• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mazda CX9. Popularna i limitowana

Mart
19 sierpnia 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Nie ma jej w ciągłej sprzedaży, pojawia się w wersjach limitowanych. I szybko znika z salonów. Mazda CX 9. Nie ma jej w ciągłej sprzedaży, pojawia się w wersjach limitowanych. I szybko znika z salonów. Mazda CX 9.

Na polski rynek oficjalnie Mazda CX 9 trafiła tylko dwa razy, w 2009 i 2010 roku roku i to tylko w limitowanych "pakietach". Zainteresowanie największym suvem w ofercie koncernu było jednak ogromne. Wielkie Mazdy sprzedawały się jak przysłowiowe ciepłe bułeczki. Czy tym razem będzie tak samo?



Kolejny kontyngent Mazd CX9 liczy 415 egzemplarzy. Prawdopodobnie rozejdzie się, a raczej rozjedzie się równie szybko jak dwa poprzednie.

Mazdę CX 9 po raz pierwszy zobaczyliśmy w 2006 roku na targach motoryzacyjnych w Nowym Jorku. Sprzedaż ruszyła rok później, samochód spotkał się z bardzo pozytywnym odbiorem ze strony klientów, a w Stanach Zjednoczonych zdobył kilka prestiżowych nagród.

Od czasu rozpoczęcia sprzedaży Mazda CX 9 przeszła już dwa faceliftingi, w 2009 i pod koniec 2012 roku. Ten ostatni objął głównie przód pojazdu. W wyposażeniu Mazdy znalazł się wtedy także nowy system multimedialny i systemy z zakresu bezpieczeństwa. W pojeździe zastosowano również nowe silniki wykonane w technologii SKYACTIV.

Mazda CX 9 oferuje napęd 4x4 z systemem aktywnego rozdziału momentu obrotowego na wszystkie koła, automatyczną, 6-przełożeniową skrzynię biegów (z trybem manualnym) oraz benzynowy silnik V6 o pojemności 3,7 litrów i mocy 277 KM.

Lista wyposażenia standardowego obejmuje reflektory biksenonowe, kamerę cofania i nowoczesne układy bezpieczeństwa czynnego. Ponadto, wyposażona jest w automatyczną klimatyzację, system zdalnego dostępu bez kluczyka, tempomat, reflektory przeciwmgielne, skórzaną tapicerkę w dwóch wersjach kolorystycznych - jasnej i czarnej, felgi aluminiowe 20", system nagłośnieniowy BOSE z 10 głośnikami, jak również alarm przeciwwłamaniowy i lakier metalizowany oraz profesjonalny system nagłośnienia firmy BOSE.

Mazdę CX-9 można zamawiać w autoryzowanych salonach Mazdy (w Trójmieście przedstawicielem marki jest BMG Goworowski) od poniedziałku, 18 sierpnia. Oferta obowiązuje do wyczerpania zapasów. Cena samochodu wynosi 178 900 PLN.

Mazda CX-9 jest objęta standardowymi warunkami gwarancji marki - 3 lata (lub 100 tys. km) gwarancji mechanicznej, 3 lata na lakier i 12 lat na perforację nadwozia.

Zobacz nasz test Mazdy CX 9 z 2011 roku
Mart

Miejsca

Opinie (48) 3 zablokowane

  • Mazdy (5)

    Piękne, nietuzinkowe auta, w dodatku bezawaryjne. Oby więcej takich na naszych ulicach :-)

    • 24 5

    • tylko BMW (2)

      i mozna dawac w gaz

      • 1 12

      • Ciekawe jakie BMW kupisz za 180 tyś... SUVa?! Chyba nie... (1)

        • 9 1

        • x3 w bieda wersji wogóle nie licującej z tzw. segmentem premium

          wersja z 2 litrowym benyznakiem, nie dosc ze auto sporo mniejsze to jeszcze ze szmacianymi siedzeniami i w podstawowej wersji. lista standardowych gadżetów jest śmieszna w tej cenie - jak dla aut sprzed 10 lat

          • 9 1

    • jak nietuzinkowe?

      Mozesz kupisz tuzin. Sa seryjnie produkowane.

      • 3 6

    • "Mazda CX9. Popularna i limitowana"

      Popularna raczej nie, prędzej unikatowa :)

      • 6 1

  • Będzie rdzewieć jak pozostałe modele? (15)

    • 7 18

    • owszem.

      zebys kupil kolejny.

