• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mercedes A45 AMG. Eksplozja adrenaliny

BchBaSa
11 września 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 

AMG zawsze oznacza emocje. A45 pompuje je do maksimum!


Nie będziemy ukrywać - nam się ten samochód podoba, chociaż słyszeliśmy już różne zdania o jego wyglądzie. Konserwatywny dotąd Mercedes zaczyna wyglądać lepiej od Audi! To zasługa nowej linii stylistycznej marki. Oto A45 AMG, czyli prawdziwy hot hatch.



Zgrabna, agresywna, sportowa sylwetka małego hatchbacka wyróżnia się nie tylko w gamie Mercedesa, ale i na tle rywali. Co więcej, wspomniana konkurencja tę niszę nieco przespała. Audi dopiero teraz prezentuje swojego S3, a zwykłe A3 przy klasie A wygląda jak auto dla statecznego pana. Klasa A w wersji AMG prezentuje się jeszcze lepiej. Do twarzy jej z masywnymi zderzakami, dużymi wlotami powietrza, oryginalnymi felgami oraz grafitowym lakierem.

Sportowa odmiana kompaktowego samochodu z gwiazdą w logo to - poza mocnym silnikiem - także udoskonalone zawieszenie oraz właśnie bardziej drapieżna stylistyka, podkreślająca drzemiącą pod maską siłę. Premiera Mercedesa A45 AMG uzbrojonego w armię systemów bezpieczeństwa i elektronicznych wspomagaczy, odbyła się podczas Salonu Samochodowego w Genewie. Dla Mercedesa była to wielka rewolucja, gdyż koncern porzucił filozofię minivanów z literką A w swoim alfabecie.

Mercedes AMG chwali się, że stworzył najbardziej dynamiczny, najmocniejszy i najbardziej wydajny czterocylindrowy samochód produkowany seryjnie na świecie. Mercedes A45 AMG otrzymał zaawansowaną technologię, ze standardowym napędem na obie osie AMG 4MATIC i 7-stopniową skrzynią biegów AMG-SPEEDSHIFT DCT.

  • Mercedes A45 AMG
  • Mercedes A45 AMG
  • Mercedes A45 AMG
  • Mercedes A45 AMG
  • Mercedes A45 AMG
  • Mercedes A45 AMG
  • Mercedes A45 AMG
  • Mercedes A45 AMG
  • Mercedes A45 AMG
  • Mercedes A45 AMG
  • Mercedes A45 AMG
  • Mercedes A45 AMG
  • Mercedes A45 AMG
  • Mercedes A45 AMG
  • Mercedes A45 AMG
  • Mercedes A45 AMG
  • Mercedes A45 AMG
  • Mercedes A45 AMG
  • Mercedes A45 AMG
  • Mercedes A45 AMG
  • Mercedes A45 AMG
  • Mercedes A45 AMG
  • Mercedes A45 AMG


Pod lekką maską (której, ku uciesze kierowców nawet nie obito matą wygłuszającą) tkwi nowo opracowany, dwulitrowy silnik z turbodoładowaniem, osiągający moc 360 KM i 450 Nm momentu obrotowego. Moc uzyskana z jednego litra pojemności to aż 181 KM. Auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu 4,6 sekundy i osiąga maksymalną prędkość 250 km/h (ograniczoną elektronicznie).

Producent w informacji prasowej podaje, że 4-cylindrowy silnik AMG na dystans 100 km będzie potrzebować średnio 6,9 l/100 km. Prawda jest bliska katalogom, jednak nie ma sensu zawracać sobie głowy spalaniem. Wyjątkowo niska emisja spalin spełnia natomiast normę Euro 6, która wejdzie w życie nie wcześniej niż w 2015 roku. Ukłon dla inżynierów z Niemiec.

Prowadzenie "małego AMG" dzięki bardziej sportowemu zawieszeniu z opcjonalnym pakietem AMG Performance sprawia, że już nie możesz doczekać się kolejnego zakrętu. To prawdziwy hot hatch, który na każdym kroku prowokuje cię do szybkiej jazdy i szukania granic przyczepności.

