baza modeli

Marka 

Model 

wszystkie modele

Najczęściej czytane

piszcie do nas

Jesteście klubem, stowarzyszeniem lub grupą związaną z motoryzacją? Organizujecie spotkania, zloty? Poinformujcie o tym innych!

motonews@trojmiasto.pl

Mercedes

Mercedes CLA

produkowany od 2013

Jak zapewnia Mercedes, nowy model CLA daje początek zupełnie nowej klasie samochodów. Aerodynamika auta (Cd = 0,22) i awangardowy design czerpią z prototypu Concept Style Coupe, a linia coupe z drzwiami bez ram okiennych podąża za koncepcją CLS-a, która od chwili debiutu doczekała się licznych naśladowców.
Standardowe wyposażenie CLA obejmuje radarowy system Collision Prevention Assist, ostrzegający o przeszkodach przy prędkości od 7 km/h i inicjujący precyzyjne hamowanie, gdy tylko kierowca wciśnie pedał hamulca.

Opcjonalnie nowy model dostępny jest z napędem na obie osie 4Matic. Można go zamawiać w cenie od 118 900 złotych za wersję CLA 180. Pierwsze auta trafią do dealerów już w kwietniu.

"Concept Style Coupe wywołał niesamowitą reakcję. Najczęściej powtarzanym komentarzem były słowa: "Proszę, niech ten samochód trafi do seryjnej produkcji". I właśnie to zrobiliśmy - mówi Dieter Zetsche, prezes zarządu Daimler AG i szef Mercedes-Benz Cars. "CLA nie miesza standardów aut klasy średniej z odpowiadającą im jakością. Jego wyjątkowy design podkreśla sportową stronę marki Mercedes-Benz".

"Wraz z CLA chcemy dotrzeć do nowych grup klientów włącznie z tymi, którzy nigdy nie zamierzali jeździć Mercedesem - podkreśla Joachim Schmidt, wiceprezes Mercedes-Benz Cars odpowiedzialny za sprzedaż i marketing.

Dynamiczne linie korespondują z charakterem CLA: model oferowany jest z gamą turbodoładowanych silników o mocy do 155 kW (211 KM), sportowym zawieszeniem i napędem na obie osie 4Matic. CLA notuje najniższy wśród seryjnie produkowanych aut współczynnik oporu powietrza (Cd = 0,22), a lista wyposażenia obejmuje nowoczesne systemy wspomagania takie jak zaawansowany Collision Prevention Assist.

Ten radarowy układ ostrzega kierowcę przed zidentyfikowanymi przeszkodami za pomocą sygnałów akustycznych i wizualnych, przygotowując jednocześnie Brake Assist do precyzyjnego hamowania. W przypadku ryzyka kolizji Collision Prevention Assist zapewnia ochronę przed typowymi uderzeniami w tył poprzedzającego samochodu w ruchu ulicznym przy prędkości od 7 km/h (wcześniej: powyżej 30 km/h).

Pięć linii wyposażenia i dodatkowe pakiety pozwalają nadać nowemu coupe własną tożsamość. Dla tych, dla których media społecznościowe są nieodłączną częścią codzienności, zarezerwowano funkcję pełnej integracji smartfona z pokładowym systemem multimedialnym.

Po krótkiej prezentacji w przededniu salonu samochodowego w Detroit 2013 nastąpi oficjalny debiut CLA. Odbędzie się on podczas Mercedes-Benz Fashion Week w Berlinie (15-18 stycznia 2013).

Zamówienia na nowy model ruszają z chwilą premiery, a pierwsze auta trafią do dealerów w kwietniu.

Design CLA niemal w całości pochodzi od prototypowego Concept Style Coupe. Nadwozie nowego modelu mierzy 4630 mm długości, 1777 mm szerokości i 1437 mm wysokości.

Maska z dodatkowymi przetłoczeniami, osłona chłodnicy o diamentowym wzorze i przedni zderzak z szerokimi wlotami powietrza nadają CLA pewność siebie. Jego wrodzony dynamizm zdradzają też przednie lampy z oświetleniem do jazdy dziennej LED, którego diody tworzą charakterystyczny "efekt płomienia".