      • 2 1

    • A są jakieś auta, które nie rdzewieją?! Nie ma już takich dzisiaj... (12)

      • 4 7

      • audi ma ocynkowane blachy (2)

        • 2 2

        • Mazda także... (1)

          • 5 1

          • lanosy nie rdzewiały

            • 1 1

      • lotus, trabant, szewrolet korwet i jeszcze kilka by się znalazło

        • 2 2

      • Fachowcy z internetu (7)

        Audi A8 w kilku modelach d2, d3, d4 produkowany od 1994 roku ma całkowicie aluminiową konstrukcję łącznie ze strukturą samonosną, a to znaczy, ze koroseria zbudowana na wieki, nie zniszczalna przez korozję .

        • 1 1

        • chciałbyś śmigać tym starociem wieki? (6)

          nie po to zrobili żeby potomność miała tylko żeby nie ważył 2,5 tony i był dynamiczny

          • 0 0

          • (3)

            Nie chciałbym jeździć starociem, które jednak mają swój urok gdy są zadbane, a stylistyka nie tak specyficzna, kosmiczna, chora, wulgarna i szpetna lub mieszanka tego wszystkiego.

            Los jednak zawsze może sprawić, że będzie zmuszone państwo oszolomstwo do jazdy starociem choćby mial ,,tylko'' 7 albo 9 lat, co w przypadku zadbanego, garazowanego egzeplarza np. Audi A8 to prawie jak z salonu.

            • 0 0

            • no tak ale to już sprawa drugorzędna dla audi co zrobi następny właściciel (2)

              im raczej o to by tylko nie rdzewiało jak bedzie stare nie chodziło

              • 0 0

              • (1)

                Jakie stare, paroletnie auta juz rdzewieja. Mam w pamieci ,,cudowną'' 5 cm srednicy plamę rdzy na dachu w toyocie.

                • 0 0

              • ojjj stary ja mam 10 letniego Opla

                i nie rdzewieje. Opla!!! :) wiesz co to znaczy? a przynajmniej kiedyś znaczyło? tych aut sie nie złomowało bo same wsiąkały w glebe.
                musiało być coś robione z twoim dachem, albo wada która jest wyjątkiem niż regułą

                • 0 0

          • (1)

            Przepraszam cię bardzo, ale aluminiowa karoseria to oszczędność ok. 120 kg , porownaj sobie dane z s klasą i siódemką Bmw.

            • 0 0

            • no napisałem że po to by ciężki nie był

              • 0 0

    • piszesz o mesiach czy twoim golfie z nalepką tdi

      • 2 1

  • chce ktos taka mazde? (6)

    z usa :) i taniej niz z bmg - malo sie rozni od naszej wersji, wtyczki te same, jedynie 2lampki do wymiany - a cena -20%

    • 8 7

    • (5)

      biedne polaki, byle taniej...

      • 3 7

      • wszystkie samochodu z USA mają gorsze hamulce, zawieszenie oraz inne podzespoły (3)

        • 3 6

        • nie

          • 3 1

        • A co przetestowales je wszystkie, czy powtarzasz rewelacje prasy ,,fachowej'' z portalu trójmiasto.pl

          • 2 1

        • zapomniałeś się podpisać

          • 1 0

      • Glupiś, człowiek jak nie szanujesz pieniędzy

        • 2 0

  • SUV Mazdy wygląda jak koncept.. :) (3)

    Cenowo jak za auto z takim silnikiem o takich gabarytach zamiata Audi i inne SUVy :)
    Nic dziwnego, że rozejdzie się jak buleczki :)

    • 9 4

    • niemiecka konkurencja z takim wypasem kosztuje grubo ponad 3 stówy (2)

      • 5 1

      • (1)

        Płacisz więcej to dostajesz i lepsze. A jak nie to też placisz niższym pozimen bezpieczeństwa, komfortu, prestiżu, wieszka dekapitalizacja.

        • 0 7

        • gdyby tak było to płacąc tyle samo dostałbyś tyle samo, a tak nie ma

          u niemcow placi sie sporo za znaczek. BMW X3 w tej cenie to kompletny golas z 2 litrowym silnikiem. W niczym nie jest lepsze od tej Mazdy, pomijając to ze 1,5 klasy mniejsze.

