• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mini Cabrio wjeżdża na salony

Michał Jelionek
15 marca 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Trzecia generacja Mini Cabrio. Trzecia generacja Mini Cabrio.

Wiosna za pasem, a w gdyńskim salonie dealera Zdunek mamy już gorące lato. Wszystko za sprawą debiutującego Mini Cabrio. Trójmiejska premiera nowego modelu odbyła się w miniony weekend, w dość nietypowej scenerii centrum handlowego Riviera. Ceny brytyjskiego "bezdachowca" rozpoczynają się od 99 800 zł.



W zasadzie każdy model Mini - dzięki swojej niesztampowej i oryginalnej stylistyce - wzbudza spore zainteresowanie na drodze. Poznaliśmy już najbardziej klasycznego Hatcha, był wyrośnięty Clubman, teraz pora na trzecią generację małego, miejskiego kabrioleta. Przed wami najmłodsze dziecko brytyjskiego producenta - to oczywiście Mini Cabrio.

Auto właśnie świętuje swój trójmiejski debiut. Przez cały weekend odwiedzający galerię handlową Riviera zobacz na mapie Gdyni mogli dokonywać pierwszych przymiarek w fotelu kierowcy nowego przedstawiciela marki Mini. Za kilka dni będzie go można podziwiać w strefie ekspozycyjnej gdyńskiego salonu Mini Zdunek przy ul. Druskiennickiej 1A zobacz na mapie Gdyni.

  • Płócienny dach rozkłada się w niespełna 20 sekund.
Najnowsza generacja Mini Cabrio nieznacznie urosła w stosunku do swojego poprzednika. Kabriolet jest o 98 mm dłuższy, o 44 mm szerszy, o 7 mm wyższy, a rozstaw osi powiększono o 28 mm. Czteroosobowe wnętrze zyskało więcej wolnej przestrzeni, co przełożyło się również na praktyczność Cabrio. Pojemność bagażnika powiększyła się o blisko 25 proc. Z rozłożonym dachem do dyspozycji użytkowników pozostaje 215 litrów (przy złożonym dachu zmniejsza się o blisko 50 litrów).

Pod względem stylistycznym Cabrio w zasadzie niczym nie odbiega od klasycznego Hatcha. Na pierwszy rzut oka różnice dostrzec można w delikatnie przestylizowanym zderzaku i - oczywiście - w elektrycznie składanym dachu.

Płócienny dach do całkowitego złożenia bądź rozłożenia potrzebuje około 20 sekund. Co ciekawe, miękki dach może posłużyć jako szyberdach z 40-centymetrową szczeliną na przewiew.

- Otwarcie i zamknięcie dachu odbywa się za pomocą jednego guzika. Co istotne, dach możemy otwierać i zamykać przy prędkości do 30 km/h. Zatem nie ma potrzeby szukania miejsca postojowego. Materiałowy dach posiada wiele warstw specjalnie dobranych materiałów, które zapewniają doskonałą izolację i wyciszenie - tłumaczy Artur Gliwa z salonu Mini Zdunek.
  • Ciekawe wnętrze czteroosobowego Mini Cabrio.
A co znajdziemy pod maską Mini Cabrio? Producent oferuje nam w sumie pięć jednostek: trzy silniki benzynowe i dwa diesle.

Bazową jednostką Mini Cabrio jest 3-cylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1,5 litra, który generuje moc 136 KM (220 Nm maksymalnego momentu obrotowego). Mocniejsza wersja została wyposażona w 2-litrowy motor benzynowy o mocy 192 KM (280 Nm maksymalnego momentu obrotowego).

Czytaj także: Mini Cooper S Clubman. Barokowy gokart

- Dla osób poszukujących jeszcze więcej wrażeń z jazdy mamy trzecią propozycję. To wersja Mini John Cooper Works. Najmocniejsza wersja naszego gokarta z fabrycznie zakutymi tłokami, zawieszeniem oraz hamulcami przygotowanymi przez firmę Brembo. Auto z 2-litrowym silnikiem benzynowym wykrzesa moc 232 KM oraz 320 Nm momentu - dodaje.
Dla fanów silników wysokoprężnych przygotowano dwa warianty - to Cooper D (1.5 litra o mocy 116 KM i 270 Nm) oraz Cooper SD (2 litry o mocy 170 KM i 360 Nm).

