• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nadjeżdża nowy Land Cruiser

Mart
4 stycznia 2010 (artykuł sprzed 14 lat) 
Nowa Toyota Land Cruiser już w tym roku pojawi się na naszych drogach. A jak sprawdzi się w rajdach terenowych? Nowa Toyota Land Cruiser już w tym roku pojawi się na naszych drogach. A jak sprawdzi się w rajdach terenowych?

Historia tego modelu liczy sobie już 60 lat. Jest najchętniej kupowanym samochodem swojego segmentu na świecie. Do tej pory znalazł ponad 5 milionów nabywców w 176 krajach świata. W tym roku czas na premierę terenowego pogromcy bezdroży - kolejną wersję Toyoty Land Cruiser.



Inżynierowie Toyoty przekonują, że zrobili wszystko by samochód jeszcze lepiej sprawdzał się w trudnych warunkach. Teraz auto ma nową konstrukcję ramy nadwozia co sprawia, że jej sztywność wzrosła o 11 proc. Dodanie elementów absorbujących drgania do połączenia ramy z nadwoziem wyciszyło odgłosy pochodzące od silnika, układu napędowego oraz nierówności nawierzchni, podnosząc komfort jazdy.

Do nowego modelu wprowadzono też wiele nowinek technicznych, m.in.:

- przekonstruowane niezależne zawieszenie dwuwahaczowe przednie oraz czterodrążkowe tylne. Teraz jest ono dodatkowo dostępne z systemem Kinetic Dynamic Suspension System (KDSS), który zmniejsza przechyły nadwozia zarówno na utwardzonej drodze, jak i w warunkach terenowych,

- Adaptive Variable Suspension (AVS), system, który pozwala kierowcy dobrać jedno z trzech ustawień amortyzatorów,

- Crawl Control, system z pięcioma trybami pracy, który ma pozwolić na pokonanie najbardziej ekstremalnych przeszkód bez dotykania pedałów gazu i hamulca.

Pod maską nowej Toyoty znajdzie się czterolitrowy silnik benzynowy w układzie V6 lub turbodiesel, który uzyskuje 171 KM i 410 Nm z 3 litrów pojemności skokowej. To co w Toyocie się nie zmieniło to kanciasta karoseria. Zmiany stylistyczne można uznać za co najmniej dyskusyjne. Wiadomo jednak, że w takim samochodzie nie to jest najważniejsze.
Mart

Opinie (47) 3 zablokowane

  • Samochód dla tych co chcą zabić np. sąsiada...

    ...jeżdżącego Tico.

    • 21 6

  • Mimo wielu nowinek technicznych myślę, że będzie to ostatnia terenówka... (3)

    Którą będzie można zapuścić się daleko w teren i nie utknąć.
    Trochę drażni ta elektronika. Jak komputer dostanie szajby to może się to kiepsko skończyć. Elektronika bywa niestety zawodna.

    • 15 4

    • W takim wypadku (2)

      zostaje ci wóz drabiniasty i koń,
      tam nie ma elektroniki,ale uważaj koń tez może dostać szajby.

      • 10 2

      • He he dobre, ale... (1)

        Tak na serio to chodzi o to że rozwiązaia mechaniczne są trwalsze od elektroniki. Zabiera ona cała frajdę z jazdy terenówką.
        No ale żaden Land Cruiser nie umywa się do Twojego Konstala 105N :)

        • 8 0

        • Kup sobie

          GAZ 69 i będziesz miał frajdę z jazdy terenówką.

          • 9 1

  • Ostatni prawdziwy SUV/Terenówka

    Na pierwszym miejscu jest mechanika a na drugim elektronika i tak powinno byc.W takiej specyfikacji nawet seryjne auto poleci jak złoto zostrawiając w tyle wyroby zwane cross-overami.

    • 4 5

  • Golem (5)

    Slusznie zauwazyles ze SUV/terenowka, bo szczerze mowiac LC120 w teren za bardzo sie nie nadaje. Mosty zdecydowanie za slabe zeby uciagnely np 33MT. Z przodu IFS. Do tego seryjna blokada centralnego to za malo. Oczywiscie z wielu innych powodow nie mozna tego auta postawic obok HDJ czy chocby obok "setki".
    Innymi slowy na SUVa za drogi a na terenowke za slaby i nie rokujacy w blocie chocby ze wzgledu na luksusowe wnetrze :)

    • 2 8

    • a po co jeździć po błocie, jeżeli można drogą?

      • 4 4

    • ... Rudego 102 tez nie uciagnie...chlopaku, najpierw pomysl, przejedz sie, a nie bedziesz musial wymyslac i gdybac, polemizujac sam ze soba...mniej teorii a chocby jakakolwiek praktyka :)

      • 4 0

    • Wszystko jest względne... (1)

      ...ani seryjny LC ani seryjny Land Rover nie nadają się do extremalnych rajdów terenowych, bo nie do tego zostały stworzone. Jednym i drugim jeździłem w terenie, dość wymagającym i problemów nie było. Jedynym ograniczeniem tych aut są seryjne opony. Twój wywód nie do końca ma sens, bo żadnym seryjnym Ferrari ani Porsche też nie wybierzesz się od razu na Le Mans. Podobnie z terenówkami i rajdami extremalnymi. Są SUVy, którymi w żadnym terenie się nie pojeździ, auta terenowe i samochody wyczynowe do extremalnego off-roadu. Chyba nie należy mieszać pojęć. A jak się chce szaleć w terenie to należy kupić Humvee :-), albo przeprobić sobie Suzuki Samurai albo Jeepa tudzież GAZa...