          • 1 1

  • czy da się te mazdy chip-tuningować? (8)

    bo jak nie to szkoda fazy na kupno. Po chiptuningu nie dość że auto lepiej chodzi to też oszczędność paliwa jest dość znaczna. Nie wiem dlaczego tak mało popularne to jest w PL i kojarzy się jedynie ze zwiększeniem mocy silnika.

    • 5 14

    • widzę że cię minusują, ale chyba tylko osoby, które nigdy w życiu z tym żadnego kontaktu nie miały

      • 5 8

    • tiaaa bo producenci za którymi stoją miliardy i sportowe doswiadczenia oraz laboratorium (6)

      to uczniaki i firemki z garażem na dwa stanowiska i domorosłym magikiem robią to lepiej.

      w niejednym teście wykazano że albo nic taki magik nie zmienil albo podniosl moc poprzez zwiekszenie cisnienia doladowania i zuzycie paliwa wtedy wzroslo.
      nic za darmo. myślisz że magik zrobi z tego perpetuum mobile? może ci zrobić coś ale kosztem czegoś.
      poza tym ta mazda nie ma turbo wiec zabawy z tym nie bedzie.

      • 17 3

      • jaki magik?mówimy tu raczej o profesjonalistach, którzy potem testy na hamowni robią (5)

        wielcy producenci wiedzą o tym od dawna, ale nie mogą tego robić z tej prostej przyczyny że wtedy ich auta by były nierówne z jednej serii (nie wspominając o kosztach takiego zabiegu), a oni dobierają mapy silnika tak żeby były dobre dla całej serii produkcyjnej i w każdym egzemplarzu są takie same. Oszczędności może nie są duże bo ok 15% na zużyciu i do 30% więcej mocy ale jak ktoś dużo jeździ to taki chiptuning duże daje. Oczywiście dotyczy to tylko diesli i benzyniaków z turbo. Nie wspomnę już o tym, że tuninguje się nie tylko auta ale chociażby skutery wodne czy nawet rowery elektryczne. W polsce to jest jeszcze mało popularne ale w niemczech można normalnie zalegalizować auto po chiptuningu i wtedy ma się w dowodzie rejestracyjnym prawidłowe dane a nie te fabryczne.

        • 2 3

        • Tuningowac chipa to se można, gdy samochód mlody, a później podnoszenie ciśnienia w turbo to ryzyko wcześniej wymiany uszczelki pod glowica, a to już spory wydatek. Sama turbina z osprzętem, uszczelkami też szybciej padnie.

          • 3 1

        • w porównaniu do producenta to nadal tylko magicy (3)

          na czym bazujesz pisząc że auta nie byłyby równe w całej serii? Tylko producent ma możliwość dopilnowania by jednak tak było. To absolutnie nie jest problem. Problemem jest resurs. Jak zwiększasz moc to i zwiększasz możliwe obciążenie, a zatem i zużycie silnika, napędu... Jak zmniejszysz zużycie paliwa to kosztem mieszanki. Zapewniam cie ze producent w 100% wykorzystał możliwą sprawność silnika. Od tego mają całe laboratorium a nie tylko hamownie (która de facto żadnym laboratorium nie jest tylko urządzeniem pomiarowym). Jeżeli spadło ci zużycie paliwa to i skład mieszanki, a zatem i warunki spalania (uboższa mieszanka, wyższa temp. spalania) bo na rozpylenie mieszanki magicy wpływu nie mają.
          Jasne że coś zrobić sie da, ale coś jest kosztem czegoś. Jak mieszanka uboższa to spadnie spalanie i osiągi w niższych partiach, jak wzrośnie ciśnienie doładowania to i moc na max obrotach. Na papierze wygląda to tak że auto jest mocniejsze i pali mniej. W rzeczywistym użytkowaniu auto ma pogorszone osiągi na dole i wiecej mocy na górze. Perpetuum mobile nie zbudujesz, nie wyciągniesz więcej mocy z mniejszej ilości paliwa w tym samym silniku. Nie po to kupuje samochód z fajnym silnikiem zeby mi magik ograniczył mieszanke w średnim zakresie.
          Natomiast jak zwiekszysz moc w calym zakresie to spalanie na pewno nie spadnie :)

          • 1 1

          • co za bzdury (2)

            oczywiście że się da - nawet bosch to oficjalnie przyznał i w którymś odcinku top gear też robili testy. Niby dlaczego od lat pracują nad tym żeby zastąpić mapy inteligentnymi algorytmami? Ano właśnie dlatego że mapy seryjne są nieoptymalne. Nikt nie mówi tu o perpetum mobile ale o bardziej optymalnym dobraniu map - jak sam piszesz skoro można łatwo obniżyć sprawność silnika dając kiepskie mapy to i można ją trochę podnieść dając mapy bardziej optymalne. Po za tym widzę u ciebie zupełny brak wiedzy skoro myślisz że od mapy zależy tylko ograniczenie mieszanki.