Ceny Mini Cabrio rozpoczynają się od 99 800 zł. Za elitarną wersję John Cooper Works przyjdzie nam zapłacić 150 tys. zł.

- Dodajmy, że w standardowej ofercie klient otrzymuje pakiet serwisowy Mini Service Inclusive na 5 lat bądź do osiągnięcia przebiegu 60 tys. km. Dzięki temu dodatkowi możemy cieszyć się frajdą z jazdy bez konieczności wydawania pieniędzy na przeglądy, wymianę oleju czy płynów - zakończył Gliwa.
Realizacja indywidualnego zamówienia trwa około trzech miesięcy.

Najmłodsze "dziecko" Mini zostało wyposażone w designerski dach. Najmłodsze "dziecko" Mini zostało wyposażone w designerski dach.

Miejsca

Opinie (76) 1 zablokowana

  • Nagonka (8)

    Na biednych zapracoeanych kredyciarzy już się zaczęła. Kupie, zadłuże sie, ale bede mieć. To nic, ze w bananowej republice ciągle pada, a ja ciagle w pracy, ale wezme w kredycie.

    • 27 8

    • (2)

      ..chcielismy Europy to ja mamy.. na zachodzie od pokolen na kredytach ciemniaki jada to i u nas mozna..

      • 6 5

      • (1)

        To zapraszam na zachód bo chyba go widziałeś apropo słońca tylko.

        • 5 0

        • pisze się "a propos"

          jak już chcesz czymś zabłysnąć, to już może lepiej buty sobie wypastuj ;))

          • 4 5

    • Na szczęście w Polsce nie ma obowiązku

      brania kredytów i można poruszać się komunikacją miejską lub chodzić pieszo.

      • 11 1

    • :) dobre (3)

      widać jak ciężko pracujesz :) ..pamiętaj nie dla wszystkich takie samochody..:)

      • 7 0

      • dobre do lansu (2)

        nic więcej

        • 4 6

        • i taki wniosek wyciągasz bo... jeździłeś? oglądałeś? siedziałeś w środku? Czy po prostu na wszystkim się znasz?

          • 7 1

        • taki fun car, nie do lansu ale dla przyjemności

          wolę to oglądac na ulicach niż wszechobezne vany i suvy. ludzie jak im sie urodzi pierwsze dziecko to od razu kupują 7 osobowego vana żeby sie pomieścić... a potem przy plaży można ich spotkać jak z bagażnika wyjmują napompowanego krokodyla.

          • 6 0

  • (3)

    ..nawet fajny.. tylko ta brytyjska flaga na dachu.. co to, UK sie reklamuje na swiecie..? powraca imperium..? jest opcja z polska flaga..?

    • 10 14

    • Samochód z Brytyjskimi korzeniami..........

      .......... to i flaga Brytyjska. Będzie Syrenka Cabrio to i flaga będzie.

      • 15 1

    • ta i z orłem w koronie (1)

      albo wersja żywiec mini to był i będzie symbol Anglii mimo że pod skrzydłami BMW.

      • 4 0

      • mówią, że w koronie mamy jednak

        bielika

        • 0 0

  • Niewiem czemu, ale gdy widzę Mini (11)

    nieważne czy z dachem lub bez, za kierownicą siedzi gwiazda lub gwiazdor z zadartym nosem i wielkich RayBanach spoczywających na nozdrzach.

    • 18 16

    • (3)

      też nie wiem czemu... chyba źle patrzysz.

      • 12 2

      • on nawet nie wie (2)

        co to zestaw głośnomówiący. Zawiść i tyle. Mnie się Mini nie podoba ale gwiazd w nich nie widzę, zresztą co mnie obchodzi kto czym jeździ i jakie to ma znaczenie?

        • 12 0

        • (1)

          to zaloguj się na NK i tyłka tu nie zawracaj

          • 0 4

          • to twój świat, daj nam spokój

            • 1 0

    • A kogo widzisz w Audi, Mercedesie, Ferrari, Porsche (2)

      i innych markach? A co ci RayBan przeszkadza? Czy trzeba się już wszystkiego czepiać? A może zakazać noszenia RayBan i jeżdżenia Mini, Porsche czy innym wozidełkami? A siatka z Biedronki też do bani? Czego się czepiasz?

