4 comfortline na 18tkach cichy wciaz jest.

          • 4 3

          • no chłopie co jak co ale to ty nie umiesz :)

            przeca te cale decybele to miara calkowitego halasu (silnik, wiatr, opony)

            • 2 1

    • Miałem okazje pojeździć. Bardzo fajne auto. Gorąco polecam.
      Również polecam wyszukiwarkę serwisów pogwarancyjni.pl

      • 4 0

  • Jedna z ostatnich dużych firm, która (6)

    ma w swojej ofercie auta z niezminiaturyzowanymi wolnossącymi silnikami. Szacun!

    • 68 2

    • i co z tego - myślisz, że z takim stopniem kompresji i lekkimi tłokami, korbowodem przejedzie 500 tys. bez remontu?! (5)

      to nie ma nic wspólnego z trwałością, to akcja na mniejsze zużycie paliwa, po 200 tys. będzie to kosztowny złom

      • 2 13

      • Podejrzewam.. (3)

        ..że mimo wszystko trwalsze, niż uturbione 1.4 o podobnych parametrach.

        • 23 0

        • czas pokaże, a swoją drogą jakaś ściema jest z tymi silnikami (2)

          210 nm i 120KM oraz 210 nm i 165KM. Ten drugi to chyba tylko te dodatkowe 45 kuniów na papierze mo :-)

          • 1 7

          • Raczej...

            ..ten pierwszy ma po prostu ograniczoną moc, i tyle ;)

            • 8 0

          • to jest tylko moc maksymalna.

            210Nm przy 4000 obr/min daje nam przy tej predkości obrotowej 120koni. po prostu w wersji 120 konnej ograniczyli podawanie paliwa powyżej tej prędkości obrotowej i moc już potem nie rośnie. w wersji 165 konnej nic nie ograniczali. wskutek tego zabiegu wersja słabsza ma przy prędkości obrotowej 6000obr/min tylko 140,5 Nm, a wersja mocniejsza aż 193 Nm.
            Do 4000 obr/min oba silniki sprawują się identycznie.

            • 7 0

      • w 5 lat zrobie taki przebieg 200tys to potem moge kupić nową Mazde :)Mam już jedna 3 lata i jestem bardzo zadowolona nic dodać nic ująć super samochód .

        • 8 1

  • Dzień dobry Pani Mazdo (5)

    za rok się widzimy

    • 12 25

    • Dzien dobry VW (4)

      za 15tys /km widzimy sie w serwisie na wymianie wtryskow,dwumasy ,egr ,turbiny o peknieciach na glowicy nie wspomne.

      • 18 5

      • Tak podsumowując Waszą dyskusję, to (3)

        chyba lepiej mieć zdrową budę do której można włożyć nowy silnik, niż silnik, który wyleci z zardzewiałej karoserii?

        • 4 16

        • silnik nie jest osadzony w karoserii (2)

          karoseria to tylko blaszane panele na konstrukcji samonośnej przestrzennej też zrobionej de facto z blaszysk. i to w owej konstrukcji ów silnik jest mocowany

          • 3 0

          • konstrukcja która w mazdach gnije (1)

            • 0 5

            • to chyba ty miales mazde i byles ta gnijaca konstrukcja w srodku

              pachy bys umyl

              • 3 0

  • (2)

    Downsizing w motoryzacji to coś na kształt genderyzmu i zniewieścienia w obyczajowości :)
    Brawo Mazda.

    • 32 6

    • w europie wszystkie samochody są po downsizingu. (1)

      chyba nie twierdzicie ze 2 litry to duzy silnik

      • 3 5

      • a jednak w wiekszosci twierdzicie

        :D

        • 2 0

  • MAZDA (3)

    Wszyscy jezdza Vwagenami bo nie wszyscy moga Mazdami.!!!

    • 26 12

    • wszyscy moga, cena podobna

      • 1 0

    • Volkswageny takze byly dobre az

      do tamtego roku kiedy przestano instalowac w nich wspaniale i niezawodne 5 cylindrowe silniki. Teraz wszedzie montuja 1.8 L Turbo. Nie wierze absolutnie w dlugotrwalosc takich wyzylowanych do granic silniczkow jak ja nabijam przecietnie 25 tysiecy kilometrow rocznie.

      • 2 2

    • Nie

      bo nie wszyscy chcą Mazdami.

      • 0 0

  • Nie ma czym się podniecać (11)

    Mazda 6 "GH" 2.0 benz. w mieście spali każdą ilość paliwa, niżej 11-12 l/100km nie da się zejść. To wprawdzie nie jest ten nowy silnik Skyactive, więc na jego temat się nie wypowiem. Do tego ta japońska ergonomia, czyli jej brak... Obsługa elementów kokpitu dla krasnali i miłośników małych guzików (sam tempomat to 5 elementów sterujących!!!) Silnik przyjemny w odbiorze, bardzo cichy, ale za to kierowca nasłucha się wentylatora sprężarki klimatyzacji, który na okrągło włącza się co ok. 15 sekund na 5 sekund.

