• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Najlepszy silnik? Tym razem BMW

Mart
23 lipca 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Silnik roku, elektryczny spod znaku BMW. Silnik roku, elektryczny spod znaku BMW.

W tym konkursie bodaj trzy lata zwyciężał silnik Forda. W tegorocznej edycji zdetronizowało go BMW. Najlepszym silnikiem w konkursie International Engine of the Year 2015 zwyciężył niemiecki producent.



Zwycięstwo BMW i "serca" modeli i8 nie powinno nikogo dziwić. Dziennikarze motoryzacyjni z kilkudziesięciu krajów świata uznali, że nowoczesna konstrukcja obejmująca benzynowy silnik turbo R3 1.5 z bezpośrednim wtryskiem paliwa (231 KM), z "elektrykiem" o mocy 131 KM, przekazującym napęd na przednią oś za pośrednictwem dwubiegowego automatu zasługuje na najwyższe laury.

Maksymalna moc systemowa jednostki BMW i8 wynosi 362 konie mechaniczne, natomiast maksymalny moment obrotowy to 250-320 Nm.

Zespół napędowy BMW oprócz zwycięstwa w klasyfikacji łącznej triumfował także w kategorii "nowość" oraz "jednostki o pojemności 1.4-1.8".

Dotychczasowy zwycięzca, mały EcoBoost Forda zajął w klasyfikacji łącznej drugie miejsce, uzyskując niewiele mniej punktów niż BMW. 1.0 EcoBoost nadal triumfuje w segmencie silników o pojemności skokowej do 1,0 litra.

Zwycięzcy:

1. BMW i układ hybrydowy plug-in obejmujący 3-cylindrowy silnik benzynowy 1.5 (moc systemowa: 362 KM) liczba punktów: 274 zastosowane: BMW i8

2. Ford i jednostka 999 ccm turbo EcoBoost liczba punktów: 267 zastosowanie: Ford Fiesta, B-Max, Focus, C-Max, Grand C-Max, (100, 125 KM), Fiesta Red/Black (140 KM), Mondeo, EcoSport (125 KM), Tourneo Connect/Courier (100 KM)

3. PSA Peugeot Citroen i silnik 1.2 turbo PureTech liczba punktów: 222 zastosowanie: Peugeot 208 (110 KM), 308 (110, 130 KM); Citroen C3, DS3, C3 Picasso, C4 Cactus (110 KM), C4, DS4 (110, 130 KM)

4. Ferrari i 4.5 V8 liczba punktów: 221 zastosowanie: Ferrari 458 Italia (570 KM), 458 Speciale (605 KM) 5. Mercedes-AMG i 2.0 turbo liczba punktów: 177 zastosowanie: Mercedes-Benz A45 AMG, CLA45 AMG, GLA45 AMG (360 KM) 6. Tesla i napęd elektryczny liczba punktów: 157 zastosowanie: Tesla Model S (380, 385, 700 KM) 7. BMW M i silnik 3.0 twin-turbo liczba punktów: 133 zastosowanie: BMW M3, M4 (431 KM) 8. McLaren i 3.8 twin-turbo V8 liczba punktów: 93 zastosowanie: McLaren 675LT (675 KM), 650S (650 KM), 625C (625 KM), 12C (625 KM) 9. Audi i 2.5 TFSI liczba punktów: 81 zastosowanie: Audi RS3 (367 KM), RS Q3 (340 KM).
Mart

Opinie (30)

  • Janusze, i co Wy na to? (2)

    Dla Januszów to jakaś abstrakcja! nie ma ich ulubionych dizelków -kopciuchów :)

    • 18 6

    • Maryjan kochasz mnie czy nie kochasz? (1)

      • 8 1

      • Tak!

        • 0 0

  • Mój dieselek... (1)

    ...z wyciętym DPF-em jest jeszcze bardziej eko a po czip tjuningu idzie z pod świateł z czarnym bąkiem jak rakieta :-)

    • 22 7

    • Spod

      za dużo dymu wciągasz

      • 3 0

  • Temat w sam raz dla Mirków od wypierdzianych Passatów TDI po czipie na 130 koni.

    No i oczywiście spalanie wychodzi im 4,5 litra z gazem w podłodze.

    • 19 2

  • Moja opina po jeździe próbnej BMW 1 (4)

    Akurat te 3 cylindrowe silniki BMW to jedna wielka porażka. Mają bardzo niską kulturę pracy i co pewnie zaraz zacznie wychodzić, nie spodziewam się by bez generalnego remontu robiły przebiegi większe niż 200 tysięcy kilometrów.
    Podsumowując płacę ponad 100 tysięcy za BMW serii 1 z trzycylindrowym silnikiem o kulturze pracy kosiarki do trawy.
    Przy okazji właśnie okazuje się że "nowoczesne" silniki diesla w autach osobowym, nawet w autach miejskich, które tak lansowała UE z powodu niby ekologii, to też jedna wielka padaka. Trują na potęgę i w jeździe miejskiej na krótkich dystansach zaliczają awarie za awarią. Właściciele zamiast oszczędzać dojeni są przez serwisy.

    • 18 2

    • No właśnie te trzy cylindry. Niby działa,ale jazda tym wynalazkiem jakaś taka cioterowa. A czy zrobi 200tyś. to ktoś kto zmienia auto co trzy- cztery lata na nowe, kompletnie ma to w głębokim poważaniu.

      • 5 1

    • nikt ci nie karze prostaku

      kupować tego BMW kup sobie M1 i nie jęcz.