      • 13 2

      • Przestań buczeć... (1)

        ale nie płacz...

        • 2 7

        • a ty co

          następny baran?

          • 2 1

    • A ja widzę zazwyczaj uśmiechniętych ludzi (1)

      w samochodach, na rowerach czy chodnikach. Jak ktoś chce to i dziurę w całym zobaczy.

      • 16 0

      • Tak to już jest, każdy widzi co chce widzieć.
        Pozdrawiam optymistkę :)

        • 8 0

    • ci ludzie jawią ci się w niekorzystnym świetle bo patrzysz przez okulary zazdrości

      aby nie przeżyć dysonansu poznawczego który wywołuje u ciebie niemożność posiadania czegoś fajnego (nie mowie tu o mini, może to być rodzaj auta ogólnie uznawanego za fajne i nie dywaguję tutaj nad powodem bo nie musi to być kasa), przypisujesz mu cechy negatywne, jak np. pozerski właściciel. Wtedy pojmujesz tę sytuację jako zależną od ciebie i jako twój wybór. Każdy z nas tak ma, również ci którzy cie krytykują, aczkolwiek niekoniecznie w sprawach tak błahych jak pojazd.

      • 4 0

    • Nie masz kasy, to nie masz

      dobrych okularów czy dobrego samochodu. I to ciebie tak boli że hejtujesz?

      • 0 1

  • Mini to taki odpowiednik Apple w świecie motoryzacji (6)

    Drogi, niewarty swej ceny designerski symbol statusu mający na celu sprawić, że czujesz się wyjątkowy i lepszy od innych, a tak naprawdę jesteś zwykłym baranem. Kto zazwyczaj siedzi za kierownicą Mini? Młode "trendy" panienki w okularach zasłaniających pół twarzy, o pogardliwej minie dla wszystkiego co się rusza.

    • 33 15

    • To że jesteś zerem

      nie oznacza że wszyscy tacy są. Mini symbolem statusu? Nie bądź śmieszny. Samochód jak każdy inny, jednym się podoba innym nie a ty nie pisz o czymś, o czym nie masz zielonego pojęcia

      • 9 15

    • Ok, pokazałeś swoją wyższość :D Ty byś nigdy tego auta nie kupił, nawet gdyby jakimś cudem było cię na nie stać.

      • 7 6

    • Świetne, prawdziwe!

      • 6 5

    • widać że nigdy nawet nie siedziałeś w tym aucie....

      • 5 2

    • xxx

      ty za to czujesz sie wyjatkowy w swojej fabii ... turlaj beret frustracie

      • 2 3

    • 2 tys. w leasingu co miesiąc przez 5 lat to dla ciebie symbol statusu?

      • 2 2

  • Hahaha, jakie to typowe :-))) (5)

    Pokazali MINI Cabrio i zaraz zaczęły się hejty. Ciekawe co by się działo gdyby pokazali nowego Aston Martin Cabrio?

    • 18 2

    • też byłyby hejty (1)

      i wypowiedzi znawców że się nie opłaca kupować :D

      • 6 0

      • Zorganizowali by marsz protestu w ciszy

        • 4 0

    • pisali by że dla lanserów (2)

      sami nie mogą takiego mieć więc muszą to sobie jakoś wytłumaczyć. O wiele łatwiej wmówić sobie ze "nie mam bo nie chce bo ci co jeżdżą to buraki a ja nie chce wyglądac jak oni" niż "nie mam bo nie mam kasy i ten mizerny stan mi to uniemożliwia, a tamten co ma widac że życiem niezmęczony a ja ciężko zasuwam i życie jest niesprawiedliwe" :) To samo nastawienie wystepuje np. względem marki BMW. Powszechnie wiadomo że to drogie auta i niewielu stac na nowe. Więc przy okazji jak sie jakis malolat rozwali na latarni, pisza "bmw - typowe" albo "bmw - bedziesz mial wydatki", albo po prostu "burak w bmw" zamiast "burak" bo niby co samochod ma do tego ze przyciaga niespoelnionych fanow motorsportu. Ci wszyscy ludzie twierdza ze nie kupiliby tego auta bo jezdza nim buraki a oni nie chca byc tak kojarzeni. Ci ludzie martwia się że ktoś może o nich coś pomyśleć :D Czyli mamy już pierwszy kompleks - zaniżone poczucie wartości i przeglądanie sie w cudzych oczach. Druga sprawa nie stać ich i tak jak w przypadku tego mini albo astona martina o ktorym piszesz, tłumaczą sobie w inny sposób dlaczego tego auta nie mogą mieć - zwykły dysonans poznawczy. Nie spojrzą w lustro i nie przyznają że to oni są winni tego że ich nie stac (mimo ze to nie ujma bo sytuacja zarobkowa w Polsce weryfikuje nasze mozliwosci)