Profil nadwozia CLA tworzą tu trzy zdecydowane pociągnięcia. Pierwsze z nich niczym spoiwo biegnie przez całą karoserię, drugie podkreśla umięśnione nadkola, a trzecie wyznacza linię dachu, łącząc przednie i tylne błotniki.

Jak przystało na coupe, kontur dachu płynnie przechodzi w płaszczyznę tylnej klapy, zwieńczoną subtelnym spojlerem. Atletyczną formę CLA potęgują szerokie, zachodzące na nadkola tylne lampy, którym po zmroku towarzyszy intrygujący, "skrzydlaty" motyw.

Opcjonalnie model oferowany jest z panoramicznym, odsuwanym dachem. Obejmuje on nieruchomą osłonę z poliwęglanu w przedniej części, przesuwne okno ze szkła mineralnego oraz osłony boczne dopasowane wyglądem do pozostałych elementów. W rezultacie lśniąca tafla rozciąga się na całej płaszczyźnie dachu, od przedniej aż do tylnej szyby.

Sportowa atmosfera w kabinie CLA nawiązuje do designu karoserii, podobnie jak wysoka jakość materiałów i dostępne ich kombinacje. Wszystkie elementy ozdobne mają galwanizowane wykończenie w kolorze srebra, tworzące metaliczny efekt "Cool Touch".

Otwory wentylacyjne oprawione w metalizowane pierścienie dają wyraz szczególnemu przywiązaniu do detali, podobnie jak swobodnie zamocowany ekran, otoczony lśniącą ramką w kolorze lakieru fortepianowego.

Zintegrowane fotele z przodu i z tyłu podkreślają sportową naturę CLA: tylna kanapa w układzie 2+1 wyraźnie faworyzuje pasażerów na zewnętrznych miejscach. Zależnie od wybranej wersji tapicerka dostępna jest z przeszyciami w kontrastującym kolorze oraz światłowodowym oświetleniem pomiędzy zagłówkiem a oparciem (element pakietu oświetlenia wnętrza).

Ze współczynnikiem oporu powietrza równym 0,22 CLA ustanawia nowy rekord zarówno w gamie modeli Mercedesa, jak i wśród wszystkich produkowanych aut. Także powierzchnia czołowa, która ma kluczowe znaczenie dla wartości oporu aerodynamicznego, liczy jedynie 0,51 m2.

Optymalna charakterystyka przepływu powietrza (jeden z głównych warunków niewielkiego zużycia paliwa) to rezultat licznych zabiegów takich jak nisko poprowadzony słupek A, opływowy kształt lusterek bocznych, wzory obręczy zaprojektowane z myślą o uzyskaniu niskiego oporu aerodynamicznego czy ząbkowane osłony kół przednich i tylnych nadkoli.

Szerokie panele podwozia, w tym dodatkowe pośrodku i w jego tylnej części oraz zoptymalizowany pod względem aerodynamiki tylny tłumik i dyfuzor poprawiają przepływ powietrza pod samochodem.

dane techniczne:

Silniki:

WERSJE BENZYNOWE (bezpośredni wtrysk)
- CLA 180: 1595 ccm; 6-biegowa manualna; 90 kW (122 KM); średnia emisja CO2 to 126-130 g/km; cena 118 900 PLN
- CLA 200: 1595 ccm; 6-biegowa manualna; 115 kW (156 KM); średnia emisja CO2 to 127-131 g/km; cena 126 900 PLN
- CLA 250: 1991 ccm; skrzynia 7G-DCT; 155 kW (211 KM); średnia emisja CO2 to 142-144 g/km; cena 154 900 PLN

WERSJE DIESLA (bezpośredni wtrysk)
- CLA 200 CDI (*): 1796 ccm; 6-biegowa manualna; 100 kW (136 KM)
- CLA 220 CDI: 2143 ccm; skrzynia 7G-DCT; 125 kW (170 KM); średnia emisja CO2 to 109-117 g/km; cena 172 900 PLN
    Dodaj opinię

    Dodaj opinię

    Odpowiedz

    niezawodność
    1
    2
    3
    4
    5
    komfort
    1
    2
    3
    4
    5
    ekonomia
    1
    2
    3
    4
    5
    wrażenia z jazdy
    1
    2
    3
    4
    5
    Tytuł:
    Treść:
    Autor:
    E-mail (opcjonalny):
    Klikając "wyślij", akceptujesz regulamin dodawania opinii.
    zamknij