    No i jeszcze jedno - turbina ożywiłaby ten samochód, naprawdę. Nikt Maździe nie broni zrobienia 2.0 benzyna z turbosprężarką. Po co downsize - zrobić normalną pojemność i turbo. Bez turbo samochód reaguje na gaz dość ospale. Przesiadając się między Mazdą a nowoczesnym turbodieslem (~400 Nm), wolę benzynową Mazdę na I. i II. biegu, które ładnie się kręcą, ale potem bezwzględną przewagę zyskuje turbinowy kopniak. Gdyby tylko mazda robiła te swoje benzyny z turbosprężarkami, to byłoby pięknie. Ale pewnie wtedy okazałoby się, że już nie takie niezawodne :)

    • 5 27

    • silnik disla posiada dwie sprężarki ! (3)

      • 3 1

      • bzdura (2)

        niektóre silniki diesla posiadają 2, niektóre nawet 3 a niektórę 1

        • 2 1

        • trochę pojechałeś z tymi turbinami! (1)

          Mazda z 3 turbinami to chyba Harym Poterze,
          jaka MAzda ma 3 turbiny? biturbo wystepuje, ale tri turbo?

          • 2 2

          • on napisal diesle, nie napisal ze mazdowskie

            • 1 0

    • Malo wiesz (3)

      Turbo =problem
      Nie zawsze ale...no wlasnie a Mazda ma zbyt dobre opinie aby pchac sie w hałnooo.

      • 2 1

      • Powiedz to tym od ciężarówek (2)

        I wskaż samochód ciężarowy / autokar / autobus / maszynę budowlaną bez turbodoładowania. Świat należy do turbosprężarek, które doskonale podnoszą wydajność silników. 2.0 wysokoobrotowej benzyny z turbo to piękne połączenie. Mazda ma przecież modele MPS, szkoda że nie przełoży turbo do "cywilnych" wersji.

        • 1 2

        • TAA (1)

          To nie to samo.Ciezarowka czy maszyna budowlana.
          Turbo diesel a Turbo benzyna to potezna roznica.
          Ja dla przykladu jezdze T dieslem jak i " Turbo Mazdą ,wiec ....mam porownanie.

          • 1 1

          • obaj sie nie znacie

            turbo wszedzie to jakis tam problem. trzeba dbac o to i jest to dodatkowa rzecz ktora moze sie zepsuc, aczkolwiek nawet tlokowe silniki lotnicze sa czasem doladowane wiec awaryjnosc jest w granicach rozsadku. czy to turbo dyzzel czy turbo benzyna to turbo podwyzsza tak samo ryzyko awarii

            • 1 3

    • Nie wiesz co mówisz

      Sam jeżdżę taką właśnie Mazdą 6 o której piszesz i udało mi się zejść do średniego zużycia tylko w mieście na poziomie 8-8,5l. Ale do jeżdżenia używam głowy a nie tylko prawej nogi...

      • 2 0

    • Co proponujesz znawco z pod Kartuz? (1)

      Pasacika rocznik 2004 ?

      • 3 1

      • Chocby Insignie 2.0 benzyna z turbo, 250km, 4x4

        • 0 0

  • Design wszystkich modeli Mazdy znakomity

    Mazda 3,6 i CX5 w swoich klasach są autami wizualnie bardzo atrakcyjnymi.Jeśli dołożymy do tego naprawdę nowoczesne motory i dobre wyposażenie jest OK.
    Gdyby jeszcze za tym poszły ceny w dół!!!świat jeździłby Mazdami. Są najładniejsze i niestety najdroższe w swoich klasach... no cóż jak piękne kobiety.

    • 29 2

  • Ja rozumiem, że to tekst sponsorowany ale (11)

    przepraszam. W marcu szukałem samochodu. Byłem dwa razy na jeździe testowej Mazdą 3. Samochód stara się udawać klasę premium. Stara się, to dobre określenie. Podsufitka luźna, tylna kanapa bez mocowań, można sobie pod tanią gąbkę fajki schować, przełączniki bez podświetleń, brak obrotomierza (tylko najdroższa wersja ma), w bagażniku bieda z dyktą, tylne drzwi udają miękkie obicie z przednich. Silnik aby jechał musi się kręcić a wtedy jest głośny - zero negocjacji w cenie. Aaaa i serwis do najtańszych nie należy.

    • 19 18

    • za 87 900 można mieć Audi A3 Sportback (4)

      które jakością wnętrza bije na głowę Mazdę 3

      • 9 9

      • A klima jest w standardzie?

