• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mazda 6. Więcej niż sześć zalet

Bawo,Mart
7 stycznia 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 

Mazda 6. Naśladuje dzikie zwierzęta.



W trzecim wcieleniu Mazda 6 lepiej wygląda, jeszcze lepiej jeździ i pali jakby mniej. To nie jedyne zalety rynkowej nowości stycznia. Nawet krótkie spotkanie z nową "szóstką" zostawia wyłącznie pozytywne wrażenia.



Dla nas to chyba najładniejsze auto klasy średniej. Kupujemy filozofię dizajnu Mazdy nazwaną KODO, czyli "dusza ruchu", inspirowaną ruchami dzikich zwierząt. Mazda pięknie i dynamicznie wygląda nawet jako kombi.

I to właśnie wersję kombi z dwulitrowym, benzynowym silnikiem zabraliśmy na krótką przejażdżkę po gdyńskich ulicach.

Oto pierwsze wrażenia.

Przestronne wnętrze, w którym pięciu pasażerów nie będzie narzekać na brak wygody. Zawieszenie z kolumnami McPhersona z przodu i układem wielowahaczowym z tyłu jest przyjemnie twarde, jednak nie kosztem komfortu. Mazda jest zwinna i pewnie trzyma się drogi. Silnika przy niskich obrotach prawie wcale nie słychać, mocniejsze wciśnięcie gazu wzbudza przyjemny, klasyczny dźwięk benzynowej jednostki niewspomaganej respiratorem w postaci sprężarki.

Mazda oferuje bardzo łatwy i przyjemny dostęp do przestrzeni bagażowej w wersji kombi. Wystarczą dwa ruchy, by złożyć siedzenia i następne dwa, by pozbyć się pałąka i rolety.

  • Mazda 6 kombi
  • Mazda 6 kombi
  • Mazda 6 kombi
  • Mazda 6 kombi
  • Mazda 6 kombi
  • Mazda 6 kombi
  • Mazda 6 kombi
  • Mazda 6 kombi
  • Mazda 6 kombi
  • Mazda 6 kombi


W nowej szóstce Mazda postawiła na klasyczne rozwiązania. Oprócz dwulitrowej benzyny o mocy 165 km, jest jeszcze wersja 145-konna. 192 KM ma silnik benzynowy o pojemności 2,5 litra.

Diesle są dwa, oba 2.2 litrowe, o mocy 150 i 175 KM. Wszystkie silniki dostępne są albo z sześciobiegową skrzynią manualną, albo jednosprzęgłowym automatem o takiej samej ilości przełożeń.

- O oszczędność paliwa, oprócz systemu start and stop, dba również system i-ELOOP - mówi Teodor TrepczykMazda BMG Goworowski, przedstawiciela marki. - To pierwszy na świecie taki system. Wykorzystuje kondensator, by zmagazynować energię odzyskiwaną podczas hamowania. Ta zasila później pokładowe urządzenia elektryczne i klimatyzację, powodując 10 proc. oszczędność paliwa w samochodzie.

Polska gama nowej Mazdy 6 obejmuje dwie wersje nadwozia: sedan i Sport Kombi oraz cztery poziomy wyposażenia: SkyGO, SkyMOTION, SkyENERGY i SkyPASSION. Ceny zaczynają się od 88 700 zł brutto. Wersja Sport Kombi jest w tej samej cenie co sedan.

Sprawdź, gdzie w Trójmieście kupisz Mazdę.
Bawo,Mart

Miejsca

Opinie (64) 1 zablokowana

  • pomimo...

    tego że jestem zafascynowany nową 6-tką (jeżdżę starszą), to muszę stwierdzić że to jest artykuł reklamowy.
    A na dodatek - diesle (oba) są o pojemności 2,2 litra, a nie dwulitrowe!.

    Odpowiedź redakcji:

    Dziękujemy za sugestię. Treść została poprawiona.

