• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mini Cooper S Clubman. Barokowy gokart

Mart
5 stycznia 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 

Podwójne drzwi zamiast tradycyjnej klapy. Nie tylko to wyróżnia Mini spośród innych samochodów.



Mini wcale nie jest takie mini. To obecnie całkiem wyrośnięty przedstawiciel samochodowego baroku. Oryginalny, stylowy i - co najważniejsze - dający mnóstwo frajdy z jazdy, nawet w wersji kombi. Oto Mini Cooper S Clubman.



W najnowszym Mini Jaś Fasola nie nadwyrężałby już kręgosłupa, naśladując literę S. W porównaniu ze swoim pierwowzorem z 1959 roku najnowsze Mini to naprawdę spore auto. Rozstaw osi Mini jest większy niż Forda Focusa. Sylwetka samochodu jest nie pomylenia z żadnym innym pojazdem. Nawet kompletny laik motoryzacyjny, który raz zobaczy Mini, już zawsze będzie wiedział, że to przysadziste autko z wielkimi kloszami reflektorów to właśnie Mini. W dobie popularnych modeli, często wręcz nieprzyzwoicie do siebie podobnych, Mini Cooper pozostaje jedyny i niepowtarzalny.

W sześciodrzwiowej wersji Clubman, czyli kombi, Mini zrezygnowało z nietypowego układu drzwi, czyli jednych od strony kierowcy i podwójnych z prawej strony. Do najnowszego Clubmana wsiadamy w tradycyjny sposób. Zachowano za to podwójne drzwi zamiast klapy bagażnika. Ten ma 360 litrów pojemności, które można powiększyć do 1250 litrów. Pod podłogą Mini kombi znajdziemy dodatkowy schowek.

MINI Cooper S Clubman MINI Cooper S Clubman
Chyba nikt jednak nie kupuje tego samochodu ze względu na kompaktowe rozmiary bagażnika. Mini kusi dwoma rzeczami i tak ich połączenie daje ekscytujący produkt.

Pierwszy składnik przepisu na udane Mini to jedyna w swoim rodzaju deska rozdzielcza. Znak rozpoznawczy Mini to "budzik" na jej środku. W najnowszym Mini osiągnięto chyba wersję finalną takiego rozwiązania. Nie wyobrażamy sobie, by mógł być jeszcze większy. Niegdyś mieścił się w nim prędkościomierz, teraz to multimedialne centrum sterowania samochodem, uruchamiane za pomocą systemu świetnie znanego z BMW. Budzik dodatkowo upiększa ambientowe oświetlenie.

Barwna tęcza rozbłyska wszystkimi kolorami, półeczkę pod konsolą doświetla wzór w kratkę, a boczki drzwi gwiazdki. Na szczęście tę barokową dyskotekę można wyłączyć. Feria świateł nie każdemu przypadnie do gustu. Za to trzeba być wyjątkowo wybrednym i zblazowanym, by nie docenić innych walorów wnętrza Mini. Jakość materiałów i ich połączenie stoi na najwyższym poziomie. Kierowcy lubiący dynamiczną jazdę polubią fotele dobrze trzymające newralgiczne miejsca podczas szybkiego pokonywania zakrętów i niską pozycję za kierownicą.

Bo Mini, nawet ciągnące za sobą dłuższy tył niż w "zwykłym" modelu, to wyrośnięty gokart i nie jest to wcale określenie na wyrost, którym tak lubią szafować fani marki. Dwulitrowy, benzynowy silnik turbo o mocy 192 KM z ośmiobiegowym automatem sprawuje się i brzmi świetnie. Rozpędza Clubmana Cooper S do 100 km/h w 7,1 s przy wtórze bardzo przyjemnego dźwięku. Można też radośnie postrzelać z wydechu.