        • 12 2

      • nie bije (2)

        w tej cenie u audi dostaniesz takiego golasa że wsiadać ci sie nie bedzie chciało. wykończenie też takie że szmata na siedzeniach i jakieś szare plastiki, a do tego dźwigienki w siedzeniach. jakbyś chciał za full wypasioną wersje mazdy kosztującą 96 klocków ze skórami, grzejnikami tyłka i innymi bajerami kupić audice to dostaniesz biede edition. dopłać 50 000 do ceny mazdy to wtedy dopiero dostaniesz to co owa konkurentka daje. 50 000 za kawałek lepszego plasticzka i sztywniejszej podsufitki :) przerabiałem to, nie mydl oczu

        • 15 5

        • (1)

          u FOTA Groblewskiego na przymorzu stoi biała A3 wypasiona posalonowa z navi porządnym. Katalogowo za 121,5tyś. A sprzedają ją za 96tyś do negocjacji. Jak bym miał możliwość to bym potargował się i kupil, bo fajny samochód. Jak ktoś nie wierzy niech się przejedzie najpierw.

          • 3 5

          • stary jak porównujesz jakąś posalonówke...

            to jedź do mazdy i też sobie porównaj jak będzie. faktem jest natomiast że by kupić u audi ekwiwalent mazdy kosztującej niecałe 100 tysięcy musisz wydać dokładnie 155 000. jak cie stać i masz taką potrzebe to twoje pieniądze. natomiast jeśli nie kierujesz się marką to byłby to kompletnie nieuzasadniony wydatek

            • 8 2

    • To kup sobie Skodę Octavię, dostaniesz dodatkowo czapkę z nutrii. (1)

      • 30 3

      • No Mistrzu!

        Tą czapką z nutrii ustawiłeś mi dobfry humor na cały dzień. Dziękuję.

        • 14 0

    • mam biegunowo odmienne spostrzeżenia

      wszystko jest porządne, nic nie było ani luźne ani badziewne. kuxwa nawet przełączniki miały podświetlenie. a silnik działał calkiem sprawnie, autko jest lekkie. i nie przesiadłem sie z jakiegoś 50 konnego kloca bo śmigam nowym ISem

      • 6 3

    • Mazdę 3 wrzucasz na siłę do klasy premium i płaczesz, że jej nie spełnia?

      Kup sobie faktyczne auto klasy premium, ale na nie pewnie Cię nie stać.

      • 5 2

    • Mazda to zewnętrzny blichtr (1)

      Ja z kolei w styczniu szukałem samochodu. Zrezygnowałem w końcu z pseudo terenówek i na placu boju została Mazda 3 i Golf 7. Też pojeździłem autami testowymi (Mazda 165KM). Nie będę powtarzał tego co już napisane - w 100% się z tym zgadzam. Moje wrażenia i z jazdy i z oglądania wnętrza są takie same jak Twoje. Mazda bez wątpienia góruje nad Golfem pięknym nadwoziem... ale to koniec przewagi. Kupiłem Golfa 140KM i nie żałuję. Faktycznie gostek z gdyńskiego salonu nie chciał nic opuścić z ceny.

      • 1 0

      • żaden szanujący się gość nie kupi sobie golfa. Zostaw ten model wsi z Kaszub.
        P.S. Mogłeś ponegocjować u innych dealerów

        • 0 1

  • ładna jest (4)

    ale chyba brałbym nowego Merca A klasę

    • 9 18

    • to juz lepiej jakiegos starego merca

      klasyka

      • 5 2

    • (2)

      dlaczego klasyka? A klasa i mazda 3 to podobne gabarytowo i stylistycznie auta (charakterystyczna długa maska ) Mnie bardziej podoba sie nowa A klasa choć mazda tez ładnie wygląda.

      • 5 0

      • chodzi o jakosc wykonania aut (1)

        nowe auta z cienkiech blachy sa, wiekszosc czesci zintegrowanych razem. Obecnie nowe auta nie wytrzymaja 18lat jezdzenia. Awarie turbo przy 100tys km to cos normalnego :)

        Po prostu od 2001r auta projektuja ksiegowi. Ma byc malo tanio oszczednie - dka producenta ;) Moze z tym autem jest inaczej nie wiem ;) Tak czy siak - starsze auto=grube blachy, proste konstrukcyjnie silniki. Im prosciej tym taniej w eksploatacji.

        • 2 3

        • tylko kto bedzie jezdzil samochodem 18 lat

          5-7 lat to granica oplacalnosci jak sie smiga w miare duzo. jak troche mniej to do 10 mozna dokulac. potem i tak koszty paliwa stanowia wiekszosc wydatkow na samochod i nie ma sensu starociem jezdzic skoro sumarycznie niewiele drozej mozna miec nowke

          • 1 4

  • pod warunkiem, że nie musiłabyą za niego płacic

    • 11 1

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Cars for Cause 3city

zlot, imprezy i akcje charytatywne

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Sprawdź się

Sprawdź się

Firma Walder to trójmiejski przedstawiciel:

 

Najczęściej czytane