    • 16 3

  • Nie można zapominać, że Mazda jest Made in Japan (6)

    a nie np. Made in England by Pakis and Turas, co nie jest bez znaczenia

    • 36 2

    • Będą ją trzaskać

      ...w Rosji ;|

      • 0 0

    • made in japan

      to legaenda tak naprawde niemajaca potwierdzenia w rzeczywistosci

      • 1 5

    • szkoda ze zapmnial autor napisac.... (2)

      ile kosztują wtryskiwacze do tego auta. sprawdźcie w serwisie ,to wam włosy dęba staną, komplet do nowej "6" 21 tys PLN, tak nie przewidziało się wam-właśnie tyle.

      • 1 0

      • a do czego tyle nie kosztuja moze napisz (1)

        przeciez to koszmarnie drogi element i do kazdego autka 4 cyl. komplecik to ok. 20 klockow +-

        • 0 4

        • niestety Mazdy 6 w tym temacie, zadne inne auto nie jest w stanie przebic

          wiadomo że wtryski są drogie ale w "6" cena sięgnęła absurdu. nie wierzysz, porównaj sam z innymi modelami samochodów w tym segmencie.

          • 3 0

    • Turas w England ma takie normy jakościowe przy montażu, że możesz spać spokojnie. To nie Dacia.

      • 0 0

  • Mazda 6. Więcej niż sześć zalet. (4)

    A czy np. Peugeot 207 ma więcej zalet niż 207 czy mniej?

    • 7 17

    • ma 2 zalety i 7 wad (1)

      • 3 3

      • :)

        7 wad - Peugeot
        2 zalety - jeździ, czasem

        • 2 2

    • Niewatpliwymi zaletami paszrota (1)

      Jest to ze wiecej stoi po serwisach jak jezdzi,jak zreszta wszyskie francuskie wynalaski

      • 0 3

      • odezwał się - prawdziwy wynalaSek

        • 0 0

  • W dzisiejszych czasach tylko japońce (8)

    Niestety jakość VAG czy koreańców zostawia wiele do życzenia, ciągłe akcje serwisowe VW, pekąjące łąńcuchy rozrządu, słynny 2.0 TDI, rdzewiejąca KIA. A Japończycy nie dali się na razie małym turbo co wytrzymują 80 tys. km i innym niesprawdzonym cudom.

    • 29 6

    • (3)

      Za to we wszystkich "skośnokich" problemy są z elektroniką( blokady działania kierownicy, pedałów, dziwne otwieranie się poduszek, szalejące czasami światła) oraz to że materiały jak wszystkie syntetyki w kabinie głównej są bardzo marnej jakosci. Moim zdaniem nowe samochody z Europy są lepsze niż te z wschodu.

      • 2 15

      • (2)

        problemy z elektorniką? to chyba nie widziałeś szwabskiego mercedesa w akcji...

        • 5 0

        • Nie wiem o czym mowicie! (1)

          Mam w domu MB z 2009 roku i Toyote z 2011. Z zadnym z nich nie mam zadnych klopotow! Tylko przeglady i paliwo!

          • 1 1

          • "w domu" to ja mam...

            • 0 1

    • taaa (1)

      i te pierdzące silniczki, co wyją po przekroczeniu 4 tys. obrotow, tandeta w srodku i wszechobecny szary plastik. Zatrzymales sie koles na poczatku lat 90-tych...

      • 2 3

      • to ty sie zatrzymales

        bo wtedy wlasnie plastiki trzeszczaly... we wszystkim.

        • 2 0

    • Rdzewieje Honda i Mazda właśnie (oczywiście nie nowe, kilku letnie). Tylke błotniki i podwozie z papierowej blaszki.

      • 0 0

    • Mazdy niestety tez gnija, po pieciu latach pierwsze zaczynaja rdzewiec alufelgi i nadkola, znalezienie 10-cio latka bez przegnilych na wylot nadkoli i paru innych miejsc gdzie ruda tez lubi gryzc graniczy z cudem. Ale i tak warto :)

      • 0 0

  • Mazda to chyba jedyny design, który mi się podoba po niemieckich klasykach.