  • MINI Cooper S Clubman
  • MINI Cooper S Clubman
  • MINI Cooper S Clubman
  • MINI Cooper S Clubman
  • MINI Cooper S Clubman
  • MINI Cooper S Clubman
  • MINI Cooper S Clubman
  • MINI Cooper S Clubman
  • MINI Cooper S Clubman


Automatyczna skrzynia biegów bardzo szybko wbija kolejne przełożenia, błyskawicznie reaguje też na kickdown. Zielony tryb eco sprawia, że samochód cichnie i łagodnieje, z korzyścią dla portfela kierowcy. Mini zachęca do szybkiej jazdy i agresywnego pokonywania zakrętów, do czego jest przecież stworzone. Takie śmiganie po krętych drogach okupione jest dość wysokim zużyciem paliwa, w granicach 13 litrów na każde "sto". No cóż, nie ma nic za darmo.

Inżynierom BMW udała się jeszcze jedna sztuka. Mimo dość sztywnego zawieszenia, podróżujący Mini nie doznają uszczerbku na komforcie. Nawet ci, którzy lubią bardziej miękkie i bujające zawieszenie, nie będą mogli powiedzieć, że jazda Mini ich "wytrzęsła".

Mini Cooper S Clubman to samochód trudny do porównania ze zwykłymi kompaktami. Odstaje od nich charakterem, stylistyką, a właściwościami jezdnymi większość bije na głowę. Źle jednak zniósłby porównanie także z najszybszymi wersjami owych kompaktów, np. z Fordem Focusem ST. Szybszy od "cywilnych" wersji, od tych topowych jest jednak słabszy. Mini zajęło więc swoją niszę i mocno się w niej trzyma. To samochód "zerojedynkowy". Albo od razu uwiedzie potencjalnego nabywcę, albo ten ucieknie do innej marki.

Decydując się na mariaż z Mini, który ma szansę być długi i udany, należy jednak przygotować się na spore wydatki. Do podstawowej ceny Mini Coopera S Clubman wynoszącej 114 900 zł można dodawać i dodawać przeróżne ekstrasy, bez których nie obejdzie się większość użytkowników aut segmentu premium. W testowanym egzemplarzu pakiety Chili i Wired oraz liczne dodatki głównie z zakresu komfortu wywindowały cenę pojazdu do 181 630 zł.

  • MINI Cooper S Clubman
  • MINI Cooper S Clubman
  • MINI Cooper S Clubman
  • MINI Cooper S Clubman
  • MINI Cooper S Clubman
  • MINI Cooper S Clubman
  • MINI Cooper S Clubman
  • MINI Cooper S Clubman
  • MINI Cooper S Clubman


Samochód do testów udostępniony przez Zdunek Premium, oficjalnego przedstawiciela marki Mini w Trójmieście
Mart

Miejsca

Opinie (30)

  • Bardzo niszowe autko (3)

    bez szans na podbicie "serc" kierowców. Główna przyczyna to cena!
    Za 180 tys. można wybierać i przebierać praktycznie do woli i kupić bardzie praktyczne wozidełko.
    Ostatnio czytałem o nowej alfie z silnikiem 500 koni, to jest dopiero diabełek ;)

    • 22 3

    • wersja poprzednia byla ladniejsza

      • 1 1

    • Idąc tym tropem

      można tak mówić np. o Mercedesie SL za 600 tys. PLN. Totalnie nie praktyczny a jednak kupują, no ale jak ktoś nie ma kasy, to zawsze znajdzie dziurę w całym.

      • 3 2

    • To kup sobie Alfę

      co ma 500 KM i przebieraj do woli.

      • 1 1

  • (5)

    181 tysi - za tyle, to ja mam Kiłę dla żony, kijdaja dla córki i jeszcze starczy dla mnie na nowiutka Fabię w sedanie.

    • 14 5

    • (3)

      hahhh Fabia :D i na kapelusz jeszcze starczy :D

      • 6 6

      • Ajak :D

        • 3 3

      • (1)

        Filtr od gazu wymieniłeś już w Twoim Lanosie na dziennych ledach?

        • 8 10

        • ale mu przygadałeś...!

          • 2 0

    • A każdy z nich nudny jak flaki z olejem

      za to ktoś będzie miał fajnego i odmiennego miniacza, bo potrzeba tylko odrobiny wyobraźni

      • 1 3

  • tylko w PL (1)

    w UK ceny zaczynaja się od 19tys. funtów czyli przy ich zarobkach zamiast 2 Dacii Sandero Stepway jeden mini, patrząc przez pryzmat zarobków nawet w (obrzydliwej) Rosji jest zdecydowanie taniej

    • 9 3

    • nie lubię gokartów

      zwłaszcza zimą

      • 1 1

  • Mini (2)

    częsty gość serwisów

    • 1 11

    • A skąd ta wiedza?

