• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mustang oblał testy zderzeniowe

mJ
27 stycznia 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 

Testy zderzeniowe Forda Mustanga wypadły blado.

Zaledwie dwie gwiazdki (na pięć możliwych) w teście zderzeniowym Euro NCAP otrzymał Ford Mustang. Po raz ostatni tak małą liczbę gwiazdek otrzymała w 2015 roku Lancia Ypsilon. Na czym poległa ikona amerykańskiej motoryzacji?



Eksperci z organizacji Euro NCAP od kilkunastu lat testują i oceniają bezpieczeństwo samochodów debiutujących na motoryzacyjnym rynku. Test składa się z serii różnych zderzeń, na podstawie których wydawane są noty w czterech kategoriach: bezpieczeństwa dorosłych pasażerów, bezpieczeństwa przewożonych dzieci, bezpieczeństwa pieszych oraz ocena asystentów bezpieczeństwa. Suma not składa się na liczbę gwiazdek, a tych można otrzymać maksymalnie pięć.

Ford Mustang, który skradł serca miłośników motoryzacji na całym świecie, nie popisał się w dwóch kategoriach. Europejscy eksperci bardzo nisko ocenili bezpieczeństwo przewożonych dzieci (32 proc. punktów). Mustangowi dostało się również za brak wymaganych aktywnych systemów bezpieczeństwa (16 proc.).

Nic dziwnego, bo na liście wyposażenia standardowego Mustanga próżno szukać systemu awaryjnego hamowania przed przeszkodą (AEB) czy chociażby asystenta toru jazdy. Wspomniane systemy mają istotny wpływ na wyniki testu.

Podczas rozbijania Mustanga eksperci zaobserwowali, że przy czołowym uderzeniu poduszka powietrza kierowcy nie napełniła się w odpowiednim stopniu. A ponadto pasażer siedzący na tylnej kanapie wysunął się pod pasem bezpieczeństwa, co w rzeczywistości, podczas prawdziwego wypadku, mogłoby skutkować bardzo poważnymi obrażeniami.


Tak wyglądał Mustang po jednym z testów. Tak wyglądał Mustang po jednym z testów.
Należy jednak wyraźnie podkreślić, do czego został stworzony Ford Mustang. To auto, które nie nadaje się na długie, rodzinne eskapady. To przede wszystkim samochód, który ma dawać kierowcy ogromną frajdę z jazdy. Dlatego też brak systemu Isofix na przednim fotelu pasażera nie powinien specjalnie dziwić. Dla porównania, pod koniec minionego roku testy Euro NCAP na pięć gwiazdek zdał Ford Edge. SUV w kategoriach, w których blado wypadł Mustang, zdobył bardzo dobre noty. Bezpieczeństwo przewożonych dzieci zostało ocenione na 76 proc., natomiast za systemy bezpieczeństwa Edge otrzymał aż 89 proc. punktów.

Zaznaczmy, że Mustang w pozostałych dwóch kategoriach wypadł zdecydowanie lepiej. Za bezpieczeństwo dorosłych pasażerów otrzymał 72 proc. możliwych do zdobycia punktów, natomiast ochronę pieszych oceniono na 64 proc. Dodajmy tylko, że niebawem do oferty Forda trafi Mustang po modernizacji. Najnowsza odsłona legendarnego modelu będzie wyposażona w wymagane systemy.

Czytaj także: Mustang. Koń, który zaczął skręcać

W tegorocznych testach eksperci sprawdzili również bezpieczeństwo dwóch najnowszych modeli Volvo - S90 i V90. W obu przypadkach obyło się bez niespodzianek. Auta otrzymały po pięć gwiazdek Euro NCAP.

W roku 2016 najgorzej ocenionymi modelami aut były: Toyota Hilux, Suzuki Ignis, Suzuki Baleno, Fiat Tipo, SsangYong XLV i SsangYong Tivoli. Wszystkie auta otrzymały po trzy gwiazdki. Ostatnim samochodem, któremu przyznano zaledwie dwie gwiazdki była Lancia Ypsilon (auto rozbito w 2015 roku).

Volvo S90 podczas zderzenia czołowego. Volvo S90 podczas zderzenia czołowego.
mJ

Opinie (53) 5 zablokowanych

  • (4)

    Mustang to typowy ciężki, mocny, nieprecyzyjny, amerykański mistrz prostej. Pomimo, że to auto kultowe.

