baza modeli

Marka 

Model 

wszystkie modele

Promocja!

Promocja

Wymiana oleju

01.01.2014 do 31.12.2014

oferta ważna bezterminowo

piszcie do nas

Jesteście klubem, stowarzyszeniem lub grupą związaną z motoryzacją? Organizujecie spotkania, zloty? Poinformujcie o tym innych!

motonews@trojmiasto.pl

Mitsubishi

Mitsubishi Grandis

produkowany od 2003 (3 opinie)

Mitsubishi Grandis to brakujące ogniwo między zwykłym kombi i tradycyjnym vanem. Japończyk jest pojemny, duży i pozwala na wszystkich patrzeć z góry. Jednak pozostał atrakcyjny, zgrabny i powabny. W teście wersja 2,4 Intense.

Przednia oś oddalona jest od tylnej o ponad 2,8 metra, co pozwoliło wygospodarować we wnętrzu miejsce dla sześciu pasażerów w trzech rzędach. Spora szerokość auta (prawie 1,8 metra) daje dożywotnią gwarancję, że dwójka pasażerów w każdym rzędzie nie będzie marudziła, że jest za wąsko. Do tego bagażnik o maksymalnej pojemności 1545 litrów i 615 kilogramów ładowności. Całą tę przestrzeń zamknięto w bardzo atrakcyjnym opakowaniu. Charakterne spojrzenie, wlot w przednim zderzaku niczym z rasowego GTI plus interesująca linia boczna to elementy rzadko spotykane w vanach. Tylne reflektory są bardzo efektywne i jeszcze bardziej efektowne, natomiast 17-calowe koła dopełniają całość. To jest naprawdę interesujący samochód.

Wnętrze samo w sobie niczym szczególnym nie zaskakuje, ale też trudno znaleźć jakiekolwiek znaczące uchybienia. Welurowe fotele są wygodne, obszerne i dają się regulować w sporym zakresie. Nie mają trzymania bocznego z wyścigówki, ale nie o to chodzi w tym aucie. Miejsca w każdym kierunku jest więcej niż wystarczająco. Wszechobecne schowki, uchwyty na butelki czy "wędrowna" popielniczka ułatwiają codzienne życie. Duża powierzchnia szyb daje pełen obraz sytuacji w każdym kierunku i rozjaśnia wnętrze. Osobna klimatyzacja dla 2. i 3. rzędu jest skuteczna, prosta w obsłudze i bardzo pożądana w tego typu aucie. Fotele trzeciego rzędu można schować do bagażnika, jeśli akurat w danym momencie wyżej cenisz bagaże od pasażerów. Operacja jest prosta, intuicyjna i nie wymaga tężyzny fizycznej na poziomie Pudzianowskiego. Na nieużywane zagłówki przewidziano miejsce w specjalnych wgłębieniach w bagażniku.

Można się jednak trochę poprzyczepiać. Przy komplecie pasażerów roleta bagażnika nie może sobie znaleźć miejsca, więc jedynym wyjściem jest jej wciskanie na siłę pod dziwnym kątem do bagażnika. Jest to nie tyle męczące, co trochę upokarzające. Następnego dnia trzeba było zostać nawet 40 minut dłużej i znaleźć lepsze rozwiązanie tego problemu.

Deska rozdzielcza jest fajna, nowoczesna i ergonomiczna. Miłym dodatkiem jest umieszczony na niej lewarek skrzyni biegów. Gdyby tylko był milszy w dotyku, chodził precyzyjniej i z mniejszymi oporami, byłaby pełnia szczęścia. Układ kierowniczy jest precyzyjny, ale kierownica psuje dobre wrażenie - jest za wielka i regulowana tylko na wysokość, co utrudnia znalezienie odpowiedniej pozycji. Zawieszenie dobrze tłumi nierówności i utrzymuje w ryzach auto w czasie nieco szybszej jazdy. Żadnego wrażenia nie robi też na właściwościach jezdnych komplet pasażerów. Niestety, czasami tłumienie nierówności odbywa się przy zbyt natarczywym akompaniamencie całego zawieszenia i niektórych plastików. Materiały wykończeniowe są dość twarde, ale dobrze wyglądają i są spasowane bez zarzutu. Dziwią więc nieco irytujące trzaski, trzeszczenia i inne tego typu odgłosy w czasie jazdy po naszych równych inaczej drogach.

SILNIK
Strategiczne dane - 2,4 litra, benzyna, 165 KM, 217 Nm przy 4000 obr/min, setka w 10 sekund, maksymalnie 200 km/h. Taki elementarz wystarcza zarówno do szybkiego przemieszczania się w pojedynkę, jak i do błyskawicznych podróży z żoną i czwórką dzieci; z mężem, dwójką dzieci, babcią i opiekunką; z narzeczoną i jej czterema przyjaciółkami; z chłopakiem i jego czterema kumplami i tak dalej. Niepotrzebne skreślić. Średnie spalanie w czasie testu wyniosło 9,6 litrów.

Pojemny, wygodny i komfortowy, ale toczony małymi niedoróbkami. Drogi, ale w pełni wyposażony. W codziennym życiu szybko zyskuje sympatię, nie pozwala o sobie zapomnieć (widać go z odległości 100 kilometrów na każdym parkingu) i przykuwa spojrzenia.

dane techniczne:

Silniki: 2,4 litra, benzyna, 165 KM, 217 Nm przy 4000 obr/min
niezawodność
5.0
komfort
5.0
ekonomia
5.0
wrażenia z jazdy
5.0
Średnia ocen
5.0
Dodaj opinię

Dodaj opinię

Odpowiedz

niezawodność
1
2
3
4
5
komfort
1
2
3
4
5
ekonomia
1
2
3
4
5
wrażenia z jazdy
1
2
3
4
5
Tytuł:
Treść:
Autor:
E-mail (opcjonalny):
Klikając "wyślij", akceptujesz regulamin dodawania opinii.
zamknij

Opinie (razem: 3)

Dodaj opinię

Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Opinie niezwiązane z tematem artykułu, wulgarne, obraźliwe, naruszające prawo będą usuwane.

- jeżeli uważasz, że dana opinia nie powinna się tu znaleźć, zgłoś ją do moderacji.