    • 15 7

  • Przepiękne auto! (6)

    Design wgniata w przednią maskę wszystkie obecnie dostępne modele innych producentów;) auto prezentuje się rewelacyjnie a po sukcesie rynkowym CX-5, nowa 6 podbije rynek w Polsce.

    • 18 9

    • z designu to ma niezly wypiard (2)

      szkoda ze nie laduja tam jakis mocnieszych silnikow. przydalby sie jakis przynajmniej 3 litrowy benzyniak 250 konny, tak zeby choc te 7 do stowki bylo. tak czy inaczej niezla furka

      • 3 2

      • MPS ma powstać:) (1)

        spokojnie trzeba dać Japończykom trochę czasu bo wersja MPS ma powstać i będziesz miał podwójnie doładowany silnik benzynowy o mocy na pewno przekraczającej 250km:)

        • 1 0

        • fakt zapomnialem

          tyle ze piszac o tych 3 literkach w zamysle mialem zeby to chociaz te 6 cylinderkow mialo. turbo moze sobie byc ale jeszcze zeby dzwiek byl.
          do szczescia jeszcze tylny naped, ale moze do MPSa wrzuca dolaczany 4x4 wiec tez nie byloby zle (nie to samo co w subaru ale zawsze nie sam przod).
          bo wyglad powala. dzis w outlecie widzialem to auto, na pierwszy rzut oka wygladalo jak numer wieksza od poprzedniej 6. rozmiarami podobnie jak BMW E60 a stylistyka blizej do infiniti

          • 2 0

    • (1)

      niemiecka klasyka?
      tożto uroda cegly komórkowej połączonej z zielonym elfem

      • 2 3

      • wszystko co niewloskie i niebrytyjskie

        ma urode gorszych lotow. jednak zdarzaja sie perelki. nowa madzia wlasnie taka jest. poprzednia tez byla.

        • 3 0

    • TEN DEZAJN wygląda jak koreańczyk. Ohydne nadkola, wygląda jak nowe wcielenie chryslera PT Cruisera. Dziwactwo jak "żelazko" megane. Jedyny Japończyk godny uwagi to honda, a ta mazda wygląda przy accordzie jak ubogi krewny. Jeszcze legacy by było, gdyby nie było takie paskudne.

      • 0 1

  • szkoda że rdzewieją jak by miały 15 lat

    • 12 21

  • Przypominam - najlepsze auto klasy średniej, stanowiące jednocześnie wzór tego segmentu to Mercedes-Benz C (1)

    a to to kolejna poczwara pokroju toyoty

    • 6 33

    • zaraz za Dodge RAM oczywiście

      • 1 0

  • Nie ma to jak Honda Accord i jej silnik z systemem i-VTEC (5)

    Tankujesz paliwo, płyn do spryskiwaczy i cieszysz się dobrą jazdą !

    • 26 6

    • a potem zdziwienie... (1)

      "olej silnikowy i filtry się wymienia"? :P

      • 9 4

      • Te "drobiazgi" musisz wymieniać w każdym aucie

        klocki i opony też, ale to zależy już od stylu i umiejetności jazdy :-))

        • 5 1

    • Polecam Honde Accord (2)

      Naprawde dobre autko... komfort, niezawodność.

      • 7 0

      • żre paliwo jak smok (1)

        • 3 2

        • a co nie żre?

          • 2 2

  • a ta firem ka jeszce istnieje?Jej dobre czasy sie skonczyły 20 lat temu (1)

    kiedys ta marka była rozpoznawalna a teraz niewiadomo co to jest wszystko do siebie podobne.

    • 2 23

    • mazda jak mazda

      ale, ze toyota ze swoim badziewiem jeszcze istnieje, to prawdziwy cud.

      • 2 7

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Cars for Cause 3city

zlot, imprezy i akcje charytatywne

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Sprawdź się

Sprawdź się

Co to jest ACC?

 

Najczęściej czytane