      • 2 0

      • a ja mam taką kasę, ale mam też inne (1)

        ważniejsze jednak sprawy do załatwienia/kupienia...

        • 0 0

        • ale ja przecież nie pisałem o takich jak ty

          tylko o tych którzy muszą sobie tłumaczyć czemu nie mają takiego auta

          • 0 0

  • szpanerskie autko, owszem fajne , tylko czemu tak DROGIE? (4)

    j/w

    • 14 1

    • bo takie dobre :)

      • 2 5

    • bo fajne, bo bazuje na legendzie i ma niepowtarzalny styl (2)

      • 3 1

      • czyli cena znacznie przewyższa koszty produkcji? (1)

        plus wszelkie podatki? Ciekawe, ile przeciętne auto kosztuje w produkcji i jak są naliczane podatki oraz marża sprzedażna? Jakiej wielkości jest iloraz ceny do fabrycznych kosztów?

        • 0 0

        • pamiętaj tylko że takich aut sprzedaje się znacznie mniej niż Corolli czy Golfów

          zatem koszt stacji montażowych rozkłada się na mniejszą liczbę egzemplarzy. Sytuację ratuje to że silnik kupują od innego dostawcy - BMW chyba prawda? Nie wiem ile dokładnie wynosi cena produkcji ale nie różni się od innych marek premium typu BMW czy Merc. Pamiętaj że duży udział w ostatecznej cenie ma koszt reklamy i salonu który sprzedając auta premium sprzedaje ich mniej zatem podnosi się koszt jednostkowy

          • 1 0

  • Wiekszosc wypowiadajacych sie (1)

    to karly intelektualne z zawisci probujacy wszystko zdyskredytowac ... Mnie sie osobiscie takie auto podoba i nie mialbym nic przeciwko temu miec takie jako drugi samochod na lato ... ale nie stac mnie, nie znaczy, ze musze obsrywac ludzi, ktorzy takim jezdza

    • 11 1

    • mi sie akurat to podoba

      uwielbiam czytać komentarze.. same artykułu "zapłacone" = poszło... ale co myslą o tym ludzie dowiesz sie tylko po komentarzach... ;)!

      • 1 1

  • Elitarna wersja jest przed czy po eksluzywnej? (2)

    • 15 2

    • to chyba przejściowa wersja :)

      • 2 2

    • Jak ktoś ma choćby blade pojęcie o MINI,

      ten wie, że JCW to elita w tej marce. Tak było, jest i zostanie. Podobnie jest z np. Mercedesem AMG czy BMW "M".

      • 0 1

  • mazda mx-5. (13)

    bije Mini pod kazdym wzgledem.

    • 12 8

    • USA

      zgadzam sie..Mazda jest super

      • 2 1

    • Bardzo chcialbym sie zgodzic

      Bo sam mam Mazde (nie MX-5), ale rozwazam mini jako drugie auto.
      Bo Mazda ma niestety slabe silniki, a w tych mini (i poprzednich generacjach) jednak wiecej mocy jest.
      Uroda - kwestia gustu.