    • 37 8

    • A jezdziles Nowym? Czy tylko uslyszales? (1)

      • 11 8

      • Krystian przestań juz

        • 2 0

    • bo się zmieniły kryteria tych gwiazdek na starych zasadach miał by ich zapewne 5

      • 2 0

    • tak było ale w latach 90

      nowe, włącznie z poprzednim modelem były chwalone nawet w Top Gear. Nic im nie brakuje. Nie jest to Lotus Elise, ale trudno go tu brać za odnośnik. Fordziszon jeździ jak każde inne auto tej klasy do tego stopnia że w najmocniejszej wersji dziwili się czemu kosztuje tylko 60% nowego BMW M3

      • 4 0

  • (10)

    Wolę zaliczyć zderzenie w Mustangu niż w jakimś Upie! czy innej mu podobnej szafce na buty.

    • 58 7

    • (9)

      Ciekawe, jakie są skutki zderzenia przy 50 km/h w Smart ForTwo :D

      • 11 0

      • (3)

        robią się Two smarty ;)

        • 13 0

        • No niestety, smart ma specyficzną budowę klatkową i nie tak łatwo go zgnieść.... (2)

          • 7 1

          • Nawet jeśli się nie zgniata, to przeciążenia są ogromne.

            • 11 0

          • czołg też się nie zgniata

            tylko co z tego ze w środu zostanie papka jak uderzysz w mur albo np. Baobab :D

            • 2 0

      • był kiedyś taki filmik (4)

        smart vs e klasse- puscili oba z prędkoscią 50km/h na czolówkę. smart dojechał prawie do kabiny merca bez naruszenia swojej konstrukcji. a potem odleciał kilka metrów do tyłu.

        • 5 1

        • a przeciążenia. . (3)

          Organy nie wytrzymuja...ba fizyce spales ?

          • 5 0

          • (1)

            Przecież napisał, że odleciał kilka metrów do tyłu

            • 1 0

            • ale nie wiadomo czy jego wiedza odpowiada stanowisku fizyki i co rozumie przez określenie "odleciał"

              • 0 0

          • przeciążenia są

            ale w smarcie ginie się przy chyba 80 km/h, więc przy 50 jeszcze ok :)

            • 0 0

  • Mustang (4)

    Masa forda + pęd z jakim się porusza ten samochód w zderzeniu z innym pojazdem zniszczy drugie auto znacznie. Znając inżynierów i nastawienie firmy to poprawki będą wprowadzone i jakoś to będzie.

    • 18 1

    • Ford bodaj przy Fordzie Pinto podjął decyzję, że taniej jest wypłacać odszkodowania rodzinom zmarłych, którzy zginęli w skutek źle przemyślanego umiejscowienia zbiornika na paliwo, niż przeprojektować konstrukcję :P

      • 12 1

    • Mialem kilka stluczek poprzednim modelem Mustanga (2)

      i przy niewielkich predkosciach auto bywa co najwyzej podrapane...w przypadku innych europejskich samochodow niestety wygladaly one jakby wjechaly na mine czolgowa... Masa jednak robi swoje... ponad 2 tony kontra 1,5 t... i kazdy znawca fizyki odpowie sobie jak sie maja dwie gwiazdki kontra piec gwiazdek

      • 1 2

      • ja miałem 3 stłuszki corsą i o ile pierwsza miała konsekwencje

        w postaci połamanych zaczepów reflektorów to 2 nastepne nie pogłebiły tego uszkodzenia w ogóle. Zderzak nadal nie ma ani jednego pęknięcia więc to marny odnośnik. Natomiast sam Mustang waży tylko piczy kłak więcej niż BMW 3, około 1700 kg. Zgodzę się że mniej gwiazdek w większym aucie jest bardziej bezpieczne niż więcej w mniejszym o ile walimy w przeszkodę nieodkształcalną, niemniej ten Mustang nie jest wcale czołgiem

        • 1 0

      • Miałem poważnego dzwona Mustangiem '96 w 2001. Bokiem w drzewo z ok 80km/h w momencie uderzenia. Wyszedłem na własnych nogach chyba tylko dlatego, że to kupa żelastwa. Mam wątpliwości jak by było w europejskich jeździdłach.