            • 0 1

            • Uzyj człowieku bardziej merytorycznych argumentów niz inwektywy oblacharstwie, widać ,że brak ci konkretnych argumentów to zabierasz się za obrażanie kogoś, co bardziej krytycznie myśli niz ty.

              No cóż jak już to sprzedajesz, to powinieneś myśleć, że nie każdego da się zrobić w bambuko, tracisz przez to tylko klientów, choć tak na prawdę to jest zwykle ....... wiemy co prawda.

              • 0 0

            • może spróbuj z magnetyzerem. też nic nie da ale bedzie tańszy, no i bransoletke mozna sobie potem zrobic

              Da się mój drogi ale jak zrobi to bosch bo to on jest jednym z najwiekszych producentów układów zasilania w tej branży, a nie koleś który ci sie chipem zabawi w garażu. No prosze cie, co ty porównujesz?
              Druga sprawa magik garazowy nie zajmuje sie żadnymi algorytmami i nie pracuje nad nimi od lat. Takie rzeczy są domeną dużych producentów. Swoją drogą mapa zapłonu to właśnie algorytm, bo jest on funkcją parametrów wejściowych całego opomiarowania silnika (tak tak algorytm to właśnie funkcja). Widac że wiedze czerpiesz z gazet bo pismaki lubią uzywać mądrych słów jak nie wiedzą w jaki sposób przekazać że coś zostało udoskonalone.

              Mapy seryjne są nieoptymalne ? :D:D:D Czyli producenci specjalnie je robią by takimi były? buhaha. Wdrożenie do produkcji to kilkaset milionów euro do miliarda (jedna głupia stacja z robotem do nakładania silikonu uszczelniającego miskę olejową kosztuje kilka milionów euro). I nie mieli czasu by zoptymalizować mapy :)

              Nigdzie nie napisałem że zależy to tylko od mapy. Piszę zarówno o zapłonie, zasilaniu jak i zwiększaniu ciśnienia. To ty chyba nie łapiesz na czym to polega :) Pisałem za to o zasilaniu jako przykład że nie da sie lepiej zoptymalizować układu który już jest zoptymalizowany. Garażowy magik nie dysponuje MESowskimi programami do CFD i wykręcić może tylko tyle ile mu hamownia powie. A ona daje niewiele danych. Podniosą ci moc ale spalanie skoczy bardziej bo nie są w stanie podnieść sprawności silnika. Nie na hamowni. COŚ zrobić sie zawsze da, ale na pewno nie podnieść sprawność silnika w garażu. Ale do tego musiałbyś najpiew może jakieś studia skończyć w tej branży, a potem pare lat popracować zamiast kupować auto świat w kiosku. Ja swoją wiedze czerpie z doświadczena jakie zdobyłem w Thyssen Kruppie (produkcja stacji do Fiata, Forda, Jaguara itp. oraz mniejszych firm produkujących zasilanie do statków).

              • 1 0

  • Bose

    Łooo Bose to ma Bose

    • 3 3

  • .....deszczyk pada, wietrzyk wieje- mazda stoi i rdzewieje............ (2)

    • 4 6

    • (1)

      Golf 3 TDI panem naszej wsi.

      • 5 0

      • chyba ty jesteś ze wsi ale widzę że,, ełropa,, dotarła bo internet masz...

        • 0 0

  • Gdybym wiedział 4 miesiące wcześniej... (1)

    To bym nie kupował szóstki.
    Bo za 180 tysi to jak promocja za 277 koni, 7 miejsc i takie auto.

    • 5 0

    • ale 6 sporo tańsza

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Sprawdź się

Sprawdź się

Jakie zwierzę widnieje w logo Alfa Romeo?

 

Najczęściej czytane