      • 1 7

    • Nie masz jeździć do remontu silnika tylko wg producenta wymienić auto na nowe za 2-3lata. Tak się dzisiaj produkuje auta, co się z nim stanie po kilku latach to już nie ich sprawa.

      • 6 1

    • A jak długo jeździłeś BMW z tym silnikiem ? Bo ja mam zupełnie inne, pozytywne wrażenia (BMW 318i).

      • 0 0

  • Ja mam 20 letnie auto i jest super. (1)

    Za nic w świecie nie zamienię go na dzisiejszy szajs. Mój kolega Janusz mówi, że te nowe silniki to lipa, a ja mu wierze w końcu facet prowadząc warsztat w byłej stodole wie co mówi. Do tego jego bliski znajomy Miro słyszał od kuzyna, że nowe silniki są awaryjne gdyż nie można wlać do nich opału z traktora. Miro wie co mówi, od lat ma firmę budowlaną "Mirbud" i kładzie kafle w łazienkach w 3mieście, więc sporo jeździ. Zresztą Stasio ze "Stanbudu" mówi to samo, a to dobrzy fachowcy czasem mnie biorą na fuchy stóweczka za dzień :]

    • 27 3

    • Mój szwagier robi w Stachtransie i też mówi, że tylko na opałowym pociska swoim okularem .

      • 7 0

  • Dla mnie najlepszy silnik to taki, który ma minimum 2l pojemności i nie jest wysilony (7)

    Np. 2,2 150-170KM, 2,0 130-150KM, 3,0 180-240KM.

    • 9 1

    • ja w mazdzie 6 mam 2.5 (192 koniki) :) (4)

      jest pięknie :)

      • 2 2

      • 17 lat temu tyle miałem w alfie 156 (3)

        jedyny minus, że ona paliła 16 litrów a nie 12 :P

        • 1 0

        • moja mazda pali 9-10 w mieście :) (2)

          a mam ciężka nogę :)

          • 1 0

          • Ale mowa jest o benzyniakach a nie dieslach (1)

            Jak w temacie

            • 0 2

            • w Mazdzie nie ma 2.5 diesla...

              największy 2.2 a 2.5 tylko benzyna

              • 1 1

    • w ogóle najlepszy to taki

      12 cylindrów o pojemności 6 litrów i mocy 100km

      • 4 0

    • Ale wg ekologów takimi silnikami zabijasz niedźwiedzie polarne i inne pingwiny. Silniki o pojemności kosiarki i z turbo ich nie zabijają ponoć.

      • 5 0

  • Pojemność 1.5 w samochodzie o aspiracjach sportowych! (3)

    Wspaniała wiadomość, czy na sali jest lekarz od głowy?

    • 12 9

    • Polecam 3.5 litra wolnossące.

      Dobrze ciągnie, V6 ładnie brzmi, kulturalnie pracuje.

      • 6 0

    • A nie? Silnik F1 - pojemność 1.6 moc ponad 600KM (bez KERS). Za mało? Za wolno?
      To nie pojemność napędza samochód, tylko moc...

      • 1 3

    • To Se poczytaj ile pojemności mają w F1 i 850KM

      • 0 1

  • Wygrana 3-cylindrowego rzędowego silnika, to porażka inżynierów z księgowymi i ekologami. (2)

    Sposób pracy jednostki rzędowej 3-cylindrowej jest znany nawet dziadkom ze skody fabii. Tego typu zespołu nie da się zrównoważyć dynamicznie bez uszczerbku dla jego wytrzymałości a szczególnie kultury pracy. Optymalizacja drgań skrętnych wału takiego silnika oraz drgań całej jednostki nie jest możliwa nawet przy użyciu najnowocześniejszych programów CAD/CAM. Niestety fizyki się nie oszuka nawet nagrodami.
    Dodatkowy smaczek to ekologiczność tego typu jednostek. Jak zapewne dowiedli wszyscy użytkownicy takich aut jak VW polo golf czy nawet skoda yeti jednostki rzędowe 3-cylindrowe doładowane spalają więcej paliwa w stosunku do jednostek o identycznej pojemności ale 4-cylindrowych czy 6-cylindrowych.

    • 12 2

    • (1)

      A który silnik w Yeti ma 3 cylindry?

      • 1 0

      • przeczytaj jeszcze raz o co chodzi

        • 1 0

  • Wiadomo BMW, choć osobiście wolę BMW z silnikami 6-cylindrowymi (R6) lub 8-cylindrowymi (V8). Miałem kiedyś M5 z motorem V10, ale chyba jednak wolę V8.

    • 1 0

  • TDI

    Mam TDI... Może też jestem jedym z Januszy - nie wiem...
    Puki co silnik jest ok. Dość dynamicznie napędza samochód i jest w miarę ekonomiczny. Nie wiem czemu tyle ludzi na tym forum krytykuje ten silnik... Bo jeśli jedynym argumentem jest to, że jeżdżą nimi Janusze, to do mnie to nie przemawia...
    Tak w ogółe to chciałbym sobie kupić Mazdę 6 z silnikiem 2.0 skyactiv, ale puki co to mam 24 lata i mnie nie stać...
    W ogóle ledwo na paliwo zarabiam, co tu mówić o nowym czy nawet używanym 2-3 letnim samochodzie...

    No nic. Trzeba pracować, cieszyć się tym co się ma! Nie narzekać ;) Dobrze jest!

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Sprawdź się

Sprawdź się

Firma JD Kulej to przedstawiciel marek:

 

Najczęściej czytane