      Jeżdżę MINI, należę do Klubu MINI Polska w którym spotykamy się na wszelkiego rodzaju zlotach i innych imprezach. Posiadaczy MINI jest sporo i jakoś w serwisie nie goszczą. No chyba że kupisz sobie starego, zaniedbanego i bitego trupa, wtedy w każdej marce będziesz częstym gościem w serwisie. Najwięcej do powiedzenia czy napisania mają ludzie którzy tych samochodów nie posiadają i to mnie niezmiennie zadziwia. Typowy wszechwiedzący.

      • 6 0

    • Długo nad tym skeczem myślałeś ?
      Mini to bezawaryjny samochód pod warunkiem ,że nie był wcześniej owinięty wokół drzewa jak 90 % samochodów w tym kraju.

      • 2 0

  • Powinni zmienić nazwę na MAXI, przecież to auto jest wielkie.

    • 9 2

  • re (3)

    chyba ktos nie wie jak wyglada gokart...

    • 7 2

    • Gokart (1)

      Przyjedź się nim, a potem zobaczysz, że prowadzi się jak gokart

      • 2 2

      • Potwierdzam.

        Miałem okazję przejechać się tym cackiem. Rewelacja w prowadzeniu, w wykończeniu, jakości, brzmieniu silnika, sęk w tym, że jak ktoś nie ma kasy, niech się lepiej nie ośmiesza i nie przychodzi do salonu tak jak ja. Przynajmniej wiem jakie mam marzenie i może kiedyś je zrealizuję.

        • 2 0

    • Chodzi o to jak jeździ...:)

      • 1 0

  • MINI Clubman Cooper S (2)

    to nowość na Polskim rynku a jego cena zaczyna się od około 114 tysięcy zł. Ten za 180 musi być nieźle wyposażony. Widziałem takiego na ulicy i to jest duży samochód a sama nazwa Mini jest myląca. Nie siedziałem w nim ale zaglądałem przez okno i jest to spory samochód. Bardzo mi się podoba i gdyby było mnie na taki stać, to bym kupił. Na razie muszę cieszyć się starym VW ale cóż...

    • 7 0

    • Sprawdziłem. (1)

      MINI Clubman Cooper S 192 KM, zaczyna się od 114,900 PLN butto. Więc jakie 181,000 PLN?

      • 1 0

      • 181 tysięcy to już full opcja po prostu

        • 0 1

  • MINI Clubman

    MINI Clubman zaczyna się od 89 900 w wersji ONE. 114 900 dotyczy wersji Cooper S. Każdego kto chce się przekonać czy to wciąż gokart zapraszamy do salonu na Druskiennickiej :)

    • 7 2

  • (2)

    za około 60 tys można mieć nowego Swifta Sport. I to jest dopiero prawdziwy gokart, a nie jakieś przerośnięte nie wiadomo co :)
    Branie zakrętów tym samochodzikiem wywołuje szeroki uśmiech na twarzy kierowcy.

    • 1 6

    • (1)

      Taaaak ... a w gratisie kierowca otrzymuje w takim Suzuki bezgraniczne morze plastiku i tandety.
      Wsiądź sobie chłopie do takiego Swifta i do Mini , przejedź się każdym z tych samochodów to zrozumiesz za co płacisz.
      Ale skąd Ty to możesz wiedzieć patrząc na filmiki w necie ?

      • 3 1

      • no widzisz, ty patrzysz na filmiki a ja jeżdżę Swiftem na co dzień a tego Mini testowałem w Anglii miesiąc temu. I moje wrażenia są takie że nie warto przepłacać, chyba że ktoś ma większą rodzinkę.

        • 0 1

  • Tylko Countryman

    Normalne 5 drzwiowe autko z niebanalnym wyglądem.
    I ceny tez w granicach rozsądku, zwlaszcza uzywane egzemplarze.

    • 2 1

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

Jakie oznaczenie na stacjach benzynowych ma paliwo przeznaczone do silników diesla?

 

Najczęściej czytane