Precyzyjny układ kierowniczy, szybko działająca skrzynia biegów, niezłe hamulce i absolutnie neutralne prowadzenie pozwala na zabawę, której się po tym samochodzie spodziewaliśmy. Ile potrafi dostarczyć emocji, przekonaliśmy się w zwyczajnej jeździe miejskiej, która w tym samochodzie zwyczajna nie jest, zwraca uwagę każdego przechodnia i to nie tylko takiego, który właśnie ukończył ósmy rok życia. To auto prowokuje do szybkiej jazdy wszędzie i zawsze. Wady? Jeżeli mamy narzekać, to może tylko na to, że na wyższych obrotach dźwięk silnika nie jest już tak fajny, jak na postoju. Szczegół.

Spodziewaliśmy się, że tak mocne, fajne auto będzie bardzo drogie. Bardzo drogie nie jest, jest zwyczajnie drogie. To nic, bo tak naprawdę Mercedes A 45 AMG kusi zwinnością, mocą i danymi technicznymi. Przez napęd na cztery koła może nie będzie z nim tyle zabawy, co w BMW M 135i (320 KM i tylny napęd), ale z każdego zakrętu wyjedziesz szybciej i pewniej. A 45 AMG kosztuje 184 200 złotych.

Dodatków jest tyle, że z łatwością podbijemy cenę do powyżej 200 tys. zł. Konkurencja jest jednak jeszcze droższa. Za wspomniane wyżej BMW zapłacimy 185 155 zł (z napędem xDrive 193 000 zł). Warto pomyśleć pozytywnie o A45 AMG, bo życie z nim jest piękniejsze i... szybsze.

Samochód do testów użyczony przez BMG Goworowski, przedstawiciela marki Mercedes w Trójmieście.


Szukasz Mercedesa? Adresy salonów znajdziesz w naszej bazie.
BchBaSa

Miejsca

Opinie (60) 6 zablokowanych

  • re (1)

    trzeba być kre*ynem żeby za ten mały szajs zapłacić prawie 200 patyków

    • 4 6

    • Raczej trzeba się urodzić w Polsce i robić na śmieciówce za 1600.

      • 4 2

  • Instalka LPG pewnie (1)

    ze 3 koła do niego albo lepiej

    • 6 1

    • W Kartuzach taniej.

      • 2 0

  • Trochę szkoda wydawać dwieście baniek na coś, co się rozleci po paru latach.

    Ale, jak kogoś stać... Podobno tylko raz się żyje, a pieniędzy do grobu się nie zabiera. Chociaż, przy szybkim samochodzie to i grób jakby bliżej...

    A, jeżeli chodzi o nowe modele Mercedesa klasy A, to swoją stylistyką d*py nie urywają. Ta wybałuszona do przodu osłona chłodnicy i przednie światła, jakby nie mogące w się zdecydować, co do własnego kształtu, nie podniecają, delikatnie rzecz ujmując.

    • 1 2

  • Golf lepszy

    • 0 1

  • Czy były już premier mógłby sie wypowiedziec na temat tego samochodu ?

    • 3 0

  • kawał

    przychodzi baba do lekarza a lekarz tez baba hahahahaha dobre co?kawalarz

    • 1 0

  • głupie porównanie (1)

    Porównanie A45 AMG do S3 jest bez sensu bo to nie ta klasa. Ciekawe jakby Mercedes wypadł w porównaniu z RS3. Aczkolwiek merc zrobił kawał dobrej roboty.

    • 1 0

    • RS 3 na razie nie ma, a S3 ma 300KM (przy TT z tego samego silnika podają nawet 310). Poza tym "stare" RS3 miało 5 cylindrów i pojemność 2,5l.
      20 KM różnicy przy takich autach (RS 340, AMG 360) dla zwykłego śmiertelnika w codziennym użytkowaniu nie robi żadnej różnicy, i właściwie, żeby wykorzystać moc tych aut, to (raz) trzeba jechać na tor, (dwa) naprawdę trzeba umieć dobrze jeździć, żeby się nie zabić.
      RS pewnie przegrałoby w spalaniu, bo AMG przy spokojnej jeździe naprawdę mało pali, jak na taką moc.

      • 0 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Której marki modelem jest Mustang?

 

Najczęściej czytane