      • 2 0

      • Weź sie zdecyduj

        Niedawno pisałes przy okazji DISCO 4, że:
        "W ubiegłym roku miałem przyjemność brać udział w testach Disco 3 i muszę przyznać, że byłem pod ogromnym wrażeniem jego dzielności terenowej i to na fabrycznych, uniewrsalnych oponach! Discovery wyposażony w opony M/T i akwalung (suchy wlot powietrza w kominku) staje się naprawdę niesamowitą maszyną przeprawową, właściwie bez żadnych przeróbek"

        Nie chce Cie obrażać ale mam wrażenie że masz niewielki pojęcie o tym jakie minumum MUSI mieć auto żeby w ogóle zacząć rozmowę o przeprawówce, w stosunku do serii. Tak żebyś miał obraz: stalowy zderzak przód(tył też by się nadał), wyciągarka, osłona drążków przód(osłony mostów wskazane), progi pod hilifta, porządny zawias + min 2` liftu i oczywiście snorkel. No o oponach juz wiesz, dobre i to na początek.
        I błagam zdradź mi tajemnicę z jakiego translatora korzystałeś, który snorkel przetłumaczył jako "akwalung (suchy wlot powietrza w kominku)" :-))) Na jednym z forów offroadowych zostało to okrzykniete jako tekst roku!! No i nie powiem żebys zebrał pochlebne opinie jako internetowy offroadowiec:-D

        Humvee ?!, o Chryste:-DDD

        • 2 0

    • Tak,tak zaraz zwolnice poleca i ....

      Na zabawy w błocie (to chyba jedyne u nas znane środowisko poza asfaltem) to sobie traktorek budujesz ze szwagrem i mozesz nawet opony rolnicze założyć. Oczywiście na mechanicznej wyciagarce wcioagniesz to na drzewo, tylko jest jeden problem - takie akcje trzeba lubić. Ja wole sobie pojechac lepsza lub gorszą ścieżka zajechac sobie w środek du...py i zrobic biwak lub na zimne piwko, a do tego dowolny land cruiser się nadaje;-)

      • 1 1

  • Jahwe chlopaku (4)

    tak sie sklada ze miedzy innymi poruszam sie LC120 z 2007 r. wiec zamilcz

    • 1 12

    • łączymy się w bólu...

      ;)

      • 5 0

    • ...zabolało :D, kup więc dobre opony,naucz się jeździć, przetestuj inne...ale rudego nie ciągnij :D...no iprzestań kontestować.

      • 8 0

    • (1)

      nie używaj durniu słów ktorych znaczenia nie znasz

      • 0 2

      • ...wciąż boli?...argumentuj, nie obnażaj się!

        • 2 0

  • O nie (1)

    Przod wylgada jak jakis koreanski twor :(

    • 4 4

    • tył kiepski tez

      mialem taki z 2004 roku i uwazam najladniejszy te pozniejsze nie byly takie cacy juz

      • 2 1

  • LC! (1)

    LC jest najlepszym samochodem jakim do tej pory jezdzilem:)

    • 2 2

    • O TAAK !!!

      samochód jest naprawdę dobry pięknie daje radę w terenie.

      • 0 0

  • Tylko Toyota :) (1)

    reszta moze sie uczyc :)

    • 9 5

    • bez przesady, każda marka ma swoje wady i zalety.

      • 2 0

  • kolejna terenówka (3)

    idealna do manewrów na parkingach.

    • 3 2

    • jak sie nie umie to sie nie wsiada i sie nie jeździ (2)

      są wszak dostępne dużo mniejsze auta i lekcje doszkalające dla mniej wprawnych.

      • 0 0

      • Napisał AS!!

        • 0 0

      • ależ ja nie jeżdżę żadnym SUVem

        tylko śmiać mi się chce jak widzę ludzi kupujących takie samochody do jazdy *po mieście*, zajmujących po 4 miejsca parkingowe itd. itp.

        • 1 1

  • terenówki zawsze mi sie podobały

    Niestety maja powazne wady.Wiekszośc straciła swoje własciwosci jezdne w terenie!! Abo ma ograniczone bardzo mocno.
    Kolejna wada bezpieczeństwo dla kierowców i pasazerów kuleje w porównaniu do Aut osobowych jest nadal prawie opołowe słabsze niz w autach osobowych wystarczy zobaczyc pierwszy lepszy test zderzeniowy osobowego auta i terenówki fakt ze co roku jest lepiej ale to zamało za taka cene!

    Niestety bagazniki nadal są bardzo małe jak na takie wielkie auto! Skoro małe plastikowe brzydactwo zabawka typu reno tchalia ma 510 l !! A terenówka wielki kloc niewiele wiecej!
    I najwieksza wada to cena wzieta z księzyca czyli 5 razy wiecej niz auto osobowe!!! Ceny raczej niestety niespadną boterenówki stały sie modne wsród nopwobogackich bóraków którzy musza sie lansowac czymś drogim!!

    Wiec co sie zmieniło wieksze bezpieczeństwo gorsze własciwosci w terenie i ceny mocno podksoczyły!

    • 3 4

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Sprawdź się

Sprawdź się

Popularny wysokoprężny silnik 1.9 TDI montowany był w samochodach marki:

 

Najczęściej czytane