      • 1 2

    • mini - 2 rzedy siedzen, mazda - 1 (2)

      mazda nie bije mini pod kazdym wzgledem

      • 4 1

      • jechales kiedys cabrio w 2 rzedzie?? głowę ci zwieje z szyi ;) (1)

        • 0 0

        • to sie zgadza, pisze tylko że mazda nie bije mini pod każdym względem

          tylko pod większością względów ;)

          • 0 2

    • Tak tak (7)

      szczególnie pod względem mocy, trakcji, przyśpieszenia, design, wykończenia, technologi. Nie ma to jak mieć pojęcie o motoryzacji :-))))

      • 0 3

      • i o gramatyce języka jakby nie patrząc- ojczystego. (1)

        gdybyś nie zrozumiał: technologii

        aha-to akurat Mazda mx5 jest najpopularniejszym kabrioletem na świecie. Doczytaj.

        • 0 1

        • Tylko brak "i"

          zrozumiałeś z mojego wpisu? Gratulacje.

          • 0 0

      • hehe, właśnie dowodzisz że nie masz pojęcia, tym bardziej dziwi czemu usiłujesz się kreowac jakbyś je miał (4)

        trakcja to akurat nie jest domena mini, to po prostu dobre auto z napędem na przód i ewentualnie substytutem napędu na 4. Mazda MX-5 natomiast została od początku zaprojektowana jako mały przecinak, ma napęd na tył i jest wzorem jeśli chodzi o trakcję. Aż nie mogę uwierzyć że jeszcze uchował się ktoś kto tego nie wie. Przecież to auto z tego słynie. Mocy tam dużej nie potrzeba bo w najmocniejszej wersji MX5 jest lżejsza 250 kilo od Mini John Cooper Works i mimo że ma aż 70 koni mniej to rozpędza się do stówy tylko sekundę wolniej. Niewiele ponad 1000 kg masy też mocno wpływa na poprawę zwinności pojazdu. A technologia? Co o niej wiesz? I co chciałeś o sposobie wytwarzania tych pojazdów powiedzieć?

        • 2 2

        • (2)

          Widzę kolego że sam nie za bardzo masz pojęcie o MINI i o jego trakcji. Poświęć trochę cennego czasu. Odejdź od komputera i auto świata, przejedź się tym autem i wtedy wyciągaj wnioski.

          • 1 0

          • ty z pewnoscią oba testowałes godzinami na torze (1)

            70 koni mocniejsze mini JCW jest na torze tylko o 1% szybsze od Mazdy MX5 2,0. Mini - 6,1 kg/hp , MX5 - 7,2 kg/hp - z kierowcą i paliwem. I jakiego testu bys nie znalazł to wszędzie pieją nad responsywnością i prowadzeniem Mazdy (również dziennikarze którzy byli kierowcami wyścigowymi). A wynikom nie ma się co dziwić bo mini nie ma nawet porządnej szpery tylko sterowane komputerem hamulce dohamowujące koło o mniejszej przyczepności. Swoją drogą ciekawe jak długo zachowują swoją skuteczność. Skoro Mini jest szybsze na prostej to sam sobie dopowiedz gdzie szybsza jest Mazda.
            Tu masz porównanie:
            tnij.org/urqdvt3

            a tu jakby cie ciekawiły czasy które osiągał w poprzednich wersjach tych samochodów Tiff Needell na torze Rockingham:
            - Mini Cooper S Works1:28.50200 hp / 1175 kg
            - Mazda MX-5 1.8 MZR1:28.90126 hp / 1100 kg
            - Mini Mini Cooper S (Mk I)1:28.90163 hp / 1215 kg

            ledwie pare procent lżejsza Mazda i kilkadzisiąt procent mocniejsze Mini.

            • 1 1

            • Hahahah, i znowu dane z gazetki.

              Ja wkleję te, które ponad wszelką wątpliwość dowodzą że jcw pod każdym względem jest lepsze. Pytam tylko po co? Wolę zapytać o co innego, ile czasu spędziłeś za kierownicą mazdy a ile za kierownicą mini?

              • 0 0

        • Mam mini do trakcji którego

          Mazda nawet się nie zbliży. Miałem okazję pojeździć i porównać a czy ty "znafco" jeździłeś MINI JCW?

          • 0 0

  • Fajny

    Ogólnie robi się ciekawie na ulicach, coraz więcej aut, za którymi mozna się obejrzeć.

    • 10 1

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Sprawdź się

Sprawdź się

W jakiej dzielnicy Gdańska miała miejsce katastrofa autobusu w 1994 roku?

 

Najczęściej czytane