        • 0 0

  • (1)

    nie kupuje sie Mustanga, zeby bezpiecznie wozic dzieci do szkoly

    • 56 0

    • a czemu?

      Ja kupiłem takiego. Fajne auto rodzinne jak się weźmie kabrioleta. Dzieci wtedy łatwo zapakować w foteliki. Nawet drzwi nie trzeba otwierać. Bagażnik styka, o ile ktoś nie wozi na plażę uprzednio napompowanego krokodyla.

      • 2 0

  • Ciekawe, czy przetrwa zderzenie z Pandą - myślę że spokojnie, jak i z większością małych aut (1)

    Testy NCAP nie uwzględniają różnicy wielkości pojazdów... Duży SUV ma tyle gwiazdek, co Fiat 500... Chyba nie są to miarodajne wyniki.
    Rzadko kiedy uderza się w ścianę, czy nawet w drzewo.

    • 36 1

    • 3 gwiazdki w crash teście Mustanga znaczą tyle co zderzenie z autem podobnej masy

      albo w przeszkodę nieprzesuwną, w końcu wali w ścianę. Zatem uderzenie w fiata 500 skończyłoby się dużo mniejszymi przeciążeniami w Mustangu i dużo większymi niż w teście, przeciążeniami we fiaciku

      • 1 0

  • Szanowny Panie redaktorze (2)

    Dwie gwiazdki z 2015 to nie to samo co dwie gwiazdki z 2017.

    • 24 1

    • Nie, ale to nadal 2/5. (1)

      Wkurza mnie że samochód może mieć najbezpieczniejszą konstrukcję, a przez brsk brzęczyka niezapiętych pasów i kilku bajerów i tak dostanie 3 gwiazdki.

      • 7 4

      • a wiesz dlaczego 2?

        bo nie ma pierdyliona lampek i ostrzegaczy o tym, że ktoś bąka puścił.
        Wyniki jak wyniki, trzeba je umieć interpretować, zobacz ochronę kierowcy i pasażera oraz ochronę pieszych. W starych testach by miał 4 gwiazdki albo i 5.

        • 12 0

  • Europejscy eksperci bardzo nisko ocenili bezpieczeństwo przewożonych dzieci (1)

    Noż co za niedopatrzenie! Teraz żony nie mogę puścić w Mustangu żeby zawiozła dwa nasze szkraby do przedszkola. Musze jej kupić jakiś X5 co najmniej.

    • 23 2

    • Tak, koniecznie niemieckie auto! One sa NAJ oh i ah

      ;)))

      • 2 0

  • W 2020 będzie dodatkowa gwiazdka za zderzenie z UFO.

    • 18 3

  • a który pomijając Kraza ma jakąś gwiazdkę przy zderzeniu z elektrowozem ?

    a ile gwiazdek miały samochody jak beta z antkiem w nich przywaliła ?
    a ile gwiazdek ma szyba w np Ferrari w którą leci urwane koło z limo dudowej ?

    • 6 5

  • ncap jest przydatny, (1)

    ale tylko, gdy patrzy się na wyniki szczegółowe i sprawdza pierwsze dwie kolumny. a 72% ochrony dorosłych w mustangu to też nisko- znamienne, ze szczegółowych wyników volvo nie podano, a wyszczególniono wcześniejsze wyniki edge'a - czyli za artykuł posmarował dealer forda, by osłabić złe wrażenie, a volvo nie chciało się dorzucić:) volvo s90 i v90 ochrona dorosłych 95, dzieci 80, reszta nieistotna (ale skrajnie wysoko)
    przy takim wyniku mustang wypada baardzo słabo.
    są też testy amerykańskie, ale niestety nie wszystkie samochody są im poddawane...tam mustang tak słabo nie wypada, ale nadal gorzej od volvo

    • 6 5

    • dokładnie racja. tak na prawdę gwiazdki powinny być przyznawane TYLKO za ocenę bezpieczeństwa przewożonych w środku pasażerów (dzieci i dorosłych) w razie wypadku. systemy bezpieczeństwa i ochrona pieszych jest nieistotna. ja chcę wiedzieć konkretnie jak auto zostało ocenione w testach zderzeniowych i czy zapewni MI jako pasażerowi bezpieczeństwo w razie wypadku a na ten moment gwiazdki tego nie oddają.

      • 6 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

Jaka trójmiejska firma jest przedstawicielem marki MINI?

 

Najczęściej czytane